Welke 350W voeding ?

Gestart door Del member, mei 2, 2006, 14:47:52

Vorige topic - Volgende topic

Del member

Ivm het grote raid5 vraagstuk

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42659.0

ben ik op zoek naar een 350W of hogere voeding die toch wel van enige kwaliteit is.

Requirements :

• liefst zo hoog mogelijk rendement (>90% bestaat dit ??)
  • ik moet er 5 SATA2 disken mee kunnen voeden, een DVD loopwerk en een recent moederbord
  • stabiliteit is super belangrijk - de PC hangt wel al aan een UPS dus schommelingen op het net zijn minder kritisch, wel dynamische belasting door de 5 disken

Hanky Panky

Ik heb onlangs een coolermaster voeding gekocht voor mijn nieuwe pc (omdat de voeding die ik wilde hebben uitverkocht was) maar die valt qua geluid niet echt in de onderste regionen. Geen hoovercraft maar ook geen fluistermode zeg maar  ;)

Misschien heb je hier wat aan: een test van ruim 60 voedingen tussen de 300 en 600 watt met powergrafieken etc etc.

http://www.hardware.info/reviews/Uitbreiding_voedingen_vergelijkingstest_HWI_Magazine__3_2005/585/1
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

redfox001

Ik heb de Antec Phantom 500 voor dacht ik 180,- en hij is één van de meest efficiënte voedingen (88%). Hij maakt geen geluid vanwege passieve koeling met een fan als hij te warm zou worden wat nog nooit gebeurd is.

mradem

Ik heb een Enermax Noisetaker 485w. Prima voeding.

MovieMax

Ik heb zelf een SilverStone SST-ST30NF 300 Watt fanless voeding, HTPC mudvol insteekkaarten en HD's, geen centje pijn. Kijk voor 350 W voedingen hier.

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Wimpie007

Tagan is gekend om degelijkheidheid, en hun geluidsproductie (vooral het gebrek daaraan :))
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Stefan S.

Citaat van: Tjeerd1 op mei  2, 2006, 18:21:00
Ik heb de Antec Phantom 500 voor dacht ik 180,- en hij is één van de meest efficiënte voedingen (88%). Hij maakt geen geluid vanwege passieve koeling met een fan als hij te warm zou worden wat nog nooit gebeurd is.

Yep Antec is naar mijn inziens (en vele anderen) de enige en echte winnaar  8)

scan

Seasonic S12-380   < € 70,- en heel stil

Dracoplasm

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

kippekop

Citaat van: scan op juli  2, 2006, 09:43:49
Seasonic S12-380   < € 70,- en heel stil

Dit schijnt inderdaad de stilste te zijn (met fan) en behoorlijk efficient. Ik heb zelf goede ervaring met tagan voeding... Jammer genoeg is de nexus voeding niet met losse kabels en nog geen pci kabeltje, anders had ik die genomen. De 12 cm fan van nexus zijn unbelievably quiet...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

DD2

Ben per toeval op een goede stille voeding gestuit..  deze was 50 euro 450 wat.. . en  hij is in mijn ogen heel erg stil, (ik vroeg me af of ie het wel deed..  ;D ) nadeel is wel dat er een ingebouwd neonapparaat zit..  dus ik zit nu met een blauwe gloed in mijn HTPC..   maargoed.. voor het geld een hele leuke voeding.

Merk ASUS
Type Atlas-45GA
Moederbord aansluiting 24-polig 20-pins / 24-pins
Moederbord aansluiting 4-polig 1x ATX 12V
Stroomaansluiting IDE 7x
Stroomaansluiting Floppy 2x
Stroomaansluiting Serial-ATA 2x
Stroomaansluiting PCI express 1x
Vermogen (continu) 450 W
Vermogen (piek) 450 W
Rendement 75%
Ingangsspanning 230 V
Break-out box Nee
Tempratuurgeregeld Ja
Aan/uit schakelaar Ja
Spanningschakelaar Ja
Tempratuur aanduiding Nee
Led's Ja
Koeler 120 mm
Lengte 140 mm
Breedte 150 mm
Hoogte 86 mm
Converter 24 to 20 pin Nee
Uitvoering Retail

Wimpie007

Citaat van: Stefan S. op mei  5, 2006, 23:33:14
Yep Antec is naar mijn inziens (en vele anderen) de enige en echte winnaar  8)
Enige echte winnaar is PC Power & Cooling, maar die dingen zijn hier wel niet direct in de winkels te vinden, en je betaalt je blauw :p (Heb zelf de 510Dlx in m'n server)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

ShellBeach

Ik zag recent deze 400W enermax passeren :

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3487&p=13

wat mij hier opviel is de extreem lage noise ripple tov alle andere geteste voeding (soms een factor 5!) .

Bij ons gewoon te koop :)
http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=TN4X31

Aangezien mijn HTPC tegenwoordig een audiofiele bron is, speel ik met het idee deze in huis te halen ter vervanging van mijn 300W Dell voeding (welke gewoon een standaard voeding is, het moederbord in de Vostro 400 is ook een standaard foxconn).

S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

BOUBOU

Ik gebruik al meer dan een jaar, naar mijn eigen tevredenheid, deze Corsair HX620w
Corsair website

Je merkt amper dat de voeding aan staat, als je de temperatuur in ogenschouw neemt.

Deze voeding zorgt er momenteel nog voor dat een oudHollandse 7900GTX SLI opstelling van voldoende sap wordt voorzien.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

ShellBeach

Citaat van: BOUBOU op maart 24, 2009, 15:19:25
Ik gebruik al meer dan een jaar, naar mijn eigen tevredenheid, deze Corsair HX620w
Corsair website

Je merkt amper dat de voeding aan staat, als je de temperatuur in ogenschouw neemt.

Deze voeding zorgt er momenteel nog voor dat een oudHollandse 7900GTX SLI opstelling van voldoende sap wordt voorzien.

MvGr. BOUBOU

de 520W heeft een interessante lage ripple:

http://www.silentpcreview.com/article692-page4.html
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Blowie

cooler master silent pro series

ik hoor em niet, stille hdds maken meer herrie !