Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

hopla

Ik heb deze aan de MB200 hangen en vereist geen voeding.
8GB en binnenkort ook in 12GB is zeer handig, klein, plat en licht.
Je zet er even wat op van uit de PC en kijken of luisteren maar.

http://www.lacie.com/nl/

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10782

ps:
Niet in het bezit van La Cie aandelen.

J.A.F._Doorhof

jeetje, wat een diepgang, .... :(

Als 500GB + intern 500GB niet genoeg is moet je misschien toch hulp gaan zoeken :D

Een gemiddelde film is 10GB, als je dus 1TB hebt is dat 100 films.
Er zijn mensen die niet eens zoveel DVD"s hebben :(

Daarbij zal het dan altijd een workarround blijven, waarom gaan we nog downloaden.
Waarom gebruiken we überhaupt nog een player, waarom niet gewoon oogjes dicht en inpluggen ??

De netserver is waanzinnig, en anders gewoon NFS op je PC installeren, de netserver bewijst dat het kan en werkt, de opdracht is dan simpel, krijg het aan de gang op je PC (windows firewall uit en de goede configuratie) en klaar.
Maar ja hoeveel HD's heb je dan weer in je PC nodig ?
10TB, 100TB

Het is ALTIJD een workarround :D

Met 2x 500GB kan ik me niet indenken dat ik ooit in de problemen kom.
Films of series die ik gezien heb en niet wil wissen parkeer ik wel op een PC in het geval die 1TB vol zit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@Hopla,
Je kan dan beter een USB HDD gebruiken of netserver.
8GB is wel heel klein, net als 80GB :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hopla

Klopt 8Gb is niet veel, er zit 400 in de MB, ik gebruik het alleen om even snel iets te kijken of te luisteren zonder de MB naar de PC te slepen. :D
Het grote voordeel is dat het voedingsloos is, bij een grote USB drive heb je altijd een voeding nodig.

Communicator

Frank,

Zit er nog een speciaal Forum en MBx00-owners prijsje in voor de netserver?

MrG

Op de roadmap van PMS staat het volgende voor september gepland:

Option to format the internal HDD as writable native Linux file system; users can upload files to the internal HDD through the LAN

Als ze dit voor elkaar krijgen dan zijn alle bovenstaande oplossingen toch niet noodzakelijk, of zie ik dat verkeerd?
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

Robert

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58jeetje, wat een diepgang, .... :(

Valt wel mee, toch? ;D

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58Als 500GB + intern 500GB niet genoeg is moet je misschien toch hulp gaan zoeken :D

Ik hou het voorlopig bij 1 TB (2x 500 GB) intern, dus hulp is nog niet nodig ;)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58Een gemiddelde film is 10GB, als je dus 1TB hebt is dat 100 films.
Er zijn mensen die niet eens zoveel DVD"s hebben :(

So what?
Laat iedereen doen wat hij het beste vind, of dat nou +500 films is of 10 TB aan HDD's.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58Daarbij zal het dan altijd een workarround blijven, waarom gaan we nog downloaden.
Waarom gebruiken we überhaupt nog een player, waarom niet gewoon oogjes dicht en inpluggen ??

Waar gaat dit heen?
Dit heeft niks te maken met de beperkingen die gelden voor de WD NetCenter (waar het mij alleen om gaat)

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58De netserver is waanzinnig, en anders gewoon NFS op je PC installeren, de netserver bewijst dat het kan en werkt, de opdracht is dan simpel, krijg het aan de gang op je PC (windows firewall uit en de goede configuratie) en klaar.
Maar ja hoeveel HD's heb je dan weer in je PC nodig ?
10TB, 100TB

Ik zeg ook helemaal niet dat de WD NetCenter niks is, ik kaart alleen de beperkingen aan (die alle NAS oplossingen nog steeds hebben).
Het is in ieder geval al een stuk beter dat de WD NetCenter in ieder geval wel via USB harde schijven slikt met NTFS (alleen read-only).

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58Het is ALTIJD een workarround :D

Als je er zo tegen aan kijkt, dan is het hele leven een workaround.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 24, 2006, 21:20:58Met 2x 500GB kan ik me niet indenken dat ik ooit in de problemen kom.
Films of series die ik gezien heb en niet wil wissen parkeer ik wel op een PC in het geval die 1TB vol zit.

