Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

gast2018

Een Sonos ZP80 en CR100 met Cradle natuurlijk.

O0

advr

Citaat van: ergé op mei 27, 2008, 16:30:56
Een Sonos ZP80 en CR100 met Cradle natuurlijk.

O0

ja hoor, het is geweldig!!

en ik maar aanmodderen ;D ;D

snap je al hoe die werkt :o 8) 8) 8) 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

gast2018

Citaat van: advr op mei 27, 2008, 16:35:13
ja hoor, het is geweldig!!

en ik maar aanmodderen ;D ;D

snap je al hoe die werkt :o 8) 8) 8) 8)

Hey Ad,

Snap er geen snars van HOE het werkt, maar dat hoeft ook niet want het werkt gewoon. ;D

Kom maar weer eens aan, kun je ermee spelen ;D ;D

groet

advr

Citaat van: ergé op mei 27, 2008, 20:20:30
Hey Ad,

Snap er geen snars van HOE het werkt, maar dat hoeft ook niet want het werkt gewoon. ;D

Kom maar weer eens aan, kun je ermee spelen ;D ;D

groet
;D
volgende week eens kijken ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

wtfaidh

Canton Vento 890DC, Pianolak zwart (super afwerking)

Alleen gaat nu de Denon 3803 door z'n hoeven, maar dat wist ik van tevoren...

Eric.
HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

wtfaidh

En dan nu met foto
HT : Denon en B&W
Stereo : Marantz Reference & Canton

Onne

Ik heb momenteel een HK 970 met defect in bruikleen,

Zit er wel aan te denken om het apparaat te houden! De 2*100 watt klinken fantastisch
Hij blijkt namelijk toch erg goed met mijn Infinity speakers overweg te kunnen! En mijn Subwoofer
heb ik mooi via de pre-outs aangesloten!

---- Defect:
Wanneer speakers 1 of A ingeschakeld staat dan gaat de versterker in protect na 1 minuut ongeveer!
Ook gaat er iets fout in de versterking, lijkt wel kortsluiting ofzo (getest met flutspeakers)

Wanneer je muziek alleen over speakers 2 of B gebruikt is er niks aan de hand en werkt
de versterker perfect!

iemand een idee wat het kan zijn ?

gast2018

advr

molle

Citaat van: advr op mei 29, 2008, 18:31:53
nee, wel waar je huis ligt ;D

Ga je weer alles op zijn dak zetten ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

advr

solitaire

een demo-setje Gotham GAC-1 (10070), S/PDIF kabel met Huber+Suhner RCA pluggen;
in twee uitvoeringen: één met en één zonder 'ground-clamp'(zie uitleg onderstaand)

om de kabel zo goed mogelijk te vergelijken heb ik de Stereovox XV2 waar ik zelf mee speel, een van den Hul the First (die in een kast wortel heeft geschoten) en een Nirvana Transmission Digital Interface (die bij een vriend van me in de kast wortel heeft geschoten ...) beschikbaar, en zaterdag-avond een CrystalCable Digit waar diezelfde vriend normaliter mee speeld

de GAC-1 (10070) is een 'underground-tip' in de Duitstalige landen (vnl. Zwiterland en Z-Duitsland)

op dit moment (de GAC-1 komt koud uit de verpakking) speeld de Stereovox XV2 duidelijk de GAC-1 van de kaart, zowel die met als die zonder clamp (clamp bevestigd aan chassis eindversterker), en de the First komt er niet bij in de buurt (is natuurlijk ook niet bedoeld voor een toepassing als deze)

eens kijken wat 'de stand' morgenavond is ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Raphie

Een setje Mackie HR824 MK2 THX-PM3 monitoren voor in m'n studio
+ natuurlijk een 2e Big Knob om ze te bedienen.
Als source hiervoor de MOTU 828 MK3 Firewire interface (ja, deze werkt ook op een MAC)

Alles natuurlijk volledig balanced aangesloten.
moet zeggen m'n PC heeft nog nooit zo goed geklonken, nu wordt filmpjes kijken in de studio ook weer leuk  ;D

High resolution Active studio reference monitor
Ultra-linear frequency response for accurate mix translation
8.75-inch high-precision, low-distortion LF transducer
1-inch titanium dome, ferrofluid cooled tweeter
Optimized Waveguide for wide, even sweet zone
Twin FR Series amps — 150W for LF / 100W for HF
Cast aluminum Zero Edge Baffle™ minimizes diffraction
Full internal damping eliminates midrange artifacts
Passive radiator provides tight, articulate bass extension down to 35Hz
Acoustic Space, LF roll-off, and HF controls
Balanced XLR, TRS, and unbalanced RCA inputs
OmniMount™ ready for easy wall/ceiling placement
THX pm3™ certified for surround sound applications
Perfect for High-Definition audio, cinema and gaming systems

JBL PRX Power!

Audiofiel

Tijd voor je eigen topic, Raphie, waarin je al je speelgoed gerubriceerd kunt melden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Dat komt er ook zeker aan, maar aangezien het allemaal stereo referentie aanwinsten zijn, zijn ze ook zeker in dit topic het vermelden waard ;)
Ik wacht nog even op m'n nieuwe meubel dat volgende week binnen komt en dat ga ik m'n topic eens updaten met m'n 3 nieuwe stereo setups, te weten

2.0 via HDMI in de huiskamer
2.0 via firewire in de studio
en 2.1 PA DJ set via firewire in de gym

Dit alles natuurlijk via de mediaserver op de Thecus NAS, kortom een compleet nieuwe invulling aan de term "Multiroom" later in mijn topic meer  ;D
JBL PRX Power!

solitaire

Citaat van: solitaire op mei 30, 2008, 19:19:30
een demo-setje Gotham GAC-1 (10070), S/PDIF kabel met Huber+Suhner RCA pluggen;
in twee uitvoeringen: één met en één zonder 'ground-clamp'(zie uitleg onderstaand)

om de kabel zo goed mogelijk te vergelijken heb ik de Stereovox XV2 waar ik zelf mee speel, een van den Hul the First (die in een kast wortel heeft geschoten) en een Nirvana Transmission Digital (die bij een vriend van me in de kast wortel heeft geschoten ...) beschikbaar, en zaterdag-avond een CrystalCable Digit waar diezelfde vriend normaliter mee speeld

Manchmal hat die Natur eben doch was gegen den Menschen ... het was me het onweer wel gisteravond: de op het onweer meetrillende verwarmingsradiatoren maakten evenveel geluid als de speakers ...

Alle kabels zijn beluisterd tussen Pioneer DV-717 dvd-speler en Stax Talent DAC (de locatie waar ik een digitale kabel voor zoek) en tussen Micromega DUO-CD2.1 loopwerk en Audio Aero Prima MKII SE DAC/preamp (normaal speelt hier de Stereovox).

• Crystal: mooie schone gelaagde weergave, tikje kaal door mager laag en helder 'ruisachtig' hoog, perfecte doortekening stemmengebied, je vergeet de kabel snel ...
• Stereovox: rond maar strak laag, ruimteweergave indien op plaat erg stabiel, absoluut niet overdempt, stemmen/instrumenten hebben een soort 'tastbare energie'
• Nirvana: krachtig laag maar soms iets 'geforceerd' in  mid/hoog, mooie samenhang/flow van details, opbouw/uitsterven erg schoon, natuurlijke 'drive' in stemmen/blazers gebied
• van den Hul: rommeltje zonder samenhang, laag warm, overdreven ruimteweergave; ach, we hebben 't er niet meer over ... (is ook niet ontworpen voor deze toepassing)
• Gotham zonder clamp: enorme bandbreedte, wat gevoelloos, erg schoon hoog, rete-strak laag (on-natuurlijk IMO), mooie focus in een diepe ruimteweergave, ietswat 'overdempt'
• Gotham met clamp (vnl. geclamped op MAS eindversterker dan wel op Audio Aero preamp): vergeleken met 'clamp-loze' Gotham minder ruimte rond instrumenten, minder volgbaar naklinken, laag wat ronder en natuurlijker, wat scherpte op bv. stemmen en blazers, bandbreedte is er nog maar wat 'slapper'

M'n al jaren ongebruikte 1991 Talent staat op het punt te worden gemodificeerd. In de HT-set is alles gemodificeerd (itt. m'n stereo- en PC-sets), en nu zie ik m'n kans de Stax te upgraden en zo de geluidsreproductie van de set op een hoger kwaliteitsnivo te brengen (met updated componenten en chipsets in op origineel-1991 gebaseerde schakelingen een geluidskwaliteit anno 2008 8)). De Nirvana voldeed naar ons idee het best  tussen de Pio en de Stax, zeker afgezet tegen adviesprijs, en gisteravond bleek dat mijn vriend deze kabel voor de prijs van een 'volledige Gotham' wel aan me over wilde doen, lucky me !! Hij dient wel voorzien te worden van BNC pluggen (zowel de Stax als de Pio krijgen BNC sockets), dus 'k zal de modificeerder vragen de pluggen te vervangen door Huber+Suhner 75Ω gold-plated BNC's (RCA - BNC swappen kan volgens ons ... toch ??). Theoretisch zou de Nirvana met 75Ω BNC's nog beter worden ook ...

