ISF calibreren Philips 32PW9527

Gestart door Hedzer, oktober 16, 2002, 09:53:38

Vorige topic - Volgende topic

Hedzer

Hallo,

Ik ben van plan de Philips aan te schaffen. Deze heeft o.a. Pixel Plus.
Is ISF calibreren ook bij Pixel Plus aan te raden en zo ja heb je hier al ervaring mee

Bij voorbaat dank voor het antwoord

J.A.F._Doorhof

Hi,

Wat voor TV je ook koopt, de calibratie heeft ALTIJD zin.
De grayscale heeft namelijk niets te maken met pixelplus of digital scan of natural motion, dat zijn allemaal extra opties. De grayscale is de basis.

Ik heb al verschillende pixelplussen gecalibreerd en de resultaten zijn ERG mooi.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Hedzer

Hallo Frank,

Bedankt voor je snelle reply!
Als ik het goed begrijp wordt door ISF calibratie met name de weergave van "gewone" TV uitzendingen opgewaardeerd?
Wat zijn de kosten die hieraan verbonden zijn? Ik zie verschillende bedragen voorbij komen in dit forum.
Om een calibratie aan te vragen dien je een ISF tour op te starten; is hier een minimum aantal deelnemers voor vereist of kom je sowieso?
Het zijn wellicht veel vragen, maar als ik het forum zo doorlees is ISF calibratie zeker de moeite waard :D

Bij voorbaat dank voor je reactie

Hedzer (Uitgeest, NH)

Martijn

Hoi Frank,

Ik heb tevens een 9527 (wel 28 inch maarja), en ik vroeg me af of het mogelijk is om met behulp van profielen te switchen tussen de ISF calibratie en mijn huidige calibratie. Waarschijnlijk wil ik dit straks niet meer, maar is het niet makkelijk voor gewone uitzendingen of wanneer ik de kamer niet donker maak?
Alvast bedankt voor je reaktie.

Groeten,

Martijn.

J.A.F._Doorhof

Bij de calibratie wordt in principe ALLES gecalibreerd dus DVD, en reguliere uitzendingen.

Het verschilt per TV of je terug kan naar een ander profiel, meestal wel.

De kosten zijn in tour verband (minimaal 3 mensen binnen een straal van 20km of op de heen weg) € 120,00

Als je de calibratie in Emmeloord doet € 75,00
Als ik alleen voor iemand kom ligt het aan de plek waar je woont.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Aidacra

Ik wil toch ook even reageren. Eigenlijk vooral mijn lof uiten.
Twee weken geleden heeft Frank mijn 32PW9527 gecalibreerd.

Vergeleken bij mijn vorige tv vond ik het al een prachtig beeld.
Maar het is inderdaad zoveel beter geworden. Alle voordelen die iedereen hier
keer op keer noemt zijn gewoon echt waar! Je beleeft de film nu meer dan dat je hem bekijkt.

Na het bekijken van 12 dvd's uit mijn collectie kan ik alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk blij ben met mijn gecalibreerde tv.

Oh ja Martijn, ik garandeer je dat je absoluut niet meer wil switchen tussen je vorige instelling en de nieuwe.

Gewoon laten doen!!

Groeten
Patrick

Hedzer

Het klinkt wellicht wantrouwig, maar gezien de hoge prijs van de TV wil ik toch graag enkele 'juridische' vragen stellen mbt het calibreren:  ::)

1) Heeft het calibreren nog gevolgen voor de fabrieksgarantie van het toestel? Ik neem aan dat met het calibreren binnen in de TV gewerkt moet worden.
2) Geven jullie ook een garantie op de calibratie?
3) Wat als de TV na calibratie defect blijkt te zijn?

Met vriendelijk groet,

Hedzer

J.A.F._Doorhof

Aangezien er NIETS aan de electronica wordt gewijzigd en er geen inwendige handelingen worden verricht blijf je gewoon garantie houden.

Bij de calibratie KAN niets kapot gaan, nog erger als je de calibratie NIET doet heeft je TV zelfs een aanzienlijk kortere levensduur.

Als een fabrikant onder de garantie uit wil kan hij inderdaad moeilijk doen over het feit dat er in een service menu is geweest, maar simpel gezegd, dit is onzin, ten eerste is ons bedrijf VOLLEDIG gecertificeerd door het ISF en krijg je een OFFICIEEL document met calibratie rapport bij de calibratie.

Het ISF staat ZEER hoog aangeschreven wereldwijd, het feit dat wij dus volledig gecertificeerd zijn (staan als enige op de site van het ISF met coloranalyzer) moet genoeg zeggen.

Don't worry, we are trained professionals  ;D (Bug's life)

MvrGr.
Frank
Custom installer

seamaster

Citaat van: Aidacra op oktober 19, 2002, 11:08:24
Ik wil toch ook even reageren. Eigenlijk vooral mijn lof uiten.
Twee weken geleden heeft Frank mijn 32PW9527 gecalibreerd.

Vergeleken bij mijn vorige tv vond ik het al een prachtig beeld.
Maar het is inderdaad zoveel beter geworden. Alle voordelen die iedereen hier
keer op keer noemt zijn gewoon echt waar! Je beleeft de film nu meer dan dat je hem bekijkt.

Na het bekijken van 12 dvd's uit mijn collectie kan ik alleen maar zeggen dat ik ongelooflijk blij ben met mijn gecalibreerde tv.

Oh ja Martijn, ik garandeer je dat je absoluut niet meer wil switchen tussen je vorige instelling en de nieuwe.

Gewoon laten doen!!