Dit is weer zoals het geldt voor jouw situatie.
Maar het punt is dat als je het 500 GB model hebt en nog een aantal externe USB harde schijven (en dat hoeft niet weer 500 GB te zijn) dan kun je die niet gebruiken aan de WD NetCenter.
DAT is mijn punt ;D
En zo'n situatie lijkt mij niet uitzonderlijk.

Athome

Citaat van: hopla op augustus 24, 2006, 21:29:48
Klopt 8Gb is niet veel, er zit 400 in de MB, ik gebruik het alleen om even snel iets te kijken of te luisteren zonder de MB naar de PC te slepen. :D
Het grote voordeel is dat het voedingsloos is, bij een grote USB drive heb je altijd een voeding nodig.

Niet als je een notebook harde schijf gebruikt. Deze blijven binnen specs van USB wat stroomgebruik betreft.

willempie

Citaat van: Communicator op augustus 24, 2006, 22:28:59
Frank,

Zit er nog een speciaal Forum en MBx00-owners prijsje in voor de netserver?
goed idee!  :D
Projector: Sony VPL-HW590ES/ Screen: Carada Brilliant White 106"/ Receiver: Arcam AVR350, Denon AVR4300/ Speakers: B&W CM7, B&W CM1, B&W Center S1, B&W AM-1 / Mediaplayer: Dune HD Pro  4k, PS4 pro/ ISOL-8 Mini Sub 2 / Synology DS412+

Raphie

JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

We zijn meestal redelijk scherp qua prijzen :D
Custom installer

jaco

Citaat van: Robert op augustus 24, 2006, 23:11:16
Ik zeg ook helemaal niet dat de WD NetCenter niks is, ik kaart alleen de beperkingen aan (die alle NAS oplossingen nog steeds hebben).
Je kunt natuurlijk ook een NAS kopen welke 4 HD's in JBOD ondersteund, en dan 4 x 750 GB erin stoppen. Dan ben je er voor even vanaf. Alleen die kosten 'iets' meer dan de netcenter. Het is natuurlijk alle waar naar zijn geld. En iets van 40 Euro boven op de prijs van een normale USB externe HD vind ik eerlijk gezegd een koopje. Om dan alle nadelen op te gaan sommen ???

Bijvoorbeeld: Infrant ReadyNas X6
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Custom installer

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 25, 2006, 09:33:41
Ook een JBOD zit natuurlijk ooit vol :D
Je moet echter stevig downloaden om aan 3 TB te komen. En dan moet je ook nog alles willen bewaren.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robbo

firmware release 1.3.0

--------------------------------------------------------------------------------

A updated Mediabox firmware release 1.3.0 is now on our website for user download and update.

This new "Mediabox.zip" contains 2 files, "MediaBox.bin" and "Firmware.bin". Unzip and place both files on a USB thumb drive or on the Mediabox internal harddisc. And refer to the user manual for detail firmware update instruction.

Changes are:

- fix bootup Bri/Con/Sat level
- add WMV error messages
- fix HDV playback
- add IMG extension support
- add screen saver option under Setup->Audio->Screen saver:
- fix WAV initial "skip"
- refine Bri/Con/Sat adjustment range from 0-31 to 0-127
- supports seperate NFS folders
- improve AVI and TS playback and fast forward/backward
- support TS with AAC audio

Please post feedback here. Thanks in advance.

Pixel Magic Support.

Robert

Citaat van: jaco op augustus 25, 2006, 09:30:46Je kunt natuurlijk ook een NAS kopen welke 4 HD's in JBOD ondersteund, en dan 4 x 750 GB erin stoppen. Dan ben je er voor even vanaf.

JBOD wil je volgens mij liever niet ;)

Citaat van: jaco op augustus 25, 2006, 09:30:46Alleen die kosten 'iets' meer dan de netcenter. Het is natuurlijk alle waar naar zijn geld. En iets van 40 Euro boven op de prijs van een normale USB externe HD vind ik eerlijk gezegd een koopje. Om dan alle nadelen op te gaan sommen ???

Alle nadelen?
Waar som ik alle nadelen op? Geef eens een link?
Het enigste nadeel die ik aankaart is dat bij het 500GB model de USB poorten compleet onbruikbaar zijn.
Natuurlijk is 500GB goed genoeg, maar waarom dan geld spenderen aan USB poorten die je toch niet kunt gebruiken ???

