rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Citaat van: bmateijsen op mei 17, 2006, 09:35:50
Ga je mond spoelen.... ;D

Dit ziet er toch gaaf uit:

http://www.meridian-audio.com/images/400g/808_400g.jpg

Hmm die is eigenlijk best wel ok.

Ik dacht dat het er nog zo uit zag:

edit:
Misschien ligt het ook aan de foto want deze vind ik weer niet mooi eruit zien.
Is dit niet hetzelfde apparaat als op jouw plaatje?

bmateijsen

De 500 serie is verleden tijd Bas. In dat segment kennen we de G-serie nu en die is gewoon erg gaaf. Jouw plaatje laat overigens de 800 zien. Welke ik ook nog steeds bijzonder mooi vind.

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op mei 17, 2006, 09:53:04
De 500 serie is verleden tijd Bas. In dat segment kennen we de G-serie nu en die is gewoon erg gaaf. Jouw plaatje laat overigens de 800 zien. Welke ik ook nog steeds bijzonder mooi vind.

Het is en blijft bijzonder mooi die 800 serie, maar haast onbetaalbaar.
Als ik ooit nog een tonnetje ergens win, dan wordt dit mijn nieuwe set ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Richard70…

Citaat van: FrenkB op mei 17, 2006, 09:10:29
Flinke investeringen Richard! En een compleet andere kant op dan toen je een paar maanden terug bij mij was.

Maar wel erg gaaf natuurlijk  O0

Ja toen ik bij jou was stond ik nog te klappertanden van de prijzen van de Lavardin ;D maar één ding heeft dat bezoek bij jouw me toen wel duidelijk gemaakt, dat als je echt iets moois wilt hebben het nou eenmaal geld kost.
En ik vind jou set nog steeds een hele mooie, maar ik wil toch ook mijn surround eigenlijk niet kwijt vandaar dat ik een andere weg ingeslagen ben.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Richard70…

Ik ben me vandaag eens een beetje gaan oriënteren in wat er allemaal mogelijk zou zijn als ik voor de Martin Logans zou kiezen.
Ik zou voor mijn rears dan willen kiezen voor de Script i en als center voor de cinema i, dit alles bij elkaar opgeteld zou ik op een bedrag uitkomen wat ik eigenlijk helemaal niet voor HT uit wil geven.
Ik weet dat ik wel een beetje wispelturig over zal komen (dan weer dit dan weer dat) maar de keuzes zijn ook zo moeilijk.
Gelukkig heb ik nog tot na de zomer de tijd voor mijn definitieve beslissing, want zodra ik de eerste Meridian aanschaf doe moet ik wel zeker weten of ik in multi channel blijf.
Als ik de G 91 neem ga ik zeker voor surround maar gaat het waarschijnlijk wel een hele tijd duren voor mijn set helemaal af is.
Ik weet dat ik heb gezegd dat ik mijn surround eigenlijk ook wel wil behouden maar in deze opstelling met de M.L is het haast onbetaalbaar.
Terwijl in stereo het bijna de helft scheelt qua prijs met surround en vraag me dus af of ik zo'n groot bedrag over heb voor die één keer in de week film kijken.
Al met al toch nog wel wat moeilijke keuzes.
Één ding weet ik wel haast zeker dat er met de tijd  een setje Vantage komen te staan maar of die ook aan de achterkant en in de midden komen te staan is nog maar zeer de vraag.
Als er iemand een gouden raad heeft is tie altijd welkom.

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

W

Citaat van: bmateijsen op mei 17, 2006, 09:35:50
Ga je mond spoelen.... ;D

Dit ziet er toch gaaf uit:

deze lijkt erg veel op de meridian die jij had staan Bjorn(alleen dan in 't zilver..) Toch is hij niet hetzelfde.. bij jou zit er 'n extra rand onder... Ik ben nu even kwijt wat welke serie is..

Sorry rdebruin..

Groet,
Wybrand

Rody

Wat een upgrade plannen, niet normaal ;D
One giant leap... :)

bmateijsen

Dit is 800 serie.. ik heb G-serie staan.

Groet Bjorn

Citaat van: WyGo op mei 18, 2006, 17:01:01
deze lijkt erg veel op de meridian die jij had staan Bjorn(alleen dan in 't zilver..) Toch is hij niet hetzelfde.. bij jou zit er 'n extra rand onder... Ik ben nu even kwijt wat welke serie is..

Sorry rdebruin..

