stijlvolle/stille behuizing?

Gestart door wolsinkpower, mei 21, 2006, 17:55:38

Vorige topic - Volgende topic

wolsinkpower

ik ga binnenkort overstappen op AMD64 (venice core..:P!) en wil dan ook een nieuwe behuizing :)

ik zoek een niet al te dure kast (100 e ongeveer.. lager altijd beter ;)) en zou graag 1 willen die redelijk stil is of makkelijk stil te krijgen..

ik zag een mooie Mac-look op 1to0 staan echter betwijfel ik of die wel stil kan zijn..

tips?
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

blue-eyes

Tips?

Ja zeker! Bezuinig niet op een goede kast. Alleen de afwerking alleen al! Zeker bij kastjes van 25 euro haal je telkens het vel van je handen. Duurdere kasten zijn sowiezo al beter afgewerkt, bijv. door de alle randen netjes af te werken, af te ronden, etc.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

wolsinkpower

onze sweex kasten hebben het altijd goed gedaan :P dus ik hoef niet duur te gaan ;)

gaat ermij omdat de kast ook redelijk stil is of goed stil te krijgen is..
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

Rody

Op zoek naar een gewone kast, of HTPC behuizing?

Meeste lawaai komt bij mij uit de fan van de voeding (Tagan), de fans van de kast zelf (Silverstone LC 17) hoor je eigenlijk niet :)
De rest van de componenten is ook niet hoorbaar, het is puur de voeding-fan :(

wolsinkpower

dan ga ik ieder geval voor een stille voeding :) je hebt al low noise van sweex.. interessant ;)

kga voor een gewone kast denk ik.. aangezien hij in me bureau staat :) maar mag wel beetje stijl hebben ;)

Rody

Citaat van: wolsinkpower op mei 21, 2006, 22:41:06
dan ga ik ieder geval voor een stille voeding :) je hebt al low noise van sweex.. interessant ;)

kga voor een gewone kast denk ik.. aangezien hij in me bureau staat :) maar mag wel beetje stijl hebben ;)

De Tagan is ook 'low noise' ;)
Ok, ik moet toegeven... hij is erg stil, maar ik wil dat de kast zo stil is als een...boom ;D
Bij deze Tagan hoor je wat bladeren als het licht waait ;D

De Tagan die nog stiller moet zijn is die uit de 'easycon' serie.. wellicht ga ik die is proberen (wel 90e..) :)

Daarnaast kan een Case fan ook behoorlijk wat lawaai maken hoor, er staat hier ook een Tagan behuizing...maar die is niet bepaald geruisloos. Met deze Silverstone doe je wat dat betreft geen miskoop.

BitchCrew

Ik ben daar mee eens, silverstone is goeie case, mooi en goed stil.

Raphie

Ik heb de tagan 580 esaycon, die hoor je inderdaad niet 8)
JBL PRX Power!

BernHardN

als je voor een stijvolle behuizing gaat zou ik toch voor een thermaltake gaan,

en die mag best gezien worden dacht ik

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Hanky Panky

Die Mozart heb ik ook. Makkelijke kast om alles in te bouwen als je maar niet vergeet om eerst de HD's in de kooi te hangen. De kast heeft wel de nodige ventilatie openingen dus je bent voor het lage geluidsniveau afhankelijk van je fans en koeling. Als je een echte stille kast wilt dan zou ik de Nexus Breeze nemen, die had ik hiervoor (Bigtower) en die zijn echt superstil uit de doos. Geen ingrepen nodig.

In de mozart heb ik een pentium mobile cpu zitten icm met 3 hd's en de temp is zelfs met dit weer maar 43 graden. Hij is aan bittorenten, surfen en een dvd aan het fikken. Mooie waarden denk ik wel. Bij normale temperaturen is de pc/cpu temp zo rond de 38 graden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.