Crystalio II doorlopende review en indrukken

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 27, 2006, 13:43:10

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Lan Streaming:
Eindelijk tijd gehad het verder op te pakken. Na wat naspeurwerk is het toch niet zo moeilijk het aan de gang te krijgen.
Op de PC moet simple file sharing aan staan. Verder maakt de mediabox gebruik van de userid 'root'
Als je die gebruiker dus aan maakt, en 'root' heeft rechten om de share te benaderen moet het werken. Althans dat liep bij mij in 1 keer.

Als het dan werkt is het vinden van de PC niet een probleem (netwerk met 1 PC)
Het inlezen van een share is iets meer werk (10 seconden voor 1.2 TB share) en dan heb je de beschikking over de data in die share.

Het afspelen gaat op zich goed, maar bij .TS files die wat een hogere bandbreedte hebben zie je toch dat de overhead van het SMB protocol toch te groot is. Dit loopt bij 18 mbit/sec files niet voeibaar meer.
Lagere bitstream materiaal loopt wel goed.

De enige DVD rip (copy van de files op een DVD dus een .vob bestand) die ik heb staan loopt wel goed, alleen is dat nu weer niet een bijzondere qua bitrate. MAar afgaande op de berichten van de mensen op het pixel magic forum lopen DVD's wel goed (als ze het doen, want niet iedereen krijgt dit voor elkaar met zowel .iso en .vob files)

Toch wachten op de implementatie van NFS, en verder komt nog de optie dat je de ingebouwde HD kan benaderen via ethernet  vanaf de PC, dan is afspelen van de ingebouwde HD de oplossing voor deze moeilijke files.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Eerste indruk van de Crystalio 2 is ook bijzonder goed.
Aansluiten is makkelijk, aansluitingen voor alles zijn aanwezig. (achterkant is loaded met connectoren)

Instellen van de input en output is kwestie van paar minuten:
- bron kiezen: SDI1
- OUTPUT kiezen: RGBHV
-> en er is beeld.
- Advanced settings aanzetten
- dynamicVP aanzetten en PAL en NTSC instellen (1440x1152/50 en 1440x960/59,94)
-> automatisch switchen met PAL en NTSC is er weer

Ook met Reinier nog even gekeken of 71,92 Hz ook soepeler loopt dan 59,94 Hz bij een NTSC DVD.
Dat is moeilijk te zeggen, de PAN's die we bekeken hebben waren wel soepel, maar of er nu erg veel winst in zit boven 59,94 Hz weergave ?
Dit moet uitvoeriger getest worden.
De CRT loopt overigens wel weer op een wat hogere scanfrequentie. Dus meer warmte productie waarschijnlijk.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Cool Jaco! Je hebt hem dus toch wat eerder binnen dan verwacht?

Ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke beeld wat nu via de Crystallio uit de Barco wordt getoverd  O0

rijstfj

Is het verschil groot tov een holo H3DII, wat het beeld betreft.

jaco

Citaat van: rijstfj op juni 15, 2006, 11:46:58
Is het verschil groot tov een holo H3DII, wat het beeld betreft.
De gennum chip is wel wat beter dan de faroudja chip. Maar gezien de prijs moet dat ook wel.
groot verschil is natuurlijk het verwerken van HD materiaal.

Robbo

Ik zal de mijne vanmiddag eens ophalen in Emmeloord.   Heb ik weer wat te klooien dit weekend :)

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Communicator

Citaat van: jaco op juni 13, 2006, 06:36:44
Lan Streaming:
Eindelijk tijd gehad het verder op te pakken. Na wat naspeurwerk is het toch niet zo moeilijk het aan de gang te krijgen.
Op de PC moet simple file sharing aan staan. Verder maakt de mediabox gebruik van de userid 'root'
Als je die gebruiker dus aan maakt, en 'root' heeft rechten om de share te benaderen moet het werken. Althans dat liep bij mij in 1 keer.

Als het dan werkt is het vinden van de PC niet een probleem (netwerk met 1 PC)
Het inlezen van een share is iets meer werk (10 seconden voor 1.2 TB share) en dan heb je de beschikking over de data in die share.

Het afspelen gaat op zich goed, maar bij .TS files die wat een hogere bandbreedte hebben zie je toch dat de overhead van het SMB protocol toch te groot is. Dit loopt bij 18 mbit/sec files niet voeibaar meer.
Lagere bitstream materiaal loopt wel goed.

