Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Ik heb zaterdag de 18e of een spelletjesavond met vrienden of we hebben een receptie van een prins carnaval uit Neerkant ;D.

Nog even uitvechten met mijn vriendin wat het gaat worden, maar 11:00 lijkt me wel een redelijke tijd om te beginnen. Vind wel dat iedereen de kans moet krijgen om minstens 1 uur zijn pré te laten spelen en daarna zal er nog wel een tweede ronde komen om tot een uiteindelijke uitspraak te kunnen komen welke pré het meest tot zijn recht komt (als dat sowieso al gaat lukken)  ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Incognito

Citaat van: HSN op februari  2, 2006, 20:41:58
Vind wel dat iedereen de kans moet krijgen om minstens 1 uur zijn pré te laten spelen en daarna zal er nog wel een tweede ronde komen om tot een uiteindelijke uitspraak te kunnen komen welke pré het meest tot zijn recht komt (als dat sowieso al gaat lukken)  ;)

Ik ben zelf ook errug benieuwd!!!

Om te zorgen dat ik in ieder geval goed voorbereid ben; iemand nog de voorkeur voor lekkere hapjes? Verder, mochten we daar behoefte aan hebben (gezien de tijd), dan vind ik het prima om hier met zijn allen iets van chinees, pizza, snackbar of iets dergelijks te regelen..

Jimmy Conway

Als je serieus wilt luisteren zou ik het niet te druk maken.
Ik kom graag nog eens keer luisteren als je een aanschaf
hebt gedaan.

Veel plezier in ieder geval. :)

Martin_M

Hé Incongnito,

Niet om het moeilijker te maken maar de Audionet Map2 die op dit forum wordt aangeboden moet ook een hele leuke processor zijn.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Citaat van: Martin_M op februari  3, 2006, 13:53:01
Hé Incongnito,

Niet om het moeilijker te maken maar de Audionet Map2 die op dit forum wordt aangeboden moet ook een hele leuke processor zijn.

Alleen wel ruim 2x zo duur als de rest (en terecht).

Incognito

Citaat van: garmtz op februari  3, 2006, 14:18:22

Inderdaad; boven mijn budget. Maar thnx voor de opmerking!

Jukie

Hij zou volgens jou zowel de Tag's als de Arcam als de Lexicon MC-1 als de Aragon eruit spelen  ???

Incognito

Citaat van: Jukie op februari  3, 2006, 14:54:18
Hij zou volgens jou zowel de Tag's als de Arcam als de Lexicon MC-1 als de Aragon eruit spelen  ???
Voor de dubbele prijs zou dat wel mogen toch? Maar voor mij is dat niet echt belangrijk, gezien de prijs. Hooguit een leuk weetje.

Johnny_Bravo

sommige mensen hebben (helaas) wat tegen TAG  :(.

Als je kijkt naar processoren van Lexicon, TAG, Parasound, Arcam, Primare, Theta, Meridian etc....

Ze zijn echt wel allemaal goed.
Bij deze apparaten speelt smaak en doel van het appraat een grote rol.

Audiofiel

Citaat van: Jukie op februari  3, 2006, 14:54:18

Wie praat over apparaten er uit spelen, die snapt niets van het spelletje. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jukie

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2006, 16:49:13
Wie praat over apparaten er uit spelen, die snapt niets van het spelletje. >:D

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2006, 11:05:40
Ik kan mijn Aragon best afkoppelen en durf daarmee iedere processor te lijf te gaan

Ik hou het bij een beschaafd spelletje, jij begint meteen als een bezetene om je heen te meppen   :o  :P

Audiofiel

Citaat van: Jukie op februari  3, 2006, 17:30:40
Ik hou het bij een beschaafd spelletje, jij begint meteen als een bezetene om je heen te meppen   :o  :P

Dan ben ik bang dat jij het ook niet snapt. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Incognito

