Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Incognito

Ik denk niet dat ik bij de lidl langsga hoor :P, het blijft altijd de kwestie van een kwartier rijden voor de lidl en de albert heijn die dicht om de hoek zit, is wel bekend denk ik ;). Maar komt goed!

kris

Citaat van: beunky op januari 25, 2006, 15:39:58
Nee.
Een AV192 scheelt niet veel met een DP qua klank naar verluidt maar is zéker niet identiek.
De mogelijkheden qua uitbreiding zijn inderdaad wel veel groter.

dat is hij zeker wel !!
ik heb de 32 een tijdje gehad en ben nu naar de 192 gestapt...
Met films die ik terug bekijk die ik daarvoor op de 32 zag of beleefde, worden nu van 'tiens' het kan dus nog beter!

Alhoewel ik een tijdje met een bug dacht te zitten ,zat ik met een defecte digitale interlink! kreeg te pas en te onpas error 102 en offset dc spanning toen ik er op uitkwam dat het de gloednieuwe kabel was van Straight Wire the digital reference heb ik nu terug de MIT digital reference tussengezet... eindelijk geen nagelbijtende errors meer!

Ben er van overtuigd dat Lexicon het zeker niet beter doet of de MAP Audionet

Tag Mclaren AV192R, Tag eindbakken etc...
http://my.hifi.nl/index.php?user=120

garmtz

Even over de MAP...  ::)   ALS je de MAP voor €2000 zou kunnen kopen, moet hij zeker meedoen, aangezien ik dit met muziek (maar ook in surround) één van de mooiste (zeer objectief beoordeeld, er bestaat ook zoiets als smaak!) units vind. De unit die hier op het forum wordt aangeboden is €4500 en dat is gewoon te duur voor de topic starter. Dat was het enige dat ik wilde zeggen... Ik heb zo'n beetje alle processoren in mijn set gehad en de Audionet speelde mee met de top (Lexicon MC-12, Theta Casablanca, Bryston SP1.7). Had alleen een balans die ik te 'Duits' vond: te analytisch en te pittig, te weinig muzikaal. Met klassiek valt dat erg op, met popmuziek minder. Met films kwam dit ook naar voren. De Audionet heeft wel een erg mooie 'rust' en controle.

beunky

Citaat van: kris op februari  6, 2006, 19:51:33
dat is hij zeker wel !!
ik heb de 32 een tijdje gehad en ben nu naar de 192 gestapt...
Met films die ik terug bekijk die ik daarvoor op de 32 zag of beleefde, worden nu van 'tiens' het kan dus nog beter!

Hoe bedoel je, zeker wel een enorm stuk beter dan de AV32R DP?
Of bedoel je, zeker wel identiek? ???
Ik zeg ook dat het wel beter is, maar naar verluidt is de stap van AV32R Single Processor naar AV32R Dual Processor veel groter dan de stap van AV32R DP naar AV192R, maar volgens jou is dat dus niet zo?
Dan ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar die AV192R ;D ;D ;D
Daarvoor krijg ik waarschijnlijk op een redelijke termijn wel een kans om dat te horen ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

GerritZ

Volgens mij heb je gelijk Beunky, Johnny_Bravo heeft beide in huis gehad en hij speelt nu met een AV32R dp, hij zal het moeten kunnen vertellen.

Maar goed ik zal het binnenkort zelf wel horen bij de zelfde persoon waar jij ook op doelt

kris

Citaat van: beunky op februari  6, 2006, 21:21:55
Daarvoor krijg ik waarschijnlijk op een redelijke termijn wel een kans om dat te horen ;D

dat kan in de toekomst geregeld worden, maar het is dan wel in Belgie te doen hé...

beunky

Citaat van: kris op februari  7, 2006, 10:34:45
dat kan in de toekomst geregeld worden, maar het is dan wel in Belgie te doen hé...

Haha ik doelde op iemand anders ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Johnny_Bravo

Citaat van: GerritZ op februari  6, 2006, 22:12:09
Volgens mij heb je gelijk Beunky, Johnny_Bravo heeft beide in huis gehad en hij speelt nu met een AV32R dp, hij zal het moeten kunnen vertellen.

