REELBOX www.reel-multimedia.com

Gestart door nwolsink, mei 18, 2006, 15:43:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nwolsink

Ik heb zelf momenteel een Dreambox DM7000 met een 120GB
Ik wil graag wat anders met 2 tuners, nu heb je de DM7025 maar die biedt verder dan ook niets meer dan dat.

De Reelbox daarentegen is even heel wat anders, HDD, DVD Brander, Streaming en nog veel meer.
Nu weet ik ook dat de eerste reeks Reelboxen vorig jaar een grote teleurstelling waren, maar nu is men in Duitsland zeer positief over dit apparaat http://www.reel-multimedia.com , alles schijnt het nu wel te doen.

Wie heeft ervaring met de Reelbox?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Echt helemaal niemand ervaring met de Reelbox?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Movievault

Kennis van mij heeft hem, en dat is iemand die vrij veel met recievers doet.
Het toestel is kwa bediening nog heel basic, het draaid op linVDR.
Is vrij stabiel maar de menus zijn niet om aan te zien.
Wel veel potentieel zegt hij, maar ja het moet er ook worden uitgehaald.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

nwolsink

Citaat van: FrankG op mei 23, 2006, 11:26:49
Kennis van mij heeft hem, en dat is iemand die vrij veel met recievers doet.
Het toestel is kwa bediening nog heel basic, het draaid op linVDR.
Is vrij stabiel maar de menus zijn niet om aan te zien.
Wel veel potentieel zegt hij, maar ja het moet er ook worden uitgehaald.
Dan wacht ik nog wel even want € 700,- is wel een boel geld
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Shorty

Over potentieel gesproken....:
CitaatReelbox bekommt MPEG4-Erweiterung und DVB-S2-Tuner
19.06.2006 (ks)

Für das Media-Center-System "Reelbox" soll es ab Oktober eine Erweiterung geben, die die Reelbox auch die Lage versetzt, MPEG4 (H.264)-Videomaterial abspielen und über einen neuen DVB-S2-Tuner auch entsprechende HDTV-Programme empfangen und aufnehmen zu können. Die Mini-PCI-Karte verfügt über eine Schnittstelle mit HDMI- oder YUV-Verbindung. Premiere HD wird mit der Box voraussichtlich nicht empfangbar sein, da Premiere hierfür eine Zertifizierung mit vielen Auflagen verlangt.

Folgende Features soll die "Extension HD"-Karte zusammen mit dem DVB-S2-Tuner bieten:

- HDTV in MPEG-4 (H.264/AVC) bis mind. 1080i
- HDTV mit MPEG-2-HD bis mind. 1080i
- H.264 von Festplatte als Quicktime .MOV (bis 1080p)
- MPEG-2 von Festplatte (bis 1080i)
- WM9-HD von Festplatte (bis 1080i)
- DIVX als .AVI von Festplatte (bis 720p)
- Internet-Browser zum Surfen im Internet (in HD)
- Multicast/IP-Streaming

Die Extension HD-Karte kostet €199.-, der DVB-S2-Tuner €99.-. Als LIVE HD Kit kostet Beides zusammen €298.-

Beim Kauf einer ReelBox (alle Modelle) vom 01.05.06 bis zum 15.07.06 erhalten REEL-SHOP Kunden das EXTENSION HD (Mini-PCI-Karte, HDMI & YUV) zum Angebotspreis von €99.-. Kunden, die bereits eine ReelBox erworben haben, erhalten das LIVE HD Kit (Mini-PCI-Karte, HDMI & YUV + DVB-S2-Tuner) zum Angebotspreis von €249.- oder die Extension HD (Mini-PCI-Karte, HDMI & YUV) zum Angebotspreis von €149.-

Bron: Area DVD

nwolsink

ik begin de REELBOX toch meer en meer te overwegen voor het einde van dit jaar
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

teovmy

Tja weet je wat het is, Met de dreambox blijft het lekker hobbieen. En als dat je bevalt zal een Reelbox een grote teleurstelling zijn. Er is zoveel te doen met een dreambox. Plugins, settings, tools etc. Kijk maar eens op www.mikes.eu onder de kop sateliet receivers
Dreambox DM7020S met Moteck SG 2100 roter en Samsung SpinPoint 160 Gb hdd, CIFS - NAS/300GB ext hdd, Gemini 3.00 met GBox 2.1b

