rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

Richard70…

Citaat van: bmateijsen op april 23, 2006, 10:49:21
8)

Levering zal waarschijnlijk over 7-10 dagen zijn ;)

Oke dank je wel voor de info.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

bmateijsen

De laatste update zit er in ieder geval in ;). ETA is dit weekend 8)

Richard70…

Citaat van: bmateijsen op april 27, 2006, 09:13:39
De laatste update zit er in ieder geval in ;). ETA is dit weekend 8)

Dat is mooi meegenomen.
Ik had vanmiddag Kees-jan aan de telefoon en begreep dat hij hem morgen binnen zou krijgen. 8) 8)
Morgen heb ik helaas geen tijd dus het word dinsdag dat hij bij mij staat. O0
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

Richard70…

Nog een paar uurtjes en dan staat de DD-12 hier te spelen :-* 8)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

BOUBOU

Citaat van: rdebruin op mei  2, 2006, 07:38:55
Nog een paar uurtjes en dan staat de DD-12 hier te spelen :-* 8)

Het is wel niet het goede topic, maar ik ga je toch feliciteren  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jean Sibelius

Alvast héél veel plezier toegewenst en denk je wel een beetje om je buren ;D?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Richard70…

Nou nou eindelijk is het dan zover ,vandaag de DD-12 opgehaald bij Kees-Jan.
Dat was niet zo geweldig bijdehand om dit allemaal zelf in te gaan regelen terwijl hij toch uitdrukkelijk had gezegd dat hij dit bij mij wou komen doen. :-\
Maar aangezien er nogal wat veranderingen qua akoestiek op het programma staan (nieuwe vloer en dat soort dingen) had ik afgesproken dat hij na de zomer als alles klaar was , gelijktijdig met de aanschaf van de G91 het hele boeltje in tekomen regelen.
Ik zou het dan nu zelf inregelen met evt wat telefonisch advies van zijn kant.
Nou ik ben een middagje bezig geweest en moet zeggen  dat je dit soort dingen gewoon aan de profs over moet laten. ;D
Je krijgt dit zelf volgens mij nooit goed als je dit voor de eerste keer doet, natuurlijk kom je met wat vioolen wel een eindje in de buurt maar de volle honderd procent gaat dus echt niet lukken.
Dus morgen ochtend eerst maar even Kees-Jan bellen voor een afspraak te maken.
Nog een probleempje waar ik tegen aanliep was als ik de sub aan zet gelijk de stoppen uit de meterkast vlogen. >:(
Dus waarschijnlijk ook maar gelijk een nieuwe groep aan leggen ;D

Wordt vervolgd

Richard70…

Nou lijkt het misschien dat ik niet tevreden ben met mijn aankoop, maar dat is niet het geval hoor.
Ik vind de DD een geweldige sub zelfs als ik hem zelf heb afgesteld (wat moet dat dan niet worden als iemand dat gedaan heeft met echt verstand van zaken ;D )maar ik heb hem daar veel beter horen spelen.

mikeske

Veel plezier met de nieuwe sub, echt een mooi ding die DD-12  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Richard70…

Moondust

Citaat van: rdebruin op mei  2, 2006, 22:44:53
Nou nou eindelijk is het dan zover ,vandaag de DD-12 opgehaald bij Kees-Jan.
Dat was niet zo geweldig bijdehand om dit allemaal zelf in te gaan regelen terwijl hij toch uitdrukkelijk had gezegd dat hij dit bij mij wou komen doen. :-\
Maar aangezien er nogal wat veranderingen qua akoestiek op het programma staan (nieuwe vloer en dat soort dingen) had ik afgesproken dat hij na de zomer als alles klaar was , gelijktijdig met de aanschaf van de G91 het hele boeltje in tekomen regelen.
Ik zou het dan nu zelf inregelen met evt wat telefonisch advies van zijn kant.
Nou ik ben een middagje bezig geweest en moet zeggen  dat je dit soort dingen gewoon aan de profs over moet laten. ;D
Je krijgt dit zelf volgens mij nooit goed als je dit voor de eerste keer doet, natuurlijk kom je met wat vioolen wel een eindje in de buurt maar de volle honderd procent gaat dus echt niet lukken.
Dus morgen ochtend eerst maar even Kees-Jan bellen voor een afspraak te maken.
Nog een probleempje waar ik tegen aanliep was als ik de sub aan zet gelijk de stoppen uit de meterkast vlogen. >:(
Dus waarschijnlijk ook maar gelijk een nieuwe groep aan leggen ;D

