CineBasement kelder HT, eindelijk 4K!

Gestart door cinebasement, april 6, 2006, 21:31:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-madison-

Mooi zeg 8) Is wel wat mooier dan je tijdelijke scherm :P
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

J.H

Mooi hoor.!  Welke afmetingen heeft het scherm nu gekregen?

JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Marsh

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Waarom heb je eigenlijk besloten de spotjes van onder naar boven te laten schijnen en niet van boven naar beneden wat je vaak ziet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


cinebasement

Het scherm is 2,80 m breed inclusief zwarte rand, dus de zichtbreedte is ongeveer 2,70 m... Verder is het formaat 16:9 en dat maakt de hoogte dus ongeveer 1,57 m...

We hebben de spotjes zo geplaatst omdat we daar toch al een klein podium onder het scherm wilde hebben... En daarbij is de kelder te laag om nog zoiets boven het scherm te plaatsen... het zou wel kunnen maar dan zou het scherm gewoon te laag hangen voor de tweede rij...

DVDGuy

#329
Ziet er fantastisch uit  8)

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

reza

Citaat van: cinebasement op augustus 10, 2007, 08:29:14
Het scherm is 2,80 m breed inclusief zwarte rand, dus de zichtbreedte is ongeveer 2,70 m... Verder is het formaat 16:9 en dat maakt de hoogte dus ongeveer 1,57 m...




Das breed zeg voor die beamer...
Als je wat kleiner zou projecteren haal je veel meer uit je projector!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Dat ziet er een heel stuk beter uit!!! Die hele "kale" muur is ineens verdwenen achter een prachtig strak doek!  :D

Hoeveel heb je nog te gaan?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cinebasement

#333
Met die beamer is het beeld nog steeds uit de kunst! Het spat van het scherm  :)

En inderdaad LittleNinja, zoals de bedoeling was zie je die stenen nu dus niet meer...  ;D
Wat nu nog moet gebeuren is een klein sier randje aan de bovenkant van de pilaren, er moet nog een kast worden gemaakt voor de apparatuur, en ik moet in die zelfde hoek nog twee verwarmingsleidingen wegwerken... Maar we kunnen al van een filmpje genieten...  ;)

sj0er-D


LittleNinja

Citaat van: cinebasement op augustus 10, 2007, 21:59:54
Met die beamer is het beeld nog steeds uit de kunst! Het spat van het scherm  :)

En inderdaad LittleNinja, zoals de bedoeling was zie je die stenen nu dus niet meer...  ;D
Wat nu nog moet gebeuren is een klein sier randje aan de bovenkant van de pilaren, er moet nog een kast worden gemaakt voor de apparatuur, en ik moet in die zelfde hoek nog twee verwarmingsleidingen wegwerken... Maar we kunnen al van een filmpje genieten...  ;)

Oef... Gevaarlijk moment!! Vanaf dit moment ben je snel geneigd om even een filmpje te pakken ipv de tijdrovende afwerking te realiseren...  ::)

Erg gaaf hoor. Het harde werken wordt in ieder geval rijkelijk beloond!!

;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cinebasement

Ik heb me er vandaag toch nog toe kunnen zetten om iets aan de afwerking te doen  ;D
De verwarmingsleidingen zijn weggewerkt (achter het rode kastje) en de X10 modules zitten nu ook netjes in een kastje... De ToDo lijst word dus alweer een beetje korter :-)

Vanavond weer lekker een filmpje kijken  ;)


DennisE12

Ht Kelder in aan bouw
sony 1272qm
onkyo tx-sr605
sony BDP s350 B&W LCR60-S3 Black B&W DM 600-S3 Black B&W DM  601-s3 Black yamaha sw 160 Beamax 200 x 119 projectiescherm

Peter O


cine(d)rama

#339
Zeker supper mooi geworden .

Doe hier een aantal leuke iedeetjes op .

Vraagje  : Kijk je vanaf de achterste rij niet tegen de hoofden van de mensen op de eerste rij aan ?
              Punt 1 omdat het podium maar 20 cm hoog is .
              Punt 2 omdat de stoelen recht achter elkaar staan .

