Erik's Ht

Gestart door Eriks, januari 4, 2006, 01:08:16

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Citaat van: Stadium III op juni 23, 2007, 14:47:18
Vandaag de BK gezien wat een bakbeest!

Voor ht een hele mooie subwoofer !!!

Nu de juiste plaatsing en dan zal eriks zeker blij zijn !

Stadium III

Is hij groter dan de Stadium dan?!  :o
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Eriks

yorkie13

misschien toch een Behringer BFD dsp1124p ertussen om de sub nog beter in te kunnen regelen
zal een hele klus zijn, maar is als ik zo lees toch wel vaak de oplossing met lastige ruimtes
je hebt nu een sub die genoeg laag kan leveren, nu alleen nog goed instellen
inspelen zal ook een behoorlijke verbetering zijn

Eriks

Citaat van: yorkie13 op juni 23, 2007, 16:07:41
misschien toch een Behringer BFD dsp1124p ertussen om de sub nog beter in te kunnen regelen
zal een hele klus zijn, maar is als ik zo lees toch wel vaak de oplossing met lastige ruimtes
je hebt nu een sub die genoeg laag kan leveren, nu alleen nog goed instellen
inspelen zal ook een behoorlijke verbetering zijn

Hij klinkt wel mooi op de bank, moet er alleen zo vreselijk veel vermogen tegenaan gooien dat de wc deur er bijna uitklapt. Ik ben bang dat dat iets is wat ik zal moeten accepteren. Overal waar ik niet zit klinkt ie vetter, en de opstelling draaien is absoluut geen optie. De surround bubble is magnifiek

yorkie13

lijkt een beetje op een akoestisch probleem
bij mij kan het laag mooi wegrollen de kamer in
je zou juuist denken dat de ruimte waar jij de monolith hebt staan goed van afmetingen is
heb je er gelijk een nieuwe uitdaging bij
ik ga zelf met een BFD aan de gang, is erg veel info over te vinden ook op dit forum, en veel
SVS en Monolith gebruikers hebben er eentje, kan je mooi je staande golven aanpakken
ik heb er op marktplaats eentje voor 75 euro op de kop getikt, dus net zo duur als een goede interlink

Stadium III

Citaat van: LittleNinja op juni 23, 2007, 15:35:22
Is hij groter dan de Stadium dan?!  :o

Hij is Idd groter maar voor muziek vindt ik hem toch wel wat minder
Verder voor ht Perfect

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Eriks

Citaat van: Stadium III op juni 23, 2007, 21:08:50
Hij is Idd groter maar voor muziek vindt ik hem toch wel wat minder
Verder voor ht Perfect

Stadium III

Het prijsverschil is er ook naar, de BK geeft je veel bang for your buck

-Freek-

Citaat van: yorkie13 op juni 23, 2007, 11:33:52
de dvd geeft mooi de werkelijke grootte aan, de eerste foto vertekende nogal
al een beetje ingespeeld ?
ik snap niet dat JKI nog twijfelt ;D
Ik zei niks ;D ;D ;D.

Nee, verwarring was dat er in z'n sig de MJ stond, terwijl in de titel BK staat. Maar hij heeft ze gewoon alletwee ;D.

Eriks

Citaat van: JKI op juni 24, 2007, 02:21:38
Ik zei niks ;D ;D ;D.

Nee, verwarring was dat er in z'n sig de MJ stond, terwijl in de titel BK staat. Maar hij heeft ze gewoon alletwee ;D.

Nee ik had muijn sig vergeten aan te passen, nu moet het goed zijn. Ik heb dus alleen een BK.

-Freek-

Oh, en je hád een MJ?
Hoe bevalt de upgrade? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee.

Eriks

Citaat van: JKI op juni 24, 2007, 11:26:42
Oh, en je hád een MJ?
Hoe bevalt de upgrade? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de twee.

Luister je voornamelijk muziek en kijk je heel weinig tot geen films, houd de MJ. Vind je film erg belangrijk dan is de monolith een bijna onverslaanbaar concept gezien zijn prijs. ik draai in een ruimte van 60m2 en die wordt volledig vol geduwd met strak en hard laag. Begrijp me niet verkeerd; met muziek staat hij ook zijn mannetje wel maar een MJ (nieuwprijs introductie om en nabij de 1400 euro) is daarvoor gemaakt en doet dat net iets beter dan de BK. Maar het is zeker niet teleurstellend. Ik draai 60%film en 40% muziek (stereo) en ik heb geen spijt van mijn upgrade. Gewoon aanschaffen een lekkere film opzetten met veel laag en die glimlach komt vanzelf tesamen met bolle ogen van verbazing.
Of zet wat drum and bass op als je ervan houdt. Dat is erg amusant met deze jongen >:D

yorkie13

of de BK voor LFE en een MJ (of RA model 1 ) voor stereo erbij
ik heb immers 65 m2 van laag te voorzien
ik kan me bij je bevindingen overigens geheel aansluiten
ik denk gewoon dat het moeilijk is om een 12 inch woofer in een basreflex en voor muziek en voor films
tot zijn recht te laten komen, een goede snellere 10 inch woofer is in mijn beleving dan toch beter
voor muziek, het blijft altijd een compromis
nadeel van echt diep laag is dat je dit laag ook bij stereo wilt hebben, en de frontspeakers gaan dan gewoon niet laag genoeg

