rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

DA BoSS

ps niet om lullig te doen, maar als het toch rechtsgeldig zou blijken te zijn, dan moeten alle Velodyne bezitters gewaarschuwd zijn, want dit betekent dat de tweedehands prijzen van de subs veel sneller dan andere merken zullen dalen, die geven immers wel overdraagbare garantie & service...!
:-X
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Citaat van: DA BoSS op april 18, 2006, 09:52:37
ps niet om lullig te doen, maar als het toch rechtsgeldig zou blijken te zijn, dan moeten alle Velodyne bezitters gewaarschuwd zijn, want dit betekent dat de tweedehands prijzen van de subs veel sneller dan andere merken zullen dalen, die geven immers wel overdraagbare garantie & service...!
:-X

Velodyne gaat ervan uit dat mensen een product kopen om te gebruiken en er plezier van te hebben. Garantieclaims kunnen alleen gemaakt worden door de 1ste koper van het product.

Groet Bjorn

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Walter_PPK

Vreemde regel. Meestal is garantie van toepassing op het apparaat zelf en is de aankoopbon het garantiebewijs. Nou ja als het een probleem wordt kun je via de 1ste koper het apparaat laten repareren mocht dit nodig zijn.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

mradem

Ach ja die paar jaar. Kan me niet voorstellen dat je zo'n ding zo snel weg doet. En daarnaast is dat niet jouw probleem maar dat van de 2e koper. Dat is dan de prijs die je betaald voor een goedkopere aankoop.

Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2006, 10:00:59
Velodyne gaat ervan uit dat mensen een product kopen om te gebruiken en er plezier van te hebben. Garantieclaims kunnen alleen gemaakt worden door de 1ste koper van het product.

Ik snap sowieso niet waarom iemand na anderhalve maand besluit om een Velodyne DD-18 van de hand te doen :-X.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Draiz

Dag Bjorn,

BBG steunt dus actief het beleid dat een velodyne die 2ehands gekocht is geen echte velodyne meer is.
Als deze met een leeftijd van 6 maanden ernstige defecten gaat vertonen die je na zo'n periode niet mag verwachten, en al helemaal niet bij een kwaliteitsproduct als velodyne,  is de 2e koper een sufferd die maar gewoon rechtstreeks bij jullie had moeten kopen. Had ik niet van jullie verwacht! Wat hebben jullie er mee te maken of een klant binnen de garantietermijn wil upgraden of niet? Stel na 3 maanden is de koper toch niet tevreden en wil hij een ander merk, of is juist zo tevreden dat jij een model hoger wenst. In al deze gevallen zeggen jullie prima, maar je huidige Velodyne is vogelvrij verklaard zogauw je hem verkoopt. Dat Look en listen zoiets doet a la, maar een bedrijf dat het van service en goede naam moet hebben! Ik denk overigens ook dat een rechter gehakt van jullie voorwaarden maakt maar zover komt het meestal niet. De europese wet op verwachtte levensduur heeft hier vrijwel zeker voorrang. Graag zou ik een wat uitgebreidere reactie van jullie kant willen. Want Velodyne heeft er helemaal niets mee te maken hoelang ik een product wens te gebruiken. Mijn Denon dealer bevestigde dat de dvd speler die bij hen gekocht is maar die ik binnen de garantieperiode al weer verkocht had officieel geen garantie meer had. Echter zij distancieren zich officeus van dat beleid en nemen het apparaat mits voorzien van aankoopbewijs gewoon in. Dus ook dealers snappen dat het klanten kost als je hier je poot stijf houdt. Niet dat ik de spl-1200r die ik op het oog heb van plan ben snel of uberhaubt weer te gaan verkopen, maar ik heb er een hekel aan onder zulke voorwaarden te kopen.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

bmateijsen

Tja, hoe uitgebreid wil je het hebben? Het is het officiele beleid van Velodyne, en wij als importeur dienen deze te volgen. De volledige productregistratie, alsmede dus de garantiebepaling wordt ook gedaan door Velodyne zelf.

Meer kan ik er echter niet van maken. Wanneer Velodyne zelf hierin een verandering aanbrengt dan kunnen wij dit ook doen. Verder zijn wij als zaak, maar ook als importeur erg service verlenend, we laten niet iemand zomaar in de kou staan (wanneer het product via ons is aangekocht of gelopen).

