Aangepaste resolutie powermac en HD

Gestart door Nosoforos, april 25, 2006, 21:06:29

Vorige topic - Volgende topic

Nosoforos

Twee vraagjes:

1. Ik wil even een test doen met HD materiaal op mijn Panasonic 900. Via een VGA kabel wil ik hem aansluiten op mijn powermac G5. Ik zie alleen de resolutie 1280 bij 720 niet staan. Hoe kan ik dit instellen?
2. Ik heb op iemands aanraden een progje "split en concat" om de losse HD-bestanden tot 1 bestand te maken. Kan iemand mij wellicht zeggen hoe dit precies werkt?

Erik

Ik heb de ballen verstand van macs, maar ik geloof dat ik wel eens heb gehoord, dat je daarvoor DisplayConfigX nodig hebt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Dankjewel! Helaas niet gratis, en de demo heeft maar een paar resoluties. Ik hou me aanbevolen voor verdere tips. (Ook koop-software eventueel hoor, maar om te testen zou ik het liefst een gratis progje gebruiken)

Audiofiel

Citaat van: Nosoforos op april 25, 2006, 21:06:29
1. Ik wil even een test doen met HD materiaal op mijn Panasonic 900. Via een VGA kabel wil ik hem aansluiten op mijn powermac G5. Ik zie alleen de resolutie 1280 bij 720 niet staan. Hoe kan ik dit instellen?

Krijg je de resoluties niet sowieso te zien als je hem aansluit en daarna aanzet? De beamer geeft toch gewoon zijn resoluties door aan de Mac?

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nosoforos

Dat heb ik gisteren niet gemerkt. Maar misschien heb ik het niet goed gedaan wat betreft volgorde van aansluiten.
Ik probeer t vanavond nog maar eens.  :)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

:-\ Nee... Als ik alles uitgeschakeld aansluit en vervolgens opstart, krijg ik niet de juiste resoluties bij het schermpje voor het tweede display. 1280 bij 720 staat er niet bij. Ik heb toch zoiets als powerstrip nodig denk ik, maar dan voor mac.

Erik

je kan eens mailen naar DisplayConfigX  of zij kunnen garanaderen dat het werkt met jouw scherm als je het koopt. Of dat je een betere demo krijgt en anders maar een illegale versie om te testen
- Winston Churchill