Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

ok, maar wordt 720P materiaal dan niet door de mb naar 1080i gescaled en daarna door de pio naar 1080p?
JBL PRX Power!

jaco

Ja, maar dat wordt het denk ik met auto-edid ook, die synct op de hoogste stand die beide ondersteunen.
De playback engine van de mediabox schakelt niet autmatisch om van 720P naar 1080i.
Wat wel kan is tussen 50 en 60 Hz laten schakelen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Raphie

dus nog een reden om naar een Crystalio te kijken...
JBL PRX Power!

Robbo

Ze zouden bij PMS eigenlijk een native output moeten maken.   Met de myHD icm de C2 werkt dat prima.

Ben benieuwd hoe dat dadelijk bij de C2 gaat.  Die ziet de Mediaplayer ook als 'input'

J.A.F._Doorhof

Je kan de MB verschillende resoluties laten uitsturen, of gewoon per bron selecteren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  1, 2006, 15:20:13
Je kan de MB verschillende resoluties laten uitsturen, of gewoon per bron selecteren.

Dat wil je dus niet.

auto EDID default altijd naar 1080i, dit betekend dat 720p materiaal ook al gescaled wordt naar 1080i (dit wil je niet)
zet ik handmatig op 720p, dan is dit goed voor 720p materiaal, maar gaat 1080i/p materiaal er weer gedownscaled uit.
Om nou niet voor iedere TS de native resolutie handmatig te moeten kiezen, zou het mooi zijn dat de MB een optie had voor native 1:1 hiermee zou het signaal dan onbewerkt moeten worden doorgegeven zodat je het scalen volledig kan overlaten aan een externe scaler.

Of maak ik hier een serieuze denkfout?
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat het moeilijk te implementeren is welk formaat een stream is, en dit dan uit te sturen.
Aan de andere kant, de player in de VP3800 zou het wel moeten doen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Stel je moet voor het audio gedeelte een meter of 15 overbruggen tussen de MB200 en een receiver. Hoe kan je dit het beste doen?

jaco

Citaat van: Starred op september  1, 2006, 22:29:29
Stel je moet voor het audio gedeelte een meter of 15 overbruggen tussen de MB200 en een receiver. Hoe kan je dit het beste doen?
Goede optical kabel zou weinig verlies moeten opleveren. Wellicht dat een coax op die lengte ook nog wel goed werkt.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Nog een paar vraagjes aan de MB bezitters:

-Werken high bitrate .TS bestanden goed vanaf een externe usb 2.0 CD-rom?
-Werken audio cds goed vanaf externe cd-rom?
-Is het mogelijk om te navigeren in geripte cd op de interne HD of op de externe CD-rom zonder een display aan te zetten? - Maw: kan je gewoon naar muziek luisteren zonder je display aan te zetten?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Op de eerste 2 kan ik je geen antwoord geven.
De laatste wel, nee.
Je moet altijd een display aan hebben aangezien je anders geen menu ziet of locatie.
Custom installer

Kjelt

Citaat van: jaco op september  2, 2006, 09:37:58
Goede optical kabel zou weinig verlies moeten opleveren. Wellicht dat een coax op die lengte ook nog wel goed werkt.
Alleen dan kun je net zo goed de MB100 kopen want wat heeft die temp. gecompenseerde TXO nog voor zin?

J.A.F._Doorhof

mee eens.
Dat soort afstanden zijn echt een aanslag voor de geluidskwaliteit.
Custom installer

Raphie

Citaat van: Starred op september  2, 2006, 09:47:23
Nog een paar vraagjes aan de MB bezitters:

-Werken high bitrate .TS bestanden goed vanaf een externe usb 2.0 CD-rom?
-Werken audio cds goed vanaf externe cd-rom?
-Is het mogelijk om te navigeren in geripte cd op de interne HD of op de externe CD-rom zonder een display aan te zetten? - Maw: kan je gewoon naar muziek luisteren zonder je display aan te zetten?

Ga jij 9GB tot 12GB op 10CD'tjes of meer branden?!?
exteren USB HD werkt wel goed, audio CD's weet ik niet
JBL PRX Power!

Starred

Citaat van: Raphie op september  2, 2006, 18:58:52
Ga jij 9GB tot 12GB op 10CD'tjes of meer branden?!?

Ja, ben meestal 15 cdr's kwijt per film  :P

Raphie

Citaat van: Starred op september  2, 2006, 19:16:14
Ja, ben meestal 15 cdr's kwijt per film  :P

Dit is een grapje mag ik aannemen? ;D
JBL PRX Power!

Starred

Citaat van: Raphie op september  2, 2006, 19:17:18
Dit is een grapje mag ik aannemen? ;D

Nee hoor, ik ben de eerste die .Ts materiaal op cdr kan afspelen  O0   

;D

Erik

Citaat van: Starred op september  2, 2006, 19:56:18
Nee hoor, ik ben de eerste die .Ts materiaal op cdr kan afspelen  O0   
;D
En de laatste ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Athome

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2006, 16:58:33
mee eens.

Zou je ook kunnen zeggen dat de MB200 met zo'n lange kabel dan op het niveau terecht komt van de MB100 met een normale kabel (1-1,5m).
M.a.w de MB200 is noodzakelijk in dit geval om toch een fatsoenlijk geluid over te houden.

Starred

Citaat van: Athome op september  3, 2006, 12:04:43
Zou je ook kunnen zeggen dat de MB200 met zo'n lange kabel dan op het niveau terecht komt van de MB100 met een normale kabel (1-1,5m).
M.a.w de MB200 is noodzakelijk in dit geval om toch een fatsoenlijk geluid over te houden.

Citaat van: Kjelt op september  2, 2006, 13:47:42
Alleen dan kun je net zo goed de MB100 kopen want wat heeft die temp. gecompenseerde TXO nog voor zin?

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  2, 2006, 16:58:33
mee eens.

En ligt dit dan aan het type kabel? Zou je bijv. met een goede HDMI kabel wel audio zonder signaal verlies kunnen transporteren?

J.A.F._Doorhof

In principe zijn lange runs voor audio nooit echt een topkeuze.
Of de MB200 op de MB100 kwaliteit uitkomt zou ik echt niet weten, sorry.
Custom installer

Starred

Waarschijnlijk ga ik het anders oplossen, met een switcher. Signaallengte naar de receiver blijft dan beperkt en video gaat via een wat langere hdmi kabel

R

Wat zijn eigenlijk de prijzen van de MB100 en 200. Hoe groot zijn die verschillen nou echt, digitaal audio uit. Zit nu wel eens te kijken naar zo'n ding nu in mijn lcd heb.

J.A.F._Doorhof

399,00 en 499,00 te bestellen via onze webshop.
Ik vind het de moeite waard.
Custom installer