Citaat van: Draiz op april 18, 2006, 16:58:14
Dag Bjorn,

BBG steunt dus actief het beleid dat een velodyne die 2ehands gekocht is geen echte velodyne meer is.
Als deze met een leeftijd van 6 maanden ernstige defecten gaat vertonen die je na zo'n periode niet mag verwachten, en al helemaal niet bij een kwaliteitsproduct als velodyne,  is de 2e koper een sufferd die maar gewoon rechtstreeks bij jullie had moeten kopen. Had ik niet van jullie verwacht! Wat hebben jullie er mee te maken of een klant binnen de garantietermijn wil upgraden of niet? Stel na 3 maanden is de koper toch niet tevreden en wil hij een ander merk, of is juist zo tevreden dat jij een model hoger wenst. In al deze gevallen zeggen jullie prima, maar je huidige Velodyne is vogelvrij verklaard zogauw je hem verkoopt. Dat Look en listen zoiets doet a la, maar een bedrijf dat het van service en goede naam moet hebben! Ik denk overigens ook dat een rechter gehakt van jullie voorwaarden maakt maar zover komt het meestal niet. De europese wet op verwachtte levensduur heeft hier vrijwel zeker voorrang. Graag zou ik een wat uitgebreidere reactie van jullie kant willen. Want Velodyne heeft er helemaal niets mee te maken hoelang ik een product wens te gebruiken. Mijn Denon dealer bevestigde dat de dvd speler die bij hen gekocht is maar die ik binnen de garantieperiode al weer verkocht had officieel geen garantie meer had. Echter zij distancieren zich officeus van dat beleid en nemen het apparaat mits voorzien van aankoopbewijs gewoon in. Dus ook dealers snappen dat het klanten kost als je hier je poot stijf houdt. Niet dat ik de spl-1200r die ik op het oog heb van plan ben snel of uberhaubt weer te gaan verkopen, maar ik heb er een hekel aan onder zulke voorwaarden te kopen.

Peerless Monster

Citeerwe laten niet iemand zomaar in de kou staan (wanneer het product via ons is aangekocht of gelopen).

Dat is pas service! Zie je niet vaak.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Boontje

sorry, maar dat is geen service, maar gewoon waar je recht op hebt volgens Draiz. Juridisch ga je helemaal onderuit.

Maar ben blij te horen dat BBG het beleid van Velodyne niet volgt voor artikelen die via hun zijn verkocht. Was al bang omdat ik na mijn vakantie in juni arcam apparatuur wil kopen en dat kan natuurlijk ook via BBG, toch?

(sorry richard voor het vervuilen van je topic, maar goed om te horen dat je set je prima bevalt! ziet er erg goed uit!)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2006, 10:00:59
Velodyne gaat ervan uit dat mensen een product kopen om te gebruiken en er plezier van te hebben.

Groet Bjorn

Gaat dit niet op voor alles wat de consument aanschaft?  :)

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Draiz

Bjorn wat je dus eigenlijk zegt is dat je in de praktijk nooit gebruik maakt van het recht om af te zien van garantie. Dit is dus iets wat je vaker tegenkomt. Daarnaast is de verwachting dat juridisch gezien het onwettelijk is om de garantie te beperken tot de 1e eigenaar. DE wetgeving aangaande garantie in Amerik en Europ is anders, waarom dan toch vasthouden aan Amerikaanse bepalingen? Ben in ieder geval blij dat je in je reactie op mijn antwoord wat minder hardline bent dan je in eerste instantie deed vermoeden.
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

Peerless Monster

Citaat van: Boontje op april 18, 2006, 18:08:22
sorry, maar dat is geen service, maar gewoon waar je recht op hebt volgens Draiz. Juridisch ga je helemaal onderuit.

Maar ben blij te horen dat BBG het beleid van Velodyne niet volgt voor artikelen die via hun zijn verkocht. Was al bang omdat ik na mijn vakantie in juni arcam apparatuur wil kopen en dat kan natuurlijk ook via BBG, toch?

(sorry richard voor het vervuilen van je topic, maar goed om te horen dat je set je prima bevalt! ziet er erg goed uit!)

Ik vind dat service van BBG. Dat Velodyn dit soort zaken hanteert is niet ongewoon in de audio wereld.
Ik ken wel meer merken/leveranciers/importeurs die dit soort dingen hanteren. Uiteindelijk in een kort geding zal blijken dat de klant aan het kortste eindje trekt... Dat neemt niet weg dat BBG een goede service biedt.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

DA BoSS

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 19:23:08
Uiteindelijk in een kort geding zal blijken dat de klant aan het kortste eindje trekt...

verklaar je nader ???

Peerless Monster

Dat zijn waarschijnlijk de kleine regels die worden gehanteerd als men wat koopt van zo'n merk.
In een kort geding zullen die naar alle waarschijnlijkheid nageleefd moeten worden, aangezien de wet dat ook voorschrijft om dit soort zaken vast te leggen.
Als het kort geding echt een rechtzaak zou worden, dan weet ik het nog niet zo net...