Navellint

Ik ben in het bezit van een Reelbox. Ik heb nog de beta-casing. Ik kan hem niet vergelijken met een andere ontvanger, maar wel met een HDD-recorder. In vergelijk daarmee is de Reelbox superflexibel (netwerk, USB aansl., meerdere programma's tegelijkertijd opnemen, programma's en kanalen beveiligen, etc. etc.). Op dit moment kan de Reelbox alleen meerdere programma's opnemen als deze niet versleuteld zijn. In de toekomst zou dat gaan veranderen. Inmiddels heb ik al heel images geflasht en daar zaten goede, maar ook minder goede exemplaren bij. We zitten inmiddels bij versie 1.0RC5; bijna klaar zou je zeggen.

Terugkijkend zou ik hem zo weer kopen. Ik heb er erg veel plezier van

Freddy

mrrepel

Ik wacht tot ooit de 8000 van dream uitkomt :)

nwolsink

Citaat van: Navellint op augustus  3, 2006, 21:01:58
Ik ben in het bezit van een Reelbox. Ik heb nog de beta-casing. Ik kan hem niet vergelijken met een andere ontvanger, maar wel met een HDD-recorder. In vergelijk daarmee is de Reelbox superflexibel (netwerk, USB aansl., meerdere programma's tegelijkertijd opnemen, programma's en kanalen beveiligen, etc. etc.). Op dit moment kan de Reelbox alleen meerdere programma's opnemen als deze niet versleuteld zijn. In de toekomst zou dat gaan veranderen. Inmiddels heb ik al heel images geflasht en daar zaten goede, maar ook minder goede exemplaren bij. We zitten inmiddels bij versie 1.0RC5; bijna klaar zou je zeggen.

Terugkijkend zou ik hem zo weer kopen. Ik heb er erg veel plezier van

Freddy


en cardsharing kan dat ook met de reelbox?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

is er hier niemand die zo'n ding heeft?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

satsjaak

Nou ik heb een Reelbox lite.
Het is een super machine geworden.
Super stabiel en een beeld kwalitijd perfect.
Ik zou hem nog niet ruilen tegen 2 dreamboxen 7025
Alles doet ie eigenlijk.
Dvd branden werkt ook goed.
Reclame wordt er automatich uitgehaald etc,
En ja je kan er ook mee cardsharen met G*ox,camd3
Je hebt eigenlijk een compleet home entertaiment systeem.



Reelbox 1100s
JVC HV-32P40BU tv met component
Dreambox 500,5620
Schotel draaibaar 1,2 mtr Schotel vast met twin lnb 1,2 mtr

thehaka

Sluit ik me helemaal bij aan.
Een super beeld wat je bij de meeste satdecoders mist.
Had eerst een dreambox maar die moet ik niet meer.
thehaka

nwolsink

Citaat van: satsjaak op oktober 15, 2006, 10:48:06
Nou ik heb een Reelbox lite.
Het is een super machine geworden.
Super stabiel en een beeld kwalitijd perfect.
Ik zou hem nog niet ruilen tegen 2 dreamboxen 7025
Alles doet ie eigenlijk.
Dvd branden werkt ook goed.
Reclame wordt er automatich uitgehaald etc,
En ja je kan er ook mee cardsharen met G*ox,camd3
Je hebt eigenlijk een compleet home entertaiment systeem.


mmm, wordt nu wel aantrekkelijk zo'n Reelbox, ik PB je even over een en ander :)
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

nwolsink

Citaat van: thehaka op oktober 29, 2006, 17:20:27
Sluit ik me helemaal bij aan.
Een super beeld wat je bij de meeste satdecoders mist.
Had eerst een dreambox maar die moet ik niet meer.
thehaka

Is het beeld veel beter dan een DM7000? er zit toch ook een YUV uitgang op de Reelbox nietwaar?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

TubeKees

Ja het beeld is veeeel beter dan bij een Dreambox. Heb sinds gisteren ook een Reelbox staan maar qua beeldkwaliteit speelt ie een Dreambox helemaal weg.