Maar goed ik zal het binnenkort zelf wel horen bij de zelfde persoon waar jij ook op doelt

De 192 heeft wat meer megelijkheden en gebalanceerde uitgangen.
Ook heeft de 192 een andere opzet voor de voeding.

Geluidstechnisch zit er vrijwel geen verschil in (mijn oordeel).

GerritZ

blue-eyes

Citaat van: beunky op februari  6, 2006, 21:21:55
Hoe bedoel je, zeker wel een enorm stuk beter dan de AV32R DP?
Of bedoel je, zeker wel identiek? ???
Ik zeg ook dat het wel beter is, maar naar verluidt is de stap van AV32R Single Processor naar AV32R Dual Processor veel groter dan de stap van AV32R DP naar AV192R, maar volgens jou is dat dus niet zo?

Misschien heeft Kris een SP gehad, of zelfs de 96khz versie, dan is de grote stap voorwaarts wel te verklaren. Maar goed, wie zijn wij om het te ontkennen? Het blijft altijd subjectief. Als iemand dat met zijn oren hoort is het waar ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

GerritZ

Citaat van: Martin_M op februari  7, 2006, 23:11:38
Ik zeg maar zo; Ik zeg maar niks......... ;D

Doe dat dan ook niet  ;D

Even on-topic, ben zeer benieuwd naar de onderlinge verschillen in deze shootout, maar goed dat hoor ik nog wel van M&M.

Gerrit

Jean Sibelius

Hoi Lucas,

Laat je nog even de afstanden van de speakers e.d. weten, dan kan ik dit weekend vast gebruiken om e.e.a. in de processor te zetten. Heb zelf nog steeds een 2.1 systeem, dus ik zal wel even moeten zoeken waar alles in te stellen is ;).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Incognito

Hoi Jan,

Prima, ik heb ze hieronder even opgesomd. Helaas heb ik zelf nog geen db-meter (staat nog steeds op mijn nu-kopen lijstje, maar kom er telkens niet aan toe en zou niet weten welke/ wat ik precies moet hebben). Dus de standen als in mijn processor zijn zoals door mijn auto-config microfoon opgenomen. Ik geloof niet dat deze standen al te slecht zijn omdat ik in reviews heb gelezen dat dit aardig in de buurt komt van calibratie met een db-meter (de afstanden kloppen iig), maar goed, helemaal perfect zal het niet zijn. Mocht iemand even een db-meter aan me uit kunnen lenen, dan kan ik dit weekend even de goede instellingen naar boven toveren... :D iemand (audiofiel mssn? -> wil hem wel even op komen halen)?

De standen op dit moment:
Alle speakers op large en geen subwoofer.
Delay time en channel level:
FL: 3,7m en 0,5db
FR: 3,6m en 2,0db
C: 3,7m en 0,5db
SL: 3,2m en -1,5db
SR: 3,7m en 0db

Ik hoop dat je/ jullie het daarmee redden, maw, ik hoop dat jullie de vertragingstijd niet in milliseconden hoeven in te voeren, want ik heb geen idee hoe ik dat moet omrekenen  :-[.

Groeten!

Lucas.

Martin_M

Citaat van: Incognito op februari  8, 2006, 17:47:30

Ik hoop dat je/ jullie het daarmee redden, maw, ik hoop dat jullie de vertragingstijd niet in milliseconden hoeven in te voeren, want ik heb geen idee hoe ik dat moet omrekenen  :-[.

Afstanden zijn voor mij voldoede (de TAG rekent de rest zelf uit).
Ik denk dat de gain's niet nodig zijn om vooraf in te vullen. Ik verwacht dat dit per pre toch wel iets anders zal zijn als je op 75 db. calibreerd. Dat zullen we toch bij je thuis even moeten meten. Ik neem iig de db-meter wel mee.

