Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

vanavond 2 ISO's gekeken en deze werkten bieden perfect.
gisteren de 1080i TS gezien van X-men3 en deze werkte ook prima (alleen de soundtrack was stereo)
De geen beeld bij HDMI boot laat zich nu ten minste wel oplossen door op TV mode > 5 te drukken (bi9j de vorige FW was het soms HMDI stekker eruit /erin maar meestal voeding eruit en opnieuw booten)

Dus je moet de nukken weer ff leren kennen maar dan is er goed mee te werken.
JBL PRX Power!

Rielplayer

Citaat van: Raphie op augustus 26, 2006, 22:41:59
vanavond 2 ISO's gekeken en deze werkten bieden perfect.
gisteren de 1080i TS gezien van X-men3 en deze werkte ook prima (alleen de soundtrack was stereo)
De geen beeld bij HDMI boot laat zich nu ten minste wel oplossen door op TV mode > 5 te drukken (bi9j de vorige FW was het soms HMDI stekker eruit /erin maar meestal voeding eruit en opnieuw booten)

Dus je moet de nukken weer ff leren kennen maar dan is er goed mee te werken.

xmen3 in 1080i :D

is die al gepost?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robert

Raphie

Net even naar de flashdemo van de Crystalio II gekeken en ik moet zeggen WOW wat een gave bak.
Nu heb ik met m'n MB200 en pdp5000ex al een mooie kwaliteit, maar ik ben ondertussen wel benieuwd geworden naar de Crystalio II Pro
vooral als mediaspeler / upscaling hub is het eigenlijk precies wat ik wil.

wanneer komt de media player firmware nou beschikbaar? PMS zei Augustus, maar ik heb nog steeds niks gezien.

JBL PRX Power!

daxie

Man, Raphie, jij hebt de lotto gewonnen zeker :-)

TAG, de 5000ex, nu crystalio 2...

Zoek je geen hulpje?  ;D

Raphie

Lol, geld heb ik er op het moment niet voor hoor :P
Maar hij lijkt me gewoon wel erg gaaf. eerst maar weer eens het nieuwe jaar in en dan eens kijken
JBL PRX Power!

Raphie

Vanavond heeft de MB200 via NFS z'n meerdere gevonden :-\

Gladiator 1080p disc4 kreeg hem op de knieeen, audio viel in fragmenten weg en hij kreeg z'n sync niet meer te pakken.
Dit was voor mij de eerste 1080p die die niet vlekkeloos via NFS wilde afspelen.

Morgen maar weer ff een HD in de box zetten en kijken wat die dan doet.
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: Raphie op augustus 30, 2006, 19:11:58
wanneer komt de media player firmware nou beschikbaar? PMS zei Augustus, maar ik heb nog steeds niks gezien.
Het is net Sony met zijn game console, het duurt even, maar dan krijge je (hopenlijk) ook wat..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Er is nieuwe Firmware voor de Crystalio II uit, maar ... ik zie geen aankondiging van de media player in de release note's:
CiteerVersion 1.21
1.  Secondary pass-through available. To configurate, goto OSD pass-
through page (make sure System -> Advanced Option is ON).

2.  Customizable NLS aspect ratio

3.  "Front Panel" command group under front panel "System" commands,
including the following sub-commands:
-  LED Lights (OFF, Active)
-  LCD Lights (OFF, Active, ON)
-  LCD Contrast (-5 to +5, default is 0)
-  Room to Room (OFF, ON)
-  Remote Control Repeat Delay (1 to 25, default is 6)

Note that when Room-to-room control is ON, the front panel remote
control will be disabled.

4.  Three new commands added in front panel system command group:
-  "Power-up action", user can select "Standby" or "Normal", which
means Crystalio will run into Standby mode or Normal running
mode after it is connected to power supply
-  "Network" for setting the IP address and subnet mask
-  "System Restart" to force system reboot

5.  Customizable 1080i output resolution

6.  Enhancement of input signal detection

7.  Handling of screen blackout problem for HDMI output

8.  Bug fixed for 480p pass-through

9.  Minor bug fixed on Aspect Ratio / Screen Shape

Maar het is vandaag nog steeds Augustus, dus de hoop niet verliezen. Zal vanavon de firmware installeren, wie weet zit er een mediaplayer ergens verstopt..

Robbo

PMS is nooit goed geweest in het houden van planningen, dus het zal nog wel even duren.

jaco

Citaat van: Robbo op augustus 31, 2006, 07:26:30
PMS is nooit goed geweest in het houden van planningen, dus het zal nog wel even duren.
Nee wat klantenservice betreft is het soms niet zo'n geweldig bedrijf. Zal wel typish asiatisch zijn: bij alles braaf ja knikken, maar het dan niet altijd doen.

jaco

Ik heb me aangemeld voor tester van de ingebouwde media player.

Robbo

Mooi,  dan kijk ik voorlopig nog lekker even foutloos verder met de myHD ;D

jaco

Ik ben de beta software aan het installeren. Je kunt een FTP sessie opzetten naar de Crystalio2 toe.
Dat is potentieel heel snel (weinig overhead)

Robbo

jaco

De C2 moet uit staan, en dan kun je met een FTP client een connectie leggen. Echt snel lijkt het niet te zijn: tussen 3000-3500 Kbyte/sec (dat is dan toch 30 a 35 mbit/sec)

De interne mediaplayer lijkt op de Mediabox qua interface, alleen heb je opties om files de moven en te deleten.

Raphie

Al enig zicht op de beeldkwaliteit vergeleken met de MBx00?
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: Raphie op september  1, 2006, 11:44:10
Al enig zicht op de beeldkwaliteit vergeleken met de MBx00?
Nee, ben nog materiaal aan het uploaden.

Raphie

als het enigsinds werkt ben ik toch wel benieuwd wat de Crystalio II met 1:1 pixelmapping doet op m'n pdp5000ex
JBL PRX Power!

Robbo

Je mag van het geld van de 5000ex wel verwachten dat Pioneer er een fatsoenlijke videoprocessor in heeft zitten.  In elk geval zit er 3:2 pulldown op, en als die een beetje goede cadence detectie heeft, zou ik gewoon 1080i insturen.

Raphie

Ik kan dus helemaal niks vinden over de gebruikte chipset in de 5000 ???
JBL PRX Power!

Robbo

Daar zul je ook niet veel over vinden want dat zal ongetwijfeld een Pioneer eigen ontwerp zijn.  Zoals bijvoorbeeld Sony in de Ruby ook een eigen deinterlacer gebruikt.   Welke niet slecht is, maar wel snel naar van de 3:2 pulldown afspringt.  En dan zit je naar Bob te kijken.

Maar een mindere 3:2 pulldown is altijd beter dan 1080p uit de MBx00 uitsturen, want dat is altijd Bob.  Die Sigma EM8621 blinkt op deinterlacing gebied niet echt uit.

Raphie

Ok, maar als ik dus de MBx00 via auto EDiD uitstuur (native) dan trekt de pio dit zelf op naar 1080p (volgens mij geeft de Pio OSD ingangssignaal aan ipv weergegeven signaal?)
JBL PRX Power!

jaco

MB niet op auto edid zetten. Hard op 1080i