Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Remus

Citaat van: R op juni  6, 2008, 12:02:17
Mooie pluggen en mooie kabel. Prima keuze!!

Wat voor LS kabels heb je daarbij?

Ik heb de 4708 OTA luidsprekerkabel er ook bij. Ik heb nog niet veel tijd gehad om te luisteren/inspelen, maar het klinkt erg fraai!

Sonic Circle

Krijg morgen een proefopstelling geplaatst en als die bevalt gaan we hem maandag bestellen:

Stereo receiver: Marantz PM-7001 zwart

CD-speler: Marantz CD-6002 zwart

Tuner: Marants ST-6001 zwart

En speakers: setje 2x Paradigm Monitor 9 black ash

De losse componenten willen we ook in het zwart, maar die foto's kon ik even niet (of, geen mooie) vinden.
Komt onder een Sony 40V3000 pianolak zwart scherm te hangen. Mijn Toshiba HD-XE1 HD-DVD speler is ook zwart, dus dat combineert straks mooi!

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

sr7000

Ik heb ook net een cd6002 gekocht: een mooie cd speler. O0 O0
Ook in het zwart uiteraard :)

planeet

staat momenteel gereserveerd (moet nog tijd vrijmaken om op te halen):

McIntosh MC 2300 als voorversterker en een MC402 als eindtrap ...

Uitermate goede match met mijn Sonus Faber Guarneri Memento   ;D

Raphie

m'n zolder setup is nu ook compleet, films kijken in extreme definition (2560 * 1600)
En natuurlijk lekker met muziek bezig zijn ;D

JBL PRX Power!

thur

Vandaag naar binnen gesleept: Audiolab 8000P (mooi ding, hoor  :D )

Ik was op zoek naar een MarktPlaats Denon eindversterker (liefst monoblokken zoals de POA-4400), maar dit is ook helemaal goed.
I.i.g. Nieuw ... en Wat Minder Kostbaar!

'k Heb het ding zojuist tussen de Denon en de front JM Reynaud Opéra's gestoken.

Zo mag audio gezien worden (vin' ik!): een klein zwaar ding (445 x 74 x 337), mantel geheel van metaal, geborsteld frontje met één aan/uit knop en één rood ledje. Prachtig.

Ik heb hem in't zwart.

Groet, Thur

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

ll0ll

Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

tiptop

Citaat van: Raphie op juni  7, 2008, 15:28:19
m'n zolder setup is nu ook compleet, films kijken in extreme definition (2560 * 1600)
En natuurlijk lekker met muziek bezig zijn ;D

Nice :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Sonic Circle

De voorlopige (demo) opstelling, nu tijdelijk met enkel Marantz PM-7002, CD-5001 (wordt straks CD-6002) en 2x Paradigm Monitor 9.

Geluid klinkt gemiddeld genomen fantastisch, maar we zitten gewoon met een moeilijke plaatsbaarheid van de speakers. Zie foto. Gordijn is ondertussen iets meer opzij opgehangen zodat het geluid beter weg kan.

En ja, dat lelijke kabeltje van veel te lage kwaliteit is heel even ter test opgehangen. Dit blijft niet zo! Alle andere kabels zijn in een niet zichtbare kabelgoot weggewerkt :)

bmateijsen

Ik zou de luidsprekers echt uit de nis halen.... Je hebt door beide muren op bepaalde frequenties nu een flinke boost, vanwege de hoeken aan beide kanten. Het gordijn zie ik nog als het minste probleem ;).

Sonic Circle

Ik heb de speakers op een gegeven moment half uit de nis gehaald. Het had zeker een positief effect op het geluid, maar het staat niet geweldig als je 2 speakers half uit ziet steken.

Ga vanavond proberen de speakers in te ruilen voor 1 model kleiner, dat geeft aan alle kanten weer enkele centimers meer ruimte.
Probleem was dat ik in een 1 op 1 vergelijk in de monitor 9 lijn meer detail hoorde dan in de monitor 7 lijn, en eigenlijk niet met 'minder' genoegen wil nemen.

De mogelijkheid blijft bestaan om de Studio 20 lijn te nemen, die speakers zijn kleiner en kunnen op stands geplaatst worden. Maar ik heb in een straal van 70km geen partij gevonden die ze ter demo heeft.

bmateijsen

Ik zou inderdaad kiezen voor een monitor op stand, als ik je situatie zo zie, maar zelfs dat is nog moeilijk te bepalen, zonder de situatie gehoord te hebben.

Citaat van: Sonic Circle op juni  9, 2008, 09:05:48
Ik heb de speakers op een gegeven moment half uit de nis gehaald. Het had zeker een positief effect op het geluid, maar het staat niet geweldig als je 2 speakers half uit ziet steken.

Ga vanavond proberen de speakers in te ruilen voor 1 model kleiner, dat geeft aan alle kanten weer enkele centimers meer ruimte.
Probleem was dat ik in een 1 op 1 vergelijk in de monitor 9 lijn meer detail hoorde dan in de monitor 7 lijn, en eigenlijk niet met 'minder' genoegen wil nemen.

De mogelijkheid blijft bestaan om de Studio 20 lijn te nemen, die speakers zijn kleiner en kunnen op stands geplaatst worden. Maar ik heb in een straal van 70km geen partij gevonden die ze ter demo heeft.

JTB81

Laatste aanwinsten:

- Advance Acoustic 406 eindversterker
- Advance Acoustic 206 voorversterker
- setje RCA 5670 buisjes voor de cd-speler
B&O Beosound Stage & Beoplay M5

mutiara

2 nieuwe monoblokken.
meixing mingda MC-3008A
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

advr

Citaat van: mutiara op juni  9, 2008, 12:24:46
2 nieuwe monoblokken.
meixing mingda MC-3008A

dat ziet er gaaf uit :o :o 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

mutiara

Citaat van: advr op juni 10, 2008, 12:08:57
dat ziet er gaaf uit :o :o 8)

zal binnenkort wel even mijn bevindingen posten en evt. apart topic openen over mijn set. ;)
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

advr

Citaat van: mutiara op juni 10, 2008, 12:49:04
zal binnenkort wel even mijn bevindingen posten en evt. apart topic openen over mijn set. ;)

dat ga ik zeker volgen ;D ;D
laat maar even weten O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

Citaat van: planeet op juni  7, 2008, 13:32:46
staat momenteel gereserveerd (moet nog tijd vrijmaken om op te halen):

McIntosh MC 2300 als voorversterker en een MC402 als eindtrap ...

Uitermate goede match met mijn Sonus Faber Guarneri Memento   ;D

hmmmm ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jaapaap

Vrijdag binnen gekregen:

Geneva Labs model L; wit
voor in de keuken  8)

Ben nu nog aan het inspelen; maar speelt nu al boven verwachting goed!

advr

Citaat van: jaapaap op juni 16, 2008, 14:16:57
Vrijdag binnen gekregen:

Geneva Labs model L; wit
voor in de keuken  8)

Ben nu nog aan het inspelen; maar speelt nu al boven verwachting goed!

apart, hoe werkt het?

graafke

Citaat van: advr op juni 16, 2008, 15:23:36
apart, hoe werkt het?

Volgens mij stuur je dat aan met een I-pod als ik me niet vergis.  ;D

advr

Citaat van: graafke op juni 16, 2008, 21:49:02
Volgens mij stuur je dat aan met een I-pod als ik me niet vergis.  ;D

ok, niets voor mij dus ;D ;D