Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Wat voor demo is het ?
Bestands type, grote, bitrate ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  1, 2006, 08:50:55
Wat voor demo is het ?
Bestands type, grote, bitrate ?

Het is de Sony HD demo erg mooi maar valt niet goed af te spelen ook niet op mijn PC en nu ik de specs bekijk snap ik waarom:
vermoed MPEG2 VBR (het is een TS file), 1,8GB, 10min11sec = 14746Mbit/611 sec = gemiddeld 24,1Mbit/s
Helaas is dit volgens mij ook wat we van blue ray kunnen verwachten.

jaco

Is het de Sony demo welke aan het begin inzoom op een griekse tempel (niet een echte maar een coputer gegenereerde) aarna scene's ,met cruise boot, watersport etc ?
Die doet het goed op mijn PC. Zal vanavond kijken hoe het loopt op de MB200

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

bodiug

Ik neem er ook een MB100 bij voor de slaapkamer, prima apparaatje.  8)

Kjelt

Citaat van: jaco op augustus  2, 2006, 06:10:20
Is het de Sony demo welke aan het begin inzoom op een griekse tempel (niet een echte maar een coputer gegenereerde) aarna scene's ,met cruise boot, watersport etc ?
Die doet het goed op mijn PC. Zal vanavond kijken hoe het loopt op de MB200

Ja die is het, wat voor PC heb jij? Is er software waar je de max. bitrate kunt zien? Ik krijg op de MB200 geen geluid en het beeld stottert en hangt. Voor de rest doet de MB200 het behoorlijk goed, behalve spoelen maar dat hangt samen met de TS files denk ik waar de goede pointers uitgesloopt zijn om naadloos te kunnen spoelen, ben ik er tevreden over.

Starred

Waar doet die MB200 me nu toch telkens aan denken??  ::)

;D

jaco

Citaat van: Kjelt op augustus  2, 2006, 08:43:56
Ja die is het, wat voor PC heb jij? Is er software waar je de max. bitrate kunt zien? Ik krijg op de MB200 geen geluid en het beeld stottert en hangt. Voor de rest doet de MB200 het behoorlijk goed, behalve spoelen maar dat hangt samen met de TS files denk ik waar de goede pointers uitgesloopt zijn om naadloos te kunnen spoelen, ben ik er tevreden over.
Dual Xeon 3.4 Ghz met 6600GT videokaart.
Ik heb de file kort op de MB200 afgespeeld.  Wel geluid en beeld lijkt goed te gaan. Zal vanmiddag nog eens uitgebreid gaan kijken.
De null-bits zijn uit de meeste TS files gehaald, en daardoor is de file in plaats van CBR VBR geworden (Constant Bit rate en Variable Bit Rate) Dan is navigeren wat moeilijker.

Volgens mij moet je met TSreader light wel de bitrate kunnen zien.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Communicator

Ik ben dat ding echt helemaal zat, constante freezes bij het afspelen via het netwerk, spontane reboots, settings die niet onthouden worden.....Dit ding is gewoon nog niet af en ik zou blij zijn als ik ervan af ben.....Brand mijn DVD-tjes wel weer gewoon, zodat ik zonder ergernissen weer een filmpje kan kijken!

Raphie

Welke firmware heb je erin zitten? Ik heb 2 van deze boxen (1 MB100 en 1 MB200), maar echt totaal geen problemen met ISO en TS files.
Ik zou dit eerder in je netwerksnelheid gaan zoeken dan. Is je PC nog druk met andere dingen wanneer je een filmpje wilt gaan kijken?

Sommige torrent sites weten nog steeds niet hoe je een DVD rip moet inpakken naar ISO, als jij een DVD rip download en je krijgt een mapje Video_TS waarin jij de IFO file opent, dan gaat het fout, want IFO speelt niet vloeiend, wanneer je dit weer inpakt (of ingepakt laat na het downloaden) naar een ISO dan werkt dit echter perfect. De box is prima, het vergt alleen wat educatie van de gebruiker
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Gebruik je de NFS netwerk support firmware ?
Dat is nog een beta, als het goed is komt er zeer binnenkort de final version voor die versie.
Ze hebben net de nieuwe SDK van Sigma geintergereerd er kan dus soms wat fout gaan, gewoon melden en dan kijken ze ernaar.

Spontane reboots heb ik nooit last van, het enige waar ik zelf nog steeds niet aan toe gekomen ben is het netwerk.
Ik draai nog steeds alles vanaf de interne HDD en heb eigenlijk 0,0 problemen.
Alleen af en toe een film die vast slaat maar die slaat met VLC player ook vast, na video redo doet hij het vaak wel zowel in VLC als in de MB200.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Communicator

Nee, ik draai via SAMBA, wat ik zelf heb moeten uitdokteren ivm het feit dat mijn server Windows 2003 draait.....NFS begin ik nog maar niet aan.
Ik vind de support van PMS (en met mij op het PMS forum) ronduit slecht: Ze gooien een Beta firmware neer, er komen 5 pagina's met opmerkingen en klachten en ze reageren niet eens....

