Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Persoonlijk heb ik geen haast maar er is grote kans dat in februari of maart mijn TAG AV32R DP plaats maakt voor een TAG AV192R.

Dan moet je de nieuwe eigenaar even lief aankijken ;D
Hoewel ik ook met de AV192R wel langs kan komen want die verschilt in geluidskwaliteit niet of nauwelijks van de AV32R DP. Maar ik kan me voorstellen dat je 'the real thing' wilt horen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Incognito

Ik heb op te koop aangeboden Lexicon processoren gereageerd met de vraag of zij mee willen doen met de shoot-out met een eventuele mogelijkheid tot verkoop van hun processor. Dit betreft een DC-1 en MC-1. Ik hoop dat een van beide hiermee instemt, dan laat ik de Classé maar gewoon zitten en dan kunnen we snel een datum prikken (hoop ik).

Groeten,

Lucas.

Incognito

GOED NIEUWS!!!

De verkoper van de MC-1 wil meedoen aan de shoot-out. Dit betekend dat de volgende processoren tot nu toe op het lijstje staan:
Martin M - TAG McLaren AV32R DP
Jukie - TAG McLaren AV32R SP
Smitsmans - TAG McLaren AV32 (weet niet precies het typenummer, is iig de eerste versie )
HSN - Arcam FMJ AV8
Jimmy Conway - Rotel RSP-1068
Audiofiel - Aragon ??? (typenummer niet bij de hand)
Frank G - Parasound C2
Verkoper - Lexicon MC-1

8 processoren is teveel van het goede voor 1 dag... Daarom zit ik te denken aan de volgende selectie:
Verkoper - Lexicon MC-1
HSN - Arcam FMJ AV8
Audiofiel - Aragon

Hierbij vallen de C2 af omdat de 2ehandsprijs hiervan hoger ligt dan de overige processoren en de Rotel omdat de nieuwprijs hiervan lager ligt dan de anderen. Smitsmans met de TAG McLaren AV32  zou eventueel mee kunnen doen, maar dan zullen we obv prijs/kwaliteit verhouding tussen de verschillende TAG's snel een selectie moeten maken.

Wat vinden de deelnemers hiervan?

Met betrekking tot de luisteraars. Ik kan hier ongeveer 6 - 8 mensen plaatsen, 8 wordt wel erg gezellig, 6 is goed te doen. Ik vind het opzich geen probleem, hoe meer deelnemers hoe gezellig. We zitten op dit moment op 6 inclusief mijzelf. Ik vind het wel zo vriendelijk om de eigenaren die hebben aangeboden om hun apparatuur in te brengen in de test uit te nodigen, dus bij deze. Verder mbt Wil die ook had aangegeven bij de test aanwezig te zijn; ik zou het leuk vinden als je komt (ook omdat je ook met de 6-serie van B&W speelt), alleen ik wil nog even afwachten op hoeveel man we tot nu toe zitten, tenzij je genoegen neemt met een plaats op de 3e rang :P.

Wat betreft de data, ik denk dat dat in ieder geval de weekends moet worden. Ik heb voor alle aankomende weekends nog weinig gepland (zo uit mijn hoofd), maar dat moet wel goedkomen, dus ik zou zeggen; wanneer kunnen jullie?

Groeten,

Lucas.

P.s. helaas nog geen deelnemer met een Classé, jammer, maar de shoot-out moet toch een keer plaatsvinden.

Audiofiel

Goed nieuws dat het je gelukt is!

