Wilson Benesch/AudioNET/Tara Labs setje

Gestart door DA BoSS, april 24, 2006, 11:16:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEC TL-2X loopwerk, kopen ?

ja, buitenkansje
ja, waarom niet
nee, geen match
nee, ga voor de bijpassende audionet cd speler
nee, zonde van je geld...

DA BoSS

#250
Ben trouwens (naar aanleiding van een tip van Maximus_Aurelius 8)) vorige week eens binnengelopen bij Knopf-Hifi in Dusseldorf.
Zij zijn officeel AudioNET dealer, en die heb je helaas niet in Nederland

Ik heb eens wat advies ingewonnen over mijn set, en mogelijke upgrades.
Ik vertelde ze dat ik in principe erg tevreden ben met de klank&karakter van de Samv2+Wilson Bensesch Discovery, maar dat ik toch wat last heb van een ietswat harde, metalig randje in het hoog. En dat ik me wilde orienteren op lange termijn upgrades tbv de WB Discoveries.


Tot mijn verbazing adviseerden ze geen zwaardere versterking c.q. losse AudioNET voor- en eindbak, maar een andere interconnect?
En wel een hele exotische: Sonoran Plateau Cactus
Helaas ook met bijbehorend exotisch prijsje, van 695 euro de meter :-X

Al googlend werd me al snel duidelijk dat er zeer, zeer weinig informatie over deze kabels op internet te vinden is.
Bewuste keus van de fabrikant, die weigert te betalen voor reviews.
Sterker nog, ze zijn er zelfs trots op dat deze kabels in 12 jaar tijd slechts 1x in een blad gestaan hebben ::)
(just cable, no marketing)

Ik had zo mijn twijfels bij de stellige diagnose van de behulpvaardige medewerker.
Want dat ietswat harde hoog-karakter van mijn versterker heb ik toch echt niet alleen in mijn eigen set waargenomen...
En ik heb toch al aardig wat 'gespeeld' met verschillende interconnects op deze versterker
Bovendien vind ik de kabel qua aanschaf te duur, en zal ik er waarschijnlijk fors op moeten afschrijven wil ik hem ooit weer verkopen.
Wegens de hoge aanschaf & afschrijvingskosten voor kabels wil ik eigenlijk zowiezo alleen tweedehands kopen.

Maargoed de uitleg van hun advies klinkt niet geheel onlogisch:
Het zou een wat warmere (koper) kabel zijn, die qua match een prachtige aanvulling zou vormen op het karakter van de SAM.



Lastig hoor: iemand tips, adviezen of een mening ???

(of iemand met ervaring met deze interlinks?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Stefan S.

#251
Citaat van: DA BoSS op december 29, 2007, 10:18:51
Tot mijn verbazing adviseerden ze geen zwaardere versterking c.q. losse AudioNET voor- en eindbak, maar een andere interconnect?
En wel een hele exotische: Sonoran Plateau Cactus
Helaas ook met bijbehorend exotisch prijsje, van 695 euro de meter :-X

Zo verbazingwekkend is het nu ook weer niet, daar op kabels de meeste marge te behalen is  ;)  ;D.  Even serieus nu, mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de ergenissen (wellicht alleen de allerkleinste) niet op te lossen zijn met bekabeling. Ben je niet tevreden, dan is het naar mijn inziens alleen op te lossen met andere luidsprekers, componenten of akoestische oplossing.

advr

tja, goede interlinks kunnen duur zijn maar kunnen ook een wereld van verschil maken. 695 euro is absuluut gezien veel maar ook weer niet extreem ;D  zal maar niet zeggen wat mijn AVID SCT XLR kabeltje kost :o ::)
Het maakt wel degelijk een verschil. Maar zoals zo vaak zijn er meerdere wegen.

Wat je nu moet doen weet ik ook niet. Als zo'n kabeltje het scherpe randje weghaalt en de rest in tact laat wat moet je dan doen? Blijft moeiijk. De vraag is of je je apparatuur wilt behouden of dat je die weg wilt doen. Moeilijk. moeilijk ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

DA BoSS

Citaat van: Stefan S. op december 29, 2007, 10:29:15
Ben je niet tevreden, dan is het naar mijn inziens alleen op te lossen met andere luidsprekers, componenten of akoestische oplossing.

De nuance is dat ik niet 100% tevreden ben, maarja...wie is dat wel?
(het kan bijna altijd beter, maar dan wordt het dus flink dokken ;D)

Maar verder heb je natuurlijk gelijk...

