PS Audio Powerplant 300

Started by genesis, March 12, 2006, 12:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

genesis

Ik had al jaren de stille wens om voor mijn stereoset een Powerplant van PS Audio aan te schaffen, wel de kleinste want ik wilde mijn 4 monoblokken er niet op hebben, want dan zou ik een 1000 moeten aanschaffen :o (was pietsie prijzig € 5700).

Dus alleen voor kleine verbruikende componenten: Audion buizenvoortrap, Marantz CD-12 / DA-12, 2 x Genesis digitale lens, Quad FM-4, Marantz PM-80 (gebruik ik als phono voortrap O0) en de Dual CS5000 platenspeler.

In deze set-up kom ik met gebruik niet boven de 200 Watt en blijf dus mooi rond de 2/3de van het max levering van de Powerplant 300


Ik had reeds gehoord wat de powerplant deed in sets van kennissen van mij, en verwachte een soortgelijke winst bij mezelf, maar toen ik ging spelen wasik toch wel overdonderd door de resultaten :o.

Jullie zullen hetzelf zeker ook wel herkennen, dat als het lichtnet rustig is dat de stereo weergave zo mooi en zuiver is, de emotionele betrokkenheid heel groot alsof alles op zijn plek staat, is toch Nirvana niet waar?! O0

Nu had ik gehoopt dat de Powerplant het voor mij mogelijk zou maken altijd zo te spelen zoals ik ervaar met een rustig lichtnet, tot mijn verbazing gaat de weergave daar nu ver overheen, veel beter als met een rustig lichtnet.

Het komt bij tot uiting in meer rust in het geluidsbeeld, de stiltes zijn stiller, de lagen muziek staan losser, de 3dimensionele plaatsing neemt enorm toe, de klankechtheid verbeterd enorm en ook de Stage (dieptebeeld) die bij mij al heel groot was is nog verder doorgelopen. Ook de toename van microdetails is enorm toegenomen.

Nu speelde mijn set voor de Powerplant al heel erg goed, maar de verbetering die nu heeft plaatsgevonden is van een dusdanige "magnitude" dat ik achteraf vond dat ik mezelf veel heb onthouden en deze aankoop jaren eerder had moeten doen! ::)


Ja het is (relatief) veel geld, nee het is niet duur! (mijn definitie van duur is: Dat het product niet levert voor het niveau waar je voor betaald, zo kan iets van € 100 duur zijn en een ander component van € 10.000 een koopje ;D)

Genesis


(Ik speelde al met een aparte lichtnetgroep voor audio en de bekabeling is van Belden, dit was al een reuze stap vooruit.)
Carpe Diem

Kjelt

Interessant! Ik ben ook wel benieuwd naar de bevindingen van de nieuwste versie, de P500 die minder warm wordt en een veel hoger rendement haalt. Waar is ergens een prijslijst van PS audio te vinden?

genesis

Quote from: Kjelt on March 12, 2006, 13:31:49
Interessant! Ik ben ook wel benieuwd naar de bevindingen van de nieuwste versie, de P500 die minder warm wordt en een veel hoger rendement haalt. Waar is ergens een prijslijst van PS audio te vinden?

Mijn 300 word eigenlijk niet zo warm, speel nu al zo'n 3 uur en de koelfan is nog niet aangeslagen.

Wil jij je eindtrap(pen) ook op de Powerplant gaan aansluiten?! zodat je daar een 500 voor nodig hebt.


www.psaudio.nl   zie prijzen, de 500 moet € 3.695 kosten
Carpe Diem

Perfectionist

Ik overweeg ook om een PS Audio UPC 200 te kopen (is geen regenerator maar een conditioner). Heeft iemand daar ervaring mee?

Overigens zijn de PS Audio powercords (Plus en Prelude) ook een zeer duidelijke klankmatige verbetering in mijn set. 
Een beter forum begint bij jezelf.

Kjelt

Quote from: genesis on March 12, 2006, 14:24:07
www.psaudio.nl   zie prijzen, de 500 moet € 3.695 kosten

:o   :o   :o   :o   :o   :o

Ok ik heb weer gegeten en gedronken, ik had de review van de P300 van stereophile gelezen en daar stond dat hij $995 kostte. Ik had in mijn hoofd wat vervoerskosten, BTW en dealerwinst erbij gerekend maar dan nog kwam ik niet op de prijzen die bij de nederlandse prijslijst stonden......  ???
Voordat ik zoveel geld uitgeef om dat laatste beetje ruis eruit te halen dan moeten eerst de cd's wat beter worden  ;D 

Maar goed een ieder doet wat hij belangrijk vind en als het inderdaad zo'n grote vooruitgang is in jouw installatie en je luistert erg veel dan geef ik je groot gelijk!  :)

genesis

Quote from: Kjelt on March 12, 2006, 17:11:34
:o   :o   :o   :o   :o   :o

Ok ik heb weer gegeten en gedronken, ik had de review van de P300 van stereophile gelezen en daar stond dat hij $995 kostte. Ik had in mijn hoofd wat vervoerskosten, BTW en dealerwinst erbij gerekend maar dan nog kwam ik niet op de prijzen die bij de nederlandse prijslijst stonden......  ???
Voordat ik zoveel geld uitgeef om dat laatste beetje ruis eruit te halen dan moeten eerst de cd's wat beter worden  ;D 

Maar goed een ieder doet wat hij belangrijk vind en als het inderdaad zo'n grote vooruitgang is in jouw installatie en je luistert erg veel dan geef ik je groot gelijk!  :)

Kjelt "een wereld reactie van je" die had ik precies hetzelfde als jij, jaren geleden, totdat ik afgelopen vrijdag hoorde wat het resultaat was in mijn set  :o"op zijn Rotterdams gezegt: Je bek valt open" als je hoord wat het in je eigen set doet, echt waar.

Wel geinig, ik kreeg geen uitlezing op het Wattage gebruik, heb er nu mijn 4 Klasse A monoblokken bijgezet, nu geeft het verbruik 190 a 210 watt continu aan, is precies het max wat gespeeld mag worden, en een meevallertje dat mijn  eindtrappen er ook op konden op de kleinste powerplant 300 (220 watt continue 300 watt piek) .

Had net nog de Importeur van PS Audio aan de telefoon (Dhr Guy Chanet) die zei dat het wel wat vreemd was bij deze belasting, maar alles is beveiligt dus het kan geen kwaad, hij zal een nw E-prom bestellen, dat zal tevens uitsluitsel geven over het wattage verbruik, blijft het hetzelfde dan heb ik een mazzeltje gehad dat ook mijn eindtrappen er ook op konden.

Genesis.

Ik had net nog de c.d.van Roger waters, Amused to Death, gedraaid t%ring wat een verbetering in beeld, plaatsing en microdetailering. 8)
Carpe Diem

genesis

Quote from: Kjelt on March 12, 2006, 17:11:34
:o   :o   :o   :o   :o   :o

Ok ik heb weer gegeten en gedronken, ik had de review van de P300 van stereophile gelezen en daar stond dat hij $995 kostte. 

Klopt dit was de Us$ prijs, maar wel jaren geleden, en zoals je weet geven de Amerikanen de prijzen in advertenties ex btw, en dit was de 110 volt uitvoering.

Maar ik had wel dezelfde reactie, veels te duur in Europa tav van de Amerikaanse uitvoering.

genesis
Carpe Diem