Citaat van: Incognito op februari  1, 2006, 20:51:43
8 processoren is teveel van het goede voor 1 dag... Daarom zit ik te denken aan de volgende selectie:
Verkoper - Lexicon MC-1
HSN - Arcam FMJ AV8
Audiofiel - Aragon
Misschien een domme vraag :P voor een niet-TAG-er, maar waarom wil je eigenlijk twee TAG's beluisteren? Ik neem toch aan dat ze niet extreem uit elkaar zullen liggen qua klank? Misschien slimmer om dan 1 van beiden te kiezen (de beste?)... Vijf processoren is immers een behoorlijk lange zit. ;)

CiteerIk vind het wel zo vriendelijk om de eigenaren die hebben aangeboden om hun apparatuur in te brengen in de test uit te nodigen, dus bij deze.
LOL ;D ;D Ik denk dat de apparatuur niet snel uit zichzelf langs komt rijden zonder het baasje er bij.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

beunky

Het verschil tussen de Tag DP en de SP is wel behoorlijk fors te noemen hoor :o
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Martin_M

Onze TAG AV32R DP heeft twee eigenaren ;)

Oftewel, Miranda komt ook graag mee (is minstens net zo'n liefhebber als ikzelf).

Smitsmans

Ik kom graag met op zonder TAG. Lijkt me gezellig en wil best eens wat andere processoren horen en het lijkt me heel leuk eens wat forumgenoten te ontmoeten. Ik wil zelf ook wel eens zoiets organiseren, maar geografisch zit ik wat uit de richting.

Ik neem mijn TAG in ieder geval mee. Mocht TAG je het meest aanspreken, dan kun je wellicht nog even beoordelen of het prijsverschil tussen de versies voor jouw wensen en situatie de moeite waard is.

Omdat mijn vrouw met wisselende diensten werkt en ook in het weekend is het even afwachten of het planmatig gaat lukken. Ik verwacht eigenlijk niet dat je dit weekend al in gedachten hebt, maar vrijdag of zondag zou kunnen. Ook volgende week vrijdag of zondag kan. Verder kijk ik nog even niet vooruit.

Groeten, Guido

Jean Sibelius

Hoi Lucas,

Ik zit even met het feit dat ik elke vrijdagavond/nacht moet werken. Inclusief alle zaterdagen die tot eind maart al op de één of andere manier volzitten (verjaardagen/vrijgezellenfeest/bruiloft/...) >:(. Als ik mijn kalender bekijk, dan kom ik tot 2 voorkeursdata: zondag 12 februari en zondag 19 februari. Daarna zitten tevens alle zondagen tot en met eind maart vol... Hopelijk kunnen de andere deelnemers óók op deze dagen en heeft de Lexicon verkoper het geduld om tot die tijd te wachten.. Ik lees het wel!

Groetjes, Jan

P.S.: Jammer van die C2 want ik heb destijds bewust voor Arcam gekozen en niet voor de Parasound processor (had de verschillen wel eens willen horen) ;D

Edit: Nog even als toevoeging een plaatje van de AV8 c.q. AV9 (qua uiterlijk 'identiek')

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jean Sibelius

Citaat van: FrankG op februari  2, 2006, 07:57:09
Zou zelf mooi passen bij jou A51 :)

Klopt, maar de Arcam klinkt qua stereo weergave toch een stuk beter ;).
Heb overigens wel de T3 puur op uiterlijk gekocht...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Movievault

Had ik een andere ervaring mee, maar alles is natuurlijk smaak en keuze.
Uiteindelijk gebruik ik de DAC van de parasound niet meer in stereo aan gezien ik de tjoep gebruik op analoog.
Maar in surround met de nieuwe programma´s zit je werkelijk in een geluidsbel.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Jean Sibelius

Citaat van: FrankG op februari  2, 2006, 08:05:36
Had ik een andere ervaring mee, maar alles is natuurlijk smaak en keuze.
Uiteindelijk gebruik ik de DAC van de parasound niet meer in stereo aan gezien ik de tjoep gebruik op analoog.
Maar in surround met de nieuwe programma´s zit je werkelijk in een geluidsbel.