Citaat van: jaco op augustus 25, 2006, 09:30:46Bijvoorbeeld: Infrant ReadyNas X6

Leuke oplossing, daar ga ik ff verder naar kijken ;)

jaco

Citaat van: Robert op augustus 25, 2006, 14:19:27
Leuke oplossing, daar ga ik ff verder naar kijken ;)
Ja, kost alleen 700 Euro. Maar wel 3 TB in je NAS.

Kjelt

Citaat van: jaco op augustus 25, 2006, 17:02:21
Ja, kost alleen 700 Euro. Maar wel 3 TB in je NAS.
Uhum zeker zonder schijven? Oftewel 700 euro en 0kB in je NAS, nog eens flink dokken om je TB's te krijgen  ;)
Mocht het wel zo zijn dan is 700 euro geen geld voor 3TB!  :D

Communicator

Eerste indruk van de nieuwe Firmware:

-Samba werkt weer naar behoren, shares zijn te zien en blijven te zien.....;
-MP3's laten de box niet meer rebooten;
-Je kunt .img files afspelen.

Rarigheidjes:
-Als je een film oid (beeldmateriaal) hebt afgespeeld en je drukt op stop, lijkt het of hij de HDMI verbinding kwijt is en er weer een nieuwe 'handshake' moet worden gedaan;
-Instellingen (profielen) lijken niet altijd 'onthouden' te worden (moet dit nog verder testen);
-Er is ineens een beeldformaat 5:4 bijgekomen....waarvoor weet ik niet....

De Brightness / Contrast en Saturation kunnen nu ingesteld/meer verfijnd ingesteld worden....
Ik heb de standen IETS veranderd, aangezien iedereen een beetje bleekjes was....Bij de vorige FW's draaide ik gewoon op de standaard waardes.....Volgens mij moet dit ook als je een gecalibreerde PJ hebt, niet Frank?

Al met al tevreden over deze FW (tot nu toe....) Wel mis ik nog steeds een duidelijk verhaal over het instellen van NFS en dan voornamelijk de server side......

Raphie

ik deel je ervaring, alleen als aanvullig heb ik ook nog steeds handshake issues met booten
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Communicator op augustus 25, 2006, 23:29:11
Eerste indruk van de nieuwe Firmware
Bedankt voor het delen. Hoe gaat het "spoelen" nu bij HD-TS files, is dat echt een stuk beter geworden?

jaco

Citaat van: Kjelt op augustus 25, 2006, 22:08:29
Uhum zeker zonder schijven? Oftewel 700 euro en 0kB in je NAS, nog eens flink dokken om je TB's te krijgen  ;)
Mocht het wel zo zijn dan is 700 euro geen geld voor 3TB!  :D
Er zit wel cache geheugen in voor die 700 Euro, dus iets meer dan 0 Kb  ;D
Maar die ~700 is voor een lege unit ja.
Dit is een van de weinige NAS units die Gigabit is, meer dan 1 disk aan kan en NFS ondersteund. Helaas is hij wat duur.

J.A.F._Doorhof

Bij een gecalibreerde display zou ik alleen contrast en helderheid checken met een testpatroon, en eventueel de saturation.
Dit kan per bron verschillen.
Custom installer

Communicator

Citaat van: Kjelt op augustus 25, 2006, 23:38:22
Bedankt voor het delen. Hoe gaat het "spoelen" nu bij HD-TS files, is dat echt een stuk beter geworden?
Over Samba gaat dit (op max 8x) goed.....Daarboven raakt hij de weg kwijt....(maar met één .ts geprobeerd).

Kjelt

De Sony HD demo speelt "bijna" perfect af op 1.3.0  :D Een hele vooruitgang dus.
Vanavond U571 gekeken, behalve een vastlopertje halverwege de film dat ook aan de TS kan liggen geen problemen. Spoelen is sterk verbeterd (had ik ook wel nodig na het vastlopen  ;D ) maar nog niet perfect. Hij spoelt 10 seconden en dan vertraagt de stream zeer sterk tot bijna normal play. Als je dan play drukt en opnieuw spoelen gaat ie wel weer lekker vlot verder.
Wat wel veel beter is geworden is dat als je tijdens het spoelen op play drukt hij ook daadwerkelijk in de buurt begint, bij de vorige firmware kon dat wel eens minuten er naast zitten en soms begon hij gewoon weer opnieuw in het begin.

Ik ben dus wel blij met deze nieuwe versie  :)