Teejoo

Citaat van: Johnny_Bravo op februari  7, 2006, 11:39:57
Ook heeft de 192 een andere opzet voor de voeding.
Nee hoor. Wat hij wèl heeft is de aansluiting voor een externe voeding voor als je de scaler hebt. Dat trekt hij namelijk niet. Maar dat staat los van de audio voeding. De voedingen en aarding van de SP tov de DP is wel een stuk verbeterd.

De gebalanceerde uitgangen....tja, als ik geen km echt lange kabels nodig heb zou ik een verloopje nemen. De 192R is nou eenmaal geen gebalanceerd ontwerp, dus heeft de XLR uitgang alleen zin voor langere kabels. Maar ja, het is natuurlijk een samenspel met de eindtrap. Dus proberen (op gelijk volume!) is de tip.

Verder hoor ik geen verschil tussen de AV32R DP en  AV192R, en ik heb ze toch goed aan de tand gevoeld.

kris

Citaat van: Blue-Eyes op februari  7, 2006, 20:11:46
Misschien heeft Kris een SP gehad, of zelfs de 96khz versie, dan is de grote stap voorwaarts wel te verklaren. Maar goed, wie zijn wij om het te ontkennen? Het blijft altijd subjectief. Als iemand dat met zijn oren hoort is het waar ;)

dat klopt, ik had de AV32R SP...
wat ik ook veranderd heb tov vroeger is dat ik de XLR uitgang van 192 met de 3X250R Tageindversterker het laag van de fronts voedt en de Staight Wire interlinks vervangen heb door de Monster M950's... heel positief resultaat. daarvoor moest ik met T-stukken de interlinks verbinden met de teveel interferentie als gevolg.
Idd wat jezelf hoort blijft subjectief

blue-eyes

Citaat van: kris op februari 11, 2006, 12:37:43
dat klopt, ik had de AV32R SP...
wat ik ook veranderd heb tov vroeger is dat ik de XLR uitgang van 192 met de 3X250R Tageindversterker het laag van de fronts voedt en de Staight Wire interlinks vervangen heb door de Monster M950's... heel positief resultaat. daarvoor moest ik met T-stukken de interlinks verbinden met de teveel interferentie als gevolg.
Idd wat jezelf hoort blijft subjectief

Kijk! De DP is toch nog wel wat anders dan de SP. Kan je nagaan hoe groot het verschil tussen DP en SP is, de DP staat dicht of is gelijk aan een 192. Tenminste, dat laatste van horen zeggen. Verschil SP en DP hier zelf meegemaakt ;)

Iig: iedereen veel plezier, ben benieuwd!

Jukie

Stomme vraag misschien  ;D, maar stond er al ergens in deze draad een adres vermeld  ???

Martin_M

Citaat van: Jukie op februari 16, 2006, 10:04:01
Stomme vraag misschien  ;D, maar stond er al ergens in deze draad een adres vermeld  ???

We zullen één dezer dagen wel een PM krijgen verwacht ik ;)

Jukie

Incognito

Vandaag nog :). Ik wil een routebeschijving maken, een soort van dagindeling (dat we niet in de knoop komen met de tijd) en een checklist voor de beoordeling (dat we niet in de war raken door het grote aantal processoren). Die zal ik vanavond even rondsturen.

Groeten,

Lucas.

Smitsmans

Hoi Lucas,

Mogelijk vereandert het tijdpad van het familie uitje dit weekend. Dat kan betekenen dat ik inderdaad ergens halverwege de middag bij je aankom.

Er bestaat echter een kleine kans dat ik pas laat in de middag in Den Helder aankom. Dan loont het zich niet meer om naar Hilversum te rijden. Ik kan dat dan pas laten weten als ik in Den Helder aankom.

In principe dus tot zondagmiddag. Anders kunnen we misschien een andere keer afspreken voor een TAG Classe en luidspreker minisessie.

Groeten, Guido

Incognito

Is ok, we hebben gelukkig nog andere tag's hier, maar ik vind de jouwe wel interessant vanwege de prijs, ik hoor het wel, maak je niet te druk, andere afspraak is ook gezellig!

Groeten,

Lucas.