Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

August

SMSL PL200T CD transport besteld, deze heeft ook een wordclock input die goed met dCS kan samenwerken (voor de 'kleine' set).

Pjotr27

Citaat van: Pjotr27 op september  3, 2026, 22:32:28Redelijk onbekend maar ik kon hem niet laten staan:
Soundaware D300Ref digitaal transport. Is wat ouder, maar wel Roon Ready en daarmee dus ook streaming diensten beschikbaar.
https://6moons.com/audioreviews2/soundaware4/1.html

Helaas gaat de deal niet door, verkoper had een verkeerd typenummer in de advertentie gezet. Ik wil perse de D300REF en niet de D300... baalen
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ElpeeTwaalf

Waarom geen Eversolo? Een goede streamer valt of staat met software.
Krijgt de D300REF nog updates? Volgens reviews is het model al zo'n 8 jaar oud.

pjotr2701

Citaat van: ElpeeTwaalf op september  4, 2026, 20:15:00Waarom geen Eversolo? Een goede streamer valt of staat met software.
Krijgt de D300REF nog updates? Volgens reviews is het model al zo'n 8 jaar oud.

Klopt geen updates ook maar qua klank onovertroffen. Zal 90% van sd card afspelen en de rest met Roon. Dus update boeit niet echt. Ken aantal mensen in Azië die hem niet kwijt willen tegen welke streamer ook. Maar ja, wel de D300REF en niet de D300

Church of Noise

Wat is't verschil tussen de twee, als ik mag ? 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

pjotr2701

Citaat van: Church of Noise op september  4, 2026, 22:38:35Wat is't verschil tussen de twee, als ik mag ?

REF heeft beter gedempte kast, en een soort "accu" voeding. Ook betere componenten. Verschil in geluidskwaliteit op schaal van 100: 80 om 95. De advertentie had als titel 300REF en ook de heen en weer mail gaf dit aan. Tot ik beter de foto's ging bekijken en zag dat de foto's van de D300 waren. Op het voorfront ook knoppen, die zitten bij de REF bovenop. De prijs was leuk voor de REF, maar dan ook te duur voor de 300. Nieuw kostte de 300 even door de 2000 euro, de REF 3200 euro.

Kurt

De forum ban kwam als geroepen! Op het moment dat ik even in de hoek op mijn knieën moest zitten met de handen op 't hoofd, werd de Soulnote E2 geleverd.

Voor de Technics SL-1200 GME met Nagaoka MP-700, was ik vertrokken van de additionele phono module voor mijn Gato PRE-1. Dit klinkt aardig, maar ik wou weten of het nog aardiger kon.

3 phono stages haalden de eindronde: Mola Mola Lupe, Grimm Audio PW1 en de Soulnote E-2.

Omwille van 't feit dat Grimm nog moet ingesteld worden met dip switches heeft die de test id woonkamer niet gehaald. Kan best wel een heel goed ding zijn, maar die dips vind ik not done. Principes - it is. Maw, de Lupe en de E-2 dan maar getest. Dealer was Sound Odyssey uit Buggenhout. Vinyl is de grote passie van Henk, de eigenaar. Dit zie je ook terug op zijn website, en ervaar je als 't op advies aankomt. 

Ik had beide stages nog nooit voordien gehoord, en ik hou me ook niet bezig met het lezen van reviews. Ik had echter wel een voorkeur voor de Lupe omwille van de vorm factor. Ik wou 't ding nl kwijt geraken op die kast, waar dat met die E-2 toch wel een nieuwe challenge zou zijn. Daarnaast komt de Lupe met zo'n top app, wat een ongekend aantal instelmogelijkheden biedt.

Mijn basisregel voor audio gear is: Separates. Met de phono module voor de PRE-1 heb ik daar tegen gezondigd, en bij deze bewezen dat je daarvoor wordt afgestraft.

De Lupe deed het eigenlijk niet beter dan de phono module van de Gato. Dit zegt niet hoe "tegenvallend" de Lupe is, maar eerder hoe goed de Gato phono stage is, want die Lupe is echt wel goed. Voor 't zelfde resultaat hoefde ik niets te veranderen, maar ik bleef hiermee toch wat op mijn honger zitten.

Dan maar de E-2 aangeschakeld. Oh boy! Wat was me dat?!?! Daar was de spreiding en verfijning waar ik naar op zoek was, en die het potentieel van de TT en het element volledig tot uiting liet komen. Daar moest je dus geen minuut naar luisteren.

Vervolgens nog geprobeerd om via de app de Lupe te tunen, teneinde een E-2 "sound" te evenaren, maar desondaks heelwat proberen, kwam dit niet eens in de nabijheid.

Het is de E-2 geworden, en die werd in de banperiode geleverd. Maw, een zee van tijd om te luisteren en na te denken hoe de kolos van 20kg ook nog op die kast kwijt te geraken.

