Wie kan me meer vertellen over Advance Acoustic ?

Gestart door brimbrammer, januari 11, 2006, 18:01:28

Vorige topic - Volgende topic

brimbrammer

Mijn lokale audio shop is sinds kort dealer geworden van Advance Acoustic.

De producten zien er zeer goed uit en zijn behoorlijk "goedkoop", als ze net zo klinken als het eruit ziet...... :P
Ik weet inmiddels dat het een Frans merk is maar kwa producten doet het me toch direct ook denken aan Vincent. :-\

Mijn vraag is dus of iemand weet hoe de kwaliteit is, waarmee vergelijkbaar en dat soort dingen.
Wil binnenkort eens gaan luisteren als ik tijd heb en mijn belangstelling gaat dan vooral uit naar de speakers maar zal ook de rest aan een onderzoek onderwerpen.
Advance Acoustic

mutiara

hoi,
ik heb een versterker van advance acoustic.
de map 303 daII; class a met ingebouwde dac; heb hiervoor denon 3801 gehad.
heb de advance vanaf november 2005; bevalt zeer goed.
ik heb echter geen ervaring met vincent ed.
ik gebruik als luidsprekers thiel cs 3.6 en heb sinds gisteravond nieuwe bekabeling aangesloten; transparent musicwave super.
eind deze maand ga ik de cd-speler van advance acoustic aanschaffen; tot dan gebruik ik mijn oude platenspeler weer en een oude cd-speler.

de versterker presteert mijns inziens zeer goed zeker gezien het feit dat de thiels als erg lastige luidsprekers gezien worden.

er staat op hifi.nl een recensie van de map 407; in de homestudio van november staat een verslag van de luidspreker um60 en in de hvt van december staat een verslag van de map 303.

groet,

ron.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

brimbrammer

Ook even Google erop los gelaten maar echt veel bijzonders is er nog niet te vinden.
Wat wel te vinden is is dat men over het algemeen positief is over de merk.
Heeft dit merk al een surround receiver/versterker ?

Zal binnenkort even gaan luisteren bij de lokale dealer want ben erg benieuwd.

mutiara

nee, is nog geen surround receiver/versterker; ik heb van de importeur begrepen dat er nu eerst een cdspeler komt en verder dit jaar een tuner,dvd speler, ipod versterker en platenspeler.
TV Set
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

brimbrammer

Ok duidelijk.
Voor stereo heb ik inmiddels voor Arcam gekozen maar dit merk hou ik zeker even in gedachten voor eventueel een surround receiver.
Wel wil ik gaan luisteren voor de speakers want de prijs is redelijk "low budget".

mutiara

succes;ik houd je wel op de hoogte bij laatste aanwinsten ;D
TV Set
Hifi Set

brimbrammer

fikszo

Van wat ik er vanaf weet, wordt Advance Acoustic in dezelfde fabriek gebouwd als CAV. Ze zouden dan ook, op de naam na, vergelijkbare producten moeten zijn.
Een beetje zoals Sheng Ya en Vincent dus.

Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

blacklotus

Citaat van: mutiara op januari 11, 2006, 21:56:00
nee, is nog geen surround receiver/versterker; ik heb van de importeur begrepen dat er nu eerst een cdspeler komt en verder dit jaar een tuner,dvd speler, ipod versterker en platenspeler.

Hoi ,

Zo ver mijn informatie strekt gaat Advance geen recievers bouwen ze blijven puur op stereo draaien.

Maar je weet het maar nooit ;D ;D ;D ;D

@ Mutiara

Waarom heb je gekozen voor de geintregeerde versterker met dac ??

Heb laatst de voor en eind trap en de UM 60 beluisterd bij Polectro plaza in A'dam.

vond het aardig klinken maar ga nog een keertje terug en dan neem ik mijn eigen cd speler wel mee. Was eigenlijk een trieste vertoning met zo'n goedkope NAD cd speler als bron.

Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

brimbrammer

Citaat van: blacklotus op januari 12, 2006, 23:40:58

vond het aardig klinken

Wel aardig dus maar niet meer dan dat of begrijp ik je nu verkeerd.

mutiara

Citaat van: blacklotus op januari 12, 2006, 23:40:58
Hoi ,

Zo ver mijn informatie strekt gaat Advance geen recievers bouwen ze blijven puur op stereo draaien.

Maar je weet het maar nooit ;D ;D ;D ;D

@ Mutiara

Waarom heb je gekozen voor de geintregeerde versterker met dac ??

Heb laatst de voor en eind trap en de UM 60 beluisterd bij Polectro plaza in A'dam.

vond het aardig klinken maar ga nog een keertje terug en dan neem ik mijn eigen cd speler wel mee. Was eigenlijk een trieste vertoning met zo'n goedkope NAD cd speler als bron.

Dennis

ja waarom met dac?
ik vond eigenlijk het prijsverschil ( 150 euro ) tussen de versie zonder en met dac dusdanig klein dat ik de versie met dac genomen heb; leek me ook wel handig ivm digitaal aansluiten dvd speler, digitale tuner en zou dan evt.kunnen volstaan met los cd loopwerk.
en verder wat is wijsheid? wellicht was de aanschaf van losse voor eind versterker verstandiger geweest; maar misschien stap ik over een tijdje wel weer over naar iets anders; tot op heden bevalt hij prima dus voorlopig ben ik een tevreden man ( mijn vrouw is trouwens ook erg happy; vond de map 303 veel mooier dan de losse voor/eindcombi met grote vu-meters; wellicht heeft dit ook wel meegespeeld ;)

TV Set
Hifi Set

blacklotus

Citaat van: mutiara op januari 13, 2006, 19:37:00
ja waarom met dac?
ik vond eigenlijk het prijsverschil ( 150 euro ) tussen de versie zonder en met dac dusdanig klein dat ik de versie met dac genomen heb; leek me ook wel handig ivm digitaal aansluiten dvd speler, digitale tuner en zou dan evt.kunnen volstaan met los cd loopwerk.
en verder wat is wijsheid? wellicht was de aanschaf van losse voor eind versterker verstandiger geweest; maar misschien stap ik over een tijdje wel weer over naar iets anders; tot op heden bevalt hij prima dus voorlopig ben ik een tevreden man ( mijn vrouw is trouwens ook erg happy; vond de map 303 veel mooier dan de losse voor/eindcombi met grote vu-meters; wellicht heeft dit ook wel meegespeeld ;)

Mocht je toch over stappen op iets anders dan hoor ik het graag van je
heb al vast een plaatsje vrij gemaakt op mijn verdeelblok ;D ;D ;D ;D

jizbo

heb zelf de AA 103 en 407 combi van voor en eind , in bestelling is de losse cd drive en de DAC , geluid blijft een persoonlijke smaak , maar eerlijk is eerlijk de produkten van AA zijn top zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. , oordeel zelf door naar je lokale dealer te gaan , ik was iig snel overtuigd

succes

mutiara

Citaat van: jizbo op januari 16, 2006, 13:20:35
heb zelf de AA 103 en 407 combi van voor en eind , in bestelling is de losse cd drive en de DAC , geluid blijft een persoonlijke smaak , maar eerlijk is eerlijk de produkten van AA zijn top zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. , oordeel zelf door naar je lokale dealer te gaan , ik was iig snel overtuigd

succes

hoi,

heb je dat wel goed ; zijn beiden geintegreerde versterkers?

groet,

ron.
TV Set
Hifi Set

mutiara

Citaat van: jizbo op januari 16, 2006, 13:20:35

succes

[/quote
oeps, ik zag gisteren op de vernieuwde website van adv.ac.dat er ook een aa 407 is;ik was in de war met de map 407 die geintegreerd is.
maar de 103 is toch wel geintegreerd?
TV Set
Hifi Set

jizbo

vandaag ook nog de CD speler aangeschaft mcd 203 , is een echte topper !!! en begrijp me goed ik weet waarover ik spreek, al heel veel cd spelers onder handen gehad. maar deze speler voor 599 € slaat echt de klok.

BTW de apparatuur wordt niet bij het CAV gebouwd.

Vergelijking met vincent , heb deze versterker ook geprobeerd vond zelf dat deze versterker moeite had om diverse luidsprekers goed aan te sturen iets wat met de AA totaal geen probleem is

grts Jiz

mutiara

gefeliciteerd ermee.
ik wacht nog even en ga voor het loopwerk aangezien ik al een dac in de versterker heb.

welke versterkers heb je nou, was me niet helemaal duidelijk?
grt.

