Proceed AVP2

Gestart door Incognito, mei 1, 2006, 11:13:06

Vorige topic - Volgende topic

Incognito

Beste HTforum-ers :)

Ik kan voor een leuke prijs een proceed AVP2 kopen. Nu was ik benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het product en er wat over kan vertellen. Ik heb tot nu toe alleen positieve berichten gelezen over deze processor, maar goed, ik weet dat ze op amerikaanse forums vaak erg positief zijn over alles :P.

Verder nog iets anders; de verkoper geeft aan dat dit de versie is van de AVP2 zonder S-video input. Kan dit kloppen (met andere woorden; bestaat die? :P ... kan er nl niks over vinden)?

Groeten,

Lucas.

Incognito

En kan iemand mij vertellen hoe groot het verschil tussen de AVP2 en AVP is?

Bedankt!

jan-rotterdam

Klikkerdeklik naar de Proceed site voor al uw gewenste manuals

Groeten Jan

Richi

Probeer het eens bij Audiofiel. Ik geloof dat hij de Proceed wel kent.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

romulus

Boubou speelt met proceed avp als pre en classé cav-180 als eindversterker
Groeten
Romulus
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Johnny_Bravo

Ik heb deze Pre ooit eens beluisterd naast de No.40 (Mark Levinson), die ik een maandje heb gehad.
PERSOONLIJK vond ik de AVP lekkerder, maar vooral explosiever klinken.

Proceed was een van de eerste toestellen die je naar smaak kon bestellen d.m.v. cards, dus zonder  S-video zou best wel eens kunnen.

MovieMax

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Richi

Citaat van: Johnny_Bravo op mei  2, 2006, 07:59:37
Ik heb deze Pre ooit eens beluisterd naast de No.40 (Mark Levinson), die ik een maandje heb gehad.
PERSOONLIJK vond ik de AVP lekkerder, maar vooral explosiever klinken.

Proceed was een van de eerste toestellen die je naar smaak kon bestellen d.m.v. cards, dus zonder  S-video zou best wel eens kunnen.
Wist Audiofiel niet te vertellen dat de Proceed AVP de voorloper is van de ML No.40?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Incognito

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb Audiofiel reeds gesproken, alleen hij heeft slechts ervaring met de AVP en niet de AVP2. Als ik op internet alle stukken nalees, is de AVP2 toch een stuk vooruit gegaan sinds de AVP1.

De voorloper van de ML No.40 is inderdaad de AVP2, deze deelt ook veel techniek die de ML No.40 ook heeft (namelijk de chips).

De versie die werd aangeboden was wel een ge-upgrade versie. Ik had dit vermoeden al na het zien van de foto's van de achterkant van de unit; daar stond namelijk geen AVP2 op en er zaten geen s-video uitgangen op.. dit is bij een originele AVP2 wel zo, alleen de AVP1 kon zonder (of voor meerprijs met) deze uitgangen gekocht worden. De frontplaat van deze unit was echter wel vernieuwd.

Helaas was er nog een persoon voor mij die interesse had in de AVP2. Deze reageerde echter een tijdje niet meer. Op mijn reactie heeft de verkoper de man weer een email gestuurd en toen is hij dus alsnog verkocht, balen, want hij vroeg een prijs waar de AVP hier op dit moment ongeveer voor weg zou gaan (schat ik). Hij heeft mij in ieder geval beloofd om eens voor me uit te kijken naar een andere AVP2 of een Aragon soundstage of stage one. Ik ben benieuwd!

Bedankt voor alle hulp iig. Kreeg van jan-rotterdam zelfs tests toegestuurd van de AVP en AVP2, echt super!

Groeten,

Lucas.

Richi

Jammer joh, was leuk geweest. :-\

jan-rotterdam

CiteerKreeg van jan-rotterdam zelfs tests toegestuurd van de AVP en AVP2

Graag gedaan, succes met de zoektocht naar een waardige opvolger

Groeten Jan

Audiofiel

Citaat van: Richi op mei  2, 2006, 11:47:41
Wist Audiofiel niet te vertellen dat de Proceed AVP de voorloper is van de ML No.40?

Klopt. De geschiedenis van madrigal is: Proceed AVP, daarna No.40 en daarna AVP2. ;)

Niet dat het nog veel uitmaakt voor de koop natuurlijk. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.