Op de eeste foto zie je een tijdelijke oplossing. Met de getwiste "high-end" kabels zonder aarding met messing stekker op (no kidding). Ik had dus 't eerste 't beste verlengsnoertje nodig als tijdelijke oplossing. Gezien mijn XLR kabels te kort waren, had ik die ook nog via RCA (unbalanced) aangesloten.

WhatsApp Image 2026-08-28 at 15.59.56.jpeg

Vervolgens heb ik mijn beste knutselkunsten bovengehaald en een houten frame gemaakt om de E-2 ook nog in de "stack" kwijt te geraken, zonder +40kg op de kap van de Torus te moeten landen + 't feit dat de Soulnotes hun warmte moeten afgeven.
Nu is de E-2 ook balanced aangesloten op de PRE-1. Ik hoor hier eigenlijk geen verschil. Gezien alles balanced is aangesloten, wou ik dat ook zo voor de E-2.
Oh ja, en onder poten van de Soulnotes zitten... dopjes van cola flessen.

Id stack zie je (bottom > up): Torus Power RM16CE power conditioner, Soulnote E-2 phono stage, Soulnote D-2 dac

WhatsApp Image 2026-09-03 at 13.28.55.jpeg

@AudioLaan Ik heb dus een phono mudule voor de PRE-1 op overschot (heb die er terug uitgehaald). Als je er iets mee kan, of iemand weet die zoiets zoekt, ping me maar.

Spijkie

Citaat van: Kurt op Gisteren om 11:40:27De forum ban kwam als geroepen! Op het moment dat ik even in de hoek op mijn knieën moest zitten met de handen op 't hoofd, werd de Soulnote E2 geleverd.

Voor de Technics SL-1200 GME met Nagaoka MP-700, was ik vertrokken van de additionele phono module voor mijn Gato PRE-1. Dit klinkt aardig, maar ik wou weten of het nog aardiger kon.

3 phono stages haalden de eindronde: Mola Mola Lupe, Grimm Audio PW1 en de Soulnote E-2.

Omwille van 't feit dat Grimm nog moet ingesteld worden met dip switches heeft die de test id woonkamer niet gehaald. Kan best wel een heel goed ding zijn, maar die dips vind ik not done. Principes - it is. Maw, de Lupe en de E-2 dan maar getest. Dealer was Sound Odyssey uit Buggenhout. Vinyl is de grote passie van Henk, de eigenaar. Dit zie je ook terug op zijn website, en ervaar je als 't op advies aankomt. 

Ik had beide stages nog nooit voordien gehoord, en ik hou me ook niet bezig met het lezen van reviews. Ik had echter wel een voorkeur voor de Lupe omwille van de vorm factor. Ik wou 't ding nl kwijt geraken op die kast, waar dat met die E-2 toch wel een nieuwe challenge zou zijn. Daarnaast komt de Lupe met zo'n top app, wat een ongekend aantal instelmogelijkheden biedt.

Mijn basisregel voor audio gear is: Separates. Met de phono module voor de PRE-1 heb ik daar tegen gezondigd, en bij deze bewezen dat je daarvoor wordt afgestraft.

De Lupe deed het eigenlijk niet beter dan de phono module van de Gato. Dit zegt niet hoe "tegenvallend" de Lupe is, maar eerder hoe goed de Gato phono stage is, want die Lupe is echt wel goed. Voor 't zelfde resultaat hoefde ik niets te veranderen, maar ik bleef hiermee toch wat op mijn honger zitten.

Dan maar de E-2 aangeschakeld. Oh boy! Wat was me dat?!?! Daar was de spreiding en verfijning waar ik naar op zoek was, en die het potentieel van de TT en het element volledig tot uiting liet komen. Daar moest je dus geen minuut naar luisteren.

Vervolgens nog geprobeerd om via de app de Lupe te tunen, teneinde een E-2 "sound" te evenaren, maar desondaks heelwat proberen, kwam dit niet eens in de nabijheid.

Het is de E-2 geworden, en die werd in de banperiode geleverd. Maw, een zee van tijd om te luisteren en na te denken hoe de kolos van 20kg ook nog op die kast kwijt te geraken.

Op de eeste foto zie je een tijdelijke oplossing. Met de getwiste "high-end" kabels zonder aarding met messing stekker op (no kidding). Ik had dus 't eerste 't beste verlengsnoertje nodig als tijdelijke oplossing. Gezien mijn XLR kabels te kort waren, had ik die ook nog via RCA (unbalanced) aangesloten.

