Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

Gestart door Incognito, januari 25, 2006, 13:36:06

Vorige topic - Volgende topic

Jukie

Tsja, het is natuurlijk een hele mooie manier om te beluisteren wat je hebben wil als alle apparatuur naar jouw luisteromgeving wordt gebracht i.p.v. dat je moet luisteren in winkels en bij anderen (akoestiek).

Maar 6 pro's, verschillende speakers, kabels, interlinks, loopwerken en dat alles dan op 1 dag/avond???

Ik zou toch echt beginnen met jouw speakers en daar dan de juiste pro bij zoeken. Daarna kun je de rest altijd nog gaan doen, maar alles in 1x is m.i. gewoon te veel...

Audiofiel

Citaat van: Incognito op januari 25, 2006, 20:32:48
Ik wil eerst even wat meer reacties afwachten om te kiezen welke processoren we uiteindelijk willen gaan vergelijken; de voorkeur ligt alleen uiteraard als eerst bij Classé, TAG McLaren en Lexicon.

Ik hoop dat mensen met een Classé en een Lexicon zich nog aanbieden!

Leuk topic! Eindelijk eens een shootout in de prepro-sfeer. Uiteraard is het 't leukste om zowel stereo als surround te testen, maar misschien is de tijd daarvoor te kort. Ik zou zeggen dat een test in surround het meest interessant is, dat is toch het kernpunt van deze apparaten.

Ik heb geen Classé in te brengen, helaas. Ik heb wel een SSP-25 gehad, maar vond mijn Aragon Soundstage veel beter. Ook beter dan de Proceed AVP. Ik kan mijn Aragon best afkoppelen en durf daarmee iedere processor te lijf te gaan (TAG+Lexicon eat your heart out :P), maar ze zijn natuurlijk nergens meer te koop dus voor jou wellicht niet zo interessant. ;)

Ik kan je wel aanbevelen om een en ander heel strak te gaan regelen. Van tevoren precies omschrijven waar je wel of niet naar gaat luisteren, de prepros van te voren instellen op de juiste volumes en afstanden (kun je iedereen doorgeven). Ook nog bronnen of speakers wisselen zou ik zeker niet doen, want dan weet je echt niet meer waar je naar luistert. Altijd maar 1 component wisselen. Andere componenten test je dan gewoon een andere keer.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Johnny_Bravo

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2006, 11:05:40
Ik heb wel een SSP-25 gehad, maar vond mijn Aragon Soundstage veel beter. Ook beter dan de Proceed AVP. Ik kan mijn Aragon best afkoppelen en durf daarmee iedere processor te lijf te gaan (TAG+Lexicon eat your heart out :P

Bij hem is ook altijd alles beter he....je zou bijna denken dat je een duitser bent  ;D ;D
Alles groeter, alles beter, alles SUPER TOLL  >:D

;D

Martin_M

Ik ben het er ook mee eens om deze shootout alleen naar pre/pro's te gaan luisteren.
Meer wordt echt te veel.

Als je je toekomstige set nog niet voor ogen hebt kan je nu wel verschillen horen in je huidige set.
Als er bijv. twee pro's overblijven zou je die bij anderen nog kunnen horen in verschillende sets om zo een keuze te kunnen maken waar je zelf naartoe wilt.

Echt, gaan luisteren bij anderen is heel leerzaam om een eigen referentie te kunnen bepalen.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Citaat van: Johnny_Bravo op januari 27, 2006, 13:09:35
Bij hem is ook altijd alles beter he....je zou bijna denken dat je een duitser bent  ;D ;D
Alles groeter, alles beter, alles SUPER TOLL  >:D
;D

Echt iets voor jou om dat te denken. >:D Kijk alleen maar eens naar je stoere avatar. :-X

Volgens mij heb ik het laatste jaar minder geswitched van spullen dan jij. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Johnny_Bravo

Citaat van: Audiofiel op januari 27, 2006, 15:04:52
Echt iets voor jou om dat te denken. >:D Kijk alleen maar eens naar je stoere avatar. :-X

Volgens mij heb ik het laatste jaar minder geswitched van spullen dan jij. ;D

Ik denk niks, ik citeer jouw uitspraken  ;)
Beetje jammer dat je meteen in de aanval gaat.

Switchen houdt je scherp  8)

Audiofiel

Citaat van: Johnny_Bravo op januari 27, 2006, 15:32:34
Switchen houdt je scherp  8)

Niet alleen smileys zetten maar ook lezen houdt je pas scherp. ;)

Raphie

Denk dat de TAG wel gaat winnen, Als er een ML achtergehangen wordt zeker ;D.
Zoals bij alles gaat ook dit wederom om de match.

