Hardstyle/Hardcore/Gabber/Etc

Gestart door VlisChris, maart 3, 2006, 22:31:53

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Vloeken in de kerk: kijken wie er nog meer interesse heeft in deze stromingen terwijl ik hier op een muziekliefhebbend forum zit ;D
Maargoed, af en toe een beetje schoppen kan geen kwaad, dus bij deze: wie luistert er hier wel naar deze stromingen?
Vroegâh ;D (op de middelbare school) was Chrisje echt een gabbertje. Kort geschoren haar, cavelo broek en jack, airmax en op schoolfeestjes wel eens los gaan. Daarna jaaaaaren gehad dat ik er met geen mogelijkheid naar kon en wilde luisteren. Maar blijkbaar stroomt het bloed waar het niet stromen kan en mag want sinds een jaartje of 2 zit ik het weer regelmatig te luisteren.
Mijn favorieten:
Marshall Master - I Like it Loud
Marshall Masters(?) - Don't Touch that Stereo
Ruffneck - Juggernaut
DJ Pavo
DJ Luna
DJ Lady Dana
DJ Korsakoff
DJ Outblast
Enz.

Jammer genoeg dat bij de Sensation feesten de meeste muziek die mijn stijl is alleen gedraaid wordt op Sensation Black terwijl die sfeer me echt niet aanstaat. Als je naar de dvd's ervan kijkt en je ziet die pillenslikkers? Niet veel zin in om daar tussen te gaan staan :-\
edit
Waar ik dus eigenlijk nooit naar luister is DJ Tiesto en consorten. Dat is naar mijn smaak dus echt zoveel te soft ;D
Wie volgt in deze stroming die waarschijnlijk verbannen hoort te worden van dit forum ;D
Wie we hier ook niet mogen laten ontbreken:
Pessa Pessa van Masoko Solo
Thrillseeka van The Stunned Guys & DJ Paul (kom er overigens nu pas achter dat een DJ Paul plaatje is ;D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Hmm.
Populair topic ;D
Of niemand durft toe te geven dat ze er naar luisteren, of er is gewoon vrijwel niemand die er hier naar luistert. En dat is goed mogelijk hierzo ;) ;D
Zit nu naar sensation black 2004 te luisteren.
Taking you back to the next milenium 8) 8) Lekkere beuker :P

Djang

Hardstyle is mijn favoriet.
Gabber is iets te gek en te snel voor mij, zelfde geld voor alles wat erna komt.

In aflopende favorieten volgorden: Super Marco May, Lady Tom, Donkey Rollers, Trance Generators en Technoboy.
De rest is wat minder en een beetje commercieel.

Voor HS luisterde ik veel Hard Trance en Hard House, toen was Cosmic Gate mijn nummer 1, maar daar is niks meer van over.
Die mannen draaien alleen nog maar techno en dat is dus de minst leuke stroom, dof eentonig geluid.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

VlisChris

Waar zitten hem nu eigenlijk de grootste verschillen in?
Vroeger (begin jaren 90) was gabber en hardcore toch wel redelijk hetzelfde voor mijn gevoel.
Lady Dana is volgens mij vooral hardstyle?
Veel muziekstromingen zijn tegenwoordig lastig in één hokje te proppen, maar deze stromingen zijn al helemaal lastig ;)

Djang

Er zijn gewoon teveel verschillende stromen  om nog een beetje verschil te kunnen maken :(
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Raphie

Hardcore heeft de clap op iedere maat, hardstyle op 2 en 4.
Hardstyle heeft meer dan 1 noot in de bassline ;D en soms een melodielijn (hiermee bedoel ik meer dan 4 noten  ;D)

JBL PRX Power!

Djang

Een expert  :D dat wist ik dus nooit en ik luister er al bijna 5 jaar na.
HS is leuker omdat er inderdaad melodie inzit, mag van mij soms best wel vrolijk klinken.

robbiedobbie

vroeger heel veel geluisterd naar muziek van het bonzai label (vooral de bonzai progressive cd's).

Het echte hakken en zagen heb ik me nooit mee bezig gehouden. Een discotheek waar we vroeger veel kwamen (The Goldfinger in Rosmalen) had de zonsdag altijd ingedeeld in twee 's middags Mellow en 's avonds vanaf 18u kwamen Darkraver en Mental Theo -toen nog onbekend- lekker beuken dat was altijd wel lachen.

Ook op feesten zoals de eerste mystery land onzettend gelachen met die gestoorde gabbers, zoals die gasten van de multigroove. Dat ging toen nog meer dan 50(!) uur achter elkaar door! Daarna zijn al die feesten ontzettend commercieel en over georganiseerd geworden.

ach.... waar zijn de tijden gebleven? Ik word oud.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Jimmy Conway

Ik ben ook een product van de gabber generatie. ;D
Hele gave tijd geweest.
Ieder weekend naar Club X, Multigroove, Ravestorm, Raveworld, Nightmare in Rotterdam feesten
en ga zo maar door.

Luister nog steeds veel house: trance, techno en vooral hardstyle. Lekker beuken in de auto, ha!

In februari naar Trance Energy geweest. De Madhouse stage was echt super.
Ik werd helemaal gek toen DJ Jean the House of House draaide.

Afgelopen vrijdag kaartjes bemachtigd voor Sensation White en Black.
En waarschijnlijk gaan we ook nog naar Incontrol/Flashforward. Yeeehaaaaaa. 8)

Een jaar of 15 later en house is nog steeds springlevend.

gr.Niels.

