VOX 200 KE maar dan cremona-achtig verkocht!!!

Gestart door franks, februari 23, 2006, 23:02:06

Vorige topic - Volgende topic

geenius

oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

advr

Citaat van: franks op september  3, 2006, 19:48:35
Eindelijk is het dan zover, gistermorgen de eerste baffle in de kast gelijmd en na het voetbal van de jeugd was hij uitgehard.

Het hoog klinkt veel gedetailleerder als in de vorige vox-kasten, het laag is veel strakker, over het middentoongedeelte kan ik nu nog niet oordelen omdat ik daarvoor nog te weinig geluisterd heb en om dat ik met mijn oren de grens tussen laag/midden em midden/hoog niet goed kan aangeven, maar dat komt na veel luisteren nog wel.

Nu komt het finetunen van de kast met de hoeveelheid demping, ik begin met geen dempingsmateriaal in de kasten en zoals het nu klinkt ben ik al zeer tevreden.
De oude vox kasten zaten helemaal vol met dempingsmateriaal, anders was het meer een plok-bas, maar nu klinkt het met lege kaste al prima, waarschjnlijk toch de vorm van de kasten.
De lengte van de BR-pijp is nu iets van 20 cm, hier ga ik deze week mee  experimenteren.

Groet frank

Ontzettend mooi Frank, je kijkt even niet in het draadje en klaar zijn ze ;D ;D

Dat geluid komt ook vast wel goed. Als je er alleen al naar kijkt zijn ze fantastisch!

Veel kijk- en luisterplezier 8) 8)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

voodooless

Walter_PPK

Wow respekt! Ik zou er met de tijd toch units in zetten die meer waardig zijn aan dit meesterwerk. Thiel/Eton combi bv.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

franks

Gisteravond eigenlijk voor het eerst rustig kunnen luisteren, voordat ik er mee begon heb ik de br-pijp wat korter gemaakt (kwestie van schuiven ;D) van 21 naar 19 cm.
Dit zou de lengte moeten zijn bij een volume van 44 liter, diameter van 75 mm en f van 35 Hz(winisd pro).

Nou het resultaat mag er wezen, alles klinkt veel gedetailleerder als eerst en het laag lijkt nu in de pure-direct mode nog lager te gaan als eerst in stereo met de sub, het verschil is alleen dat het nu zonder sub veel strakker klinkt.

Dit had ik echt niet zo verwacht, zo'n groot verschil, ik denk dat het het gevolg is van de vorm van de kast in combinatie met de bracing's, en misschien de teflon interne bekabeling, aan het laagfilter zelf is qua opbouw niets veranderd, alleen hard-wire geworden.

Het laag van de 5e track van de stonehenge 5 cd van Hatfields end is een mooie  referentie om te horen hoe het laag klinkt, verder genoten van Nils Loffgren, acoustic live 97, klinkt super en de dvd February van Kane, deze klinkt nu veel ruimtelijker als voorheen.

Al met al ben ik nu een tevreden mens en ga ik nu eerst een subwooferkabel maken van een stuk dunne coax-kabel dat ik hier nog heb liggen, gewoon om eens te experimenteren.
De kabel is vrij dun en heeft een kern van gevlochten en verzilverde? koperdraadjes (denk ik).

Op de mantel staat gedrukt: Axon cable AWM STYLE 1354 -150 C-30V, de kabel voelt soepel en solide aan, kent iemand deze kabel en is hij geschikt om een subwooferkabel van te maken of eventueel analoge interlinks??

groet Frank

Hanz71

Impressive! Erg mooi fineertje ook!
Wat voor sub is het overigens?

franks

Het  is een phonar sub (ASM 100)die ik ooit in een moment van verstandsverbijstering (5 jaar geleden)heb gekocht bij stassen in venlo, ik had mijn zinnen gezet op iets van kef, maar ik heb me om laten praten destijds.
Inmiddels heb ik er een aantal jaar geleden een andere, veel zwaardere kast voor gemaakt, maar van de driver die er in zit heb ik 0 parameters en ik kan er ook niets over vinden, dus de kast die ik gemaakt heb is eigenlijk qua volume en BR-pijp volkomen uit de lucht gegrepen.
Misschien wordt dit een volgend project ??

groet Frank

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Interficior

Citaat van: franks op september  6, 2006, 23:00:10
Het  is een phonar sub (ASM 100)die ik ooit in een moment van verstandsverbijstering (5 jaar geleden)heb gekocht bij stassen in venlo, ik had mijn zinnen gezet op iets van kef, maar ik heb me om laten praten destijds.
Inmiddels heb ik er een aantal jaar geleden een andere, veel zwaardere kast voor gemaakt, maar van de driver die er in zit heb ik 0 parameters en ik kan er ook niets over vinden, dus de kast die ik gemaakt heb is eigenlijk qua volume en BR-pijp volkomen uit de lucht gegrepen.
Misschien wordt dit een volgend project ??

groet Frank
Ik gok zomaar dat de kast groter zou moeten worden. ;)

Maar dat wordt dan echt (laten) nameten, en dan weet je parameters om een goede kastvolume en pijp te maken. :)

Had ik al gezegd dat ik het resultaat echt prachtig vind? Als enige puntje van kritiek kan ik aanvoeren dat ík het 'gat' waar de woofer inzit precies zou laten afdekken door een frontje speakerdoek, die er precies invalt.
Take it or lease it

Jean Pierre

Wat een ongeloofelijk mooie speakers zeg! misschien nog wat overzichts fotos van alles in het geheel  ;D

Mvg,

Reinout

PS: Weet iemand een winkel in groningen waar je het dit skai leer kan halen?

franks

@Interficior, met die grilletjes ben ik al bezig,het worden gebogen plaatjes mdf van 3mm(2x) die ik in mijn zijwandenmal ga lijmen, daar ga ik dan een gat infrezen en een omtrek uitfrezen zodat er dan een gebogen ronde cirkel ontstaat die precies in het gat van de woofer valt.
Dit geheel wordt dan bekleed met zwart luidsprekerdoek.

@jean pierre, dat skaileer kun je gewoon bij iedere stoffenwinkel kopen voor 1 euro/mtr

groet Frank

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Rob Eric Blank

Ziet er enorm gaaf uit. Als ze maar een beetje klinken zoals ze eruit zien dan komt het zeker goed! Geniet ze!

bassmotion

Citaat van: Jean Pierre op september  7, 2006, 20:36:50

PS: Weet iemand een winkel in groningen waar je het dit skai leer kan halen?

Je kan skaileer kopen bij Lappenland aan het boterdiep in groningen.

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Jaqo

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Wijx wondere wereld

mooi man!

jammer dat die zijwoofer de lijnen een beetje verstoren
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

PaulSQ

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

simsalabim

Heel gaaf en dat geeft mij weer inspiratie om dat  gebogen werk mee te nemen in mijn nog uit te werken ontwerp voor een paar toekomstige stereo speakers.
Proficiat en heel veel luisterplezier!! (en hoge WAF trouwens ;))

gr. Simon
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

franks

Op verzoek nog een paar detailfoto's

Groet Frank

franks

en nog een paar. (De componenten in de Br-pijp zie je in het echt niet zitten ;D)

franks

en de laatste voor vandaag

groet frank

Pai Mei

Frank, die speakers zien er geweldig uit. 

Je zocht nog iemand met een meetmicrofoon. Ketelaar in tHarde bouwt speakers, misschien dat hij zou willen/kunnen helpen. www.jkacoustics.nl

Groet,

Wim
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

WMC

Er zijn zo veel mensen met een meetmicrofoon, ik denk dat er via het forum genoeg mensen bereid zijn zo'n project een handje te helpen. Wij hebben er bijvoorbeeld ook eentje thuis via een Behringer....
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R