Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

R

k, tnx.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2006, 20:28:11
399,00 en 499,00 te bestellen via onze webshop.
Ik vind het de moeite waard.

Kjelt

Trouwens werkt die temperatuur gecontroleerde oscillator ook op de digitale uitgang of alleen op de DAC's ? Ik dacht het laatste  ??? Dan heeft het zowiezo geen zin om een MB200 te kopen als je toch alleen de digitale uitgang neemt.

jaco

Die voordelen van stabilere clocking zouden bij elke functionaliteit helpen aldus PMS.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Citaat van: Robbo op augustus 31, 2006, 15:37:33
Mooi,  dan kijk ik voorlopig nog lekker even foutloos verder met de myHD ;D
Lekker blijven kijken, die beta software is nog pre alfa en werkt voor geen meter.
Files er naar toe zetten kan wel, maar alleen als ze kleiner zijn dan 1 GB.

Ik kan geen film meer kijken, ook niet via de MB200. stop motion video en blauwe schermen. Zowel op HDMI (totaal niet te gebruiken omdat de handshake wegvalt) als op RGBHV dezelfde problemen.

Ik ga morgen downgraden, maar als ik de berichten van PMS mag geloven is dit een defecte 3800 (want het kan niet aan de software liggen) Dus dat wordt omruilen..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

R

Hmm apart. Welke functionaliteiten dan? Decoding?

Citaat van: jaco op september  3, 2006, 21:17:17
Die voordelen van stabilere clocking zouden bij elke functionaliteit helpen aldus PMS.

Mooi vervelend is dat..

Citaat van: jaco op september  3, 2006, 21:20:23
Lekker blijven kijken, die beta software is nog pre alfa en werkt voor geen meter.
Files er naar toe zetten kan wel, maar alleen als ze kleiner zijn dan 1 GB.

Ik kan geen film meer kijken, ook niet via de MB200. stop motion video en blauwe schermen. Zowel op HDMI (totaal niet te gebruiken omdat de handshake wegvalt) als op RGBHV dezelfde problemen.

Ik ga morgen downgraden, maar als ik de berichten van PMS mag geloven is dit een defecte 3800 (want het kan niet aan de software liggen) Dus dat wordt omruilen..

jaco

Citaat van: Ruben op september  3, 2006, 21:21:20
Hmm apart. Welke functionaliteiten dan? Decoding?

Mooi vervelend is dat..

Ja dat was een grote ergenis, 10 x scaler rebooten om film af te kunnen kijken. Maar ach je doet mee aan een beta programma of niet natuurlijk. Alleen mogen de problemen die ik heb niet meer voorkomen en als ze wel voorkomen is de hardware niet goed blijkbaar.

Robbo

Zo te lezen op het PMS forum, is er nog wat werk aan de winkel om de Mediaplayer in de C2 goed werkend te krijgen.

Valt me toch een beetje tegen.

jaco

Citaat van: Robbo op september  4, 2006, 11:01:01
Valt me toch een beetje tegen.
Beetje is het niet meer bij mij. Als je code hebt die werkt, en dan er iets aan toe voegt, en vervolgens je basisfunctionaliteit niet meer werkt is meer dan een beetje tegenvallend.

Kjelt

Citaat van: jaco op september  4, 2006, 14:39:10
Beetje is het niet meer bij mij. Als je code hebt die werkt, en dan er iets aan toe voegt, en vervolgens je basisfunctionaliteit niet meer werkt is meer dan een beetje tegenvallend.

Dat is vaak het probleem bij software, als je een functioneel ontwerp hebt waar je met alle veranderingen/toevoegingen etc. rekening hebt gehouden dan zou dit niet gebeuren.
Vaak wordt software op de basisfunctionaliteit ontworpen en niet goed structureel gedesigned als je dan ook nog tijdkritisch moet werken en niet goed op alle apparatuur kunt testen dan gaat het bij veranderingen/aanpassingen fout. Dit kan met alle software gebeuren en het enigste dat je er tegen kunt doen is goed en uitgebreid testen en dat is kennelijk niet gebeurt.
Ik wil het niet goedpraten het is alleen fact of life.

J.A.F._Doorhof

Dat is vreemd, ik kijk gewoon via de MB200 op dit moment, via HDMI aangesloten op de 3800.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Raphie,
Heb net de Netcenter binnen en zit hem nu in de folder HD vol te zetten :D
Nog tips voor snel aanmelden bij de MB200 (ga ik morgen pas testen)
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

ja:

1. zet de laatste firmware van de WD site erop (ivm NFS ondersteuning)
je maakt een map aan in volume Main (bijv films)
dan wordt je share op de MB200: /shares/Main/films (shares zijn case sensitive!)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

ok :D
Heb zelf gekozen voor een folder HD (naast main) met onderliggende folders, ben benieuwd ga het vanmiddag testen :D
Custom installer

J.A.F._Doorhof

NFS draait fantastisch vanaf de 3800.
Direct gevonden en vanavond even een aflevering gekeken van de nieuwe Stephen King serie en geen enkele hik gezien :D
Custom installer

eduard

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  6, 2006, 00:08:22
NFS draait fantastisch vanaf de 3800.
Direct gevonden en vanavond even een aflevering gekeken van de nieuwe Stephen King serie en geen enkele hik gezien :D
Welke nieuwe stephing serier (oftopic :))

J.A.F._Doorhof

Dreamscapes and nightmares.