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: advr op december 29, 2007, 10:42:58
De vraag is of je je apparatuur wilt behouden of dat je die weg wilt doen. Moeilijk. moeilijk ;D
Hoi Ad,

Het lijkt er inderdaad sterk op dat dat de hamvraag is  ;D
Het liefst houd ik mijn huidige versterker & speakers.

nouja, ik geniet nog steeds met volle teugen dus heb absoluut geen haast...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

advr

Hoi Jasper,

Als je toch je huidige setup wilt houden zou ik toch eens een andere interlink proberen of nisschien een ander netsnoer. proberen kan altijd toch ;D

voor de rest heb je natuurlijk een heerlijk set staan. O0

je weet het: als de wanhoop het grootst is, is de redding nabij ;D :D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

#256
Je bent tevreden over AudioNet , ga sparen of gelijk aanschaffen ;D de VV en EV van AudioNet.
De Pre1 G3 met de AMP1 V2.
Vooral de VV is voor het geld een hele goede versterker die echt vele malen beter klinkt dan jouw huidige SamV2.
Deze SamV2 is toch al bijna 8 jaar op de markt en loopt toch iets achter de huidige versterkers aan en vooral achter het huidige project van AudioNet.Alles is eigen een beetje vernieuwd doormiddel van nieuw apparaat of een upgrade maar de SAMV2 niet.
Dit is mijn mening.

Ik heb de combi AudioNet Pre1 G3 en AMP1V2 gehoord op de Curve van WB en ik moet zeggen dat dit heel goed en muzikaal was.

P.S een 2e hands Pre1 g2 doet ook wonderen en dan de SAMV2 als EV gebruiken..Dit gaat alleen als er een pre out op zit bij je SAMV2.
Of net als advr zegt zoek het eens in een leuke(betaalbare) interlink.

De bekabeling tussen de audioNet en WB's was HMS. De Sestetto MK3 interlinks , LS kabel grand Final Jubilee.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

qinq

Zo'n kabeltje is niet de oplossing. Vooral niet op lange termijn. Je kan beter je geld in apparatuur steken als je nog niet tevreden bent. Bedenk ook dat zo'n onbekend en exotisch kabeltje onterecht erg interessant kan overkomen. Het kan net zo goed iemand zijn die naast zijn kantoorbaan 's avonds hoesjes om kabels draait. Ook maakt de winkel op zo'n onbekend merk waarschijnlijk echt enorm veel winst. Tweedehands raak je hem denk ik niet eens kwijt tegen een derde van de nieuwprijs.

frank2

een kabel kan veel verschil maken, ik zou die kabel eerst thuis voor 2 weken willen proberen en dan eventueel kopen. Zo heel duur is die kabel nu ook weer niet. Als dat al jouw problemen oplost.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

advr

Citaat van: qinq op december 29, 2007, 15:54:01
Zo'n kabeltje is niet de oplossing. Vooral niet op lange termijn.

ben ik niet met je eens ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Maximus_Aurelius

Ik geef Frank2 gelijk ook betreft dat de kabel niet zo duur is.692 euro per meter valt nog mee.

Ik weet ook zeker dat knopf hifi geen enkel probleem maakt als je deze kabel wilt testen thuis. :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

#261
Citaat van: Maximus_Aurelius op december 29, 2007, 19:17:09
Ik geef Frank2 gelijk ook betreft dat de kabel niet zo duur is.692 euro per meter valt nog mee.

Ik weet ook zeker dat knopf hifi geen enkel probleem maakt als je deze kabel wilt testen thuis. :D

Klopt :)

Ze hebben me al een paartje aangeboden met een 30-dagen niet goed geld terug garantie.
Ik zou ze dus met een gerust hart om een demo kunnen vragen, ware het niet dat ik ervoor huiver dergelijke kabels nieuw te kopen...
Misschien niet echt handig van me, maarja...ik wil me eigenlijk ook nog wat meer orienteren op alternatieven.
Zo heb ik een tijdje geleden al eens zitten spelen met het idee een Cardas Golden Cross ic op mijn set 'los te laten'.
Ook een ietswat warmere kabel, misschien ook wel een prachtmatch :-\



PS:
Mijn recente speakerkabel-upgrade + herschikking der componenten heeft ook voor een aanzienlijke verbetering gezorgd.
Metalig is het zeker niet meer, hoogstens nog een tikkie forward in het hoog.
Ben daarom ook best wel benieuwd naar een Taralabs interconnect 8)

Maar in alle eerlijkheid moet ik eigenlijk eerst maar mijn nieuwe luidsprekerkabels een beetje beter leren kennen (ze blijven voorlopig ;D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Maximus_Aurelius

En al de Netkabel van Taralabs binnen?? ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  2, 2008, 16:14:03
En al de Netkabel van Taralabs binnen?? ;)

Helaas niet nee.
Ik hou er rekening mee dat 't nog wel een week of 2-3 zal duren ook, hij wordt namelijk opgestuurd vanuit de VS...

(en dan weet ik het wel-->, terror-scans, douane formaliteiten ea vertragingen)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Maximus_Aurelius

Citaat van: DA BoSS op januari  2, 2008, 17:09:13
Helaas niet nee.
Ik hou er rekening mee dat 't nog wel een week of 2-3 zal duren ook, hij wordt namelijk opgestuurd vanuit de VS...