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2006, 18:23:59
Dan ben ik bang dat jij het ook niet snapt. :-\
Dan moet je het toch eens uitleggen, want "te lijf gaan" klinkt mij met andere woorden in de oren als eruit spelen (of even goed presteren als).. Wel ben ik het met je eens dat eruit spelen inderdaad niet je bedoeling is, maar het maken van een goede match naar je eigen smaak wel, alhoewel ik daarbinnen te lijf gaan nog best vind kunnen hoor. Ik bedoel; heb je mensen op een autoforum wel eens zien praten, das echt té grappig; iedereen vind zijn eigen automerk het best en alle andere auto's kamperbakken :D.

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari  3, 2006, 18:28:13
Dan moet je het toch eens uitleggen, want "te lijf gaan" klinkt mij met andere woorden in de oren als eruit spelen (of even goed presteren als).. Wel ben ik het met je eens dat eruit spelen inderdaad niet je bedoeling is, maar het maken van een goede match naar je eigen smaak wel, alhoewel ik daarbinnen te lijf gaan nog best vind kunnen hoor. Ik bedoel; heb je mensen op een autoforum wel eens zien praten, das echt té grappig; iedereen vind zijn eigen automerk het best en alle andere auto's kamperbakken :D.

Je zult mij niet ieder moment horen om de Aragon aan te prijzen als 'beste auto'. Mijn reactie over 'te lijf gaan' slaat op eerdere reacties die beweren dat bepaalde processoren anderen er op voorhand uit zullen spelen. Zie onderstaande quote van iemand die overigens als eerste in dit topic de zin "er uit spelen" in de mond nam:

Citaat van: garmtz op januari 25, 2006, 15:01:10
Ik kom niet langs met een MC-12, dat is gewoon oneerlijk t.o.v. de andere processoren. Ik zou eerder als ik jou was iemand proberen te regelen met een MC-1.

Mijn reactie was dan ook een gezonde reactie daarop. Zie onderstaande quote en let ook op het feit dat ik wèl smileys heb gebruikt. ;)

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2006, 11:05:40
Ik kan mijn Aragon best afkoppelen en durf daarmee iedere processor te lijf te gaan (TAG+Lexicon eat your heart out :P), maar ze zijn natuurlijk nergens meer te koop dus voor jou wellicht niet zo interessant. ;)

Incognito

Ok, ok, zit wat in. Maar begreep ik je dan wel goed dat iemand het niet snapt door te spreken over "te lijf gaan" omdat het belangrijker is om een match te maken in je apparatuur en om te beantwoorden aan je smaak qua klank?

Jukie

Mijn vraag was gericht tegen de opmerking dat de Audionet terecht 2x zo duur was.

Als hij terecht 2x zo duur is moet hij dus een behoorlijk stukje beter zijn. Ik vroeg me af waar hij dan zoveel beter in zou zijn.

Audiofiel's opmerking dacht ik dat gericht was tegen mijn opmerking.

Uit latere opmerkingen maak ik uit dat dat dus niet het geval was.

In dat geval is het dus gewoon een gevalletje misverstandje  ;)

Hoe dan ook, mijn opmerking was ook puur als grapje bedoeld en ik had inderdaad expres de rest van de quote weggelaten. Ik dacht dat met de smilies wel duidelijk gemaakt te hebben. Maar goed, ook met smilies kun je sommige opmerkingen 2 kanten op interpreteren.

Dan over het "eruit spelen". Het gaat volgens mij wel degelijk om welk apparaat "beter" is.

Dit dan niet zozeer bedoeld als technisch beter en/of opgebouwd uit duurdere onderdelen, maar beter klinkend naar jouw mening.

Van mij mogen ze een pro opbouwen uit de meest goedkope rotzooi die ze maar kunnen vinden, als het beter klinkt klinkt het beter.

Ik heb toch geen verstand van de onderdelen in een pro en wat dat allemaal bij mekaar zou moeten kosten, dus voor mij blijft de afweging altijd: "Wat vind ik beter klinken?" en "Hoeveel heb ik over voor dat beetje extra?".

