Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Een Philips DAT880. Ken het apparaat verder niet, ben het nog nooit tegengekomen in een Philips magazine. Binnenin zie ik een tda1541 zitten, dat vind ik wel weer leuk dan ;)

Pics:
http://www.marantzphilips.nl/Philips-dat880

;)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

Rock Solid

Hoi ||0||,

Mooi ding! Grappig een DAT recorder van de DCC voorvechters.

Hoi DA BoSS,

Dankje.
Alleen zit er aan de MIPA geen netsnoer  :o en moet ik 2 stuks van deze elk 40 kg zware jongens aanschaffen.

Jenkins

Onlangs een Rel Quake II via Marktplaats en, nog leuker; 7 stuks diffusers van Toine Dingemans gekocht.

Rel doet 't verrassend goed, maar de diffusers moet ik eerst nog verven, voordat ik ze ophang.
:)

Nahpets

Citaat van: Jenkins op maart 10, 2008, 08:42:28
Rel doet 't verrassend goed, maar de diffusers moet ik eerst nog verven, voordat ik ze ophang.
:)

Veranderd dat het effect van de diffusers niet?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

PaulSQ

Nope,

een diffuser moet reflecteren niet absorberen, dus een laagje verf is prima!
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

Jenkins

Klopt.

En toch hebben de diffusers effect op het laag; de nagalmtijd wordt korter en daarmee het laag strakker.
Moet te maken hebben met de eigenresonanties van de diffusers zelf.

Dat hebben we destijds zowel meettechnisch als ook met luisteren kunnen vast stellen.

8)

mutiara

4x powercord furutech gold ( PCOCC ) voorzien van hifi-tuning gold stekker en wattgate IEC.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Jenkins

mutiara

Citaat van: Jenkins op maart 12, 2008, 16:17:17
Nice!  8)

(je speakers dan...  ;D)

nou vooruit nog een keer voor jou dan. ;D
TV Set
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

peed

heb hier een tijdje geleden gezegd dat ik een ca 200 had gekocht, wel de eigenaar had hem al verkocht vooralleer ik hem was gaan halen.
maar niet getreurd, want heb een optie tot vrijdag genomen op deze(die het wel eens gaat worden)

CLASSé CP 500
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

mutiara

Citaat van: peed op maart 12, 2008, 21:21:13
heb hier een tijdje geleden gezegd dat ik een ca 200 had gekocht, wel de eigenaar had hem al verkocht vooralleer ik hem was gaan halen.
maar niet getreurd, want heb een optie tot vrijdag genomen op deze(die het wel eens gaat worden)

CLASSé CP 500

wow
TV Set
Hifi Set

Peerless Monster

Citaat van: peed op maart 12, 2008, 21:21:13

CLASSé CP 500

De Plinius is out of reach?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

DUCky

Een HTPC, maar ik heb maar 2 speakers, dus ik noem het stereo.......  ;D

Dit zit er in:
- Case HFX zwart/zwart
- Mobo Asus P5K-E
- Videocard nVidia 9600GT MB
- VGA koeler Revoltec Graphic Frezzer pro
- Memory DDR2 Dual Channel 2 x 1024MB
- CPU Koeler Borg HPC
- CPU E8200
- Powersupply Nightjar passives NT
- HDD 1 SamsungF1 750gig SATA II
- HDD 2 geen
- HDD Silencer Vibe fixers
- Sound Asus Dx2 pcie - burrbrown versie
- DVD-R Pioneer BDC-S02
- TV kaart 2 x Floppy DTV C + 2 x Alphacrypt CAM module
- Logitech DiNovo Keyboard
- OS MS Vista Home Prem

Best een knappe doos voor in de woonkamer, voor wat tv kijken en opnemen, BR diskje kijken en wat dies meer zij......

Groeten,

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

B.J.

Citaat van: DUCky op maart 13, 2008, 09:27:29
Een HTPC, maar ik heb maar 2 speakers, dus ik noem het stereo.......  ;D

..........

Best een knappe doos voor in de woonkamer, voor wat tv kijken en opnemen, BR diskje kijken en wat dies meer zij......

Groeten,

Lennart

Hoe ga je een BR diskje bekijken hiermee?  ;D ;D

DUCky

Citaat van: Bas Janssen op maart 13, 2008, 15:17:02
Hoe ga je een BR diskje bekijken hiermee?  ;D ;D

Uhhh, met de blu ray speler  ???
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

sultankat

De PS Audio Duet

erg onder de indruk, terwijl de HMS Energia toch zeker niet verkeerd is

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Deleted member

Citaat van: sultankat op maart 13, 2008, 20:39:48
De PS Audio Duet

Hey Rogier, dus je bent er ook voor gegaan! Gefeliciteerd!!  :)

Staaled

De PS Audio Duet

Ook hier doet ie onvervaard dienst.
Mooie aanwinst!
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sultankat

De PS Audio Duet

Ook deze Duet heeft een paar dagen nodig om zich in te regelen op het systeem, wordt alleen maar beter  :D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Edtbonep

Kon hem voor het geld niet laten staan, een Philips DCC-730 DCC-recorder.
Kreeg er ook nog een stel voorbespeelde DCC-cassettes bij, en die klinken echt perfect.
Zelfs mijn oude cassettes klinken er nog prima op. ::)

Nu alleen nog een DCC-reinigingscassette (wie o wie...).
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

solitaire

Citaat van: sultankat op maart 14, 2008, 18:25:39
<>wordt alleen maar beter  :D <>

audiofielen zijn zo gek nog niet;

"Allow 3 weeks for your beard and skin to adapt to your new shaver." staat er in het boekje bij mijn nieuwe Braun scheerapparaat  :o

8)

excuse, kon het even niet laten hier te posten

:-X

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

ajbeefde

Citaat van: Edtbonep op maart 15, 2008, 16:09:39
Kreeg er ook nog een stel voorbespeelde DCC-cassettes bij, en die klinken echt perfect.

Mooi ding  :)

Zeker 10 jaar terug ook gekocht voor m'n dochter, die was er wel wijs mee.....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

eddy135

Citaat van: Edtbonep op maart 15, 2008, 16:09:39

Ik weet zeker dat ik er nog 1 moet hebben, maar waar...
Er wordt iig naar gezocht.  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

sultankat

Citaat van: solitaire op maart 15, 2008, 16:44:00
audiofielen zijn zo gek nog niet;

"Allow 3 weeks for your beard and skin to adapt to your new shaver." staat er in het boekje bij mijn nieuwe Braun scheerapparaat  :o

8)

excuse, kon het even niet laten hier te posten

:-X

Wolf

Nat afspelen gaat van meet af aan goed  ;D ;D ;D ;D