BB&G nu ook dealer van MartinLogan!

Gestart door garmtz, februari 8, 2006, 16:10:22

Vorige topic - Volgende topic

Jukie

Citaat van: garmtz op juni 22, 2006, 16:20:18
O.k. Nouja, de uitnodiging staat anyway. Heel binnenkort dus eindelijk de Stage binnen!

Het zit eigenlijk zo:

Ik krijg per november (als het goed is) een nieuw huis en hierin zitten een aparte woonkeuken en woonkamer. Oftewel: er moet sowieso een stereo set bij.

Verder wordt de huiskamer dus voornamelijk ingericht als HT (maar dan met gezellige huiskamerkleurtjes i.p.v. ht rood/zwart  ;D, ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe en wat...)

Ook komt er dan sowieso een projector bij (+scaler?) en eventueel worden de huidige speakers dan gebruikt als stereo speakers in de woonkeuken en neem ik de speakers en apparatuur van de ht ook volledig onder handen. Dit alles ligt er dus even aan hoe de huidige set klinkt in de nieuwe situatie.

Aan de andere kant wordt dat dan wel een dure grap en kies ik er dus misschien juist voor de huidige set te behouden voor films (evt. met upgrade van de rears naar dezelfde speakers als de fronts) en kies ik er dus voor alleen een compleet nieuwe stereo set neer te zetten in de woonkeuken.

Maar dit alles wordt dus op zijn vroegst Januari.

Vandaar dat ik mezelf nu nog niet te gek wil gaan ziten maken (ik moet al genoeg zaken bedenken voor dat huis  ;D), ik was echt gewoon nieuwsgierig.

Die center vind ik trouwens wel ontzettend mooi om te zien  :P

bmateijsen

Hoi Jukie... gewoon een keer een afspraak maken, je bent van harte welkom! Kunnen we je evt. ook wat advies geven over de nieuwe situatie.

Groet,

Bjorn

LexiconLogan

Heren van BBG,

Wat vragen:
A) (open deur) Gaat ML goed samen met Lexicon?
B) Waar in NL kun je ML beluisteren?

dank.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

Dat is een open deur... Garmt draait met Lexicon en ML, hoewel hij het op eindversterkers van Chord doet.
En het antwoord op de 2de vraag is dus in Den Haag!

Citaat van: Kefmania op januari 16, 2007, 16:06:29
Heren van BBG,

Wat vragen:
A) (open deur) Gaat ML goed samen met Lexicon?
B) Waar in NL kun je ML beluisteren?

dank.

garmtz

Even wat nieuwtjes van de show in Munchen:

Er komt een opvolger van de CLS, de MartinLogan CLX. Een nieuwe full-range elektrostaat dus! Hij wordt zo te zien hoger dan de CLS, maar minder breed:

Het paneel bestaat uit twee delen: eentje voor midden en hoog en eentje voor laag. De speaker gebruikt een soort 'wings', zoals we die ook kennen van Audiostatic om de laagweergave te verbeteren en door te laten lopen tot 40 Hz. Er was al een voorbode voor dit model in een setting op de Depth i en Decent i, die 'CLX' werd genoemd (als je de subs op die setting zet, vult de sub de CLX zo goed mogelijk aan.

Dan twee andere nieuwe vloerstaanders, de MartinLogan Source en MartinLogan Purity:

De Purity is een volledig actief systeem met klasse D versterkers. Je hoeft dus alleen nog maar een voorversterker of CD-speler met geregelde uitgang (of iPod!) aan te sluiten. Hier een plaatje:

De Source is een iets kleiner model, dat passief is. Dit zal de echte opvolger worden van de Clarity:

Zowel de Source als Purity hebben een basis die 180 graden kan worden gedraaid, zodat de hellingshoek van de speaker kan worden aangepast (bijvoorbeeld voor een lage of hoge zitpositie).

Tot slot werd een kleinere center speaker gepresenteerd, de MartinLogan Motif:

Ook deze speaker heeft draaibare onderzetters, voor een meer omhoog staande positie.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

garmtz

Citaat van: molle op mei 21, 2007, 11:18:43
Ziet er weer mooi uit 8)

Zeker weten! Zeker de CLX en de Purity hebben mijn volledige aandacht! 8)

molle

Citaat van: garmtz op mei 21, 2007, 11:20:17
Zeker weten! Zeker de CLX en de Purity hebben mijn volledige aandacht! 8)

Al enige richtprijzen?

EDIT: The Super summit and CLX are two different rumored speakers. The Super summit is a rumored addition to the lineup in the $17,000 U.S range. The CLX is a CLSIIz full rage ESL speaker with Xstat technology, rumored to be around $7,000.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

garmtz

Nee, prijzen zijn nog absoluut niet bekend, maar ik denk dat de Source wel zo rond de €3500 zal zijn en de Purity wellicht tegen de €4000-€4500. En de EDIT heb je van het MartinLoganOwners.com forum, ik herkende die zin... ;)

molle

Zou dit lukken in mijn living Garmt? Martin Logans bedoel ik.
Als ik naar andere speakers ga uitkijken he. Zal nog niet voor direct zijn :P

garmtz

Tuurlijk kan het! Zeker een Vantage of Summit heeft aardig wat laag (actief). En ze doen het erg fijn op Lyngdorf... ;)  De Vantage is €6.400, de Summit kost €12.950... In jouw ruimte is bijna iedere speaker 'te klein'... ;)

molle

Citaat van: garmtz op mei 21, 2007, 11:44:41
Tuurlijk kan het! Zeker een Vantage of Summit heeft aardig wat laag (actief). En ze doen het erg fijn op Lyngdorf... ;)  De Vantage is €6.400, de Summit kost €12.950... In jouw ruimte is bijna iedere speaker 'te klein'... ;)

Summit kost €12.950.  Slik :P

Wat is het verschil van prijs tussen deze 2 speakers?

Ben toch nog een leek met electrostaten. Heb ze nog nooit gehoord :-[
Wil toch wel ergens is gaan luisteren hoor.

garmtz

Citaat van: molle op mei 21, 2007, 11:52:21
Summit kost €12.950.  Slik :P

Wat is het verschil van prijs tussen deze 2 speakers?

Geluidskwaliteit... ;D 

De summit heeft meer vermogen voor het actieve laag, met twee 10" woofers en een laagregeling bij 25 en 50 Hz in plaats van de enkele 8" woofer van de Vantage en regeling bij 35 Hz. Verder is het paneel van de Summit groter (breder en hoger) dan van de Vantage en dus de overgangsfrequentie naar de woofer lager, dus er wordt meer door het paneel gedaan.

Ik moet wel toegeven dat de Vantage heel veel van de Summit wegheeft, alleen juist in een kamer als de jouwe komt het ruimere laag van de Summit echt goed tot zijn recht. In een kleinere kamer kan een Vantage behoorlijk dicht bij de Summit komen.

molle

Citaat van: garmtz op mei 21, 2007, 12:01:05
Geluidskwaliteit... ;D 

De summit heeft meer vermogen voor het actieve laag, met twee 10" woofers en een laagregeling bij 25 en 50 Hz in plaats van de enkele 8" woofer van de Vantage en regeling bij 35 Hz. Verder is het paneel van de Summit groter (breder en hoger) dan van de Vantage en dus de overgangsfrequentie naar de woofer lager, dus er wordt meer door het paneel gedaan.

Ik moet wel toegeven dat de Vantage heel veel van de Summit wegheeft, alleen juist in een kamer als de jouwe komt het ruimere laag van de Summit echt goed tot zijn recht. In een kleinere kamer kan een Vantage behoorlijk dicht bij de Summit komen.

Helder ;)

LexiconLogan

Citaat van: garmtz op mei 21, 2007, 12:01:05

Maar ik neem aan dat een DD18 met een Vantage ook voldoende laag brengt Garmt?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

LexiconLogan

molle

Citaat van: Ruben op mei 21, 2007, 12:05:05
Maar wel prijzig :P  ;)

Tja, ze zijn niet veel duurder dan sommige modellen van LV's.

LexiconLogan

is niet te vergelijken natuurlijk..ik ben in ieder geval om; de volgende worden ML

R

Je was toch al om... ;)

Citaat van: Kef-mania op mei 21, 2007, 12:10:29
is niet te vergelijken natuurlijk..ik ben in ieder geval om; de volgende worden ML

molle

Citaat van: Kef-mania op mei 21, 2007, 12:04:21

Hmm, als je dan nog zo een bakbeest van een sub moet plaasten kan je beter iets meer geven vind ik voor de Summit.

LexiconLogan

molle

Citaat van: Kef-mania op mei 21, 2007, 12:10:29

Ik blijf nog even hangen bij Thiel. Daarna zien we wel weer ;)

garmtz

Citaat van: Kef-mania op mei 21, 2007, 12:04:21

Als je een subwoofer kunt en wilt plaatsen, dan is dat een heel mooie oplossing!

LexiconLogan