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

thur

De kast met software is al weer een tijd vol:

Eindelijk bij mijn vrinden van IKEA een nieuw bergmeubel aangeschaft:

(Staan nu voor 39,- in Delft. Da's toch haast voor niks, niet?)

Heb er voor de elpee's beneden nog een gekocht.

Groet, Thur.

Nahpets

Citaat van: thur op juni  1, 2008, 09:46:45

Heb er voor de elpee's beneden nog een gekocht.

Groet, Thur.

Is die kast stevig genoeg om te vullen met LP's? Zo ziet het er namelijk niet echt uit, maar ik zoek wel zoiets (alleen in het zwart).

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Citaat van: Enno op juni  1, 2008, 11:09:42
Is die kast stevig genoeg om te vullen met LP's? Zo ziet het er namelijk niet echt uit, maar ik zoek wel zoiets (alleen in het zwart).

Lijkt mij dat je onderin de platen kunt bergen, maar de legplanken zullen doorzakken....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Alco

CiteerLijkt mij dat je onderin de platen kunt bergen, maar de legplanken zullen doorzakken....

Volgens mij valt dat reuze mee. Ik heb al diverse foto's gezien op andere forum e.d. waar deze Ikea kasten gevuld zijn met LP's, en daar was niets te zien van enig doorzakken van de planken.
(ook al zien ze er idd wat dun uit)

Hier nog een paar voorbeelden, van de IKEA Expedit gevuld met LP's:

(de kleinere Expedit, liggend:

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Magura

Een Iaudio Cowon D2 8gb.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

ivo1986

Citaat van: ivo1986 op mei 23, 2008, 16:17:19
Ze staan nog niet in huis maar een aanbetaling is vast gedaan:

De Sonus Faber Grand Piano's.

Ik kan niet wachten om ze op te halen.

Gister heb ik ze opgehaald.
In eerste instantie wat een tegenvaller.
Ik had de Sf's leren kennen als een warme luidspreker maar klonk bij mij hard en vermoeiend.
Dus begon ik voor het eerst te twijfelen of het aan de akoestiek lag.
Een groot schilderij heb ik daarna achter de luidsprekers opgehangen en dat scheelde al enorm.
Misschien nu nog een diffuser of tapijt.

Minguel

Citaat van: Magura op juni  1, 2008, 13:57:08
Een Iaudio Cowon D2 8gb.

Echt een top speler; heb zelf de 4 gb versie met een sd kaart van 8 g.

Veel luisterplezier.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

thur

Citaat van: Enno op juni  1, 2008, 11:09:42

Ja hoor, die kast (IKEA Expedit) is echt stevig genoeg. Volgens mij zijn die plankjes gewoon te kort om door te gaan zakken.

Ik meen dat er op hifi.nl redelijk recent een artikeltje verscheen waar deze kast ook werd aanbevolen. ('k Weet trouwens niet of dat echt iets zegt  ;D ).

Zoals genoemd: in Delft in 't wit voor 39 euro. In 't zwart de normale prijs.

Groet, Thur.

sultankat

Citaat van: ivo1986 op juni  1, 2008, 14:02:40
Gister heb ik ze opgehaald.
In eerste instantie wat een tegenvaller.
Ik had de Sf's leren kennen als een warme luidspreker maar klonk bij mij hard en vermoeiend.
Dus begon ik voor het eerst te twijfelen of het aan de akoestiek lag.
Een groot schilderij heb ik daarna achter de luidsprekers opgehangen en dat scheelde al enorm.
Misschien nu nog een diffuser of tapijt.

Dit type is erg plaatsingsgevoelig. Ik heb altijd begrepen dat ze behoorlijk vrij in de ruimte moeten staan (min 1m rondom vrij)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock