Het dilemma: surround of stereo versterker

Gestart door Denk, mei 29, 2006, 16:15:50

Vorige topic - Volgende topic

ener

Ik heb zelf de primare spa21 surround versterker super gewoon en stereo en surround. Mischien kom je se primare spa 20 gebruikt tegen. Vooral in stereo doen deze versterkers het super. Hiervoor had ik een harman kardon avr4450 maar deze valt kompleet in het niet. De primare heeft de bas super onder controle en is nooit scherp in het hoog. Bovendien is de versterker super stabiel ook bij moeilijkere aanstuurbare speakers.

Incognito

Citaat van: ener op juni 12, 2006, 13:24:13
Ik heb zelf de primare spa21 surround versterker super gewoon en stereo en surround. Mischien kom je se primare spa 20 gebruikt tegen. Vooral in stereo doen deze versterkers het super. Hiervoor had ik een harman kardon avr4450 maar deze valt kompleet in het niet. De primare heeft de bas super onder controle en is nooit scherp in het hoog. Bovendien is de versterker super stabiel ook bij moeilijkere aanstuurbare speakers.

Kan zeker een goede surroundversterker zijn, ik heb zelf nu ook primare en het bevalt me erg goed. Toch; heb je dit wel eens vergeleken met losse componenten, ik ben nog steeds van mening dat je er dan op vooruit zal gaan...

ener

Citaat van: Incognito op juni 12, 2006, 13:39:01
Kan zeker een goede surroundversterker zijn, ik heb zelf nu ook primare en het bevalt me erg goed. Toch; heb je dit wel eens vergeleken met losse componenten, ik ben nog steeds van mening dat je er dan op vooruit zal gaan...
Ik denk dat losse componenten ook wel beter kunnen presteren maar dan krijg je ook een heel ander prijskaartje. De spa 21 is zeer mager uitgevoerd alles wat niet echt nodig is is wegelaten waardoor je voor de prijs toch wel een zeer fraai apparaat krijgt voor zowel stereo (in de bypass mode) als surround.
Bovendien 7.1 is voor de meesten al helemaal niet weggelegt vanwege de ruimte om zoveel speakers te plaatsen.
De upgrade naar de spa21 bracht bij mij zeer veel rust in de weergave en ik hoor zoveel meer details heb een veel bredere stage zowel in de breedte als in de diepte. Ik luister ook op een luider nivo zonder luistermoe te worden. :) :) :) :)

Incognito

Citaat van: ener op juni 12, 2006, 14:09:03
Ik denk dat losse componenten ook wel beter kunnen presteren maar dan krijg je ook een heel ander prijskaartje.

Daarom vind ik 2ehands zo interessant, als je vergelijkt met nieuwprijzen zit je 2ehands voor hetzelfde geld echt een aantal stappen hoger. Bovendien is het upgraden van losse componenten erg makkelijk, kan je nog eens wat uitproberen, en je verkoopt ze redelijk makkelijk door (zonder al te veel af te schrijven).

Maar ik heb inderdaad hele goede verhalen over de SPA21 gehoord! Ben zelf ook erg onder de indruk van Primare, het speelt bij mij thuis ook heerlijk :D

Groeten,

Lucas.