Super low budget stereo...

Gestart door Dracoplasm, januari 17, 2006, 20:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Dag allen, ik zou graag voor bij mijn vader, dus mijn ouderlijke kamer een simpel stereo setje willen realiseren. Evt gaat de set direct over naar mijn moeder die nu met een crappy 5.1 sony setje zit en graag weer wat meer muziek beleving zou hebben, nou heb ik de volgende componenten gezien:

Marantz PM 4000 + Marantz CD 4000.

Dit om te beginnen, kost dat: 200 euro, zit misschien nog wat ruimte in. Bekabeling heb ik zelf nog liggen.

Maar wat kan en zal ik daar op aansluiten, moet wederom tweedehands zijn.
Zat zowiezo te kijken naar wat kleine luidsprekers.

Hier op het forum zijn oa de volgende kanshebbers:
B&W 601 s2 / s3.
Mission M-71i

Allebij zo'n 150 euro en dus een leuke totaal prijs van 350 euro.
Maar kan dit een woonkamer met fatsoenlijk geluid vullen?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

donaldk

Dit is toch niet meer SUPER low budget. Super low is een kratje bier, bosje bloemen of een boekenbon of zoiets in combinatie met eeuwige dankbaarheid;-).

Dracoplasm

Tja, voor dit geld hebben de meeste mensen in dit stereo gedeelte net 1 luidspreker, dus ik denk dat ik wel mag spreken over low-budget  ;D

Maar goed, het moeten dus luidsprekers zijn die een aardige woonkamer wel enigzins met geluid kunnen vullen, de mission komt er vrij aardig uit in reviews, de B&W 601 s3 heb ik zelf ook gehad en klinkt niet verkeert.

Dus mensen met tips - ideeën - aanbiedingen; schreeuw het uit!  >:D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

donaldk

Ik weet het, maar er loopt al een tijdje een thread over een low budget systeem en dan gaat het over 200- 400 euro. Inderdaad, dat is een laag budget, maar niet 'meer dan' laag. Ofwel extreem laag. Dat is ik krijg dat gartis van een familielid of kennis, daar wat tweedehand voor een paar tientjes en zo iets bijeen scharrelen. Want als je het moet kopen kun je laag uitkomen, maar nooit superlaag.

Dracoplasm

Naja goed, hoe dan ook, dit is een simpel opzetje, mijn moeder wil er weinig geld aan spenderen en twijfeld nog, en ik vind het wel leuk om een simpel setje bij elkaar te scharrelen.

Ook deze luidsprekers tegen gekomen, welliswaar 300 euro maar wel leuk met officieële stands.
Celestion MP 1 + MPS 1 stand  8) (ken deze alleen niet, maar is van een zaak in Groningen, dus kas wellicht volgende week eens even kijken).

Flickr photostream

donaldk

Ik vind het nog steeds een heel aardig budget hoor, maar ja geef dan ook geen fluit om geluid. Als het er maar is vind ik het al bijna goed :D.

Barrrrry

Probeer ook de B&W DM560 eens te beluisteren. Deze klinken stukken beter dan de 601's! Het enige nadeel is dat ze veel ouders zijn. Je kunt ze overigens vinden rond de 60 tot 100 Euro.

DA BoSS

Voor mijn vriendin zit ik naar zogeheten mini-hifi setjes (inclusief speakers) te kijken; budget 250-400 euro.
Is dat voor jou misschien ook een optie ???

Ik krijg zelf de indruk dat de kwaliteit van die setjes echt niet tegenvalt, hifi word steeds goedkoper???

Linkjes:

Denon DM-33
en nog een linkje
testje

als alternatieven voor haar dacht ik aan deze:
JVC EX-A1
en deze: Sony CPZ1

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op januari 18, 2006, 00:36:03
Voor mijn vriendin zit ik naar zogenaamde mini-hifi setjes (inclusief speakers) te kijken

Het zijn dus geen mini-hifi setjes? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 18, 2006, 08:11:46
Het zijn dus geen mini-hifi setjes? ;D

mini-hifi setjes
;D

ps toevallig al eens een van deze setjes gehoord, Audiofiel?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op januari 18, 2006, 09:06:17
mini-hifi setjes
;D

Hmmmm, de subtiliteit ontging je. :P Even wat makkelijker dan. Zie jij verschil tussen:

Voor mijn vriendin zit ik naar zogenaamde mini-hifi setjes (inclusief speakers) te kijken
Voor mijn vriendin zit ik naar zogeheten mini-hifi setjes (inclusief speakers) te kijken
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 18, 2006, 09:08:46

Hmmmm, de subtiliteit ontging je. :P Even wat makkelijker dan. Zie jij verschil tussen:

Voor mijn vriendin zit ik naar zogeheten mini-hifi setjes (inclusief speakers) te kijken

Ahhhh, 'I see'.......ook goedemorgen... :-X
Een dubbele espresso voor DA BoSS please!
;D

(edit: post aangepast)

Dracoplasm

Losse componenten hebben de vorkeur. En het lijkt mij dat ik met boven geschreven voor +/- 350 wel een 'mini' setje eruit speel...