Daarna komt er vast ook nog wel een stukje "Ik heb hier belachelijk veel voor betaald dus dit is gewoon beter dan de rest want ik zou wel gek zijn om toe te geven dat die andere beter is" bij kijken  ;D (Deze opmerking dan meer in het algemeen, ik denk dat ik aardig open sta voor andere apparatuur en ook eerlijk zal toegeven als ik iets beter vind klinken)

Maar om even terug on-topic te komen:

Ik ben gewoon erg benieuwd hoe de verschillende pro's zich tegen elkaar gaan verhouden. De verschillen in klank tussen b.v. de Arcam en de Tag kan ik aardig inschatten (denk ik  :P). De rest heb ik nog nooit gehoord.

blue-eyes

Wat kost die nieuw dan? Een TAG DP koste ook bijna 8000 euro. Dan zou die MAP 16000 euro kosten? Das nog fors meer dan een Full loaded Lexicon!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

JürgenW

blue-eyes

Dat dacht ik ook. Wellicht doelt Garmt dan op de "goedkopere" receivers.

En laat die discussie mbt weg spelen, verpletteren etc. aub vallen. Op een gegeven moment hebben de apparatuur allemaal een high end niveau. Daarboven praat je puur over smaak verschillen en niet te vergeten beinvloed door je eigen oren en intepretatie.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari  3, 2006, 22:47:47
Ok, ok, zit wat in. Maar begreep ik je dan wel goed dat iemand het niet snapt door te spreken over "te lijf gaan" omdat het belangrijker is om een match te maken in je apparatuur en om te beantwoorden aan je smaak qua klank?

Iemand snapt het niet als hij het woord "wegspelen" gebruikt omdat het inderdaad veel belangrijker is de juiste match te maken voor jouw set en jouw smaak. :D

Incognito

Pfieeuw! Dan snap ik het tenminste  8)

Maareh, over de shootout.. Iedereen dus eens met zondag de 19e om 11uur? En uhm, niemand voorkeur voor bepaalde hapjes??? Anders ga ik gewoon bij de lidl langs hoor ;) haha.

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari  4, 2006, 14:53:57
En uhm, niemand voorkeur voor bepaalde hapjes??? Anders ga ik gewoon bij de lidl langs hoor ;) haha.

Lidl lijkt mij prima. Enige voorkeur van mij is niet zozeer een voorkeur als wel een 'must': ik mag geen olijfolie binnenkrijgen (allergie). En er is tegenwoordig ook chips te krijgen waar het in zit, tot mijn schrik zelfs bij de Lidl... :'(

Incognito

Citaat van: Audiofiel op februari  4, 2006, 15:36:27
Lidl lijkt mij prima. Enige voorkeur van mij is niet zozeer een voorkeur als wel een 'must': ik mag geen olijfolie binnenkrijgen (allergie). En er is tegenwoordig ook chips te krijgen waar het in zit, tot mijn schrik zelfs bij de Lidl... :'(
Ik zal er even rekening mee houden, maar ik zat zelf te denken aan een paar stokbroodjes, toastjes, wat chipjes, paar kaasjes, tonijnsalade, ei-salade, filet americain, chips en een paar knabbeltjes. En dan wat frisdrank...

Iedereen mee eens? :)

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jean Sibelius

Citaat van: Incognito op februari  4, 2006, 16:58:07
Ik zal er even rekening mee houden, maar ik zat zelf te denken aan een paar stokbroodjes, toastjes, wat chipjes, paar kaasjes, tonijnsalade, ei-salade, filet americain, chips en een paar knabbeltjes. En dan wat frisdrank...

Iedereen mee eens? :)

Als jij voor mij een fles cola-light van de LIDL meeneemt, dan zal ik een FMJ meenemen ;) (de rest van het lijstje ziet er OK, uit!)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)