ik zoek een instrumenten filter prog voor mp3

Gestart door Gizz, mei 17, 2006, 19:17:21

Vorige topic - Volgende topic

Gizz

ik zoek een programma die een mp3 inhoud analyseert op instrumenten die ik weer vervolgens naar keuze aan en uit kan zetten zodat ik bijv alleen de drum en bas kan horen.

wie weet iets?

B.J.

Sk

Als dit mogelijk is heb ik daar ook wel interesse in  ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

mikeske

Als dit bestaat dan wil ik het ook wel, maar nog nooit gehoord dat zoits bestaat.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

NielsLu

Bij mijn weten is dit helemaal niet mogelijk: ik heb er al een keer naar gevraagd bij een muziekzaak (winkel in instrumenten ed).

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

astrobart

het is weer tijd voor filteren.
neem een soundediting programmatje zoals adobe audition (ik neem aan dat je een pc / mac gaat gebruiken en geen hardware) of zoiets,
Daar zitten wel wat standaard filters in.
Om het echt goed te doen is wat lastig maar wel mogelijk in grote lijnen dan.
Je moet zeg maar een filter maken die gemaakt word van alle instrumenten, maar behalve de gitaar bijv.
Je kan het filter zeg maar vullen met een stukje muziek waar nou net even geen gitaar in voor komt. (ff knippen en plakken dus)
Vervolgens neem je het stukje muziek MET de gitaar (of gewoon het hele nummer) en filtert alle freq ect van het stuk zonder gitaar weg.(ik heb het hier dus niet over stukken van de track, maar over de freq van de track!!)
.tada... je hebt alleen de gitaar.
Punt is natuurlijk dat je wel een beetje handig moet zijn en er een gehoor voor moet hebben welke stukken je gaat gebruiken om een filter te gebruiken.
het is wel wat arbeidsintensief, maar ja je moet wat te doen hebben he, en aldoende leert men.

tis net fotoshoppen, je hebt een hele foto, je selecteerd een kleur behalve bijv groen. je filterd alles weg wat niet groen is en je houd groen over. (even andersom denken dus!!)
echt behalve freq kan je ook werken metr andere parameter zoals duur van freq, aanzet van een geluid, fading van een bep freq, etc etc, ik haat het om te doen en speel meestal zelf de boel in hehehhe.
overigens verlies je altijd wel wat van het orgineel natuurlijk.

Gewoon een freq filter met de muis(direct bedienen geeft vaak sneller een makkelijker resultaat

maar ik ben er al een aantal jaartjes uit dus er zijn missn wel andere tools inmiddels. suc6

oh ja ik zie nu dat je mp3 gebruikt, daar werkt audition wel mee maar ik had altijd een apparte plugin nodig. maar toen hete het nog cool edit pro ;D