Uitslag gaat denk ik worden
Muziek
1. TAG
2. ARCAM
3. ROTEL

Film:
1 TAG
2. ROTEL
3. ARCAM
JBL PRX Power!

bmateijsen

Is hier sprake van winnen of verliezen?? Lijkt me niet het uitgangspunt.... ::)

Citaat van: Raphie op januari 27, 2006, 15:51:04
Denk dat de TAG wel gaat winnen, Als er een ML achtergehangen wordt zeker ;D.
Zoals bij alles gaat ook dit wederom om de match.

Uitslag gaat denk ik worden
Muziek
1. TAG
2. ARCAM
3. ROTEL

Film:
1 TAG
2. ROTEL
3. ARCAM

DA BoSS

Also also also, Leute, bitte....  :-X
;D

Doe es als een echte duitser:

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Citaat van: bmateijsen op januari 27, 2006, 16:00:22
Is hier sprake van winnen of verliezen?? Lijkt me niet het uitgangspunt.... ::)

Mee eens! Overigens weet ik wel vrij zeker dat bij mij de "winnaar" Arcam zou zijn op muzikaal gebied. Dus zo'n lijstje is behoorlijk persoonsgebonden, waardoor over een winnaar niet meer kan worden gesproken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jukie

Citaat van: FrenkB op januari 27, 2006, 16:06:09
Mee eens! Overigens weet ik wel vrij zeker dat bij mij de "winnaar" Arcam zou zijn op muzikaal gebied. Dus zo'n lijstje is behoorlijk persoonsgebonden, waardoor over een winnaar niet meer kan worden gesproken.

Toch zal TS uiteindelijk voor zichzelf een winnaar moeten kiezen  ;D

Johnny_Bravo

Een shootout heeft altijd een winnaar...."De beste match op de test-set".

Het is altijd een kwestie van smaak, maar de TAG (DP) zal er technisch gezien wel het beste uitkomen (dat mag ook wel, gezien de nieuwprijs).

Of het "technisch" beste produkt ook het lekkerst in het gehoor ligt, is een andere kwestie.

Raphie

Er is altijd een (persoonsgebonden) winnaar, anders zou niemand ooit tot een keuze kunnen komen. En konden we allemaal met dezelfde set draaien :P
JBL PRX Power!

Kjelt

Ik volg het nu echt niet meer  ???

Topic luidt:  Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

en nu zijn er posts met:

Citaat van: Raphie op januari 27, 2006, 15:51:04
1. TAG
2. ARCAM
3. ROTEL
???

Incognito

Citaat van: HSN op januari 27, 2006, 09:54:14
Ik wil overigens binnenkort óók een shoot-out organiseren (als mijn JC-1's binnen en ingespeeld zijn), misschien dat je daarbij wilt zijn?

Weet niet wat voor een shoot-out je wilt houden, maar vind het altijd leuk om bij shoot-outs te zijn :) dus ja, tuurlijk!

Verder met betrekking tot de processoren.

De bedoeling was in principe TAG, Lexicon en Classé. Helaas hebben tot nu toe alleen mensen met TAG, Arcam en Rotel aangeboden om mee te doen. Ik hoop dat mensen met een Lexicon en Classé processor zich nog melden om mee te doen... De rotel vind ik om eerlijk te zijn minder interessant (dit is toch een heel andere prijsklasse dan de andere processoren).

Audiofiel; weer niet of de Aragon eerlijke concurrentie is qua prijsklasse? Als die nog ergens 2ehands te krijgen is, zou ik het wel leuk vinden als je mee zou doen. Desondanks zou ik het sowieso leuk vinden als je komt.

Verder; teveel luisteren op één dag... Qua loopwerk en interlinks denk ik dat we geen vergelijk hoeven te maken, dacht dat het misschien leuker is om een apart loopwerk en een betere interlink dan de Qed Signature die ikzelf gebruik in de test op te nemen.., vandaar. Verder zal ik zeker van tevoren even iets van een checklist maken en de instellingen doorgeven zodat alles al ingesteld is en we niet teveel tijd verliezen. Ga ik deze week wel even aan zitten.

Dan nu het belangrijkste: zijn er nog mensen die mee willen doen met hun Lexicon of Classé processor? (please :P)

Groeten,

Lucas.

Audiofiel

Citaat van: Incognito op januari 28, 2006, 19:49:25
Audiofiel; weer niet of de Aragon eerlijke concurrentie is qua prijsklasse? Als die nog ergens 2ehands te krijgen is, zou ik het wel leuk vinden als je mee zou doen. Desondanks zou ik het sowieso leuk vinden als je komt.

