Computer gaat bij virusscan uit

Gestart door Audiotwin, maart 22, 2006, 13:53:44

Vorige topic - Volgende topic

Audiotwin

Afgelopen zondag draaide ik Hitman pro en viel met een klik mijn pc uit.
Als ik bv mijn harde schijf met Norman wil scannen gaat de pc na 10 minuten uit.
Internetten,branden,downloaden geeft geen problemen.
Weet iemand een oplossing?

Ar
Tevredenheid!!!

Erik

En wat als je iets doet wat je cpu/gpu zwaar zwaar belast, bv een 3d spel a al halflife, doom of unreal. Als die het wel doen heb je denk ik een probleem.
En zou ik proberen vanaf een linux cdrom met virkiller te booten en te scannen, knoppix bv
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Citaat van: Erik op maart 22, 2006, 14:03:29
En wat als je iets doet wat je cpu/gpu zwaar zwaar belast, bv een 3d spel a al halflife, doom of unreal. Als die het wel doen heb je denk ik een probleem.
En zou ik proberen vanaf een linux cdrom met virkiller te booten en te scannen, knoppix bv

Ik speel nooit spellen op de pc,heb net een demo gedownload en hij werkt.Kan ook rustig torrents downloaden etc.
Wat bedoel je precies met een linux cd-rom,ben niet zo'n expert ;D
Is een virus-scan dan zo cpu belastend?

Ar
Tevredenheid!!!

Erik

Nee maar als hij dan rebootte was het misschien een voedingsprobleem of koelingsprobleem. Nu ga je bijna denken dat je wat besmettelijks op je pc hebt, die steeds als je wil scannen de boel stopt voordat hij gevonden word.
vandaar dat je van een cdrom of iets anders wat schoon is moet booten omdat een eventueel virus de installaitie van een virusscanner zou verhinderen of faken. Je zou nog een online scan (via internet) kunnen proberen van de bekende virusleveranciers.

Oa Knoppix maakt bootable dvds die je kunt downloaden en branden (liefst niet van verdachte pc), die doen niets anders doet dan booten naar linux en vandaar start je je scanner en geeft als doel op de harde schijf in je pc. Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik weet dat ze bestaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Een virusscan brengt je cpu wel even naar de 100% (afhankelijk van je opslagcapaciteit, maar bij mij duurt een scan meer dan 30 min.) Misschien wordt je processor te warm en schakelt hij auto de PC uit.

Je zou even http://mbm.livewiredev.com/ kunnen installeren, dan zie je gelijk wat je temps zijn.

Audiotwin

Citaat van: Bas Janssen op maart 22, 2006, 14:57:32
Een virusscan brengt je cpu wel even naar de 100% (afhankelijk van je opslagcapaciteit, maar bij mij duurt een scan meer dan 30 min.) Misschien wordt je processor te warm en schakelt hij auto de PC uit.

Je zou even http://mbm.livewiredev.com/ kunnen installeren, dan zie je gelijk wat je temps zijn.

Moederbord GA 81848 Fujitsu/Siemens wordt niet ondersteunt door dat programma.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Bij Panda online-scan slaat de pc uit,na 30s kan ik hem weer aandoen :-\

Ar
Tevredenheid!!!

B.J.

Ga eens direct na het uitgaan naar het bios en kijk eens naar de temps. Of kan je altijd pas na 30 sec hem weer aandoen?
Start dan een virusscanner, na 15 sec scannen reboot en naar je bios.
Open ook eens je kast en kijk of je CPUFan uberhaupt draait!

Audiotwin

Citaat van: Bas Janssen op maart 22, 2006, 17:19:39
Ga eens direct na het uitgaan naar het bios en kijk eens naar de temps. Of kan je altijd pas na 30 sec hem weer aandoen?
Start dan een virusscanner, na 15 sec scannen reboot en naar je bios.
Open ook eens je kast en kijk of je CPUFan uberhaupt draait!

Ik hem net opengehaald,stofvrijgemaakt en met de kast open,raam open en weer een virusscan gedaan en na 10 minuten klik en hij gaat uit.
Wil ik hem weer aanzetten reageert hij niet,na 30s kan ik hem weer aandoen en alles start weer op.Cpu-fan draait gewoon.
Hoe kom ik in de bios? ;D

Ar
Tevredenheid!!!