Flickr photostream

Mariusz

De Marantz combo speelt heel aardig, mooi warm en vol, best verrassend voor deze prijs. Mijn ouders hebben de PM4400OSE en dat ding klinkt verbazingwekkend goed (met ST4000 en CD4000). Met een B&W 601 een mooie combo. Veel beter dan de minisetjes!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

DA BoSS

Citaat van: Dracoplasm op januari 18, 2006, 09:14:22
En het lijkt mij dat ik met boven geschreven voor +/- 350 wel een 'mini' setje eruit speel...
Dat lijkt me dus eigenlijk niet, maar dan ga ik uit van verouderde, tweedehands componenten en speakers vs het nieuwe mini-setje...

Iig schijnen die nieuwe setjes het verdomd leuk te doen & hoef je je geen zorgen te maken over de match (speakers/componenten/interlinks).
Ik denk dat dit mede komt doordat hifi-techniek steeds goedkoper word ???

Maargoed, ik moet die mini-setjes eerst nog eens goed beluisteren hoor...
8)

garmtz

De combinatie Marantz + B&W zal inderdaad de mini-sets er compleet uitspelen. Ik zou zeggen: doen! Mooie combo!

Dracoplasm

Ja zolas eerder gezegt heb ik zelf ook al een B&W s3 gehad met mijn huidige receiver en dat klinkt erg leuk. Ik heb ook nog stevige Oehlbach luidspreker kabel liggen, aardig dik, dus die zou er eerst aan gehangen worden.

Maar goed ik lees ook vrij veel positieve zaken over die mission. Iemand daar ervaringen mee of iemand die nog een andere leuke (lees voordelige) versterker / cd speler of luidsprekers gezien heeft?

Edit: Ik blijf rondkijken, hoe zou zoiets zijn: NAD 310 voor 90 euro.

Evt ook aan te schaffen in deze vorm:
- NAD 310 versterker
- Mission 760i luidsprekers
- Technics SL-PS620A cd-speler met ab
- Oehlbach verbindingen
- Canare kwaliteitsluidsprekerkabel
Vor 190 euro...

Flickr photostream

sandervg

In het topic dat DA Boss heeft geopend voor z'n mini setjes, heb ik zojuist een lofzang gehouden voor de Yamaha Pianocraft. Dit setje speelde in iedergeval op de Elipsons mijn Van Medevoort MA 220 eruit. Dat geeft toch te denken? (ik zal jullie een nieuwe lofzang besparen, maar ik ben zeer tevreden over het geluid dat hieruit komt  ;D )
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Dracoplasm

Ten eerste heeft losse componenten voorkeur, en ten tweede kom ik met dat yamaha setje toch wel boven de +/- 350  ;) Maar toch bedanlt voor het meedenken.

Flickr photostream

JWO

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=39684.0

Misschien is dit ook nog een optie, help direct ook nog een mede-forummer ermee  ;)
Denon - Vincent - Marantz - Klipsch - Barco data 500

Dracoplasm

ja had het gezien, maar de voorkeur gaat toch uit naar full size componenten, vraag me neit waarom, het is neit bepaald waf maar ja wat doe je eraan...  ;D

Flickr photostream

sandervg

Citaat van: Dracoplasm op januari 18, 2006, 17:33:39
Ten eerste heeft losse componenten voorkeur, en ten tweede kom ik met dat yamaha setje toch wel boven de +/- 350  ;) Maar toch bedanlt voor het meedenken.
Geen probeem. Just for the record: het zijn losse componenten: losse receiver en losse CD speler en de prijs is 390 euro PixMania (wellicht nog iets goedkoper als je wat shopt op internet). Good luck!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Allure

Ik heb zeer goede ervaringen met B&W en Mission. Van dat laatste merk heb ik alweer tien jaar speakers en dat zal nog lang zo blijven! :-)

De combo met Marantz zal goed werken. Voor het geld een zeer goede keus en 2e hands goed verkrijgbaar.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Dracoplasm

Ben ook nog een paar leuke Dali;s tegen gekomen, hoe matched dit met Mrantz?

Flickr photostream

ChrisV

Citaat van: Dracoplasm op januari 18, 2006, 10:56:24

Edit: Ik blijf rondkijken, hoe zou zoiets zijn: NAD 310 voor 90 euro.

Evt ook aan te schaffen in deze vorm:
- NAD 310 versterker
- Mission 760i luidsprekers
- Technics SL-PS620A cd-speler met ab
- Oehlbach verbindingen
- Canare kwaliteitsluidsprekerkabel
Vor 190 euro...

Dat is een prima set en over de prijs valt zeker te praten (ook per onderdeel)!  ;D

uw verkoper  8)