Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Contour

Indonesie, klein bedrijfje maakt deze kabels, puur zilver, ook de signaalpen in de plug.

brt

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Pjotr27

Citaat van: Henkjan_O op maart 31, 2025, 21:01:05Amersfoort?

Nee in Indonesië, daar worden ze gemaakt, zilver met vleugje goud. Heb intussen al aantal sets zelf en ook aantal andere jongens hebben ze in gebruik. Simpel, maar belachelijk goed en betaalbaar...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MarKath

Als jouw luidspreker 27cm breed is en 26cm diep, dan zijn het de speakers welke ik heb gehad. Deze zijn namelijk op speciaal verzoek van de eerste eigenaar op die specs gebouwd dus is maar één setje van.

Normaal is deze speaker 20cm breed en 33cm diep.

Is inderdaad allemaal met Dayton units uitgevoerd. Zie mijn topic op pagina 15 en verder.

Ik vond toen mijn KEF LS50 Meta een veel betere luidspreker, ik vond het laag bij Timbre toch tekort komen.

Ik ben nu al een tijdje in het bezit (op mijn audio kantoor) van een paar gesloten systeem Magnat MSP180 luidsprekers.

Nou, vanwege die Magnat moest de KEF het veld ruimen, goh wat klinken die Duitsers super.

The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

botsen

Dat zijn inderdaad de maten, dus dan zijn het de jouwe geweest. Geen idee waarom die maten hoewel ik wel zeg dat het exact de bodemafmeting is van de mission 700 dus ik overweeg de daarbij passende stands te kopen.

Voor mij is het de eerste speaker met fatsoenlijk laag zonder dat het gaat bonken of vervormen. Zal dan toch een verschil zijn in de ruimtes. De kefs ken ik niet, heb eerder wel de XQ1 gehad en die klonk bij mij weer niet lekker. Magnet ken ik niet.

Bedankt voor de achtergrondinfo! Als iemand weet hoe in contact te komen met de maker hoor ik het graag. Misschien wil ik een paar in een kleur op mijn verzoek.

MarKath

Ja, dan zijn het inderdaad mijn "oude" luidsprekers.

Deze luidspreker is door de eerste eigenaar op verzoek in maat aangepast, breder i.p.v. dieper maar wel met de zelfde specificaties.
Ik heb toentertijd wel contact gehad met Niels m.b.t. de luidspreker en toen deze bovenstaande informatie van hem gekregen.

Of hij nog actief is, is mij niet bekend want volgens mij is het meer hobbymatig dan als verdien model.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

kappa9

Citaat van: Pjotr27 op maart 30, 2025, 16:24:50Aantal setjes Silindo kabels, RCA, voor paar anderen en nog het topmodel voor mezelf...komende week ophalen in het verre oosten
Zou je misschien in een pm een link kunnen sturen? Ik wil wel eens een kijkje nemen wat ze zoals hebben en misschien ook wat bestellen?

Gr Joost
Mano streamer | metrum Octave | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Doe ik via pm
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kurt

Pjotr27

Citaat van: Kurt op april  2, 2025, 19:04:08Waarom niet voor iedereen?

Zou ik best willen, maar dan wordt het wellicht gezien als een vorm van reclame maken... en dat is denk ik niet de bedoeling in dit draadje.

Pjotr27

Foto van twee Silindo kabels, de goedkoopste variant (gekleurde mantel met drie draden zilver intern en signaalpen ook zilver) en de duurste variant (8 draden intern en houten/zilver connectors). Meer info via PM en opbrengst voor goed doel

Kurt

Citaat van: Pjotr27 op april  2, 2025, 20:15:33Zou ik best willen, maar dan wordt het wellicht gezien als een vorm van reclame maken... en dat is denk ik niet de bedoeling in dit draadje.
Bwa... Wil je dan even de info PM-en ajb? Tx

MarKath

Mijn laatste stereo aankoop deze week (week 15) is de WiiM Ultra welke ik gebruik op mijn audiokantoor.

brt

Citaat van: MarKath op april  8, 2025, 09:27:59Mijn laatste stereo aankoop deze week (week 15) is de WiiM Ultra welke ik gebruik op mijn audiokantoor.

Als jij al weeknummers gebruikt bij je laatste aanschaf, oeff 😅 :tounge2:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

FS249

Citaat van: brt op april  9, 2025, 11:45:08Als jij al weeknummers gebruikt bij je laatste aanschaf, oeff 😅 :tounge2:

Stickertje achterop. ;D  ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

MarKath

Citaat van: brt op april  9, 2025, 11:45:08Als jij al weeknummers gebruikt bij je laatste aanschaf, oeff 😅 :tounge2:

Ja, dat doe ik voor mijn eigen administratie. Het gaat allemaal zo snel dat ik dan even terug kan kijken wanneer dit was. Ik ben ook geen 18 meer ;D

Shadowfox

Mijn nieuwe sub

chansig

Met een katoenachtig laag. Nice.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Shadowfox

Citaat van: chansig op april 13, 2025, 08:46:00Met een katoenachtig laag. Nice.

Gr. Hans

Hoe laat het ook is jij blijft altijd scherp hans  :tounge:

Rowdy

Mijn eerste gedachte: het is een wasmachine.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

Xander32

Een beest van een sub indien 't ook dezelfde afmetingen heeft 💪🏻

Citaat van: Rowdy op april 13, 2025, 09:20:58Mijn eerste gedachte: het is een wasmachine.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

DofN

Citaat van: Henkjan_O op april 13, 2025, 17:25:30is wel offtopic hè, het is een stereo topic  :D

Nouja! In stereo weergave zijn subs onontbeerlijk. Maar technisch gezien is en blijft het 2.2.

:shaun:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

genesis

Vandaag een PS Audio P300 powerplant opgehaald! O0

Screenshot_20250414_154218_Gallery.jpg
Carpe Diem

chansig

Een nieuwe wasmachine:

image.jpg

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.