rdebruin's Sonus Faber HT Set

Gestart door Richard70…, april 9, 2006, 23:33:13

Vorige topic - Volgende topic

Richard70…

Hoi allemaal.

Na veel omzwervingen en verkeerde keuzes ben ik nu toch gegaan voor een volledig Sonus Faber ht set.
Ik ben zo'n jaar geleden afgestapt van mijn Bose lifestyle 25 systeem en overgegaan op een losse componenten systeem.
In dit jaar heb ik zoveel gekocht en weer verkocht dat het een beetje genant voor mij zou zijn om dit allemaal op te sommen ;D
Na nu een jaartje op dit forum te hebben rond gezworven ben ik toch wel een hoop wijzer geworden, en daar wil ik iedereen die mij advies heeft gegeven ook hartelijk voor bedanken.

Mijn set zoals hij momenteel is bestaat uit:

Reciever: Denon 3805
DVD:       Denon 3910
Bekabeling: VDH Revelation en voor de rears QED SA
Fronts:  Sonus Faber Concerto Domus
Rears:   Sonus Faber Concertino Domus
Center:  Sonus Faber center Domus
Plasma:  Pioneer 435 PE

De eerst volgende aanschaf wordt een Velodyne sub, ik heb dinsdag een afspraak met audio exellence voor het beluisteren van een DD10 en een SPL 1000.
De volgende upgrade staat gepland voor de zomer en dat is het vervangen van de 3805 voor waarschijnlijk de Arcam AVR 300, en tevens het vervangen van de concertino's voor de concerto's of de Grand piano's.
Mocht er dan aan het eind van het jaar nog wat budget over zijn dan is de Bekabeling aan de beurt en dat zou dan de Nordost Red dawn moeten worden.

Nou op naar Dinsdag voor het beluisteren van de Velodyne's

Hier alvast wat foto's van mijn huidige setup

Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Richard70…

De Concerto's
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

Richard70…

De concertino's

Richard70…

De cd en dvd rekken gemaakt door mede forumlid Raymen

R

Echt een mooie set zeg. Zo te lezen zitten er al veel plannen in de pijplijn. Denk wel aan de eisen van versterking, bij bijvoorbeeld GP's.

Have fun met de velodynes, maar dat zal zeker lukken.

Chris80

Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Rody

Zeer chique  :)

Ik zou zeker nog investeren in een goede cd speler, voordat je overgaat tot de Grand Piano's.
Daarnaast is het wellicht ook mooier om een aparte pre-pro te kopen ipv de AVR300 :)

Jean Sibelius

Mooie set, mooi opgesteld en nog véél leuke plannen ;D!

Veel luister- / upgradeplezier het komend jaar!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

DA BoSS

Mooie set hoor!
8)
Ik ben alleen bang dat je nieuwe versterker niet zo'n lang leven beschoren zal zijn, 't ziet ernaar uit dat die Arcam dan nog steeds de zwakste schakel in je setup is (net zoals je Denon dat nu is...)
Ik zou je dan ook adviseren nog even verder om je heen te kijken en een prijsklasse hoger te gaan, ivm upgrade bestendigheid
::)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Richard70…

Citaat van: DA BoSS op april 10, 2006, 07:26:35
Mooie set hoor!
8)
Ik ben alleen bang dat je nieuwe versterker niet zo'n lang leven beschoren zal zijn, 't ziet ernaar uit dat die Arcam dan nog steeds de zwakste schakel in je setup is (net zoals je Denon dat nu is...)
Ik zou je dan ook adviseren nog even verder om je heen te kijken en een prijsklasse hoger te gaan, ivm upgrade bestendigheid
::)

Daar was ik ook al bang voor als ik de GP zou nemen, met de concerto's zou ik er waarschijnlijk minder last van hebben
Verder bedankt voor alle complimenten

Jean Pierre

Mooie set  O0! vraagt om nog wat meer fotos overigens  ;)

Richard70…

Citaat van: Ruben op april  9, 2006, 23:52:08
Echt een mooie set zeg. Zo te lezen zitten er al veel plannen in de pijplijn. Denk wel aan de eisen van versterking, bij bijvoorbeeld GP's.