Rody

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2006, 17:03:09we laten niet iemand zomaar in de kou staan (wanneer het product via ons is aangekocht of gelopen).

Even expliciet, dus ook de 2e eigenaar krijgt dezelfde service als de 1e bij een defect e.d. ?

DA BoSS

Citaat van: Peerless Monster op april 18, 2006, 19:30:01
Dat zijn waarschijnlijk de kleine regels die worden gehanteerd als men wat koopt van zo'n merk.
In een kort geding zullen die naar alle waarschijnlijkheid nageleefd moeten worden, aangezien de wet dat ook voorschrijft om dit soort zaken vast te leggen.
Als het kort geding echt een rechtzaak zou worden, dan weet ik het nog niet zo net...
niet mee eens, maargoed,  ik hoopte dat je precedenten aan zou wijzen die je mening zouden staven. tijd voor proefproces zeg ik...

Peerless Monster

Citeer
CiteerDat zijn waarschijnlijk de kleine regels die worden gehanteerd als men wat koopt van zo'n merk.

niet mee eens, maargoed,  ik hoopte dat je precedenten aan zou wijzen die je mening zouden staven. tijd voor proefproces zeg ik...

Tsja ik heb het wel eens ergens gelezen/gehoord. Dus vandaar ook mijn mening.
Als iemand iets anders kan staven, wie ben ik dan om mijn mening niet te herzien ;).
Dat proefproces lijkt me wel erg leuk.

DA BoSS

Tsja zo'n proefproces zou in ieder geval houvast bieden in de wirwar van tegenstrijdige bepalingen..

ik ga eens even zoeken

patrick_vdb

Hi,

Zullen we het weer verder tot de set van Richard beperken? Garantieperikellen kunnen elders, in een andere topic besproken worden ;)

mvrg

Patrick

bmateijsen

Hoi,

We zijn het in de praktijk nog niet tegen gekomen.. Wel heb ik al een keer een Velodyne subwoofer uit de HGS lijn technisch onder handen genomen omdat geen enkel technisch bureau dit meer kon. De HGS lijn is al even uit productie voor Europa ;).

Iedereen die klant bij ons is weet dat wij veel service verlenen (idem geldt voor onze dealers) ;). Daarnaast zullen we altijd een klant helpen evt. tegen betaling. Ik maak wel de scheidingslijn bij producten die in het buitenland zijn gekocht, daar is de plaatselijke importeur voor.

Citaat van: Draiz op april 18, 2006, 19:22:30
Bjorn wat je dus eigenlijk zegt is dat je in de praktijk nooit gebruik maakt van het recht om af te zien van garantie. Dit is dus iets wat je vaker tegenkomt. Daarnaast is de verwachting dat juridisch gezien het onwettelijk is om de garantie te beperken tot de 1e eigenaar. DE wetgeving aangaande garantie in Amerik en Europ is anders, waarom dan toch vasthouden aan Amerikaanse bepalingen? Ben in ieder geval blij dat je in je reactie op mijn antwoord wat minder hardline bent dan je in eerste instantie deed vermoeden.

Draiz

Buitenland is weer een ander verhaal, maar het verschil tussen 1e en 2e koper vind ik niet correct.

DA BoSS

Citaat van: patrick_vdb op april 18, 2006, 19:51:53
Hi,

Zullen we het weer verder tot de set van Richard beperken? Garantieperikellen kunnen elders, in een andere topic besproken worden ;)

mvrg
Patrick
Stel je nu een schandpaal topic voor om illegale praktijken door hifi/ht fabrikanten/importeurs & dealers aan te pakken?
Goed idee....

;D ;D ;D

wie gaat er happen?

BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

tiptop

Allereerst....
Geweldige set in wording (nu ook al een beetje natuurlijk) TS.

Daarnaast nog even dit.
Idd is juridisch gezien de garantieperiode van toepassing op een product en niet op een persoon.
Doordat de consumentenbond hiermee stevig bezig is geweest zal een rechter van vandaag de dag eerder hierin mee gaan.

Daarnaast gaat het zelfs verder. Wanneer een product van zeg €1000,- een garantieperiode heeft van 1 jaar en hij gaat na anderhalf jaar stuk, kan je zelfs nog claimen. Een apparaat moet namelijk een redelijkerwijs "normale" periode mee kunnen gaan. Wanneer je iets van zo'n bedrag aanschaft, mag je verwachten dat deze langer dan de anderhalf jaar mee gaat. Procederen kan dan zeker nog zin hebben.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.