WhatsApp Image 2026-08-28 at 15.59.56.jpeg

Vervolgens heb ik mijn beste knutselkunsten bovengehaald en een houten frame gemaakt om de E-2 ook nog in de "stack" kwijt te geraken, zonder +40kg op de kap van de Torus te moeten landen + 't feit dat de Soulnotes hun warmte moeten afgeven.
Nu is de E-2 ook balanced aangesloten op de PRE-1. Ik hoor hier eigenlijk geen verschil. Gezien alles balanced is aangesloten, wou ik dat ook zo voor de E-2.
Oh ja, en onder poten van de Soulnotes zitten... dopjes van cola flessen.

Id stack zie je (bottom > up): Torus Power RM16CE power conditioner, Soulnote E-2 phono stage, Soulnote D-2 dac

WhatsApp Image 2026-09-03 at 13.28.55.jpeg

@AudioLaan Ik heb dus een phono mudule voor de PRE-1 op overschot (heb die er terug uitgehaald). Als je er iets mee kan, of iemand weet die zoiets zoekt, ping me maar.

Mooie setup Kurt! Tijd voor een eigen topic zou ik zeggen. Jemig 20 kg voor een phono pre  :ohmy: . Ik vind t mooi om te lezen dat je vasthoudt aan seperates en dat je gevonden hebt wat je zocht. Ik heb de versterker van soulnote een keer gehoord en vond ik ook een erg fraaie sound hebben.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Peerless Monster

Citaat van: Spijkie op Gisteren om 15:39:24Mooie setup Kurt! Tijd voor een eigen topic zou ik zeggen. Jemig 20 kg voor een phono pre  :ohmy: . Ik vind t mooi om te lezen dat je vasthoudt aan seperates en dat je gevonden hebt wat je zocht. Ik heb de versterker van soulnote een keer gehoord en vond ik ook een erg fraaie sound hebben.

Seperates zijn niet altijd nodig. Draai heel gelukkig met een Audio Research sp-11, geen dip switches (knopjes voorop helpen) en meteen ook gelijk je lijn voortrap.

Maar eerlijk is eerlijk de soulnote is een zwaar monster.
Heb nog een zwaardere gehad ooit hier. Een AMR PH77 van 38 kilo. Was ook een heel mooie phono pre. Maar erg gevoelig. Ging wel vaker kaduuk.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Kurt

Citaat van: Spijkie op Gisteren om 15:39:24Mooie setup Kurt! Tijd voor een eigen topic zou ik zeggen. Jemig 20 kg voor een phono pre  :ohmy: . Ik vind t mooi om te lezen dat je vasthoudt aan seperates en dat je gevonden hebt wat je zocht. Ik heb de versterker van soulnote een keer gehoord en vond ik ook een erg fraaie sound hebben.
Bedankt! Eigen topic? Ik weet het zo nog niet :)
Separates: Wel ja, eigenlijk wel, maar gelukkig heb ik ook de ruimte voor. Het is natuurlijk ook niet z/w. Maw, ik zeg niet dat er geen goede combi toestellen zijn. Denk dat jij daar een voorbeeld van bent.
In de tuinkamer had ik een Gato DIA-250S. Dit is een integrated. Heel goede voorversterker, maar bric-à-brac klasse D PASCAL eind modules. Klote natuurlijk. Het mooie aan Gato is dat het bouwdozen zijn. Zo heb ik de eindtrap via een connector ontkoppeld van de vv, en zo de DIA nog een tijdje enkel als VV gebruikt. Beetje onhandig. Vandaar mijn voorliefde voor separates: het laat je toe om de componenten onafhankelijk van mekaar te upgraden/vervangen.

Idd 20kg. Ik denk "over engineered", maar aan de andere kant zullen ze wel weten wat ze doen, denk ik dan. Het houten frame is wel in de hoeken versterkt met stalen braces, want anders kwam dit niet goed.

fietser

@Kurt Jammer dat je de Grimm geen kans hebt gegeven. Ik ben er erg blij mee. Die dipswitch gebruik je maar eenmalig bij aflevering of bij vervanging van een element.Maar veel plezier met je nieuwe pre.

SpaceJS

dipswitches voor de weerstand zijn heel normaal bij phono pre´s . niets speciaals aan en je ziet dat bij de duurste modellen. gemiste kans lijkt mij.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Kurt

Citaat van: fietser op Gisteren om 18:06:19@Kurt Jammer dat je de Grimm geen kans hebt gegeven. Ik ben er erg blij mee. Die dipswitch gebruik je maar eenmalig bij aflevering of bij vervanging van een element.Maar veel plezier met je nieuwe pre.
Ik weet het. Vandaar ook expliciet vermeld dat ik het toestel niets verwijt qua SC. Zoals gezegd, principes. :)

mmuetst

Mooie Ikea stapel oplossing :D. Veel plezier met deze nieuwe aanwinst. Leuk om te lezen hoe bedreven je bent om de ronde zwarte schijfjes tot leven te brengen  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.