Have fun met de velodynes, maar dat zal zeker lukken.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat betreft de GP. Ik heb ze beide naast elkaar beluisterd en vond er eigenlijk niet zo'n heel groot verschil in zitten.
De GP gaan natuurlijk wat dieper in het laag maar dat miste ik nou niet zozeer bij de concerto's.
En daar komt nog bij dat de Velodyne dat voor een deel uit handen gaat nemen.

brimbrammer

Richard70…

Richard70…

Ik zag net dat Draiz zijn Denon A1SE met SR upgrade te koop aanbied alleen is hij helaas in het gold. :-\
Zou dit overgens een goede versterking zijn geweest voor evt de GP ???

R

Citaat van: rdebruin op april 10, 2006, 23:08:00
Ik zag net dat Draiz zijn Denon A1SE met SR upgrade te koop aanbied alleen is hij helaas in het gold. :-\
Zou dit overgens een goede versterking zijn geweest voor evt de GP ???

Ik denk toch echt dat je naar iets los toe moet. Een losse stereo eindbak toevoegen lijkt mij een stuk interessanter dan een zwaardere geïntegreerde kopen.

Richard70…

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 23:09:37
Ik denk toch echt dat je naar iets los toe moet. Een losse stereo eindbak toevoegen lijkt mij een stuk interessanter dan een zwaardere geïntegreerde kopen.

En gewoon de 3805 behouden ???

Chris80

Citaat van: rdebruin op april 10, 2006, 23:12:42
En gewoon de 3805 behouden ???

Ik denk dat je met een goede stereoversterker idd de 3805 gewoon kan behouden voor het surround gedeelte..
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

R

Richard70…

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 23:26:55
ja, waarom niet.

Ik meen mij nog een bericht van Garmtz te kunnen herinneren dat dit verre van een ideale optie was.
Maar ik kan er naast zitten. :-X
Welke eindversterking zat je dan aan te denken

R

Citaat van: rdebruin op april 10, 2006, 23:31:22
Ik meen mij nog een bericht van Garmtz te kunnen herinneren dat dit verre van een ideale optie was.
Maar ik kan er naast zitten. :-X
Welke eindversterking zat je dan aan te denken

Het allermooist zou een dikke geïntegreerde versterker zijn die bij stereo zij werk perfect doet en goed te integreren in je HT. Dit kan in de papieren gaan lopen, maar ik weet niet wat voor eisen je stelt. Weer een stap verder, misschien nog wel mooier is een mooi pre/pro met losse einbak(ken), dat zal garmt's pad wel geweest zijn denk ik.

Richard70…

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 23:34:07
misschien nog wel mooier is een mooi pre/pro met losse einbak(ken), dat zal garmt's pad wel geweest zijn denk ik.

Dat denk ik ook,maar ik was er toen ook al snel achter dat dat voor mij een beetje te veel van het goede was.
Maar enfin die upgrade staat pas over een maand of drie gepland dus ik heb nog even de tijd.
Eerst maar eens naar de Velodyne gaan luisteren morgen. :D

R

Citaat van: rdebruin op april 10, 2006, 23:50:12
Dat denk ik ook,maar ik was er toen ook al snel achter dat dat voor mij een beetje te veel van het goede was.
Maar enfin die upgrade staat pas over een maand of drie gepland dus ik heb nog even de tijd.
Eerst maar eens naar de Velodyne gaan luisteren morgen. :D

Enig idee hoe groot je budget dan is? na een velodyne dan ;)

Richard70…

Citaat van: Ruben op april 10, 2006, 23:59:32
Enig idee hoe groot je budget dan is? na een velodyne dan ;)

Kan ik eigenlijk nog niet zoveel over zeggen,maar ik denk dat ik aan versterking ong nog een 2.500 euro uit wil geven plus dan evt nog de verkoop van mijn Denon.
Met de aanschaf van de Velodyne en de Concerto's/Gr Piano's vind ik het dan voor dit jaar weer genoeg ;)

garmtz

Als je de kwaliteit van je geluid wilt verbeteren, heb je veel meer baat bij een andere voortrap dan een andere eindtrap... De 3805 maakt in zijn voorversterker meer kapot dan je lief is... Aangezien de Concerto's niet heel moeilijk zijn, is het wat mij betreft niet zinnig om een extra eindversterker aan te sluiten, maar gewoon de Denon 3805 geheel te elimineren of hem alleen als eindbak te gebruiken met een goede pre-pro.