Review Sony VW100 (Ruby)

Gestart door Rob_Dingen, januari 7, 2006, 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Mischien ook met de iris wisselende resultaten ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

De unit die ik heb staan is ook goed met zijn convergentie maar niet perfect.
Wisselende iris performance kan niet omdat de iris het probleem niet is maar de brightness compressie.
Ook kan ik me voorstellen dat je het niet meteen ziet maar als je met verschillende beelden gaat schakelen tussen auto iris of iris off dan word het wel al snel duidelijk.
Bij mij zag ik dat huidstinten niet natuurlijk waren en ben toen aan het calibreren geslagen maar daar lag het niet aan en kwam er later pas achter dat het de iris was.

Rob

J.A.F._Doorhof

We hebben hier natuurlijk voornamelijk gelet op de contrast gedeeltes van het beeld mischien dat het daarom niet opgevallen is, in ieder geval zelfs met de dus ogenschijnlijke versofting vond ik het beeld op mijn 2.09 testscherm ronduit fantastisch. Het kan best dat op 3.00 dit soort dingen meer gaat opvallen.

Mijn conclusie blijft trouwens dat voor het geld dit gewoon een wereld machine is :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Tsja, op 2.09 of 3m breed kijken is een verdubbeling van het beeldoppervlak dus dat zal inderdaad wel wat uitmaken lijkt me.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Oracle

Is die 2.09 missschien een tikfout?

Groet,
Mark

J.A.F._Doorhof

Nee 2.09 is de zichtmaat van het scherm waar wij de reviews op doen omdat dit overeen komt met 90% van de verkochte schermen.
Zelf kijk ik naar 2.85 breedt.
Custom installer

FrankL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2006, 09:00:37
Mijn conclusie blijft trouwens dat voor het geld dit gewoon een wereld machine is :D

Het probleem is dat de variatie tussen de modellen gewoon te groot is. Het is dus als een lot uit de loterij.
Sommige AVS-ers halen er 3 in huis en kiezen dan de beste. En zelfs die is dan niet perfect.
In Nederland gaat dat vast niet zo makkelijk. En ik durf zelf de gok met 10.000 Euro echt niet aan.
De minimum-marge die Sony hanteert bij de quality control en blijkbaar bij de beoordeling van problemen is niet duidelijk en wat ik ervan lees voor mij niet acceptabel (1 pixel afwijking bij de convergentie lijkt Sony acceptabel te vinden).
Dus het wachten is op de volgende kandidaat.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Oracle

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 17, 2006, 17:42:18
Nee 2.09 is de zichtmaat van het scherm waar wij de reviews op doen omdat dit overeen komt met 90% van de verkochte schermen.

OK. Het leek me een wat vreemde maat. Ik had eerder 2 meter rond verwacht, en geen 9 cm nog erbij. Maar dat maakt in feite niet uit! :)

Groet,
Mark

donaldk

Met een randje eromheen zit je op 2m20, inderdaad een maat die ik hier en op marktplaats wel vaker voorbij zie komen. Bij 1,78:1 kom je ook niet op een mooie ronde hoogste maat uit.

Oracle

Ja, maar bij schermen praten we vaak over de zichtmaat, en meestal niet om de totale breedte, lijkt me. Mijn scherm was bijvoorbeeld 2.00 x 1.12 zichtmaat. Met een zwarte rand van 4,5 cm rondom. Dus dat wordt dan inderdaad 2.09 (maar dan wel inclusief de zwarte rand! :) )

Groet,
Mark

Rob_Dingen

Hoi

Ik vind hem de 10000€ zeker waard en de enige min puntjes zijn de scaler deinterlacer en auto iris maar het laatste kun je uitzetten.
Onder de 10000€ is er geen projector die hem verslaat en tot de 20000€ nu ook niet of je moet een qualia kunnen krijgen voor die prijs.

Rob

donaldk

@Oracle in advertenties staat de totale afmeting altijd voorop en die is vaak 2m20, dus de zichtmaat van 2m9 is inderdaad heel gangbaar. Bij een breedte van 2m20 kom je wel uit op een diagonaal van 100", maar dan wel inclusief de zwarte rand.

FrankL

Helemaal mee eens. Als ik *nu* 10K uit moest geven voor een nieuwe projector zou de Ruby de eerste keus zijn. Maar dan wel alleen een koop onder de voorwaarde dat ik hem niet hoef af te nemen als de convergentie meer dan een halve pixel afwijkt of als er kleur-uniformiteitsproblemen zijn.

Maar er komt binnenkort minstens nog een 1080p kandidaat rond die prijs. En die heeft een betere processor. Dus ietsje wachten is een goede strategie.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Starred

Citaat van: FrankL op januari 18, 2006, 17:38:30
Maar dan wel alleen een koop onder de voorwaarde dat ik hem niet hoef af te nemen als de convergentie meer dan een halve pixel afwijkt of als er kleur-uniformiteitsproblemen zijn.

