Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

Citaat van: blue-eyes op mei 19, 2025, 18:45:17Altijd mooi gevonden, zelf nooit gehad of beluisterd. Wel bijna :P
Iemand had in het verleden een HT set van deze speakers. Ik weet niet meer of dit de 8 of de 10 was.

Mooi man!!!
klinken ook erg mooi, laten wel meer horen dan de audio physic.
de audio physic is erg goed in het neerzetten van een groot beeld en pingpongt wat meer in de ruimte met meer attack.
de tannoy is wat rustiger en smeert alles mooi uit (vloeiender) zet ook wel een groot beeld neer maar minder attack in het hoog/mid maar gaat beduidend dieper, gewoonweg meer fundament.

als met al erg blij mee :)
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Peerless Monster

Citaat van: gizmo2 op mei 19, 2025, 18:01:08Tannoy definition DC10T.
als ik er content mee ben gaan ze de audio physic tempo 5 vervangen.

Jeetje!!! Mooi. Ik heb ze ook gehad, maar dan in het zwart. Prachtige speakers.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

eddy135

10 apparaten om muziek te luisteren? Wat staat er allemaal in dat rek?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

gizmo2

Citaat van: eddy135 op mei 19, 2025, 23:47:1110 apparaten om muziek te luisteren? Wat staat er allemaal in dat rek?
Een emitter 1 versterker, 3x zelfbouw streamer/dac, pink faun dac3, isotek evo stekker blok en de rest tv kastje etc....

Richi

Prachtige luidsprekers, gefeliciteerd met de aanschaf! De dual concentrics geven een heel mooi fase-correcte weergave. Ik heb met veel plezier jaren geluisterd naar de TD-8s, dus krijg hier wel een nostalgisch gevoel bij. :thumbs-up:
Woonkamer Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto Headphone Naim Atom HE • Focal Elegia • Focal Elear

kappa9

Is dat witte paneel rechts op de foto ook een zelfgemaakte diffusor? Die met die witte latjes? Fraaie opstelling overigens. Ik denk dat ik de tannoy's ook net wat mooier vind passen dan de audio physics
Mano streamer | metrum Octave | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Citaat van: Richi op mei 20, 2025, 08:13:45Prachtige luidsprekers, gefeliciteerd met de aanschaf! De dual concentrics geven een heel mooi fase-correcte weergave. Ik heb met veel plezier jaren geluisterd naar de TD-8s, dus krijg hier wel een nostalgisch gevoel bij. :thumbs-up:
Dankjewel, klinken ook geweldig.

gizmo2

Citaat van: kappa9 op mei 20, 2025, 08:18:19Is dat witte paneel rechts op de foto ook een zelfgemaakte diffusor? Die met die witte latjes? Fraaie opstelling overigens. Ik denk dat ik de tannoy's ook net wat mooier vind passen dan de audio physics
Inderdaad een zelfbouw paneeltje... hoofdzakelijk voor de audio phyisic tempo 5 side firing woofer's. Waarschijnlijk kunnen ze nu wel weer weg.

brt

Citaat van: blue-eyes op mei 19, 2025, 18:45:17Altijd mooi gevonden, zelf nooit gehad of beluisterd.

Ik ook, prachtige speakers. Helaas ook nooit gehoord. Het zijn serieuze joekels, zeker naast de AP!
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

chansig

Citaat van: gizmo2 op mei 20, 2025, 08:48:36Inderdaad een zelfbouw paneeltje... hoofdzakelijk voor de audio phyisic tempo 5 side firing woofer's. Waarschijnlijk kunnen ze nu wel weer weg.

Die latjes doen niets voor je laag. Dus als ze er daarom staan kan je ze net zo goed weghalen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

gizmo2

Citaat van: chansig op mei 20, 2025, 15:24:12Die latjes doen niets voor je laag. Dus als ze er daarom staan kan je ze net zo goed weghalen.

Gr. Hans
was meer om de reflectie van de audio physic zijwaartse woofer tegen te houden, er zit ook nog foam achter.
maar nu niet meer nodig.

Church of Noise

Met wat geduld een passende Sonus Faber Cremona center gevonden voor bij m'n vloerstaanders  :headbanging:

Dus m'n Sonus Faber Domus center speaker staat nu te koop.
Marantz Cinema 30  | nVidia Shield
Sonus Faber Cremona Fronts & Center | B&W M-1 Rears | B&W PV1D
Anti Mode 8033 Cinema | Robertson Pure Fine Silver & 99.9% OFC kabels (front & center)

HJ2

Poh wat een mooie center zeg! Meer foto's graag! Ik zit al tijden op de wip om mijn Usher mini dancer 2's te ruilen voor de Cremona's gewoon omdat ik ze ZO fraai vind om te zien. Ik denk dat het alleen meer een side-step is qua geluid of gewoon een iets andere klank, maar niet echt een upgrade.
Toch blijft de twijfel!
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Church of Noise

Citaat van: HJ2 op mei 20, 2025, 22:45:12Poh wat een mooie center zeg! Meer foto's graag! Ik zit al tijden op de wip om mijn Usher mini dancer 2's te ruilen voor de Cremona's gewoon omdat ik ze ZO fraai vind om te zien. Ik denk dat het alleen meer een side-step is qua geluid of gewoon een iets andere klank, maar niet echt een upgrade.
Toch blijft de twijfel!
Ajb:

Dit is een temp 'MacGyver' setup, want de center kwam zonder de voet.
soundfoundations kan er een maken maar met transport erbij wordt dat snel duur, ik hoop een originele voet te vinden.
alternatief is een adaptor plaat te laten maken voor de voet van de Domus center en die zonder voet te verkopen...

Hij is overigens niet klein, zoals je ongetwijfeld merkt...
Marantz Cinema 30  | nVidia Shield
Sonus Faber Cremona Fronts & Center | B&W M-1 Rears | B&W PV1D
Anti Mode 8033 Cinema | Robertson Pure Fine Silver & 99.9% OFC kabels (front & center)

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...