Nee, voor mij hebben ze het heel erg verbruid, er moet wel een HELE goede firmware komen wil ik dat ding uberhaupt nog aanzetten!!!

Overigens: Zelfs mp3s laten de box vastlopen.........

J.A.F._Doorhof

Zover ik weet is SAMBA wat anders dan NFS dus het lijkt me logisch dat je daar problemen KUNT verwachten.
Ze concentreren zich volledig op NFS op dit moment omdat dit in principe het makkelijkst moet gaan lopen.
Custom installer

Communicator

Het zijn beiden transport protocollen. Samba zit er vanaf het begin al in en zou, vanwege de grote overhead, problemen geven bij de hoge bitrate HD's. Echt 'concentreren' op NFS is een groot woord, het zit erin, maar je moet zelf maar kijken hoe je het werkend krijgt.....

De dodelijke stilte van PMS op het forum zegt genoeg vind ik. Ik -en anderen met mij op het PMS forum-  voel me eigenlijk gewoon bekocht.....

Raphie

Ik zit ook op het forum en rapporteer de bugs, ja PMS development is een beetje stil de laatste weken, maar ik voel me absoluut niet bekocht.
Tja IFO's werken niet goed en de bandwidth van samba is net te laag voor de hoge bitrate van 1080i/p maar DVD ISO's en 720p files kan ik prima bekijken via samba. Audio files heb ik geen ervaring mee, ik geloof het direct als de support daarvan minder is.
JBL PRX Power!

Communicator

Ach......als ik niet eens een normale film kan kijken over een Giagbit netwerk (dat gewoon retesnel is), dan doet dat ding gewoon niet wat er beloofd is, ln. DVDs afspelen over het netwerk.....

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat het stil is rond PMS omdat ze zoals net aangegeven de nieuwe SDK van Sigma aan het intergreren zijn en daarmee zijn nu met de beta software al 90% van de netwerk problemen opgelost.

We hebben verschillende klanten die het via NFS lopend hebben tot volle tevredenheid, ik zal er zelf ook even mee gaan experimenteren zodra ik even wat tijd tussendoor vind, maar zolang de OFFICIELE software er niet is moet je echt even geduld hebben ben ik bang.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Raphie

Citaat van: Communicator op augustus 13, 2006, 21:09:34
Ach......als ik niet eens een normale film kan kijken over een Giagbit netwerk (dat gewoon retesnel is), dan doet dat ding gewoon niet wat er beloofd is, ln. DVDs afspelen over het netwerk.....

Dan is er dus iets anders mis, want biede boxen doen dat bij mij (en anderen) wel. Lopen er nog andere zaken over je netwerk?
Draai je wel XP PRo of XP Home. Windows server kan problemen geven.
JBL PRX Power!

Communicator

Citaat van: Raphie op augustus 13, 2006, 22:22:21
Dan is er dus iets anders mis, want biede boxen doen dat bij mij (en anderen) wel. Lopen er nog andere zaken over je netwerk?
Draai je wel XP PRo of XP Home. Windows server kan problemen geven.

Met de vorige Firmware liep Samba wel redelijk stabiel, alleen de geanimeerde menu's (waar iedereen problemen mee heeft) die stotterden.

Ik draai GEEN WinXP, ik heb nl. een ECHTE server.....En daar draai ik dus Windows Server 2003 op.
De discussie 'je moet XP draaien' vind ik zinloos: XP is ten eerste NIET bedoeld als server en ten tweede beloofd PMS dat network streaming werkt over een Windows netwerk. En dat heb ik.

Overigens stream ik vanaf een RAID5 areca array die meer dan voldoende throughput heeft, mijn Gigabit netwerk kan dit ook met gemak verstouwen.

PMS heeft gewoon een product afgeleverd dat NIET af is. Dat geeft niet, als je daar maar helder in bent EN laat zien dat je er alles aan doet om het ding in orde te brengen.....We praten hier niet over een gadget van een paar tientjes!!!!!

Raphie

Citaat van: Communicator op augustus 14, 2006, 07:36:13
Met de vorige Firmware liep Samba wel redelijk stabiel, alleen de geanimeerde menu's (waar iedereen problemen mee heeft) die stotterden.

Ik draai GEEN WinXP, ik heb nl. een ECHTE server.....En daar draai ik dus Windows Server 2003 op.
De discussie 'je moet XP draaien' vind ik zinloos: XP is ten eerste NIET bedoeld als server en ten tweede beloofd PMS dat network streaming werkt over een Windows netwerk. En dat heb ik.

Overigens stream ik vanaf een RAID5 areca array die meer dan voldoende throughput heeft, mijn Gigabit netwerk kan dit ook met gemak verstouwen.

PMS heeft gewoon een product afgeleverd dat NIET af is. Dat geeft niet, als je daar maar helder in bent EN laat zien dat je er alles aan doet om het ding in orde te brengen.....We praten hier niet over een gadget van een paar tientjes!!!!!

De PMS SMB implementatie is niet bedoeld voor gebruik met Windows server 2003, er draaien op een server een aantal processen die niet op een Pro of home draaien die streaming in de weg zitten.
JBL PRX Power!

Communicator

Zo.....en waar haal jij de wijsheid vandaan dat de SMB implementatie niet bedoeld is voor gebruik met WS2003??? Dat staat nergens in de documentatie en is mij door niemand bij PMS verteld......

En processen die streaming in de weg zitten? Ook dat kan ik niet plaatsen....Bij de eerste firmwares werkte het nl. wel (niet snel, maar het werkte).....OK, WS2003 heeft ECHTE security en die moet je helaas helemaal opengooien, maar als je dat hebt gedaan, werkt het gewoon!

bodiug

Ik draai zelf ook via NFS en dat is vele malen sneller, vooral het file browsing gedeelte. Ik speel daarnaast alleen DVD ISOs af omdat ik wel eens problemen had met het afspelen van IFO. En dit gewoon over een linksys 100 mbit netwerk.

Raphie

Citaat van: Communicator op augustus 14, 2006, 08:05:57
Zo.....en waar haal jij de wijsheid vandaan dat de SMB implementatie niet bedoeld is voor gebruik met WS2003??? Dat staat nergens in de documentatie en is mij door niemand bij PMS verteld......

En processen die streaming in de weg zitten? Ook dat kan ik niet plaatsen....Bij de eerste firmwares werkte het nl. wel (niet snel, maar het werkte).....OK, WS2003 heeft ECHTE security en die moet je helaas helemaal opengooien, maar als je dat hebt gedaan, werkt het gewoon!

Het enige wat is aangeef is dat ISO en Xvid (AVI) geen problemen hoeven te geven over SMB, doen ze dit bij jou wel, dan ligt dat niet aan de box, maar aan je netwerk/server. En specs zeggen niks, het gaat om de implementatie ;)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

We krijgen hier een beetje een kip en ei probleem.
XP is de manier waarop het zou moeten werken, werk je met wat anders dan klinkt het hard maar dan kunnen er problemen ontstaan, ontstaan die dan is het niet onze taak dit op te lossen, XP zou goed moeten werken met NFS.

Ik denk niet dat je de box een slechte naam moet bezorgen omdat hij bv niet met een Amiga wil connecten terwijl daar ook iets draait wat lijkt op NFS :D (overdreven voorbeeld).

Misschien gaan ze later ook 2003 ondersteunen maar ik denk dat zich eerst concentreren op wat er in 99% van de huishoudens draait.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Communicator

Frank,

Nee, dat krijgen we niet. Als je het PMS forum leest, zie je dat mensen die WEL XP draaien OOK problemen hebben met Samba. Ook het aan de praat krijgen van NFS, zonder enige uitleg of geadviseerd programma vanuit PMS, is een veel gehoorde klacht.

Zo'n apparaat moet Out of the Box gewoon goed werken en als 'simpele' consument wil ik niet allerlei zaken zelf uit moeten zoeken om het product volledig werkend te krijgen.

Als je als bedrijf via een andere dan een embedded standaard oplossing iets gaat aanbieden, moet je op zijn minst zorgen voor goede uitleg en (zoals andere bedrijven WEL doen) een eigen applicatie meeleveren als server o.i.d.

Overigens gaat jouw opmerking 'XP is de manier waarop het zou moeten werken, werk je met wat anders dan klinkt het hard maar dan kunnen er problemen ontstaan, ontstaan die dan is het niet onze taak dit op te lossen, XP zou goed moeten werken met NFS.' ook mank:

-WinXP ondersteund standaard GEEN NFS (heeft geen embedded NFS software);
-Nergens in de informatie staat dat het alleen op Windows XP werkt, er wordt simpelweg gezegd: Windows.

Dat er HIER op het forum weinig problemen worden gemeld, wil niet zeggen dat ze er niet zijn, kijk maar op het PMS forum.

J.A.F._Doorhof

Hi,
De box werkt perfect als je de interne HD gebruikt of een USB HDD, dus plug en play is geen probleem.
Zodra je meer wilt zoals NFS moet je OF wachten op de final release software of zoals ze ook staan aangegeven met de PUBLIC BETA's gaan stoeien.

Wil je gewoon dat het werkt als plug and play is het dus interne HDD of externe HDD.
Zodra de final software er is zal er neem ik aan ook een uitleg bij komen.

NFS kun je trouwens gewoon van MS downloaden.
De FTP ligt nu plat maar ik zal proberen er vandaag mee bezig te gaan in mijn setup.
Custom installer