Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

Vorige topic - Volgende topic

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

advr

ik heb met deze speaker mijn Graaf uitgezocht... ;D
errug mooie speaker en klinkt ook geweldig O0 O0

gefeli!!
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

.
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: advr op januari 28, 2007, 14:09:40

ik heb met deze speaker mijn Graaf uitgezocht... ;D
errug mooie speaker en klinkt ook geweldig O0 O0

gefeli!!
gaaf he... ;D

bedankt!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

topic titel is met terugwerkende kracht toepasselijk: het is namelijk een speaker uit de Odyssey serie van WB geworden

FrankB

Geweldige upgrade Jasper!! Erg gefeliciteerd  8) 8)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

jan-rotterdam

Mooie upgrade Jasper !

Groeten Jan

Audiofiel

Ziet er stoer uit hoor. Zijn ScanSpeak drivers toch? Net als Sonus Faber, maar dan met een minder warm (eerder analytischer) filter en geen houten maar metalen/polymeer kast... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

FrankB

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 19:52:28
Ziet er stoer uit hoor. Zijn ScanSpeak drivers toch? Net als Sonus Faber, maar dan met een minder warm (eerder analytischer) filter en geen houten maar metalen/polymeer kast... ::)

Volgens mij zijn het alleen scanspeak tweeters, maar ik kan me vergissen. En de WB klinken inderdaad niet warm :)

Audiofiel

Citaat van: FrankB op januari 29, 2007, 19:58:11
Volgens mij zijn het alleen scanspeak tweeters, maar ik kan me vergissen. En de WB klinken inderdaad niet warm :)

Op de foto kan ik de tweeter van zo veraf niet direct als ScanSpeak herkennen, maar de woofer zeker en vast juist wel. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jean Sibelius

Hey Jasper!

Mooie upgrade, gefeliciteerd! ;D

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

Citaat van: FrankB op januari 29, 2007, 19:39:10
Geweldige upgrade Jasper!! Erg gefeliciteerd  8) 8)
cheers!
8)

Citaat van: jan-rotterdam op januari 29, 2007, 19:47:32
Mooie upgrade Jasper !

Groeten Jan
Dank!

Het is welliswaar geen huis, maar.... ;)

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 19:52:28
Ziet er stoer uit hoor. Zijn ScanSpeak drivers toch?
In mijn owner's manual staat hetvolgende:

2x 170mm (7in) WB Tactic Isobaric driver bass units
1x 170mm (7in) WB Tactic bass/midd range unit
1x25mm (1in) Soft Dome, hand painted silk, ultra-liear WB specification tweeter
:-\

Heb me laten vertellen dat de tweeter een Revelator achtige is...
-----

Volgens Stereophile zijn de 170mm units:

proprietary Tactic drive-units, which have basket structures machined from solid metal billets, and cones made from isotactic polypropylene. This driver was first developed for, and at first exclusively available in, the company's flagship model, the Bishop. (The original A.C.T. One's drivers were sourced from ScanSpeak.) The tweeter is a new hand-painted silk-dome unit
( hier )

Maar er iemand op dit forum hier echt veel afweet van deze speakers....zijn het Bjorn en Garmt wel :o  :)

CiteerNet als Sonus Faber, maar dan met een minder warm (eerder analytischer) filter en geen houten maar metalen/polymeer kast... ::)

Wel grappig dat je dat inbrengt.....tijdens mijn kennismaking met deze speakers viel mij het 'vleugje' Sonus Faber  ook direct op  :D
(klinkt ietsjepietsje als instrument?)

Dit is wat de manual te melden heeft over de (carbon fiber)kast:

"Alloy structures and complete monocoque carbon fibre composite systems ensure that the energy within the box remains where it shoud.
This enclosure is quite simply beyond the limitations of all currently used materials used by other manufacturers"

...a departure from the beaten (MDF) path...

DA BoSS

Citaat van: FrankB op januari 29, 2007, 19:58:11

Alhoewel de Discovery toch echt warmer/anders klinkt dan de Arc....zal wel met de isobaric drivers te maken hebben?