Wordt vervolgd

Erg mooie HT met natuurlijk de Velodyne als pronkstuk. Mijn DD12 komt aanstaand weekend. Heb je inmiddels al kunnen voorkomen dat de stoppen eruit knallen bij het aanzetten? Zo ja, hoe?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

bmateijsen

Citaat van: Moondust op mei  3, 2006, 11:43:29
Erg mooie HT met natuurlijk de Velodyne als pronkstuk. Mijn DD12 komt aanstaand weekend. Heb je inmiddels al kunnen voorkomen dat de stoppen eruit knallen bij het aanzetten? Zo ja, hoe?

De DD's trekken bij aanzetten even wat stroom. Het ligt eraan hoe gevoelig je stoppen zijn of ze eruit schieten ja of nee. Anders altijd eerst beginnen met de subwoofer wanneer de set wordt aangezet.

Ik ben thuis van automaten op smeltzekeringen overgestapt omdat de automaat er altijd snel uitklapte.

Groet Bjorn

Moondust

Citaat van: rdebruin op april  9, 2006, 23:33:13
Na veel omzwervingen en verkeerde keuzes ben ik nu toch gegaan voor een volledig Sonus Faber ht set.
Van omzwervingen heb ik ook last, binnen een jaar al aan mijn derde sub toe. Maar goed, voortschrijdend inzicht is niet te vermijden. Nu je lekker in het HT-wereldje zit zal je hoogstwaarschijnlijk nauwelijks nog miskopen doen.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Richard70…

Citaat van: Moondust op mei  3, 2006, 11:51:57
Nu je lekker in het HT-wereldje zit zal je hoogstwaarschijnlijk nauwelijks nog miskopen doen.

Dat is te hopen ;D

Richard70…

Citaat van: Moondust op mei  3, 2006, 11:43:29
Heb je inmiddels al kunnen voorkomen dat de stoppen eruit knallen bij het aanzetten? Zo ja, hoe?

Het is inderdaad zoals Bjorn zegt ,dat als hij eenmaal aanstaat je geen probleem meer hebt.
Na vanochtend wat overleg met Kees-Jan te hebben gehad heb ik gelijk maar besloten om een compleet nieuwe groep voor mijn audio aan te leggen.
Dit komen ze aanstaande Maandag doen, dus dan zijn de problemen zoiezo verleden tijd. 8)

Richard70…

Na vanochtend met Kees-Jan van Audio exellence te hebben overlegd, zijn we gezamelijk tot de conclusie gekomen dat hij toch zelf maar de DD-12 moet komen instellen ;)
Dit is zoals ik al eerder zei echt geen werk voor rookies en zeker niet voor de eerste keer
Hij komt aanstaande dinsdag langs om het geheel in te stellen en gelijk de plaatsing van mijn speakers eens onder handen te nemen
Gelijk op me dan nieuw aangelegde audio groep (tjonge tjonge wat zal dat genieten worden)  :D
Dus op naar dinsdag >:D

garmtz

Reken maar dat het beter wordt met een professional als Kees-Jan aan het roer! O0

Moondust

Richard70…

FrankB

Citaat van: rdebruin op mei  4, 2006, 09:04:39
Veel beroerder als Peter jan kan het niet worden ;D

Nou, Bos met een kabinet PvdA, GLinks & SP is nog een paar stappen erger  :-X
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Roland

Citaat van: FrenkB op mei  4, 2006, 09:13:23
Nou, Bos met een kabinet PvdA, GLinks & SP is nog een paar stappen erger  :-X
Pre-cies!

Moondust

Hebben de heren hun kristallen bol geraadpleegd of is het enkel speculatie?

tiptop

Citaat van: rdebruin op mei  2, 2006, 23:31:28
Nou lijkt het misschien dat ik niet tevreden ben met mijn aankoop, maar dat is niet het geval hoor.
Ik vind de DD een geweldige sub zelfs als ik hem zelf heb afgesteld (wat moet dat dan niet worden als iemand dat gedaan heeft met echt verstand van zaken ;D )maar ik heb hem daar veel beter horen spelen.
Ik ben zelf zeker een maand bezig geweest met juiste opstelling, instelling, aansluiting etc etc...
Nu eindelijk pas echt mooi gekregen. Een prof is dan zeker wel handig. Maar ja, ik, eigenwijs he. Wel veel geleerd zo. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.