A/AB

Gestart door Deleted member, april 24, 2006, 22:46:22

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Ik merk dat de meningen wat verschillend zijn mbt Klasse D. Zo ook lees ik hier de ervaringen/vergelijkingen met de wat duurdere apparatuur.

Nu kan ik me voosrtellen dat in het duurdere segment de klasse A/AB superieur zijn aan de klasse D, althans, dat is wat ik er zo hier en daar over lees. Maar ik bevind mij in het instapsegment...

Ik heb een (klasse D) Panasonic XR-57 in bestelling staan, die mijn huidige Kenwood receiver moet gaan vervangen. En ik ben toch wel erg benieuwd naar de verschillen die ik straks zou kunnen opmerken. Ik kan niet wachten totdat de receiver binnen is....

Maar de twijfel neemt toe: "Heb ik er wel goed aan gedaan om die Panasonic te kopen?"
Want ik ben nogal onzorgvuldig te werk gegaan:
- Ik heb de koop blind gedaan (ik heb geen winkel kunnen vinden waar die te beluisteren was.)
- Ik heb een set luidsprekers van Klipsch, zijn die wel in staat de eventuele winst aan detail weer te geven?
- Mijn huidige kenwood receiver scoort slecht op detail, ik heb vernomen dat de klasse D versterkers juist goed zijn in detail en in kanaalscheiding, waardoor luisteren naar stereo-muziek ook wat beter moet gaan tov mijn huidige Kenwood. (ja, ik weet het, een aparte stereo-versterker doet het al gauw nog beter)

Maar kan ik straks wel de verwachtte verbeteringen waarnemen? De Klipsch speakers zijn natuurlijk niet de beste van wat er te koop is. De gebruikte speakertjes zijn wel relatief klein, dus ze zullen misschien wel "snel" genoeg zijn om het detailwinst een beetje merkbaar te laten worden...

Maar goed, ik kan wel jullie om een vorm van bevestiging vragen, of juist om een afkeur... Ik moet gewoon afwachten totdat de receiver binnen is en dan zelf gaan luisteren... (Ja, ik had alvorens de koop moeten gaan luisteren... maar ik kon me niet bedwingen... Ik had het in mijn bol qua "detail in het geluid".

Ik had namelijk voor mijn huidige Klipsch speakers een set JamoBX speakers. Dit waren lompe grote bakken waar voornamelijk een monotoon basgeluid uit kwam. Ook qua detail in midden en hoog waren de verschillen tussen de jamo's en Klipsch vrij groot...

Ja, dus nogmaals mijn hoop: "kunnen de Klipsch nog meer ???"

Ik zal het laten weten zodra ik de receiver binnen heb en er even mee getest heb. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie verwachtingen....

mvg
Jeroen

garmtz

Ik denk niet dat je persé een 'foute' keuze hebt gemaakt en ik denk best dat je Klipschen goed genoeg zijn om de verschillen te laten horen. Ik ben eigenlijk wel redelijk gecharmeerd van die speakers.

Peerless Monster

Schrijf je trouwens "persé" niet als "per se" garmt?
lijkt mij de correcte spelling ;) ;D ;D ;D
Oef, waarom draait het toch altijd op spelling uit ;)...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

DA BoSS

hmmm, ik schrijf ook altijd persé...
Of is dat nu oude spelling ofzo peerless ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op juli  6, 2006, 16:40:48
hmmm, ik schrijf ook altijd persé...
Of is dat nu oude spelling ofzo peerless ???

Je schrijft het verkeerd: het is peer less, niet peerless. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Peerless Monster op juli  6, 2006, 11:22:28
Schrijf je trouwens "persé" niet als "per se" garmt?
lijkt mij de correcte spelling ;) ;D ;D ;D
Oef, waarom draait het toch altijd op spelling uit ;)...

Klopt, heb het opgezocht en het is per se.

Ejorne

Citaat van: garmtz op juli  6, 2006, 11:15:09
Ik denk niet dat je persé een 'foute' keuze hebt gemaakt en ik denk best dat je Klipschen goed genoeg zijn om de verschillen te laten horen. Ik ben eigenlijk wel redelijk gecharmeerd van die speakers.

Ah, dat stemt me vrolijk.  :) Ik kan niet wachten totdat de receiver er is, dit is naar verwachting het einde van deze maand.

Ik ben ook erg blij met mijn Klipsch, ik vind het een heel grote verbetering tov mijn oude Jamo's. Hoewel ik met die jamo's, tot op bijna het laatst toe, ook wel erg blij was. Maar toen luisterde ik nog niet zo naar de muziek, maar meer naar het disko-effect. Ik draaide ook voornamelijk populaire muziek met van die overheersende beat. Nu luister ik voornamelijk minder populaire muziek, veelal jazz, funk en rock, bij voorkeur in een big-band achtige formatie.

Achteraf gezien had ik misschien liever begonnen met een stereo set-up, gevolgd door 4.0, 5.1 en uiteindelijk misschien 7.1. Maar ik had destijds besloten toch maar wat sneller over een 7.1 te beschikken. Ik was helemaal lyrisch (schrijf je dat zo wel goed?  :-\) van DTS muziek-dvd. Maar ik denk dat het uiteindelijk toch beter/prettiger is om muziek in een goede stereo opstelling te beluisteren... Ik heb er nog geen spijt van, maar ga op zeker in de (nabije) toekomst in speakers upgraden.

Ach, het is misschien achteraf ook wel leuker om een "upgrade pad" van meerdere stappen te doorlopen. Zo heb ik langer/vaker het plezier dat een nieuwe aankoop mij kan geven. Het is enkel alleen wat duurder...  ;D

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op juli  6, 2006, 18:40:35
Klopt, heb het opgezocht en het is per se.

Sorry ik kon het niet laten ;).
Iedereen doet dat namelijk fout. Ik weet ook niet waarom.
Ik heb ooit een dictee gehad van een Neerlandicus en iedereen in de klas deed dit woordje fout...
Nu doe je het voortaan ook goed ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10