(en dan weet ik het wel-->, terror-scans, douane formaliteiten ea vertragingen)

Oow dat wist ik niet dat jij hem zo ver weg gekocht hebt  ;)
Schandalig dat het zo lang duurt ;D jammer dat de concorde vliegtuigen uit het assortiment zijn gehaald ;D anders had je hem vrij snel ;)

Vertragingen komt dat daar ook al voor , ik dacht alleen bij de NS  ;D

Dus lekker geduldig afwachten , des te meer plezier heb je dadelijk.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

#265
 ;D't was super super superdeal op ebay, dus ik neem 't maar voor lief... ;) 8)


PS: over terror-scans gesproken, ik hoop dat ze 't niet aanzien voor een of ander exotisch onderdeel van een bom ;D ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Ik denk dat de LAT's ook wel een deel van je forward karakter verklaren. Althans, zo vond ik ze klinken bij Bas. Vrij analytisch.

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op januari  2, 2008, 17:33:49
Ik denk dat de LAT's ook wel een deel van je forward karakter verklaren. Althans, zo vond ik ze klinken bij Bas. Vrij analytisch.

Is forward dan ook al analytisch Garmt?
Wat versta jij precies onder die termen voordat we hier een discussie hebben...

Ik zou ze gewoon proberen en als ze bevallen gewoon kopen Jasper.
Neem maar van mij aan, kabels zullen dat waard zijn.
Nu is je set 80% op zijn kunnen en met de nieuw kabels ga je misschien naar de 90%.
Wat zijn de kosten van de kabel? 10% van de nieuwprijs van je totale set?
Dan lijkt het me gewoon logisch dat je het koopt, toch?
Die rechtvaardiging zit daar dan wel in lijkt me... ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

DA BoSS

Hee Garmtz & Peerless,

sorry voor de trage reactie, maar ik denk dat Garmt wel een punt heeft:

Met mijn wat warmere Quad-Rotel set waren de LAT's perfect.
In de huidige W.B. - Audionet setup versterken ze bepaalde kwaliteiten die al zeer overvloedig aanwezig zijn. Ik heb/had dus ook de indruk dat 't geen ideale match was voor mijn huidige set-ruimte.

De Tara Labs RSC Air speakerkabels bevallen trouwens verder erg goed, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt weer terug te switchen ;D.
Maar vergeet niet dat deze kabels ook in een veel, véél duurdere prijsklasse 'spelen' ::)

Ook de stroomkabel is ondertussen binnen, en speelt al weer een weekje of 2 mee, met verbazingwekkend goed resultaten!
Ik vraag me zelfs af of die stroomkabel eigenlijk niet in meer effect resulteert dan de speakerkabels an-sich :o
In ieder geval ben ik voorlopig zeer tevreden met beide aankopen...ik geniet 8)

(er lijkt sprake te zijn van een soort complementair effect, een hele prettige balans met de rest van mijn set?)


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#269
Citaat van: Peerless Monster op januari  3, 2008, 16:28:50
Wat zijn de kosten van de kabel? 10% van de nieuwprijs van je totale set?
Dan lijkt het me gewoon logisch dat je het koopt, toch?
Die rechtvaardiging zit daar dan wel in lijkt me... ;D ;D ;D

;D

kosten nieuw zullen zo'n 1200-1400 euro zijn (Europa), maar ga ervan uit dat ik ruim, ruim minder heb betaald >:D
(buitenkansje)

Als ik kijk naar 10% van de nieuwwaarde van mijn set, dan is mijn kabel budget nog lang niet opgesoupeerd...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#270
Ik heb trouwens wat advies nodig:

Ik zoek al tijden een mooie cd-speler of loopwerk.
Ik heb nog verscheidene losse DAC's liggen, dus het hoeft niet perse een complete cd-speler te zijn

Ik heb nu recent een tweedehands CEC TL-2x loopwerk aangeboden gekregen.(via hifi.nl)
Voorlopig een paar dagen voor mij gereserveerd, door de vriendelijke en betrouwbare verkoper 8)

Ik heb al eens eerder een CEC in huis gehad (TL51Z, Audioloog), en dat beviel goed :D
-Speler is zo'n 1200 euro, 7 jaar oud, laserunit 2 jaar oud (via importeur).
-Herkomst en geschiedenis is bekend, en vertrouwd.
-Geen modificaties of ander 'gepruts', aldus de verkoper
-Kleur zwart (vind ik mooier dan die gouden exemplaren die je meestal ziet)


Wat vinden jullie:

-mooie prijs?
-mooie match?
-goed 'investering'?

of....oude meuk??


vrolijke groet :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#271
ps: poll toegevoegd inzake deze mogelijke upgrade...breng je stem uit aub


(ik speel op dit moment nog met een AH Tjoeb Reference)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: DA BoSS op januari 30, 2008, 07:54:12
Ik heb trouwens wat advies nodig:
............

Wat vinden jullie:

-mooie prijs?
-mooie match?
-goed 'investering'?

of....oude meuk??

niemand een adviesje in de aanbieding?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

reMC


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...