Dat schijnt niet te kunnen en de afwijkingen kunnen nogal sterk varieren  :-\

FrankL

In Amerika kan dat bij Sony Style. Je betaalt de volle prijs, maar je hebt een teruggeef garantie blijkbaar. Er zijn mensen die er 2 bestellen en dan de beste houden.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

jaco

Die mis alignment lijkt mij ook het grootste probleem. Toch jammer dat ze de kwaliteit controle zo slecht onder controle hebben. Nu zal het afstellen ook wel moeilijk zijn met zulke relatief kleine chips. En wellicht is de nu voorkomende variatie in het alignment probleem ook wel normaal. Maar inderdaad hebben ze nu wel het probleem dat klanten gaan eisen om te ruilen tot ze een goed model hebben.
Zulke actie kunnen nooit in het verkoop model mee ingecalculeerd zijn verwacht ik.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Robbo

Wat zijn eigenlijk de meningen over de Sim2 C3X tov de Ruby?

Ik was op het Beamertreffen een stuk meer onder in de indruk van de C3X dan van de Ruby.

Starred

Citaat van: Robbo op januari 19, 2006, 12:46:20
Wat zijn eigenlijk de meningen over de Sim2 C3X tov de Ruby?

Ik was op het Beamertreffen een stuk meer onder in de indruk van de C3X dan van de Ruby.

Alhoewel ik de Sim2 C3X zelf nog niet gezien heb en er goede verhalen over hoor/lees, vind ik hem op voorhand te duur.
Als ik nu een projector koop in de 10.000E  klasse (en de C3X is zelfs meer dan 15.000E), dan wil ik toch graag 1080p panels en niet meer de (binnen afzienbare tijd) 'outdated' 720p panelen, hoe goed de C3X ook mocht zijn  :-\

FrankL

De C3X werd geloof ik op 4m breed vertoond? Ik vond het verbluffend hoe mooi het beeld nog was op die enorme breedte.
Maar niet alle demo's waren indrukwekkend. Zo zag Terminator 3 er belabberd uit, maar dat kan best aan de bron gelegen hebben.

Ik ga mee met Starred, de prijs is te hoog. Het is dan wel een prijsdoorbraak voor een 3-chipper, maar ik verwacht toch meer van een goede 1-chip 1080p-er.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Grindtegel

Die 4m breed werd toch bereikt door het gebruik van een anamorphe voorzetlens? Dan is het vergelijk niet helemaal eerlijk lijkt me. Alhoewel die 4m behoorlijk indrukwekkend waren, dat wel
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jaco

Citaat van: Grindtegel op januari 19, 2006, 21:57:01
Die 4m breed werd toch bereikt door het gebruik van een anamorphe voorzetlens? Dan is het vergelijk niet helemaal eerlijk lijkt me. Alhoewel die 4m behoorlijk indrukwekkend waren, dat wel
Die lens compirmeerd beeld in de hoogte, maakt het NIET breder..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Grindtegel

Jaco je hebt gelijk, wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat de sim dat beeld met behulp van een anamorphe lens wist weer te geven, terwijl de ruby dat niet had. Ik heb de Sim alleen met lens gezien, is er ook een demo gegeven zonder die lens? En zo ja, was het beeld dan nog zo indrukwekkend? Niet dat ik de kwaliteiten van de Sim (of de Ruby) in twijfel trek hoor, maar nu wordt een appel met een peer vergeleken imo  :-\

Robbo

Citaat van: FrankL op januari 19, 2006, 17:59:38
Ik ga mee met Starred, de prijs is te hoog. Het is dan wel een prijsdoorbraak voor een 3-chipper, maar ik verwacht toch meer van een goede 1-chip 1080p-er.

Sim2 komt ook binnenkort met een 1-chipper 1080, dus met die twee types zou je de pure techniek goed kunnen vergelijken.

Even afgezien dat 1-chip en 3-chip beide voor en nadelen hebben, denk ik dat het verschil meer zit in nieuwe paneel- en kleurenwieltechniek dan in de pure pixeltoename.

Het is een lastige vergelijking natuurlijk, maar 3x 1280x720 is nog altijd meer dan 1x 1920x1080 ;)

Robbo

Citaat van: jaco op januari 19, 2006, 22:31:37
Die lens compirmeerd beeld in de hoogte, maakt het NIET breder..

Dat ligt er net aan wat voor type anamorphe lens dat je hebt.   Je hebt vertical compression en horizontal stretch lenzen.

De op het beamertreffen gebruikte ISCOIII is horizontal stretch.  Dat kon je ook goed zien, want nadat hij de lens ervoor schoof moest hij het beeld verticaal op het paneel corrigeren.

FrankL

Citaat van: Robbo op januari 20, 2006, 09:18:57

Even afgezien dat 1-chip en 3-chip beide voor en nadelen hebben, denk ik dat het verschil meer zit in nieuwe paneel- en kleurenwieltechniek dan in de pure pixeltoename.

Het is een lastige vergelijking natuurlijk, maar 3x 1280x720 is nog altijd meer dan 1x 1920x1080 ;)

Klopt in zekere zin. Mits de 3-chipper al zijn kleurresolutie ook daadwerkelijk zichtbaar 'kwijt kan'.
Het verschil met de 1-chip zit hem denk ik in de combinatie van hogere pixel-resolutie, vast weer iets verbeterde DMD techniek, en de sterk verbeterde paneelaansturing.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95