DA BoSS

FrankB

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 19:59:46
Op de foto kan ik de tweeter van zo veraf niet direct als ScanSpeak herkennen, maar de woofer zeker en vast juist wel. ;)

En uiteindelijk hebben we het allebei blijkbaar mis ;)

garmtz

De woofers zijn door WB zelf ontwikkeld en de tweeter is een zwaar gemodificeerde ScanSpeak (extra magneet, ferro fluid eruit gehaald). Ik meen dat het een D2905/970000 is.

Audiofiel

Citaat van: FrankB op januari 29, 2007, 22:13:53
En uiteindelijk hebben we het allebei blijkbaar mis ;)

Dat weet ik nog zo net niet...

Citaat van: garmtz op januari 29, 2007, 22:28:30
De woofers zijn door WB zelf ontwikkeld en de tweeter is een zwaar gemodificeerde ScanSpeak (extra magneet, ferro fluid eruit gehaald). Ik meen dat het een D2905/970000 is.

Aangezien 95% van de fabrikanten beweert in eigen huis units te ontwerpen, terwijl slechts 5% ook echt units buiten de bekende driver-fabrikanten om bouwt, trek ik dat ten zeerste in twijfel. Die woofer lijkt als twee druppels water op een ScanSpeak. Het zou mij niet verbazen als er zelfs een type-aanduiding op staat van ScanSpeak (of natuurlijk Usher). ;)

Dat fabrikanten desondanks altijd beweren geen fabrieksunits te gebruiken of alleen gemodificeerde units (een ringradiator van Vifa met een custom kleurtje is immers ook een modificatie), schaar ik als zelfbouwer toch echt onder marketing-babbels. Het klinkt niet echt stoer als je toegeeft dat een speaker waar je bijvoorbeeld 4000 euro voor vraagt, units gebruikt die slechts 275 euro kosten... :o

Rob Eric Blank

Zo dus weer helemaal naar stereo...........
Ziet er zeker gaaf uit, ook je speakers. Mooi spul en geniet ervan.
Dingen veranderen zo in 6 weken tijd ;)

DA BoSS

Citaat van: Rob Eric Blank op januari 30, 2007, 10:25:19
Zo dus weer helemaal naar stereo...........
Ziet er zeker gaaf uit, ook je speakers. Mooi spul en geniet ervan.
Dingen veranderen zo in 6 weken tijd ;)

ik kan weer jaren vooruit (hoop ik ;D)

bedankt!
O0

garmtz

Even een link met een review van de ACT waarin wat uitgelegd wordt over de Tactic drivers:

http://www.connectaudio.de/downloads/wilsonbeneschactimage606.pdf

DA BoSS

Even tussendoor:
In één dag 10 stuks stroomkabels, interconnects & speakerkabel kunnen verkopen...magnifique O0
(veel plezier ermee allemaal)

Citaat van: garmtz op januari 30, 2007, 15:23:39
Even een link met een review van de ACT waarin wat uitgelegd wordt over de Tactic drivers:

hmmm leesvoer...thx :D

FrankB

Heb je ze nieuw gekocht Jasper?

Audiofiel

Citaat van: garmtz op januari 30, 2007, 15:23:39

Een bekende link, Garmt. Maar helaas zijn er meer dan 100x zoveel luidspreker-bouwers dan fabrikanten die units kunnen maken. Dus de Tactile's zijn hoogstwaarschijnlijk – op specs gemaakte – units van 1 van de bekende fabrikanten... ;)

garmtz

Dan daag ik je uit om deze unit te vinden bij een andere fabrikant dan WB... ;)

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 30, 2007, 21:30:09
Een bekende link, Garmt. Maar helaas zijn er meer dan 100x zoveel luidspreker-bouwers dan fabrikanten die units kunnen maken. Dus de Tactile's zijn hoogstwaarschijnlijk – op specs gemaakte – units van 1 van de bekende fabrikanten... ;)

ik heb wel in een test gelezen dat de softdome tweeter door Scanspeak is gefabriceerd op specificaties door WB, maar om eerlijk te zijn............ zal het me aan mijn kont roesten ;D

Ik vind bijvoorbeeld met deze speaker/tweeter het hoog echt lekkerder dan bv bij de JMLab Micro-Utopia ea speakers die heb gehoord...  >:D