Groet,
Wybrand

bmateijsen

Script i's gaan eruit, en daar komt een vervanger voor.. Je zou in surround nog voor Fresco's kunnen gaan, maar dat is t.o.v. de Vantage echt wel anders.

Groet Bjorn

Citaat van: rdebruin op mei 18, 2006, 16:47:55
Ik ben me vandaag eens een beetje gaan oriënteren in wat er allemaal mogelijk zou zijn als ik voor de Martin Logans zou kiezen.
Ik zou voor mijn rears dan willen kiezen voor de Script i en als center voor de cinema i, dit alles bij elkaar opgeteld zou ik op een bedrag uitkomen wat ik eigenlijk helemaal niet voor HT uit wil geven.
Ik weet dat ik wel een beetje wispelturig over zal komen (dan weer dit dan weer dat) maar de keuzes zijn ook zo moeilijk.
Gelukkig heb ik nog tot na de zomer de tijd voor mijn definitieve beslissing, want zodra ik de eerste Meridian aanschaf doe moet ik wel zeker weten of ik in multi channel blijf.
Als ik de G 91 neem ga ik zeker voor surround maar gaat het waarschijnlijk wel een hele tijd duren voor mijn set helemaal af is.
Ik weet dat ik heb gezegd dat ik mijn surround eigenlijk ook wel wil behouden maar in deze opstelling met de M.L is het haast onbetaalbaar.
Terwijl in stereo het bijna de helft scheelt qua prijs met surround en vraag me dus af of ik zo’n groot bedrag over heb voor die één keer in de week film kijken.
Al met al toch nog wel wat moeilijke keuzes.
Één ding weet ik wel haast zeker dat er met de tijd  een setje Vantage komen te staan maar of die ook aan de achterkant en in de midden komen te staan is nog maar zeer de vraag.
Als er iemand een gouden raad heeft is tie altijd welkom.

Richard70…

Citaat van: bmateijsen op mei 18, 2006, 17:08:20
Script i's gaan eruit, en daar komt een vervanger voor.. Je zou in surround nog voor Fresco's kunnen gaan, maar dat is t.o.v. de Vantage echt wel anders.

Groet Bjorn

Jammer die script i's zien er echt mooi uit 8)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

bmateijsen

Citaat van: rdebruin op mei 18, 2006, 22:57:29
Jammer die script i's zien er echt mooi uit 8)

Ze zijn nog steeds verkrijgbaar, maar indien je dit in de toekomst wil kopen, bedenk dan dat er een vervanging komt.
Die er waarschijnlijk net zo mooi uit ziet..

Richard70…

Citaat van: bmateijsen op mei 19, 2006, 08:11:47
Ze zijn nog steeds verkrijgbaar, maar indien je dit in de toekomst wil kopen, bedenk dan dat er een vervanging komt.
Die er waarschijnlijk net zo mooi uit ziet..

Oke dan maakt het niet uit want de rears komen evt echt pas als laatste aan bod

Stefan S.

@ rdebruin : wat zijn je bevindingen van het Sun Leiste powerblock (verdeeldoos)?
Ik zoek namelijk een verdeeldoos die mijn mm verdeeldoos moet vervangen.

Gr. Stefan

P.S. je bent goed op dreef  :D

Richard70…

Citaat van: Stefan S. op mei 19, 2006, 19:00:42
@ rdebruin : wat zijn je bevindingen van het Sun Leiste powerblock (verdeeldoos)?

Ik heb de laatste week zoveel veranderd in de kabels en ook te gelijk dat ik eerlijk gezegd niet durf te zeggen of ik verschil waarneem.
Ik heb deze blind gekocht op aanraden van Kees-Jan. Je kunt wel zien dat dit een kwalitatief veel beter product is.
Voor een echte vergelijking zou ik mijn oude stekkerblok weer eens terug moeten zetten met de huidige bekabeling.
Ik vermoed wel dat dit iets uit zal maken.
Zodra ik tijd heb zal ik dit eens doen

Stekkerke

Hallo rdebruin,

Hoe zit het ondertussen met het upgraden naar ML?
Wanneer je die SF verkoopt stuur je maar eens een PM.
(topic is al een jaar oud maar toch eens proberen)  ::)
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

DV79

Citaat van: Stekkerke op augustus 31, 2007, 14:56:10
Hallo rdebruin,

Hoe zit het ondertussen met het upgraden naar ML?
Wanneer je die SF verkoopt stuur je maar eens een PM.
(topic is al een jaar oud maar toch eens proberen)  ::)

Kijk hier eens naar ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63607.0

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854