De enige DVD rip (copy van de files op een DVD dus een .vob bestand) die ik heb staan loopt wel goed, alleen is dat nu weer niet een bijzondere qua bitrate. MAar afgaande op de berichten van de mensen op het pixel magic forum lopen DVD's wel goed (als ze het doen, want niet iedereen krijgt dit voor elkaar met zowel .iso en .vob files)

Toch wachten op de implementatie van NFS, en verder komt nog de optie dat je de ingebouwde HD kan benaderen via ethernet  vanaf de PC, dan is afspelen van de ingebouwde HD de oplossing voor deze moeilijke files.
Hmmm.....Ik heb hem net binnen. Ik draai W2k3 op mijn server en W2K op mijn desktop-pc.
Ik heb een static IP gegeven en na de reboot krijg ik BEIDE PC's te zien. Als ik doorklik is de lijst echter leeg, terwijl ik op beide een share heb gezet....zowel met user ROOT (op de W2k3) als zonder (W2k).

Nog tips???

jaco

Citaat van: Communicator op juni 21, 2006, 14:25:44
Hmmm.....Ik heb hem net binnen. Ik draai W2k3 op mijn server en W2K op mijn desktop-pc.
Ik heb een static IP gegeven en na de reboot krijg ik BEIDE PC's te zien. Als ik doorklik is de lijst echter leeg, terwijl ik op beide een share heb gezet....zowel met user ROOT (op de W2k3) als zonder (W2k).

Nog tips???
Wel een workgroup met de naam 'workgroup' lopen ? W2K3 lijkt me meer een domain opzet.
Als je dat wilt gebruiken moet je even op het pixelmagixc forum zoeken. Schijn je ook aan de praat te kunnen krijgen, maar ja ik heb maar 1 PC dus een simpele werkgroup, dus niet geprobeerd.

Communicator

Ik zie nu wel mijn share, maar in de share vervolgens niets...Ik wijk wel uit naar het PM forum, daar staan al heel wat draadjes hierover.....

jaco

Ja daar zou ik inderdaad maar gaan kijken. Er heeft verder hier nog niemand gereageerd. Ik heb het net weer aangesloten, en het loopt direct weer. Dus user 'root' en workgroup 'workgroup' lijkt toch echt goed te werken.

Communicator

Pffff.......met 'workgroup'  ziet tie helemaal niets meer.....
Wel jammer dat ze het niet gewoon ' simpel'  hebben gemaakt, zodat het gewoon werkt.....zo moeilijk is het toch niet, zou je denken....

Overigens: Voor de rest is het een perfect ding....Ben nu 'even' de HD (300Gb) aan het vullen, à 20Mb/s.....

Hopelijk vanavond nog even LOTR in HD......  :P

Robbo

jaco

Citaat van: Robbo op juli 12, 2006, 09:04:47
Uitstekende review van de MB100:

http://www.cedesigner.com/wordpress/?p=20
Op zich niet slecht, alleen kan ik me niet zo vinden in het clippen van de digitale uitgang. Ofwel ik begin doof te worden, of hij clipt niet. Op analoog gebied heb ik hem alleen aan een oude TV gehangen, en dat ging inderdaad wel eens raar, dus het zou me niet verbazen als er inderdaad met de analoge output iets mis is.
Ik zal het vanavond wel eens testen, dan ben je er toch, kun je het zelf zien/horen.

Starred

Misschien is dat een verschil tussen de mb100 en de mb200?

J.A.F._Doorhof

Audio clipt hier ook niet, en geloof me dat zou ik horen :D
Als ik het volume vergelijk met mijn DVD speler (meridian 598) dan komt dat overeen dus of ze clippen beide of het klopt niet wat hij schrijft.

Analoge uitgang via Component werkt perfect, ik heb wat problemen gehad met HDMI (lag niet aan de box trouwens) en heb dus tijden met analoog gedraait en dat ging perfect, HDMI is een fractie scherper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

De SMB ondersteuning is niet echt goed te noemen. protocol is te traag om HD en IFO goed te kunnen streamen. Ik ga vanavond de nieuwe NFS firmware er maar eens opzetten. Andere duidelijke minpunten zijn:

- HD niet benaderbaar via netwerk
- boot problemen op HDMI 720p, soms moet ik m'n MB200 een paar keer herstarten voordat ik beeld heb?!?
- geen internet ondersteuning CDDB / firmware upgrades etc.
- Trage en outdated UI (het inlezen van grote dirs via SMB gaat tergend langzaam) en de UI is niet echt ingericht op het makkelijk doorlopen van een grote collectie.

