Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Gestart door Peerless Monster, april 8, 2006, 12:34:24

Vorige topic - Volgende topic

robbie73

een gold link dac met power supl

DVDGuy

Een Sony SCD-XA1200SE (SA)CD-speler als upgrade voor mijn Denon DCD 700AE

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Paul1967

Citaat van: DVDGuy op december 14, 2007, 15:51:36
Een Sony SCD-XA1200SE (SA)CD-speler als upgrade voor mijn Denon DCD 700AE

Mooi hoor :)
Hé Ruud, veel luisterplezier ermee.

Mvg, Paul ;)

dove

200 lege CD jewel-cases: 100 stuks normaal & 100 stuks 'superslim', compleet/fully assembled, (72RON of  +_ $30)

gehaald bij het Sony-Center twee straten verder op (één van de twee in Bucureşti; bestaat dat ook in NL in de A/V-branche, een geautoriseerd retailer voor één enkel merk ?)

veel cases zijn DOW tijdens transport, maar met 200 onbeschadigden kunnen we weer even vooruit

Petter
Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

Rob Eric Blank

Vandaag mijn Xindak FN-01 binnen. Even kijken wat dat voor geluid zal geven als ik deze aansluit op de set!

Boontje

Zojuist een vervroegd kerstcadeau opgehaald

(gejat plaatje).

Deze gaan we dadelijk eens tussen de versterker en cd-speler hangen. R heeft me daar eens een hele tijd geleden over getipt, bij deze dus niet vergeten R  ;)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Paul1967

Een van de beste minidiscspelers uit de oude ES lijn van Sony: MDS-JA55ES krijg ik van de week binnen. :D

DVDGuy

Citaat van: ht-kabouter op december 16, 2007, 14:38:12
Een van de beste minidiscspelers uit de oude ES lijn van Sony: MDS-JA55ES krijg ik van de week binnen. :D

Feli  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Paul1967

Citaat van: DVDGuy op december 16, 2007, 14:45:24
Feli  8)

Thx, past mooi bij de rest. 

Alleen hoop ik dat mijn pas gekochte Supra interlink past achter de md speler, ff getest en past nl niet goed op mijn cd speler omdat de connectorren te dik zijn.
Zoniet ook, er is een Nordost Blue Heaven onderweg (gekocht van een forumlid).

Boontje

Citaat van: R op december 16, 2007, 14:26:45
Goed bezig. Erg mooie aanwinst!!

Goed voorbeeld doet goed volgen  ;D
Nu maar eens goed kijken voor vervanging van mijn LS kabel.

tiptop

Wat een verwennerij allemaal weer. En het is nog geen eens kerst :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

TheSpeedSkater

Mooie kabel Boontje!! Ben benieuwd hoe die bevalt. Bij mij was het in ieder geval een no brainer.. (daarom heb ik hem ook nog niet gekocht ;D)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Boontje

Citaat van: TheSpeedSkater op december 16, 2007, 20:30:01
Mooie kabel Boontje!! Ben benieuwd hoe die bevalt. Bij mij was het in ieder geval een no brainer.. (daarom heb ik hem ook nog niet gekocht ;D)

haha, maar het is ook nog geen kerst he  ;D

dove

Coincident 'UHS Triumph Signature Extreme' (voor onze slaapkamer-set / wordt geplaatst op de Partington Kloud stands)

Afgelopen maanden was ik op zoek naar vervangende luidsprekers voor m'n office-set. Een aantal speakers die ik 'buiten de deur' (bij retailers, fabrikanten, vrienden, et al) al gehoord had en indruk gemaakt hadden ben ik thuis gaan beluisteren (het waren:
A2T Mezzo, ALR Jordan Note series-2 3, Cabasse Samoa, Coincident UHS Triumph Signature Extreme, JLA-Acoustique Perspective-2, JM Reynaud Twin Signature, Loth_X Amaze, Reference 3A MM De Capo-i, Revolver RW33, RoyalDevice Legend-6, Silverline Reference 15, Sound-Mechanics by Song-Audio Mx7, Triangle Gamme Genèse Trio, Von Schweikert VR1, WLM Diva Monitor, Zu Tone).
De versterker in m'n office-set (een Meidy 'SEAF') is zo fantastisch met single-driver-speakers dat daar de keuze voor de Loth_X Amaze buiten kijf stond (staat in bestelling, 't is wachten op levering). Maar iets anders gebeurde er ook: de Coincident Triumph maakte zoveel indruk op mij om z'n klank-kwaliteit en op m'n vriendin om het uiterlijk, dat ze met een raak "als jij de Loth_X op kantoor wilt, wil ik de Triumph in de slaapkamer" de aanschaf bezegelde. De Coincident was samen met de Reference-3A en de A2T de beste in de slaapkamer-set, maar werd als enige door m'n vriendin daar geaccepteerd. Het probleem met de speakers die het vervangt (MonoPulse 42AN) was dat die eigenlijk net iets te hoog waren om in bed optimaal naar te kunnen luisteren, en volgens mijn vriendin ook niet de schoonheidsprijs verdienen (en ze blijkt niet de enige te zijn). De versterker waar 'ie aan komt te hangen, AudioZone Amp_2[v2] mono power-amps (gain-clones), en de groote van de luisterruimte werken perfect samen met de Coincident: I'm a happy camper again (en m'n vriendin niet minder!)!

Petter

Dynaco ST35 & A-25XL / Sony TA-E88 & TA-N88 / Revox B226 Sig & Revox B790 / Tandberg TPT-3001A & 3014A / Tice Power Block mk1 & Infinite Speed / Rogers LS3~5a & JR149 & db101 / Wilson WATT Sr2 / Leak TL~12 / MF A-1 mk1 / Lectron JH50 / Philips CD100 / Sony CDP-101 / Luxman MQ-36 / Celestion Sys 6000

reMC

Citaat van: dove op december 17, 2007, 14:57:09
A2T Mezzo, ALR Jordan Note series-2 3, Cabasse Samoa, Coincident UHS Triumph Signature Extreme, JLA-Acoustique Perspective-2, JM Reynaud Twin Signature, Loth_X Amaze, Reference 3A MM De Capo-i, Revolver RW33, RoyalDevice Legend-6, Silverline Reference 15, Sound-Mechanics by Song-Audio Mx7, Triangle Gamme Genèse Trio, Von Schweikert VR1, WLM Diva Monitor, Zu Tone).

Impressive rijtje! De Coincident 'UHS Triumph Signature moet wel echt Extreme' zijn 8) Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?'

En leuk: Gainclones!

Kwabbernoot

Hoe waren die Zu Tones? Daar ben ik al een tijdje benieuwd naar. Hoog rendement (97dB) in een kleine verpakking. Ben ze in Nederland nog niet tegen gekomen.

Groeten...

dove

Citaat van: reMC op december 17, 2007, 15:01:16
Impressive rijtje! De Coincident 'UHS Triumph Signature moet wel echt Extreme' zijn 8) Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?'

En leuk: Gainclones!

dank je

tja, "Triumph Signature Extreme" is weer zo'n typische 'audio naam'  ;D

kostte mij $ 2200

P.

dove

Citaat van: Kwabbernoot op december 17, 2007, 15:04:52
Hoe waren die Zu Tones? Daar ben ik al een tijdje benieuwd naar. Hoog rendement (97dB) in een kleine verpakking. Ben ze in Nederland nog niet tegen gekomen.

Groeten...

de Zu Tones zijn fantastisch: 't geluid is behoorlijk natural met goede imaging (tikje 2D, maar gelukkig niet altijd 'groot', ongeacht wat er op de plaat staat) en met erg goede separatie van instrumenten; de frequency extremes zijn wat rolled-off ('t hoog blijft wel 'helder', bijna iel klinken, 't laag is waarschijnlijk getuned met in het achterhoofd een subwoofer), ze zijn niet erg 'forgiving' en overall is MI het geluid een beetje 'leeg' emotioneel (beperkt kleuren-pallet en weing textuur oa.)

is waarschijnlijk beter met buizenversterking ('k heb 'm nog aangesloten gehad op een PrimaLuna PL, en dat bevestigd m'n idee)

P.

dove

Citaat van: reMC op december 17, 2007, 15:01:16
Impressive rijtje!

Nou nou Petter, volgens mij ga jij heel erg ver in het afstemmen van je luidsprekers! sprak laatst iemand op een ander forum toen we het over m'n eigenbouwsel luidsprekers hadden

en ja, overall denk ik wel eens dat ik te serieus met de hobby om ga ...  :o  :(

in een keuze als dit, voor een speaker voor de slaapkamer-set, ga ik dan ook weer niet over één nacht ijs ... of over twee for that matter ...

P.

reMC

Ik vind het heel goed en het is de enige manier. Gewoon zoveel mogelijk luisteren (ook lange termijn!) en gelukkig worden met die luidsprekers 8) ipv eeuwig wisselen, 'upgraden' etc...

cyberjobe

Sinds vorige week zijn de Monster M850i interlinks vervangen door de NBS Active-IV RCA interlinks. Met dank aan Mike.een.audiofiel. Nu is de stereo geheel NBS bekabeld.
Helaas is de Bow amp even naar de winkel om de CINCH te bekijken (de stekker zit redelijk los, ligt niet aan de kabels, maar aan de ingang). Verder een probleem met dynamiek 'instorting'. Probably een spanningsdip in het energienetwerk, doch wordt de trafo voor de zekerheid gechecked.
Dus: op naar de volgende upgrade. Een power-regenerator en/of een cdspeler (Wadia 581, Lindemann 820S of iets anders)...
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

tiptop

Tjongejonge, doe maar duur ;D 8)

Wel mooi. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Oud lid

@Boontje,

wat is dat voor interlink die paarse?

Erwin B

R

Nordost monofil frey

Citaat van: Erwin B op december 17, 2007, 19:05:28
@Boontje,

wat is dat voor interlink die paarse?

Erwin B