Eriks

Citaat van: yorkie13 op juni 24, 2007, 12:32:41
of de BK voor LFE en een MJ (of RA model 1 ) voor stereo erbij
ik heb immers 65 m2 van laag te voorzien
ik kan me bij je bevindingen overigens geheel aansluiten
ik denk gewoon dat het moeilijk is om een 12 inch woofer in een basreflex en voor muziek en voor films
tot zijn recht te laten komen, een goede snellere 10 inch woofer is in mijn beleving dan toch beter
voor muziek, het blijft altijd een compromis
nadeel van echt diep laag is dat je dit laag ook bij stereo wilt hebben, en de frontspeakers gaan dan gewoon niet laag genoeg

De MJ nokte in mijn ruimte af om en nabij de 30/25hz voor stereo zijn die gesloten modellen (ongeacht welk merk) met een grote driver en extreem zware amps erg mooi denk ik. Helaas ook kostbaar.  Ik stop in ieder geval geen geld meer in apparatuur. ik ben er klaar mee. Mn set presteert prima, de meeste mensen hebben dat soort spul niet staan. Wordt eens tijd voor inrichting denk ik. Mooie grote hoekbank  O0  wat planten en wat acoustische schilderijen  ;D

Heb ook een "add a motor" x10 gevonden voor de gordijnen, dat lijkt me ook iets moois voor in een woonkamer HT

Eriks

dit bericht gepost vanaf de nieuwe aanwinst  een  nintendo Wii :)

Eriks

mikeske

Citaat van: Eriks op juni 25, 2007, 18:31:16
dit bericht gepost vanaf de nieuwe aanwinst  een  nintendo Wii :)

leuk speeltje  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

yorkie13

dat had ik met die subwoofers ook, kijk waar ik geëindigd ben ;D

Eriks

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

Eriks

Citaat van: yorkie13 op juni 25, 2007, 21:50:51
dat had ik met die subwoofers ook, kijk waar ik geëindigd ben ;D

Hopen dat ik nu niet ook nog een 360 en ps3 "moet kopen"  :-\   Be strong  ;D

mikeske

Citaat van: Eriks op juni 25, 2007, 22:01:42
Hopen dat ik nu niet ook nog een 360 en ps3 "moet kopen"  :-\   Be strong  ;D

een ps3 zou ik ook willen maar ja.
vind het een beetje veel geld  :-\

Stadium III

Mmmm ik begin er niet meer aan een nieuwe spelcomputer O0

Ook geen upgrade drang !

Stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Eriks

Citaat van: Stadium III op juni 26, 2007, 07:45:27
Mmmm ik begin er niet meer aan een nieuwe spelcomputer O0

Ook geen upgrade drang !

Stadium III

toch leuk hoor! ;D

Eriks

inmiddels wat meer ingespeeld. Deze sub vervangt in de lage regionen echt je bass-shakers.  ongehoord !
Hij blijft zoals eerder gezegd achter bij de MJ wtb muziek, maar na wat ingespeeld te hebben vind ik het verschil steeds kleiner worden.
Ik luister veel verschillende muziek maar drum and base is erg heftig. Net de nieuwe CD van de chemical brothers opgezet en meteen het eerste nummer had ik al een golvende/shakende bank en dito vrouw die dit niet op prijs stelde, en dan zit ik nog midden in een ruimte met een eetkamer van heb ik me jou daar achter me.
Ik heb tijdens het schuiven ook eens tegen de muur recht tegenover de sub gezeten (veel mensen zitten zo ondanks dat het verre van de meest ideale setup is) met een afstand van 4 meter. Nou dan worden je organen en hersen cellen even gerearanged (staande golf van muur tot muur !), zonder gein. Ik vind bass leuk en houd van een stukje knallen op zijn tijd maar dit vond ik zelfs te erg en gelukkig is mijn opstelling niet zo.  Zoveel bang for your buck is ongelooflijk. Schitterend produkt, mooi afgewerkt. Aanrader wat mij betreft !!!!!!

En nog wat foto's van de kast waarin het allemaal staat. voorlopig laat ik het zo.