Vanuit EAC direct naar Flac

Gestart door indoubt, februari 12, 2006, 15:51:40

Vorige topic - Volgende topic

indoubt

Ik weet niet of dit in deze sectie thuishoort maar ik neem aan dat het hier het best op zijn plaats is.

Voor mijn (toekomstige) HTPC wil ik graag mijn CD's naar de harddisk zetten allleen dan op zo'n manier dat ik geen (of slechts zeer beperkt) kwaliteit verlies. Ik wil hiervoor graag het FLAC formaat gebruiken voor audio files. Als player wordt waarschijnlijk foobar2000 gebruikt en een externe M-audio geluidskaart.

Nu heb ik al op verschillende plaatsen gezocht maar ik krijg cd's die ik met EAC rip niet automatisch naar flac terwijl dit wel zou moeten kunnen. (optie gecomprimeerd en als compressieprogramma flac opgeven in plaats van bijv. LAME) Zowel op de flac site als ook op andere sites wordt dit aangegeven maar dit heeft bij mij niet geresulteerd in het gewenste resultaat.

Zijn er mensen die dit voor elkaar hebben en zo ja hebben hoe hebben jullie dit gedaan?

meelzs

ik heb dit ook niet voor elkaar kunnen krijgen.. heb zelf dan geprobeerd met monkeys audio (.ape). Eac start wel monkeys audio op maar deze geeft dan vervolgens een error waardoor de bestanden niet worden gecomprimeerd.
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

rbormans

ik heb dit helemaal voor mekaar 

CD'tje er in, je drukt de MP3 button (what's in a name), hij genereert eerst een WAV file, en die zet hij vervolgens automatisch om naar FLAC met de correcte tags

ik zal vanavond de schermprintjes van de settings even in deze post zetten

meelzs

Mooi ;D daar ben ik ook wel benieuwd naar :P
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

rbormans

F9 EAC instellingen
Bijlage 14506_039.jpg

F11 Compressie Instellingen
Bijlage 14506_040.jpg

Bijkomende commandolijn instellingen:
-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %s

CineSmurf

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

rbormans

CineSmurf

Citaat van: Raf (B) op december 22, 2009, 08:28:21
Daar kom je na 3 jaar achter ;)  ;D

Ach, je moet bij de basis beginnen.

Is die wonderzin:
Citeer-8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %s

Voor de beste kwaliteit?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

rbormans

Citaat van: CineSmurf op december 22, 2009, 08:58:46
Is die wonderzin: -8 -V -T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" %s
Voor de beste kwaliteit?
http://flac.sourceforge.net/documentation_tools_flac.html#general_options
-8 --> compression level ~ 8 is meeste compressie (FLAC is lossless, compressie gaat niet gepaard met kwaliteitsverlies)
-V --> verify (kijkt na of de FLAC file na decodiing terug de WAV is)
-T "artist=%a" -T "title=%t" -T "album=%g" -T "date=%y" -T "tracknumber=%n" -T "genre=%m" --> overnemen van tags

CineSmurf

Incognito

Topic is al lange tijd stil, maar probeer het toch. Waarom stel je bij de flac in dat hij hem moet encoden op 192 kb/s en niet een hogere bitrate?

Of gebeurt hier verder niks mee aangezien het sowieso om een lossless bestand gaat?

Nahpets

Citaat van: Incognito op april 25, 2010, 10:56:14
Of gebeurt hier verder niks mee aangezien het sowieso om een lossless bestand gaat?

Bingo!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mack

Citaat van: Incognito op april 25, 2010, 10:56:14
Topic is al lange tijd stil, maar probeer het toch. Waarom stel je bij de flac in dat hij hem moet encoden op 192 kb/s en niet een hogere bitrate?

Je geeft zelf al het antwoord, hier gebeurt niks.
Je gaat van Wav bijv. naar Flac.

rbormans

En waarom moet je op de knop MP3 duwen als het naar flac gaat ;)  (misschien is het inmiddels gewijzigd bij EAC, ik gebruik nu dbpoweramp om te rippen)

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Sol

Oh, Raf was me al voor. :)
Maar is een uitstekend programma!
CD-info wordt van internet geplukt, aangeven dat je naar FLAC wil rippen*, en dB doet de rest!

* wel eerst de FLAC codec van hun site plukken (gratis) na installatie van dB
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

OMD

wat is eigenlijk het voordeel van FLAC tov WAV? Je kan toch ook alles gewoon WAV laten? dacht dat altijd nog het beste was.

oud_account_1

Citaat van: OMD op mei  8, 2010, 23:15:57
wat is eigenlijk het voordeel van FLAC tov WAV? Je kan toch ook alles gewoon WAV laten? dacht dat altijd nog het beste was.

FLAC bestanden zijn gecomprimeerd, en daardoor kleiner dan de WAV variant.
Belangrijker (imho) is dat FLAC metadata kan bevatten zoals artiest, tracknaam etc.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values