berkenhouten multiplex plankje zwartspuiten?

Started by hifiman, March 27, 2006, 10:42:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Tsja een aantal mensen zal wel denken wat heeft de topic titel met stereo te maken  ??? Nou dat zal ik audioloog zijnde even uitleggen  ;D Garmt heeft mij laatst het verschil laten horen met en zonder een houten plank onder mijn stereoversterker die dus op een glasplaat staat in mijn Aldenkamp rack. En verdomd ik hoorde een verbetering in het laag en in de ruimtelijkheid zodra de plank ertussen lag.

Ik heb dus gelijk een berkenhouten multiplex plankje gehaald (de andere plank mocht weer terug in de kast  :P ) en die onder mijn Krell gelegd. Afijn heel leuk allemaal maar ik vind dat plankje nogal lelijk staan. Ik zit dus te denken om het plankje met een spuitbus glanzend zwart te spuiten.

En nu komt de vraag, zou het qua dempende eigenschappen iets uitmaken als je een plank spuit?

Groetjes,

Ronald

Staaled

#1
Quote from: Audioloog on March 27, 2006, 10:42:17

En nu komt de vraag, zou het qua dempende eigenschappen iets uitmaken als je een plank spuit?

Het maakt uit.
De lak verandert de hardheid van het oppervlak en daarmee de koppeling naar de plaat.
Ook ,stel ik me zo voor ,spant de lak de plaat als het ware rondom op.
De plaat wordt een soort van vulling van de lak.
Of het negatief uitpakt?
Kwestie van proberen............ ::) :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Ik ga mijn hele berken multiplex meubel spuiten. Dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het geen kwaad kan.

FrankB

Quote from: Ruben on March 27, 2006, 11:20:55
Ik ga mijn hele berken multiplex meubel spuiten. Dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het geen kwaad kan.

Tja, het zal zeker uitmaken maar of en in welke mate het hoorbaar is is de vraag,
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Staaled

Quote from: Ruben on March 27, 2006, 11:20:55
Ik ga mijn hele berken multiplex meubel spuiten. Dus ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het geen kwaad kan.
Beter is Danish oil http://www.baptist.nl/shop_prod.asp?g=5&p=100&c=100&s=6&t=49.
Wordt niet zwart ,maar wel errrug mooi!
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R

Quote from: Hipster on March 27, 2006, 11:36:23
Beter is Danish oil http://www.baptist.nl/shop_prod.asp?g=5&p=100&c=100&s=6&t=49.
Wordt niet zwart ,maar wel errrug mooi!

Ook mooi, maar ben niet zo'n houtliefhebber. Daarnaast staat het meubel al dik in de spuitlak...

Erik van Voorst (in memoriam)

Als je de Krell op tiptoes zet maakt het uberhaupt niet uit...boort toch in hout....dus door de laag heen..

Ik denk als je gewoon zwarte beits neemt dat het niet uit maakt...ga je pianolak zwart afwerken dan is het effect
van het zachte berkenhout zeer ver te zoeken.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Bedankt voor de tips heren!! Ik ga denk ik voor de Danish oil  :D

R

Quote from: Erik van Voorst on March 27, 2006, 11:42:24
Als je de Krell op tiptoes zet maakt het uberhaupt niet uit...boort toch in hout....dus door de laag heen..

Ik denk als je gewoon zwarte beits neemt dat het niet uit maakt...ga je pianolak zwart afwerken dan is het effect
van het zachte berkenhout zeer ver te zoeken.... ;)

Hmm. misschien de lak wegfrezen waar de poten komen te staan? Dan word je wel erg inflexible met het switchen van apparatuur.

Erik van Voorst (in memoriam)

#9
Je moet even contact opnemen met de "Baptist" want ik denk dat die Danish Oil prima te gebruiken is in combinatie met zwart (beits o.i.d.)  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on March 27, 2006, 13:01:32
Je moet even contact opnemen met de "Baptist" want ik denk dat die Danish Oil prima te gebruiken is in combinatie met zwart (beits o.i.d.)  ;)
Klinkt als een cafe  ;D