NielsLu

Citaat van: Jimmy Conway op maart  5, 2006, 19:04:07
Ik ben ook een product van de gabber generatie. ;D
Hele gave tijd geweest.
Ieder weekend naar Club X, Multigroove, Ravestorm, Raveworld, Nightmare in Rotterdam feesten
en ga zo maar door.

Luister nog steeds veel house: trance, techno en vooral hardstyle. Lekker beuken in de auto, ha!

In februari naar Trance Energy geweest. De Madhouse stage was echt super.
Ik werd helemaal gek toen DJ Jean the House of House draaide.

Een jaar of 15 later en house is nog steeds springlevend.

gr.Niels.

Hey Niels,

Dat is grappig.... Ik ben ook naar Trance Energy geweest  8)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

BWzes03

Mijn personal favourites zijn :
- Dana
- Pavo
- Beholder ( aka. Bodylotion aka. Neophyte)
- Donkey Rollers
- Zany
- Bad Boys

Maar daarnaast toch ook....

- Paul
- Darkraver
- Lars
- Gijs (Demisec !!!!)
- Panic
etc. etc.

Luister het vooral in de auto, maar ga ook nog wel eens naar feesten.. (HardBass in de SilverDome is coming up ! )
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Chris80

Het enige waar ik heeeeel af en toe eens naar luister in de auto is een beetje trance. Maar verder is die "muziek" niks voor mij :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

VlisChris

Citaat van: Jimmy Conway op maart  5, 2006, 19:04:07

Jaloers man :D
Jammer genoeg gaat geen van mijn vrienden naar die feesten toe.

Kerstmanno

Laatste bij Trance Energy geweest. Armin van Buuren maakt toch wel de muziek die mij het meest aanspreekt in deze richting.

@JimmyConway
Hee, ik heb je niet gezien hoor, bij Trance Energy!!!  ::)

FrankB

Nope, nooit van gehouden ook. Ik ging toch meer naar andere feesten.

Citeer
Als je naar de dvd's ervan kijkt en je ziet die pillenslikkers? Niet veel zin in om daar tussen te gaan staan

Beetje overdreven, het is niet dat je er last van hebt ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Tsss Frank, reken maar dat er veel mensen last van jou hebben gehad, je weet dat alleen niet ;D

FrankB

Citaat van: Menno-(b)ert op maart  6, 2006, 13:08:39
Tsss Frank, reken maar dat er veel mensen last van jou hebben gehad, je weet dat alleen niet ;D

Nog altijd, maar dat komt niet door pillen ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

VlisChris

Citaat van: FrenkB op maart  6, 2006, 13:06:53
Beetje overdreven, het is niet dat je er last van hebt ...

Het is inderdaad een beetje black & white gesteld ja ;) ;D
Maargoed.
Wel maf: aan de ene kant lijkt het me niets om daar los te gaan, maar op hetzelfde moment is het volgens mij ook wel weer supergaaf. Ergens zie ik mezelf nog wel gewoon een keertje gaan.
Zit nu overigens naar de megamix dvd te luisteren, maar die van 2004 is toch duidelijk beter voor mijn gevoel. Dit is allemaal zo kort op elkaar gemixed van al die DJ's. (en nee, dan niet de megamix op de dvd, maar de DJ line-up op de megamix dvd)

Jimmy Conway

Citaat van: Menno-(b)ert op maart  6, 2006, 12:02:28
@JimmyConway
Hee, ik heb je niet gezien hoor, bij Trance Energy!!!  ::)

Had je een Bert-pak aan? ;D

Kerstmanno

Citaat van: Jimmy Conway op maart  6, 2006, 13:34:46
Had je een Bert-pak aan? ;D

Nee, maar ik had wel een grote neger mee :)

Rappie

Ik heb een vrij brede muzieksmaak, en hou ook wel van een hardcorefeestje op z'n tijd. Heb een aantal dvds van MoH etc. dat geeft altijd wel een lekker sfeertje weer en dan heb ik ook weer helemaal zin om vol er tegenaan te gaan. Maar helaas zit een vriend van me die normaal mee die feesten afgaat een jaar in china, dus nu is het even rustig.

Laatst nog wel een keer naar X-Factor geweest waar Neophyte en Angerfist goed bezig waren ;D
Eigenaar van Paulthé

VlisChris

Angerfist wordt ik een beetje moet van eigenlijk.
Echt elke 5 minuten op mohradio.com komt die stomme reclame van de Brabanthallen wel weer voorbij ::)
Doet me er overigens aan denken om even een mp3tje op te zetten van MOH :P
Weer wat steviger beukwerk van Sensation White 2005 ;)
Afgelopen jaar was DJ Dana overigens in Middelburg bij de Dance Parade. Jammer genoeg te laat ontdekt, en geen kaartjes meer kunnen krijgen. Anders was ik zeer zeker even gaan kijken ;)
Mijn zus (die het wel wist :P) was er heen geweest, en die vond het te hard gaan. Dus voor mij waarschijnlijk precies perfect ;D

Matheus

dj PROMO natuurlijk, wat btw ook een gewelidig nummer is (niet van PROMO)--> Born in Florida, download maar ff
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

Wimpie007

Jeps, hier staat ook regelmatig iets van die strekking op (ik kan het ook niet allemaal definiëren ;)).
Favorieten niet echt, heb een vrij uitgebreide collectie :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...