Vandaag de halve dag gespeeld met de NFS en de 3800 en ik ben zeer zeer positief.
Geen enkel probleem en het leuke van de 3800 is dat hij automatisch selecteerd wat voor stream er gedraait word en daar de bijbehorende resolutie instelt die je hebt aangegeven bij de voorkeuzes.

Dus bij 1080i gaat hij automatisch naar 1080P en bij 720P schakeld hij over naar 720P.
Bij de MB200 moet je dit telkens met de hand wijzigen (op zich makkelijk via TVmodes maar het blijft een handeling).
Custom installer

Raphie

Dus je kan vanaf nu de NetCenter ook wel aanraden als een mooie oplossing?
JBL PRX Power!

jaco

Raphie

ben er ook nog steeds erg blij mee. Ik vond hem eerst traag, maar na wat testen gelezen te hebben (thnX Jaco) er achter gekomen dat sustained al deze NAS boxjes ongeveer even snel zijn.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

De Netcenter werkt als een speer, geen gezeur met beveiligingen en lekker goedkoop qua stroom gebruik :D

Bitstream werkt nu trouwens ook bij de CII, dus ik kan nu de TS streams allemaal testen met DD.
Vanavond even een stukje gekeken van IMAX stormchasers en het is schokkend om te zien wat een HDMI kabel kan doen :D
Nu de player helemaal rechtstreeks in de CII zit is de beeldkwaliteit helemaal om te kwijlen.... en dat voor de beta versie.
Custom installer

jaco

De NFS server werkt inderdaad goed. Helaas nog steeds wat problemen met de Crystalio 2 zelf.

De interne media player is nog in Beta (2 maanden op schema achter)
Er zijn input problemen op de HDMI poorten, maar daar is dan wel weer snel een software versie voor gekomen waar je de ingangs gevoeligheid op aan kunt passen.
Vanuit de beta software naar de normale software teruggaan lijkt niet zo maar mogelijk.

Ze zijn er nog niet helemaal. Maar als hij het een keer goed doet, kijkt ik met veel plezier een film moet ik eerlijk zeggen.

jaco

De MB200 kan een .TS van 38 mbit/sec afspelen via de interne harddisk :o
Dat is de "Samsung Beauty of Nature 1080i" demo.

Geen problemen in beeld gezien, en geen storing in het geluid gehoord.  Dit is boven verwachting.

J.A.F._Doorhof

Dat komt door de nieuwe SDK van Sigma.
Daardoor is de interne beta speler ook vertraagd, ze zijn de code aan het implementeren :D

HDMI input problemen heb ik zelf nog niet ervaren, mijn HD receiver loopt over HDMI en dat werkt eigenlijk vlekkeloos.
Wel zijn er problemen met de Samsung decoder maar dat ligt niet aan de CII maar aan de decoder zelf, Samsung heeft in Kassa aangegeven niets er aan te doen, omdat het net binnen de marge zou vallen (ongelovelijk).
Vandaar ook dat PSM bezig is met een sensitivity setting voor HDMI waardoor je dit eventueel zou kunnen tackelen.

Maar dit probleem zul je waarschijnlijk op veel units gaan zien niet alleen de CII.
Custom installer

Robbo

NFS en eigenlijk de hele beta versie van de Crystalio mediaplayer werkt bij mij prima.

Had eerst wat problemen met HDMI blinking op de HDMI input (MyHD op HDMI1, maar die heb ik na de laatste beta niet meer gezien.  Vreemd eigenlijk want daar hebben ze volgens PMS niet aan gewijzigd.    Het kan of aan de stream liggen (heb de betreffende scenes al gedelete) of aan het compilen van de firmware.  Had namelijk met beta2 het probleem dat bij het eerste keer opstarten het scherm van de mediaplayer 'gescrambled' was.  Nu met beta3 geen last meer van gehad.  Idem voor het blinken dus.

Ik zit wel te wachten op de macro functie van de nieuwe firmware maar dan met de mediaplayer geactiveerd.

J.A.F._Doorhof

Had met de MB200 er wel last van voor 1.19 daarna eigenlijk ook niet meer.
Was vooral te zien bij heldere scenes, bv de bijna gebleekte scenes van BSG, nu met HDMI eigenlijk geen probleem.
Custom installer