Tekst selecteren en typen overschrijft vorige tekst niet meer

Gestart door VlisChris, februari 8, 2006, 13:16:42

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Het is een beetje lastig te omschrijven, maar als ik tekst selecteer (zowel op internet als in bv Word), en ik begin te typen terwijl de tekst geselecteerd is, hoort eigenlijk de geselecteerde tekst vervangen te worden door de nieuwe tekst.
Het probleem is: opeens doet mijn pc dat niet meer. Dat moet wel een instelling ergens zijn, maar kan iemand me vertellen hoe en wat om dat op te lossen?
Het is echt bijzonder irritant dat die niet meewerkt. Zeker als je voor school veel met verslagen bezig bent.
Alvast bedankt!
ps: desktop is een Logitech MX3000

misteranderson

Ehh...

Is dit niet gewoon verholpen, als je 'insert' knop op je toetsenbord indrukt ?
Imagination is more important than knowledge...
- Albert Einstein

Markaudio

Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

FrankB

Citaat van: misteranderson op februari  8, 2006, 13:20:28
Ehh...

Nee, of insert nu aan of uit staat maakt voor deze functionaliteit niet uit.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Citaat van: misteranderson op februari  8, 2006, 13:20:28
Ehh...

Nope.
Dan gaat het letter voor letter. En ik wil dat de volledige tekst weer gewoon weg is als ik doe zoals ik omschreef ;)

FrankB

Volgens mij is dat geen setting, maar standaard functionaliteit. Heel raar. Wat heb je dan lopen kloten met je pc?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VlisChris

Helemaal nix noppens nada.
Dat is het vreemde. Ook geen vreemde toetsencombinatie ofzo, gewoon van het ene op het andere moment.
Het is ook niet dat de software an mijn toetsenbord voor problemen zorgt, want die had ik al twee weken daarvoor geinstalleerd...

subsonick

Als je Windows XP hebt zou je een systeemherstel kunnen proberen.
HK AVR335, Wharfedale Diamond 9 set.

Erik

Wat je ook kan doen is zoals ik vroeger werkte, ;D selecteren, delete en dan gaan typen. Zelfde effect 1toets meer dan nodig gebruiken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Dat delete werk ik de godganse tijd mee. Maar dat werkt me eens irritant zeg. Ben er echt helemaal aan gewend om het gewoon te selecteren, en direct door te typen.

meelzs

Als je in Microsoft Word naar tablad "extra" gaat en daar op opties klikt. dan ga je naar bewerken en dan kan je selectie overschrijven aanvinken... Als het goed is, is daarmee je probleem opgelost :) Laat je het weten als het hiermee gelukt is?!
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

VlisChris

Lees je berichtje nu pas :-\
Jammer genoeg is mijn eigen pc eergister volledig overleden zoals het er nu naar uitziet, maar als ik de kans heb om het te controleren zal ik dat zeker even doen ;)
Thanx voor de tip alvast :D