Er zit een prachtige YUV uitgang op, helemaal apart. Maar het kan ook via de Scart.

Kijken via mijn netwerk op de PC gaat perfect (met VLC). Opnemen prima. Helaas nog niet 2 gecodeerde kanalen tegelijk.

Kortom: ik heb een Dreambox 7025 te koop, incl 80Gb harddisk!

nwolsink

Ik ben ook om en haal deze week nog 2 Reelboxen, een voor mezelf en een voor mijn zwager  ;D
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Raphie

Dreambox speelt ook via YUV en heeft de reelbox al Gbox?
JBL PRX Power!

nwolsink

Citaat van: Raphie op januari  8, 2007, 09:19:27
Dreambox speelt ook via YUV en heeft de reelbox al Gbox?

Satsjaak gaf aan dat Gbox wel draait nu, ik zit alleen nog met het DivX vraagstuk, daar heb ik nog geen uitsluitsel over.
Dat is nl wel een must want ik wil ook mijn XboX (waar ik eigenlijk alleen DivX mee kijk) de deur uit doen.
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Raphie

Als Gbox draait wordt het wel weer leuk.
en dan is dat HDMI kaartje in een keer ook een stuk interesanter
JBL PRX Power!

PeterPan

Ik lees op de site dat deze ook o.a. 1080p h.264 kan spelen maar alleen in Quicktime. HD MPEG2 ook mogelijk maar blijkbaar niet in .ts vorm.
Is er te verwachten dat ze dit met firmware updates nog kunnen/zullen aanvullen?
Met twee DVB-C tuners erin zou ik hiermee een digitale ontvanger/PVR hebben en kan mijn Xbox met XBMC ook de deur uit als media center maar ik wil dus ook HD materiaal in .ts en h.264 kunnen spelen.
Daar heb ik best een paar Euro voor over ;D
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Driven2Shine

Citaat van: PeterPan op januari  8, 2007, 20:42:39
Ik lees op de site dat deze ook o.a. 1080p h.264 kan spelen maar alleen in Quicktime. HD MPEG2 ook mogelijk maar blijkbaar niet in .ts vorm.
Is er te verwachten dat ze dit met firmware updates nog kunnen/zullen aanvullen?
Ik hoop van wel want ik ben ook zeer geintereseerd.
De dreambox 8000 laat nog wel een tijd op zich wachten ben ik bang.

joth

hmmmm

Wachtende op de HD uitvoering, twijfel ik nog steeds ts DM8000 en reelbox ...
Komt er een nieuw HD model van de reelbox of moet je deze via de kit opgraden ??
Dan is het wel duur om eerst een twintuner reelbox met DVB-S tuners aan te kopen om
deze dan te upgraden naar twintuner met DVB-S2 en HDMI uitgang $-(

De specs van de reelbox zien er wel mooier uit dan die van de dreambox,
of heeft de dreambox via applicatie upgrades dezelfde functionaliteiten zoals streaming etc...  ???
De reelbox kan wel prat gaan op het aantal aansluitingen, die vind je niet op de dreambox  :P

Heeft iemand ervaring met een wifi usb dongle aan te sluiten op de reelbox ipv gebruik te maken
van de wifi expansie via de mini-pci ?? Ik heb nl geen ethernet aansluiting ter hoogte vd tv.
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

joth

Heeft iemand ervaring met de HDMI upgrade in de ReelBox ?  ???

Iemand die dit toestel gebruikt als DVD speler ??
Zo ja welke output gebruik je ?
YUV, VGA (om bv in native resolutie val je plasma af te spelen), RGB, HDMI, ...  ::)

Is het toestel gebruiksvriendelijk of duurt het enige tijd om op te starten, want al bij al blijft het een PC   :P
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-