B.J.

Citaat van: Ar op maart 22, 2006, 17:58:15
Ik hem net opengehaald,stofvrijgemaakt en met de kast open,raam open en weer een virusscan gedaan en na 10 minuten klik en hij gaat uit.
Wil ik hem weer aanzetten reageert hij niet,na 30s kan ik hem weer aandoen en alles start weer op.Cpu-fan draait gewoon.
Hoe kom ik in de bios? ;D

Ar

F2 of F12 net na het aanzetten. Maar als je niet weet hoe je er komt dan heb je er ook niks te zoeken  ;D
Je kan de boel daar behoorlijk verprutsen. Ik weet ook niet of er wel een temperatuur optie zit in je bios (meestal wel).

Tegelijkertijd is het vreemd dat er totaal geen verschil is tussen kast open en kast dicht. Ik had verwacht dat hij dan langer aan bleef omdat de hitte weg kan. Wellicht is het een ander probleem.

Klaagt je vrouw vaak dat je te lang achter dat ding zit?  Misschien heeft ze stiekum een timer geinstalleerd  ;D

Audiotwin

Citaat van: Bas Janssen op maart 22, 2006, 19:18:14
F2 of F12 net na het aanzetten. Maar als je niet weet hoe je er komt dan heb je er ook niks te zoeken  ;D
Je kan de boel daar behoorlijk verprutsen. Ik weet ook niet of er wel een temperatuur optie zit in je bios (meestal wel).

Tegelijkertijd is het vreemd dat er totaal geen verschil is tussen kast open en kast dicht. Ik had verwacht dat hij dan langer aan bleef omdat de hitte weg kan. Wellicht is het een ander probleem.

Klaagt je vrouw vaak dat je te lang achter dat ding zit?  Misschien heeft ze stiekum een timer geinstalleerd  ;D

Ga meteen op zoek naar die timer ;D
Het is overhitting,virus of een ander probleem,in de logs staat de melding ; tijdens verwerking van het bestand sweeper.cfg op het volume hd volume 1 fout 0x0000043 in het filter van systeemherstel.
Als het blijft laat ik er wel iemand naar kijken,kan ook xp er opnieuw opzetten maar als dat het niet is :-\
In veilige modus durf ik nog wel te komen,ga niks op eigen houtje doen.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Na het schoonmaken met twee drukke kleuters werd het probleem nog erger,vanavond Speedfan gevonden en nog eens schoongemaakt.
Zat een plakkaat stof :-X

Temp voor de schoonmaak;

-temp 1 45 graden
-temp 2 100 tot 115! graden(bij 115 sprong hij uit)
-temp 3 35 graden
-temp 1 23 graden

Na de schoonmaak;

-temp 1 34 tot 39 graden bij scan
-temp 2 42 tot max 60 bij scan,nu is hij bv 45 graden.
-temp 3 32
-temp hdo 32 tot 36 graden
-temp 1 22 graden

Probleem was dus de koeling,is het verstandig om betere koeling te nemen of is max 60 graden te doen met een P4 HT ?

Ar
Tevredenheid!!!

SpeedyAndré

De nieuwe temperaturen zijn wel normaal, ik denk dat het stof de koeling in de weg zat :)
Als het een standaad Intel cooler is op de processor, dan ben je misschien beter (= stiller) af met een Arctic cooler (let goed op type en voor welke processor).
Hier zit een veel grotere fan op die een stuk langzamer draait en daarom stil is :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Erik

Daar was dus de eerste test voor die ik voorstelde, met dat 3D spel, wat voor spel had je in godsnaam getest? Hartenjagen?
- Winston Churchill

Audiotwin

Citaat van: Erik op maart 22, 2006, 22:46:20
Daar was dus de eerste test voor die ik voorstelde, met dat 3D spel, wat voor spel had je in godsnaam getest? Hartenjagen?

Hyperspace invader ;D
Kon niet zo snel een andere gratis testversie vinden,temp is nu 43
Na de eerste schoonmaak beurt sloeg hij bij hartenjagen al op hol :D
Bedankt!

Ar
Tevredenheid!!!