Verder qua beeld en afwerking een perfecte box. Maar m'n KiSS is toch een stapje verder qua mogelijkheden en bediening
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: Raphie op juli 12, 2006, 09:31:33
- HD niet benaderbaar via netwerk
Nee dat is wel jammer, maar men heeft geschreven dat ze er mee bezig zijn.

Citeer- boot problemen op HDMI 720p, soms moet ik m'n MB200 een paar keer herstarten voordat ik beeld heb?!?
Ik heb hem op 1080i staan, en hij boot tot dusver altijd in 1 keer goed. Wel heb ik hem van auto EDID naar 1080i fixed gezet. De handshake had nog wel eens tot gevolg dat ik elke x seconden even een blauw beeld zag.

Citeer- geen internet ondersteuning CDDB / firmware upgrades etc
.
Hmm, Het is niet te vergelijken met een speler die een stuk software op een PC heeft staan, en van daar uit alles regelt natuurlijk. Dat de firmware updates via de USB stick moeten vindti k persoonlijk niet zo'n bezwaar.

Citeer- Trage en outdated UI (het inlezen van grote dirs via SMB gaat tergend langzaam) en de UI is niet echt ingericht op het makkelijk doorlopen van een grote collectie.
Ik vindt hem juist snel vergelijken wat ik bij de Snazio zag. Maar inderdaad is SMB niet al te snel. Dat ligt volgens mij ook een beetje aan de implementatie, men vraagt een aantal keer informatie op die niet nodig lijkt te zijn. Er staat daarover wel ergens een stuk op het PMS forum.

Raphie

Klopt, worden deze "kinderziektes" opgelost dan is het een perfecte speler.
Alleen geen ISO's over netwerk valt me echt heel erg tegen. te meer omdat je de interne HD ook niet via netwerk kan benaderen en je dus verplicht bent om met harddisks te gaan slepen
JBL PRX Power!

jaco

In die review waarvan Robbo de link gepost heeft staat wel interessante uitleg over de hardware matige opbouw. Bijvoorbeeld de IDE interface waar de HD op zit, zit achter een USB bridge. Hierdoor is het koppelen als USB HD aan een PC dus mogelijk gemaakt.
Echter zou het wellicht ook mogelijk zijn om vanaf de ethernet controller (ook een losse chip) ook data naar de USB controller te krijgen. Daar kijkt men nu naar denk ik dan.

Als men alleen interne mogelijkheden van de Sigma chip benut had (die heeft bijvoorbeeld ook een ethernet interface), dan had dit allemaal niet gekund. Dus wat dat betreft heeft men wel een vooruitziende blik gehad.

Raphie

ben net de nieuwe FW aan het installeren, maar klopt dit dat dit ongv 30min duurt? het gaat echt tergend langzaam (hiermee zou dmv van NFS suppport een hoop van de anoyances zijn opgelost)
JBL PRX Power!

jaco

Citaat van: Raphie op juli 12, 2006, 13:10:57
ben net de nieuwe FW aan het installeren, maar klopt dit dat dit ongv 30min duurt? het gaat echt tergend langzaam (hiermee zou dmv van NFS suppport een hoop van de anoyances zijn opgelost)
Ja, 26 minuten of zo wordt aangegeven.

Raphie

Ondertussen al de gehele namiddag / avond bezig om een NFS verbindin tot stand te krijgen tussen m'n MB200 en m'n PC, zoals je al raadt is dit nog niet gelukt!  >:(

Ondertussen al wel een NFS server op m'n dreambox geinstalleerd, wanneer de de PC mapping werkend heb ga ik ook kijken of ik de mapping naar m'n DB werkend krijg. dan kan ik dus ISO's op m'n DB smijten (en HD TS recordings bekijken ;-) dus we puzzelen nog maar weer even door.

JBL PRX Power!

jaco

Er zit wel een bug met de digitale uitgang in.
Zet het volume maar eens naar 0 toe, gelijk geen geluid meer. Verder op de standaard stand van 16 heb je bij harde pulsen oversturing. Mijn Meridian voorversterker hoor je klikken wanneer de bitstream wegvalt of niet meer begrepen wordt.
Dus de digitale uitgang is afhankelijk van de analoge volumeregeling. Dat kan eigenlijk niet, tenzij ze digitaal gewoon het signaal al 'dimmen' voor de DAC. Maar ja dan zou je resolutie weggooien, dus dat zou me zeer verbazen.

Ga wel eens posten op het PMS forum, dit klopt volgens mij lang niet.

J.A.F._Doorhof

Vreemd, ik draai alleen DD en DTS eigenlijk en het was me nog nooit opgevallen.
Heb je het ook bij DD en DTS ?
Of bij PCM ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"