De Aragon Soundstage was 6500 euro nieuw, dus zeker eerlijke concurrentie met de genoemde. Ik denk dat hij tweedehands voor maximaal 2000 euro te vinden zou zijn. Helaas was er in Nederland bij mijn weten geen actieve importeur en zijn er dus slechts eden handjevol van verkocht. Ik heb de mijne destijds in Duitsland gehaald. De importeur Robert Ross was daar juist wel heel actief en levert zelfs nog steeds de (7.1) updates voor de Aragon Soundstage, maar ook voor zijn kleinere broertje de Acurus ACT3. Die laatste is de goedkopere versie van de Soundstage, met nagenoeg dezelfde software, maar minder dure componenten. Deze ACT3 heeft geen 5.1 ingang, tenzij je de 7.1 update koopt waarna je een DB25 7.1 ingang krijgt of een 7.1 cinch ingang met StraightWire interne bekabeling tegen een extra meerprijs. De Acurus kostte ook 'slechts' 3900 euro nieuw en is regelmatig tweedehands is Duitsland te vinden onder de 1000 euro. Luisteren naar de Soundstage geeft je overigens een goed idee van het geluid van de ACT3.

Als het allemaal teveel wordt, dan laat je de Aragon gewoon zitten in het vergelijk. Ik vind het sowieso wel leuk om te komen luisteren naar een dergelijke shootout, dus ik hou me van harte aanbevolen, ook als ik geen spullen hoef mee te nemen. ;)

Jukie

Citaat van: Incognito op januari 28, 2006, 19:49:25
Verder; teveel luisteren op één dag... Qua loopwerk en interlinks denk ik dat we geen vergelijk hoeven te maken, dacht dat het misschien leuker is om een apart loopwerk en een betere interlink dan de Qed Signature die ikzelf gebruik in de test op te nemen.., vandaar. Verder zal ik zeker van tevoren even iets van een checklist maken en de instellingen doorgeven zodat alles al ingesteld is en we niet teveel tijd verliezen. Ga ik deze week wel even aan zitten.

Lijkt me handig om toch met je eigen apparatuur te testen welke pro het beste bevalt.

Daarna nog snel even kijken wat een andere kabel of wat een ander loopwerk nog voor prestatieverbetering kan opleveren zou dan kunnen.

De hele test met een ander loopwerk doen lijkt mij jezelf een beetje voor de gek houden  ???

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2006, 09:35:48
Als het allemaal teveel wordt, dan laat je de Aragon gewoon zitten in het vergelijk. Ik vind het sowieso wel leuk om te komen luisteren naar een dergelijke shootout, dus ik hou me van harte aanbevolen, ook als ik geen spullen hoef mee te nemen. ;)

Je hebt mij iig al nieuwsgierig gemaakt  ;D

Raphie

Citaat van: Kjelt op januari 28, 2006, 15:42:40
Ik volg het nu echt niet meer  ???

Topic luidt:  Shootout Classé, TAG McLaren & Lexicon processoren

en nu zijn er posts met:
    ???

Goed lezen dus.... ;D
JBL PRX Power!

Johnny_Bravo

Mocht er gebrek zijn aan publiek, wil ik me bij dee ook aanmelden  ;)

Incognito

Citaat van: Jukie op januari 29, 2006, 10:41:00
Daarna nog snel even kijken wat een andere kabel of wat een ander loopwerk nog voor prestatieverbetering kan opleveren zou dan kunnen.

Goed idee :)!

Weet iemand hier anders eigenaars van een Classé SSP-30 of Lexicon DC1/DC2/MC1 die we kunnen vragen?

Groeten!

HJ

als er tijd genoeg is lijkt het me toch wel interesant om audiofiel te vragen zijn aragon mee te brengen.
is toch mooi om te vergelijken ???
gr,
hans

Incognito

Precies, mij ook, maar Lexicon en Classé wil ik er zeker graag nog bij. Ikzelf zit te denken aan Arcam, TAG, Aragon, Classé, Lexicon. Hoeveel TAG's moet dan nog even bepaald worden; denk dat 2 moet lukken opzich; ik hoef niet zo vroeg naar bed en kom er dan wel een keertje 's ochtends vroeg uit :P haha

Jukie

Is er trouwens al enig idee wanneer deze shootout verder ongeveer plaats moet gaan vinden  ???

Incognito

Citaat van: Jukie op januari 31, 2006, 11:06:41
Is er trouwens al enig idee wanneer deze shootout verder ongeveer plaats moet gaan vinden  ???

Ik hoop snel deelnemers te vinden met een Classé en/of Lexicon processor. Dan zo snel mogelijk wat mij betreft. Ik hoop dat de deelnemers die tot nu toe hebben aangegeven dat zij mee willen doen niet al teveel haast hebben??? Anders dan moeten we het bij de mensen houden die zich nu hebben aangemeld en zsm een datum plannen.

Groeten,

Lucas.