Hoi Frank,

Klopt in deze prijsklasse is het op een gegeven moment technisch wel OK en zijn de verschillen puur smaak. Heb het mijn eigen pré nog niet lastiger gemaakt dan 2.1, dus weet nog steeds niet hoe deze in surround 5.1 presteerd. In deze ga ik dus maar af op de mening van anderen die hetzelfde nastreven als ikzelf (en ga er dus vooralsnog vanuit dat het wel goed zit) ;).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion

Incognito

Goed, even samenvattend:

We zitten nu op de volgende deelnemers:
Met apparatuur:
Verkoper
Martin M + Miranda
(Smitsmans)
Jukie
HSN
Audiofiel

Potentiële deelnemers zonder app:
Frank G
Jimmy Conway
Wil

Graag van ieder (behalve degene die al hebben gereageerd) even een reactie wanneer/ of je mee wil doen en op welke data je kan:
De voorkeursdata op dit moment liggen op:
Zondag 12 februari
Zondag 19 februari

Mbt de potentiele deelnemers: een totaal van 9 man wordt erg veel, gezien ik 1 driezitsbank heb en 2 1-persoonsfautteuils. Ik kan wel een 2e rang creëeren door er een paar stoelen bij te zetten (de 3 zitter staat ongeveer evenver van mijn fronts als mijn rears af), maar met 9 man wordt het alsnog erg krap. 7 vind ik eigenlijk wel een mooi getal.

Groeten,

Lucas.

Audiofiel

Citaat van: Incognito op februari  2, 2006, 14:36:28
Graag van ieder (behalve degene die al hebben gereageerd) even een reactie wanneer/ of je mee wil doen en op welke data je kan:
De voorkeursdata op dit moment liggen op:
Zondag 12 februari
Zondag 19 februari

Ik heb zaterdag 18 al een meet & greet, dus heb een voorkeur voor de 12e.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Incognito

Tot nu toe op 12 februari:
Audiofiel
HSN
Smitsmans

Martin_M

Op zondag 12 febr. heb ik helaas al iets staan wat niet verzet kan worden. De 19e kunnen wij wel.

M&M

Incognito

Tot nu toe op 12 februari:
Audiofiel
HSN
Smitsmans
Edit: Mike (Lexicon)

Op 19 februari
Martin M + Miranda
HSN
Audiofiel (bij voorkeur de 12e)
Smitsmans ('s middags)
EDIT: Mike (Lexicon)

Zondag 26 februari evt ook als optie beschouwen?

Jean Sibelius

Citaat van: Incognito op februari  2, 2006, 14:56:50
Zondag 26 februari evt ook als optie beschouwen?
Zondag moet ik helaas de hele dag werken i.v.m. carnaval... :-[
The Confidence Mansion

Incognito

Alleen nog van Jukie een antwoord afwachten en kijken of hij de 19e kan. Zo ja, dan zijn we compleet (op de luisteraars na).

Ik heb hem even een pm gestuurd.

Smitsmans

Ik kan de 19e wel, maar kom pas in de loop van de middag terug van een familiebezoek in Limburg.

Hoe laat wil je eigenlijk beginnen, of heb ik dat ergens in het topic gemist?

Groeten, Guido

Incognito

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik denk dat rond een uur of 1 een mooie tijd is? Eens?

garmtz

Je hebt alle tijd van de wereld nodig, ik zou als ik jou was eerder beginnen...

Incognito

Uhm, 11 uur dan? Wie biedt er meer?!  ;D (laten we er wel rekening mee houden dat het een zondag is he :P)

Jukie

Incognito

Top! We zijn compleet op de 19e :D:

Martin M + Miranda
HSN
Audiofiel (bij voorkeur de 12e)
Smitsmans ('s middags)
Mike (Lexicon)
Jukie

Ik denk eigenlijk dat met zijn 7en zoals het er nu voor staat het mooiste is. Er kunnen wel meer mensen komen, echter wordt het dan een beetje passen en meten qua comfort. Mochten Frank G, Jimmy Conway & Wil alsnog erg graag komen, dan zijn jullie wat mij betreft welkom, als jullie maar in je achterhoofd houden dat het dan een beetje druk wordt; kunnen we gelijk de party mode van de TAG DP testen :P