ron.
TV Set
Hifi Set

jizbo

dank je ron

als eind versterker gebruik ik de 407 ,flinke jongen , gecontroleerd in zijn laag en lekker droog

heb ook de cd drive en de DAC besteld echter die komen wat later in het voorjaar en kon niet meer wachten

vind de totale set zeer muzikaal klinken , heb ook de UM40 en 60 geprobeerd mijn persoonlijke vorkeur ging uit naar de um 40 luidsprekers

grtz jiz

mutiara

Citaat van: jizbo op januari 20, 2006, 15:38:28
dank je ron

als eind versterker gebruik ik de 407 ,flinke jongen , gecontroleerd in zijn laag en lekker droog

heb ook de cd drive en de DAC besteld echter die komen wat later in het voorjaar en kon niet meer wachten

vind de totale set zeer muzikaal klinken , heb ook de UM40 en 60 geprobeerd mijn persoonlijke vorkeur ging uit naar de um 40 luidsprekers

grtz jiz

heb je de um 40 ook gekocht dan?
ik ga denk ik later in het jaar voor 2x de maa705 ( monoblokken );zijn al te zien op foto's gemaakt tijdens de ces.
waar de fransen aan moeten werken is hun website; zeer onregelmatig in de lucht en onvolledige info.
TV Set
Hifi Set

jizbo

nee heb ze niet gekocht maar wel aandachtig beluisterd ! en ook hier is er wederom een gunstige prijs/kwaliteit verhouding

zeker de website verdient wel verbetering , kijk regelmatig op de site van de importeur of die van mijn dealer ,daar staat vaker wat meer info.

klopt die monblokken komen eraan , maar ook hun draaitafel en waarschijnlijk komen ze dit jaar ook met een meer kanaals versterker en dvd speler en als ik goed ben ingelicht zijn ze druk bezig met de ontwikkeling van een projector/beamer

grtz Jiz

mutiara

dat beloofd wat;prototype van de platenspeler ziet er wel heftig uit he?
wordt een zwaar jaar voor ons ;D ;D ;D
TV Set
Hifi Set

blacklotus

Hoi ,

Af gelopen zaterdag middag heb ik een bliksem bezoekje gedaan bij Audiolux in Almere.
Heb van te voren ff gebeld of het druk was en of ze tijd hadden voor een kleine luister sessie.
Tevens heb ik ook gevraagd of het mogelijk was om mijn eigen cd speler mee te nemen en dat was natuurlijk geen probleem.

Eenmaal aan gekomen in Almere hebt ik kennis gemaakt met de verkopers van deze winkel .
En daarna hebben de heren mijn cd speler aangesloten op de MAP 303 en eigenlijk kwam ik voor de voor en eind combi alleen helaas de eind trap was net verkocht  :( :(.

De versterker stond aan gesloten op een setje Audio physics  type Yara met shark bekabeling en als bron de Duson CD150 die ik zelf had mee genomen .

Na de eerst klanken had ik zo iets van oke laat mij maar ff hier rustig zitten genieten en niet storen  ;D ;D ;D
Had genoeg cd materiaal bij me om te luisteren wat de versterker er mee deed.
Cd's :

Diana Krall         The girl in the other room
Lara Fabian        Adagio
George Michael   Songs from the last century
Stevie Ann
Jhon Mayer
Keb Mo

en nog een aantal cd's .

Na een uur luisteren en praten met de verkopers over de kwaliteit van de versterker heb ik gevraagd of het mogelijk was om deze versterker een keer thuis te beluisteren op mijn eigen luidsprekers.
En dat was ook geen probleem dus ik gaat binnen kort een afspraak maken wanneer het mogelijk is .

Na de luister sessie heb  ik alle cd's weer in mijn tasje gedaan en de vekopers hadden onder tussen de cd speler los gekoppeld  en toen kwam er een onverwachte vraag .

Of ik mijn cd speler wilde achter laten omdat ze deze speler wel heel erg goed vonden klinken .
Ik heb de heren helaas teleur moeten stellen omdat ik anders thuis niks meer heb om mijn cd's af te spelen  ;D ;D

Dus binnen kort weer een ritje naar Almere om de Map 303 Of de voor en eind combi op te halen voor een thuis luister sessie.

Wordt Vervolgt

mutiara

leuk om te horen; ik heb mijn 303 da ook ben hen gekocht en ben zeer te spreken over de service d.w.z. men neemt de tijd,men is niet arrogant en je mag de apparatuur meenemen om in je thuissituatie te beluisteren;zo hoort het.
enne succes verder;ben benieuwd hoe het in jouw set up klinkt,

grt.
ron.
TV Set
Hifi Set