Update: ander plan!! DAC Musical Fidelity X10-D (voorheen:Micromega Stage 2)

Gestart door Dracoplasm, januari 4, 2006, 18:35:56

Vorige topic - Volgende topic

Dracoplasm

Zie laatste post!
Dag allen,

Ik ben bezig om mijn stereo / cd geluid te verbeteren.

In eerste instantie wil ik dus graag een goede cdspeler.

Ik was vandaag bij HIFI Weerdinge (mooie zaak, goed advies) en daar hadden ze allemaal nieuwe Micromega stage 1 / 2 / 3 cdspelers.
Ik heb de Stage 1 en 2 gehoort en erg overtuigd dat de 2 stukken beter klinkt, strakker / opener en gewoon mooier / avontuurlijker, de 1 was wat saai en dof naar mijn idee.
Ik heb de speler gehoort op een stereo versterker van Marantz, de nieuwe 7001 ofzo?!
De spelers hebben de volgende prijzen:
micromega Stage 1 €250
micromega Stage 2 €300
micromega Stage 3 €350

De 3 vind ik net wat te duur worden, dus dan kom ik uit bij de nummer 2.

Maar zijn er cdspelers waar ik ook nog echt naar luisteren moet? 2de hands is op zich geen probleem.
Of andere ideeen / tips.

 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Dracoplasm

Nog een kleine toevoeging:

Mijn eerdere doel was een oude Ah!Tjoeb Marantz of een nieuwere Marantz CD7300 te beluisteren, maar na het zien van de Micromega Stage 2 ben ik 'verliefd.'

Het grootste punt wat mij tegen houd is dat het een verouderde speler is naar mijn idee, reviews zijn zo'n 10 jaar oud... Maar of de speler dat nou ook is is voor mij niet duidelijk, hier zal ik de leverancier nog over op bellen.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Jordis

Volgens mij zijn dit inderdaad wat oudere spelers, staan ook niet meer op de site van micromega geloof ik.
Voor 350 is er op dit moment een tjoeb te koop op hifi.nl
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Dracoplasm

Naja ik wil dus eigenlijk voor zo weinig mogelijk geld een leuke cd speler waar ik de komende jaren blij mee ben. Ik heb nog nooit een tjoeb mogen beluisteren dus kan daar niks over kwijt, wel weet ik dat die Stage 2 er stukken beter uitziet, echt netjes, prachtige afwerking etc, hij staat idd niet meer op de site, en kan er erg weinig over vinden.

Daarom onder andere mijn vraag naar gebruikerservaringen!  8)

Daarom een beetje naar ervaringen aan het vissen, ik heb ook een heeeleee mooie Primare stereo geintegreerde versterker gezien, echt geweldig. Ben in staat mijn hele zooi te verkopen en over te stappen daarop, met een paar mooie luidsprekers... Haha, maarja dan heb ik ruim 400 films in stereo  :-[

Flickr photostream

Jordis

Citaat van: Dracoplasm op januari  4, 2006, 23:02:25
Naja ik wil dus eigenlijk voor zo weinig mogelijk geld een leuke cd speler waar ik de komende jaren blij mee ben. Ik heb nog nooit een tjoeb mogen beluisteren dus kan daar niks over kwijt, wel weet ik dat die Stage 2 er stukken beter uitziet, echt netjes, prachtige afwerking etc, hij staat idd niet meer op de site, en kan er erg weinig over vinden.

Daarom onder andere mijn vraag naar gebruikerservaringen!  8)

Daarom een beetje naar ervaringen aan het vissen, ik heb ook een heeeleee mooie Primare stereo geintegreerde versterker gezien, echt geweldig. Ben in staat mijn hele zooi te verkopen en over te stappen daarop, met een paar mooie luidsprekers... Haha, maarja dan heb ik ruim 400 films in stereo  :-[

Het toeval wil dat ik ongeveer dezelfde stap heb gemaakt, ik kijk mijn films nu met een primare stereo versterker. Ik had eerst surround met voor en eindversterking van Marantz. Zo erg is het allemaal niet kan ik je vertellen, de ervaring wordt er helemaal niet zoveel minder van. Al is dat natuurlijk subjectief en zou je het gewoon is uit moeten proberen door een leuker versterker thuis ter demo te regelen. Maar de muziek wordt zoveel beter, en dat is niet subjectief. ;)
Voor cd's heb ik een tjoeb, en dat is zoveel beter dan een hele goede dvdspeler. (ik had een denon dvd2900) Micromega heb ik echter geen ervaring mee buiten het zien van de apparatuur, en dan nog de nieuwe series.
Primare - Dynaudio - QED - Nordost

Dracoplasm

Ik zit nu met een ander idee, omdat ik het wat voordeliger op zou willen lossen, zou de Musical Fidelity X10-D als dac een mooi / goed verschil maken met de huidige dac in mijn cdspeler?

En ga ik er echt hoorbaar op voorruit?

Graag advies, t moet wel lekker lopen met de rest van mijn componenten natuurlijk.

Muziek die ik luister:oa Korn, Norah Jones, Nat King Cole, Ray Charles, Gorillaz, Michael Jackson, NERD, Radiohead en ga zo maar door, echte hardcore, trance hard-house ed speel ik van de pc af. Lekker afwisselende muziek dus, luister laatste tijd vooral: Norah Jones, Nat King Cole, Ray Charles, Gorillaz.

Flickr photostream

Achiel

Citaat van: Dracoplasm op januari  9, 2006, 18:15:45
Ik zit nu met een ander idee, omdat ik het wat voordeliger op zou willen lossen, zou de Musical Fidelity X10-D als dac een mooi / goed verschil maken met de huidige dac in mijn cdspeler?

De X10-D is geen DAC maar een buffertrap.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Dracoplasm

Hmm oke, dan snap ik er nu echt helemaal niks meer van, wat zou deze verbeteren dan?

Flickr photostream

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X