Denon budget versterker, bi-ampen of niet?

Gestart door gelukkie, juni 17, 2006, 18:23:29

Vorige topic - Volgende topic

gelukkie

Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen met: 2x JBL e60 en hierbij een receiver.
Ik ga voor een surround receiver. Nu vond ik een denon receiver erg goed klinken op die jbl speakers.
Ik heb nu een klein dilemma, namelijk in mijn budget valt de denon avr-1706, deze vond ik goed klinken. Maar deze receiver bied geen mogelijkheid om te bi-ampen.
De 1906 daarin tegen wel. Nu vraag ik mij af of je in deze prijsklasse en met deze speakers verschil gaat merken tussen bi-ampen en niet bi-ampen.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

ddejonge

Hoi Gelukkie,

Naar mijn mening zul je ook in deze prijsklasse verschil horen als je gaat bi-ampen! Daarnaast is volgens What-Hifi de 1906 een hele goede aankoop (Beste surround recieiver 2005 onder 350,- pond).

Als je het extra geld kunt missen  ;) zou ik voor de 1906 gaan, daar heb je jaren lang plezier van ook als je in de toekomst misschien andere speakers aanschaft.

Laat ons weten wat je koopt en hoe je ervaringen zijn, daarvoor zitten we hier (en niet lekker in de tuin...) 8)

Dennis
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Rielplayer

Citaat van: ddejonge op juni 18, 2006, 12:54:45

Laat ons weten wat je koopt en hoe je ervaringen zijn, daarvoor zitten we hier (en niet lekker in de tuin...) 8)

Dennis

ik zit in de tuin hoor ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

ddejonge

pffffffffffff.... zeker met zo'n hifi-wifi... notebook ding gebeuren... ;D

Lekker hoor!
Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

gelukkie

Waarschijnlijk ga ik aankomend weekend de spullen bestellen. Ik ga eens kijken wat de 1906 extra gaat kosten en of ik dit het dan waard vind.
Ik neem aan dat de 1706 en de 1906 wel hetzelfde klinken, aangezien ik de 1706 gehoord heb icm. de jbl's.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

Marc R

Citaat van: gelukkie op juni 18, 2006, 17:27:30
Ik neem aan dat de 1706 en de 1906 wel hetzelfde klinken, aangezien ik de 1706 gehoord heb icm. de jbl's.

Qua sound zal er weinig verschil tussen zitten. De 1906 heeft hooguit iets meer vermogen en controle maar zal niet meteen een geheel andere klankkleur hebben in vergelijking met de 1706.

gelukkie

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt, en de denon 1906 met 2x jbl e60 besteld! Jbl's voor €230 per stuk en de denon voor €429,-. Nu nog even wachten tot de receiver binnenkomt!
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

LittleNinja

Hij mag toch wel binnen zijn inmiddels?!  :o

Heb je gebi-amped? Merkte je verschil?

gelukkie

Ja heb hem inderdaad binnen :)
Ik heb de eerste dag gewoon normaal gespeeld, en daarna bi-amp aangesloten.
Ik merkte toch wel wat verschil, het is allemaal net wat frisser. Ik gebruik overigens gewoon 2.5 mm kabels, niet van een special merk ofzo, gewoon koper kabels.

Set is:
Denon AVR-1906
2x JBL E60

Overigens: Ik heb het er over gehad dat ik een oude jamo center had, maar deze past er toch best wel goed tussen kwa geluid!
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

LittleNinja

Gefeliciteerd! Mooie receiver.

Een gelukkie dus dat die center er zo mooi tussen past...  ;D