Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

ll0ll

Het Philips SCD-2000 multichannel SACD prototype :-D

Enkel 2 zijn er gebouwd, mooie zware speler. Volgens een (oud?) Philips medewerker is de techniek die gebruikt is hetzelfde als die van de Marantz SA-1, alleen dan x3. Ik moet nog uitzoeken hoe ie open gaat. De deksel is easy en daaronder zie je de controller-board, maar daaronder zit het d/a converter gebeuren. Ben heel erg benieuwd hoe het er daar onder uit ziet....

Foto's (klik voor meer):

http://www.marantzphilips.nl/Philips-SCD2000
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

graafke

weer veel mooie dingen komen er voorbij. Feli iedereen!!

roodoor

Citaat van: ll0ll op januari 12, 2008, 16:37:34

Enkel 2 zijn er gebouwd, mooie zware speler. Volgens een (oud?) Philips medewerker is de techniek die gebruikt is hetzelfde als die van de Marantz SA-1, alleen dan x3. Ik moet nog uitzoeken hoe ie open gaat. De deksel is easy en daaronder zie je de controller-board, maar daaronder zit het d/a converter gebeuren. Ben heel erg benieuwd hoe het er daar onder uit ziet....

Foto's (klik voor meer):

...hoe doet hij het toch steeds weer...wat een mooie speler zeg!

Laatste aanwinst(jes), totaal net geen 310 Euro (ik weet het, voor sommigen zal dit wel veel pingping zijn voor het waar, maar zelf tot op heden zeer tevreden):
CD speler ROTEL CDR885
Audio Alchemy DAC VV1
SONY versterker TA-F730

Sjors

Citaat van: ll0ll op januari 12, 2008, 16:37:34

Foto's (klik voor meer):

Dat is een mooie speler  :o een prototype hoe gaaf is dat  8)

Zal wel erg kostbaar zijn ? ik hoef geen exacte prijs voor wat je er voor betaald hebt.. maar in welke richting moet ik denken ?

Groet, Sjors

Wijx wondere wereld

wel weer typisch philips met die grote ventilatoren erop
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

tiptop

Wel gaaf zo zeg. Een speler die niemand anders heeft :D. Van voren ziet ie er ook top uit.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eddy135

Citaat van: tiptop op januari 16, 2008, 18:36:21
Wel gaaf zo zeg. Een speler die niemand anders heeft :D.
Niet helemaal; er is er nog 1... ;D

Maar waar?
En ik vraag me af; hoe klinkt het?
Of is dat meteen de reden dat er niet meer gemaakt zijn.
vragen...vragen...vragen
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Sjors

Citaat van: eddy135 op januari 16, 2008, 20:22:53
Niet helemaal; er is er nog 1... ;D

Maar waar?

< knip >

Ik denk dat Philips deze zelf heeft achtergehouden ?  :)

Groet, Sjors

ajbeefde

Citaat van: Sjors op januari 16, 2008, 21:02:54

Groet, Sjors

Zat in Frits z'n erfgoed.... dus nu een erfgenaam die heerlijk naar een cd zit te luisteren terwijl wij maar kwijlen van zo'n unit.  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

plasmal

ps audio p300 powerplant

een aanrader :)

groeten alex

ll0ll

Citaat van: Sjors op januari 16, 2008, 12:10:12

Dat is een mooie speler  :o een prototype hoe gaaf is dat  8)

Zal wel erg kostbaar zijn ? ik hoef geen exacte prijs voor wat je er voor betaald hebt.. maar in welke richting moet ik denken ?

Groet, Sjors

Ik ben met een aantal Philips werknemers aan het mailen, oa met de persoon destijds projectleider voor de SACD speler ontwikkeling en de ontwerper van het board met analoge uitgang (van hem krijg ik nog de specs van het apparaat), de projectleider vertelde me dat er niet 2 maar 4 exemplaren zijn gebouwd. 2 voor Philips en 2 voor Marantz zelf. Ook verteld hij me dat de mechanische uitvoering fl.35.000 per apparaat heeft gekost. 
De persoon die uitgemaakt heeft van het SACD-ontwikkel team bij Philips en Sony (Andrew Demery) mailt me dat er 2 dac7's per kanaal in zitten. Er zitten 6 (XLR) uitgangen op, dat betekent dus 12 tda1547's. Verder zitten er die 2 blowers in, die de class A output moet koel houden. Het analoge output is ontworpen door Carel Dijkmans. Verder ben ik erachter gekomen dat het loopwerk precies hetzelfde loopwerk is als in m'n Philips DVD960, een VAL3000 loopwerk. Nog gewoon te koop.
Helaas speelt dat ding enkel SACD's ;)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear

ll0ll

Citaat van: Sjors op januari 16, 2008, 21:02:54

Groet, Sjors

Degene van wie ik deze heb gekocht had er 2. Hij heeft bij Philips gewerkt (of werkt er nog steeds), en heeft de 2 spelers gekocht op een veiling die Philips heeft georganiseerd om ruimte te maken in hun magazijn. Dat doen ze daar zo nu en dan......
Hij heeft eerst deze aan mij verkocht, daarna de 2de op marktplaats gezet. Voor dat 2de exemplaar heeft hij uiteindelijk 800 euro gekregen. Ik heb in voor mijn exemplaar heel wat minder hoeven neer te leggen. Ik heb het vermoeden dat de verkoper niet helemaal precies wist wat hij in handen had. ;)
Ik weet nog niet hoe ie klinkt, ik heb de XLR -> RCA verloopstekkers in de bestelling staan.......  8)

Staaled

Silclear contactpasta.

Ik ben met aanbrengen nog niet verder gegaan dan de zekeringen van de audiogroepen,maar dat is reeds een zeer veelbelovend begin.
Eerste indrukken :meer definitie en punch in het laag,hoog is fijner doortekend en luchtiger. 8)

Ga van de week eens wat netsnoeren doen.

Salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Citaat van: Hipster op januari 19, 2008, 21:21:22
Silclear contactpasta.

Ik ben met aanbrengen nog niet verder gegaan dan de zekeringen van de audiogroepen,maar dat is reeds een zeer veelbelovend begin.
Eerste indrukken :meer definitie en punch in het laag,hoog is fijner doortekend en luchtiger. 8)

Salut,Hipster.

SilClear:
De gehoormatige verbeteringen zijn onder andere een opvallende vergroting van het hogetonenbereik, een verbetering van de transparantheid, gedetailleerdheid en helderheid...

Als je zilver op koperen contacten aanbrengt krijg je hetzelfde effect als bij een "verzilverde" kabel volgens mij, of niet?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

ajbeefde

Citaat van: ll0ll op januari 19, 2008, 21:21:12
Degene van wie ik deze heb gekocht had er 2. Hij heeft bij Philips gewerkt (of werkt er nog steeds), en heeft de 2 spelers gekocht op een veiling die Philips heeft georganiseerd om ruimte te maken in hun magazijn. Dat doen ze daar zo nu en dan......
Hij heeft eerst deze aan mij verkocht, daarna de 2de op marktplaats gezet. Voor dat 2de exemplaar heeft hij uiteindelijk 800 euro gekregen. Ik heb in voor mijn exemplaar heel wat minder hoeven neer te leggen. Ik heb het vermoeden dat de verkoper niet helemaal precies wist wat hij in handen had. ;)
Ik weet nog niet hoe ie klinkt, ik heb de XLR -> RCA verloopstekkers in de bestelling staan.......  8)

Helemaal te gek dat je de speler voor een koopje hebt binnen kunnen halen..... trouwens leuk dat de mannen van Philips alle informatie kunnen geven over de speler etc....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ll0ll

Citaat van: ajbalmere op januari 19, 2008, 21:29:22
Helemaal te gek dat je de speler voor een koopje hebt binnen kunnen halen..... trouwens leuk dat de mannen van Philips alle informatie kunnen geven over de speler etc....

Ik ben er dan ook ontzettend blij mee en weet dat ik er heel veel mazzel mee heb gehad. Ik vind het ook erg tof dat de Philips medewerkers er over willen vertellen. :)

Staaled

Citaat van: Kingpin op januari 19, 2008, 21:27:43
SilClear:
De gehoormatige verbeteringen zijn onder andere een opvallende vergroting van het hogetonenbereik, een verbetering van de transparantheid, gedetailleerdheid en helderheid...

Als je zilver op koperen contacten aanbrengt krijg je hetzelfde effect als bij een "verzilverde" kabel volgens mij, of niet?
Toch niet.
Ik ken het effect van verzilverde kabels en ervaar dit toch als anders.
Mogelijke oorzaak:
bij een gecoat contact treedt geen skin effect op maar zou puur de geleiding van oppervlak naar oppervlak verbeteren.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Citaat van: Hipster op januari 19, 2008, 21:21:22
Silclear contactpasta.

Salut,Hipster.

leuk, ik gebruik het ook, maar ik was juist begonnen met de netsnoeren ;D ;D
ik moet de zekeringen van de audiogroepen nog gaan doen. ;D ;D

bij mij ook een positief resultaat O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Midcall

Citaat van: ll0ll op januari 19, 2008, 21:17:24
Ik ben met een aantal Philips werknemers aan het mailen, oa met de persoon destijds projectleider voor de SACD speler ontwikkeling en de ontwerper van het board met analoge uitgang (van hem krijg ik nog de specs van het apparaat), de projectleider vertelde me dat er niet 2 maar 4 exemplaren zijn gebouwd. 2 voor Philips en 2 voor Marantz zelf. Ook verteld hij me dat de mechanische uitvoering fl.35.000 per apparaat heeft gekost. 
De persoon die uitgemaakt heeft van het SACD-ontwikkel team bij Philips en Sony (Andrew Demery) mailt me dat er 2 dac7's per kanaal in zitten. Er zitten 6 (XLR) uitgangen op, dat betekent dus 12 tda1547's. Verder zitten er die 2 blowers in, die de class A output moet koel houden. Het analoge output is ontworpen door Carel Dijkmans. Verder ben ik erachter gekomen dat het loopwerk precies hetzelfde loopwerk is als in m'n Philips DVD960, een VAL3000 loopwerk. Nog gewoon te koop.
Helaas speelt dat ding enkel SACD's ;)

Dat klinkt allemaal leuk, maar hoe klinkt het nu in de praktijk. Ben erg nieuwsgierig hoe dit zich nu verhoudt met de goede SACD spelers van nu, de tijd/ontwikkeling heeft namelijk niet stil gestaan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

ll0ll

Citaat van: Midcall op januari 20, 2008, 09:53:12
Dat klinkt allemaal leuk, maar hoe klinkt het nu in de praktijk. Ben erg nieuwsgierig hoe dit zich nu verhoudt met de goede SACD spelers van nu, de tijd/ontwikkeling heeft namelijk niet stil gestaan.

Ik zou het echt niet weten, ik heb de verloopstekkers nog niet.
Daarnaast, de techniek gebruikt komt overeen met de techniek uit de Marantz SA-1 sacdspeler. dezelfde dubbele dac7's per kanaal. De meer recentere Marantz sacd spelers hebben cirrus logic d/a converters, Philips is na de SA-1 gestopt met het produceren van de dac7 en enkel voor marantz de dac7 in kleine oplage blijven produceren zou te hoge kosten met zich meebrengen.
Degene die SACD heeft ontwikkeld geeft in ieder geval aan dat dat ding erg goed speelt, in ieder geval al beter dan de sacd1000 van Philips.
Ben al met al ook benieuwd...

Staaled

Citaat van: advr op januari 20, 2008, 09:14:32
leuk, ik gebruik het ook, maar ik was juist begonnen met de netsnoeren ;D ;D
ik moet de zekeringen van de audiogroepen nog gaan doen. ;D ;D

bij mij ook een positief resultaat O0
Wat leuk zeg. ;D
Geinig spul ,he?

Ik heb in 1ste instantie wel de fout gemaakt alleen de bovenzijde van de patroonzekeringen te coaten. :-[
Geen verschil waarneembaar.
Even een audiobuddy gebeld die een module los had liggen met de vraag waar nu exact de contactpunten zitten.
De zijkanten dus.
Toen wel duidelijk verschil.

So far for auto -suggestie  dus. ;) ;D

blue-eyes

Citaat van: alex op januari 19, 2008, 11:23:36
ps audio p300 powerplant

een aanrader :)

groeten alex

Waaraan moeten we dan denken Alex?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

advr

Citaat van: Hipster op januari 20, 2008, 16:03:39
Wat leuk zeg. ;D
Geinig spul ,he?

Ik heb in 1ste instantie wel de fout gemaakt alleen de bovenzijde van de patroonzekeringen te coaten. :-[
Geen verschil waarneembaar.
Even een audiobuddy gebeld die een module los had liggen met de vraag waar nu exact de contactpunten zitten.
De zijkanten dus.
Toen wel duidelijk verschil.

So far for auto -suggestie  dus. ;) ;D

het verschil is na een paar urr erg goed waarneembaar ;D

ik merkte dat hoe verder ik in de keten kom hoe beter het resultaat.
de zzekeringen (AHP) van de apparaten moet ik nog doen. :o

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

plasmal

dan denken we niet aan, maar horen dat je geen vervuilde stroom gebruikt :o

de powerplant is een regenerator, hij bouwt de stroom opnieuw op
ik heb indertijd een aparte groep aangelegd en dat werkte goed, maar de laatste maanden had ik steeds meer last van apparaten op andere groepen (je hoorde de koelkast aanslaan ed)
nu met de p300, aangesloten op de vv en de cd speler, is dit weg en het geluid klinkt beter

groeten alex