Dit is geen neg comentaar van mij maar ik ben zelf ook bezig met een podium en heb deze 40 cm hoog gemaakt met een overstap naar 20 cm ( verlicht ) . Hoogte verschil dus 40 cm .
De stoelen staan dus bij mij niet recht achter elkaar .(achterste rij 4 stoelen Voorste rij 3 stoelen )

Dit heb ik gedaan omdat ook mijn scherm niet zo hoog hangt als bij jou ( vanwege oude opstelling en PJ ).
Ondertussen heb ik ( bijna ) een andere PJ en ga waarschijnlijk het scherm hoger hangen ( indien mogelijk met  betrekking tot de volgende PJ / crt 1272 )

Ik neem aan dat aangezien jou scherm vrij hoog hangt ( en groter is dan dat van mij ) je geen problemen hebt of krijgt met het zicht ( hoofden van de mensen van voorste rij ) .

Nog een vraagje : De pilaren aan de wanden hoe diep zijn die en hoe breed ?

Maar nogmaals heel mooi  ::)

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

cinebasement

In den beginne hebben we een 'stoelentest' gedaan... dat wil zeggen dat we de stoelen op dikke balken gemonteerd hadden om te bepalen hoe hoog het podium zou moeten worden, en hoe groot de afstanden zouden moeten zijn... Daarbij zijn we dus tot deze opstelling gekomen, en we kijken dus niet tegen de achterhoofden aan... Het scherm hangt inderdaad wel niet laag, maar ook zeker niet te hoog voor de eerste rij... Het is dus allemaal een beetje passen en meten  ;)

De pilaren zijn 30 cm breed en 7,5 cm dik...

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

WimB

Mooi, wel erg rood. Zie trouwens vaak en veel rood in HT's en ook gewone bioscopen.

LittleNinja

Citaat van: WimB op augustus 24, 2007, 23:21:33
Mooi, wel erg rood. Zie trouwens vaak en veel rood in HT's en ook gewone bioscopen.

Het is best toegestaan om een andere kleur te kiezen in je HT..  :P

Ook daarvan zijn zat voorbeelden hied.. "Pitchblack", "Kelmondcity Theater", "Dreamtheater"... om maar een paar hele mooie op te noemen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

cinebasement

#344
Ja hallo, daar zijn we weer  ;D

Even nog een paar fotootjes van het eindresultaat, tot nu toe in ieder geval...
Sinds het laatste bericht moesten er nog twee dingen gebeuren:
1. De bovenkant van de pilaren moest nog worden afgewerkt
2. Er moest nog een kastje voor de apparatuur gemaakt worden

Punt 1 is gebeurd (zie foto), punt 2 nog niet  ;)

Maar dat neemt niet weg dat we al menig filmpje gekeken hebben  ;D

Het volgende project wordt de bar in de ruimte naast de bios... We hebben daar ook al allerlei plannen voor, er is alleen EEN ding waardoor het bar-project qua planning een beetje in gevaar zou kunnen komen:

Zoals het er nu naar uitziet moet er ook nog een baby-kamertje gemaakt worden!!  ;D ;D
(in ons huis dus, voor de duidelijkheid)

Ook leuk, maar wel heel anders dan een bios of een bar (en een stuk eenvoudiger  ;) )
Als we aan de bar gaan beginnen zal ik dat natuurlijk ook weer melden in dit topic...




cinebasement

#345
En nog een leuk overzichts-plaatje:

(photostitch)

hmm... dat plaatje zou ik best als banner kunnen gebruiken...  :D

Sjors

Mijn god, schitterende HT ! klasse  O0




Groet, Sjors

peterrr

Werkelijk prachtig!!!
Dat word genieten van je werk ....hulde

Groet,
peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

J.H

Schitterend.. Puur genieten..!!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

molle

Prachtige HT hoor 8) Ga je veel plezier aan beleven ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4