Groeten
Patrick

Kun je je digitale opties (natural motion. pixel plus enz. ) nog wel aan en uitzetten. Zal het op den duur wel niet meer willem maar is het nog mogelijk??

J.A.F._Doorhof

Hi,

Er worden alleen digitale opties uitgezet die het beeld verslechteren, zoals dynamic contrast, kleur verbeteraar etc.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Max Boost

Ik heb nu twee dagen de 32PW9527 PixelPlus van Philips in huis en dat ging ongeveer zo:

Dag 1:
Verjaardag vandaag, dus van instellen komt niets terecht. Wat een prachtig scherp beeld vanaf DVD-bron! Kabelzenders zijn erg wisselend. Op sommige zenders is het beeld prachtig, op andere zenders zie je vlekken en verschuivingen (vooral op het voorhoofd van personen in beeld) erg goed en zijn artifacts bij snel bewegende objecten behoorlijk opvallend. Soms lijken scenes uit films wat onecht omdat het verschil in scherpte tussen voor- en achtergrond nogal groot is. Commentaar van visite: scherp maar vaak grofkorrelig, hoewel DVD er super uitziet. Mijn reaktie: eerst morgen maar eens wat met de beeldinstellingen spelen.

Dag 2:
Aan het lezen van de handleiding kom ik weer niet toe, maar wel om wat met de beeldinstellingen te spelen en de waarden voor contrast, kleur etc... zodanig te veranderen dat ze op de aanbevolen waarden komen te staan zoals het blad duitse tijdschrift Video vermeld. Daarnaast ook de scherpte flink teruggeregeld en het effect op de kabeluitzendingen was al verbluffend: weg korreligheid, de streperigheid bij snelle objecten was ook al veel minder en de overdaad aan kleur was ook verdwenen!
Als je daarna echter teruggaat naar DVD, mis je juist weer scherpte etc... dus zou je minimaal twee profielen moeten maken waar je snel tussen kan switchen. Ik heb de handleiding nog niet doorgelezen, dus ik weet niet of het mogelijk is (weet iemand dit?). Ik hoop het, want dat zou de tv nu al een zeer geslaagde aankoop maken. Het beeld is nu al zoveel homogener en ondanks dat we net geen drie meter van het beeld zitten, stoort het zeer scherpe beeld niet.

De automatische beeldgrootte schakeling laat nog wel eens een deel van de onderkant (en bovenkant?) van het beeld wegvallen, maar dat zal toch ook wel te verhelpen zijn?

Toch zou ik graag weten hoe een ISF Calibratie het beeld na de juiste user-instellingen nog verder kan verbeteren. Waar moet ik dan aan denken (wat betreft kleur, kromming, scherpte, beeldvulling/zoom)?

Groeten,

Diederick

MrPink

Ontzettend veel. :)
Zie voor details het topic: "Wat doen wij bij een ISF calibratie".

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Inderdaad heel veel.
Lees aub de topics die worden aangehaald, anders vullen we het hele forum met hetzelfde ;D ;).

MvrGr.
Frank
Custom installer

Geert Dykstra

Hallo Diederick,
Zou je mij die instellingen uit dat duitse blad toe willen sturen heb nl. hetzelfde probleem.
Korrelig beeld  en afzonderlijk bewegende lichaamsdelen(gezicht)Zowel met kabel als met schotel
Alvast bedankt Geert ???

J.A.F._Doorhof

Geert,

Begin maar met het volgende:

ACTIVE CONTROL : UIT
DYNAMIC CONTRAST : UIT
KLEURVERBETERAAR : UIT

Daarna kun je in het servicemenu onder dealeroptions/video repro de lightsensor uit zetten.

Begin met je contrast op ongeveer 50-55 en je brightness op 50.
Scherpte uiteindelijk op 0.
En je kleur op ongeveer 60-65.

Als je dat al beter vindt, raadt ik je van harte een ISF calibratie aan, je hebt nu ongeveer 30% van de totale verbetering te pakken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Hedzer

Frank,

Mijn TV is onlangs ter reparatie geweest vanwege het feit dat zwart beeld bordeaux geworden was en er rode lijnen horizontaal over het scherm stonden.
De reparatie betrof het volgende: "Kleurverwerking analoog gemodificeerd"

Is de calibratie nog intact? Hoe zou ik dat kunnen controleren?

Ik zag afgelopen zondag op TV iemand met een grijs pak aan. Dat grijs lichtte soms rood/groen op en ik meen mij te herinneren dat dat door de calibratie was verholpen; klopt dat?

Een andere vraag:
Mijn overbuurman heeft zaterdag een Philips breedbeeld 32PW8807 gekocht. Na een half uurtje had hij ineens een zeer onscherp beeld met..... witte horizontale lijnen op het scherm :o
Het gebeurde op het moment dat hij de center speaker achter op de TV zette. Ook ik had mijn center speaker achter op de TV staan.
Kan dat er wat mee te maken hebben? Magnetisch veld?

Gaarne je reactie

PS Marco, alles ok met je TV ;)?

J.A.F._Doorhof

Er is maar één manier om het echt te weten jammer genoeg.

Magnetisme en TV's is altijd leuk voor hele vreemde verschijnselen.
Centers zou ik dus een beetje mee oppassen inderdaad.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Hedzer

Frank,

De enige manier om erachter te komen is zeker dat je langs moet komen?

Dus de center speaker zou de oorzaak kunnen zijn?

J.A.F._Doorhof

Of jij bij mij, dan is het volledig gratis natuurlijk.

Een magnetisch veld bij een TV kan inderdaad het probleem zijn, probeer het eens zonder.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken