UPC gaat door met ongevraagd aanbieden decoders

Started by Marcel_T., January 2, 2006, 16:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

30/12/2005
Klanten van UPC die 'eerder' een decoder willen ontvangen kunnen met UPC bellen. Verder gaat UPC door met het huis aan huis (behalve in sommige gebieden waar de kabel nog niet geschikt is) aanbieden van een digitale decoder.

Er was afgelopen dagen wat verwarring ontstaan toen de Volkskrant boven een artikel zette; "UPC eindigt omstreden methode" Voor UPC is er nu een proef in Rotterdam en Amsterdam afgelopen waarbij de decoders huis-aan-huis aangeboden zijn. UPC gaat daarmee verder.

"De Volkskrant schrijft: 'Klanten van UPC kunnen nu zelf een ontvangstapparaat voor digitale televisie aanvragen. Hiermee sluit het kabelbedrijf een proefperiode af waarin tienduizenden abonnees in Amsterdam en Rotterdam ongevraagd een UPC MediaBox ontvingen. De Consumentenbond oordeelde dat deze methode opdringerig is.'"

"Daar klopt geen jota van, aldus UPC: 'In een advertentie boden we aan dat klanten ons nu ook zelf kunnen bellen indien ze een decoder willen ontvangen. Dat geldt vooral voor gebieden waar we wel met het netwerk voor digitale televisie klaar zijn, zoals Leeuwarden, maar nog niet iedereen de decoder aanbieden. Daar kunnen klanten die er snel bij willen zijn alvast bellen.Verder gaan we gewoon door met aan de deur het aanbieden van de decoder aan iedere abonnee. Dat is in Amsterdam en Rotterdam al gebeurd en nu is Almere aan de beurt.'"

"Volgens de Volkskrant is deze methode door de Consumentenbond afgekeurd. UPC: 'Dat is niet waar. We hebben nauw overleg met de Consumentenbond, bijvoorbeeld over klachten. Die zijn er heel weinig. We hebben ook met de Consumentenbond afgesproken dat we alle klanten die de decoder hebben aangepakt zullen opbellen binnen het halve jaar dat ze hem op proef hebben en zullen vragen of ze de decoder willen houden.'"

Ondanks die afspraken vindt de consumentenbond "de actie van UPC een opdringerige manier van zaken doen."

"De 60.000 'oude' digitale abonnees zijn inmiddels van de nieuwe MediaBox van Thomson voorzien. Hoeveel er verder zijn uitgezet kan of wil UPC niet zeggen: 'het gaat in het nieuwe jaar met tienduizenden tegelijk, een massale operatie.'"


Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Shorty

QuoteVerder gaan we gewoon door met aan de deur het aanbieden van de decoder aan iedere abonnee. Dat is in Amsterdam en Rotterdam al gebeurd en nu is Almere aan de beurt.'

Nou, mooie boel.... Hebben ze mijn huis overgeslagen.... (Wel weer typisch UPC  >:D ).

VrGr,

Bart J.

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik

Houdt dat nou in dat je analoog verliest als je die digitale ontvanger en signaal neemt? Maw kun je dan straks niet meer je tv in de slaapkamer gebruiken zonder 2e ontvanger of opnemen kanaal 1 terwijl je kanaal 2 kijkt?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

gast2018

Omdat bij mij het analoge UPC signaal vrij slecht is, heb ik een week of wat geleden eens gebeld met UPC om te vragen wanneer ik de mediabox kon verwachten. Als antwoord kreeg ik dat het nog wel maanden kon gaan duren. Je kon echter wel aangeven als je hem met voorrang wilde krijgen. Dat heb ik maar gedaan. Levertijd zou dan max. 3 weken zijn. Ik heb hem dus nog niet.

Je krijgt de mediabox gratis. Je betaalt na 6 maanden rond de 2.50 euro per maand meer aan abonnementsgeld als je hem houdt. Radiozenders blijven gewoon analoog. Ook heb je naast je digitale tv signaal gewoon een analoog signaal voor bijvoorbeeld tweede of derde tv. Natuurlijk kun e e abonnement upgraden net als bij canal digitaal. Zie upc site voor kosten en paketten.

Ik wacht met spanning af. Als ik hem heb zal ik hier wel wat ervaringen posten.

Marcel_T.

Quote from: Erik on January  4, 2006, 16:03:45
Houdt dat nou in dat je analoog verliest als je die digitale ontvanger en signaal neemt? Maw kun je dan straks niet meer je tv in de slaapkamer gebruiken zonder 2e ontvanger of opnemen kanaal 1 terwijl je kanaal 2 kijkt?

Nee. Voorlopig blijft het analoge signaal gewoon bestaan. Op de (middel)lange termijn kan het wel eens een ander verhaal worden.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Erik

Ik zit er toch over te denken omdat ik goede dingen hoorde van iemand die hem had. Kun je het signaal eigenlijk opnemen met een harddiskrecorder, het is tenslotte digitaal signaal. Alhoewel het moet de tv weer in dus het moet er wel weer analoog uitkomen ..
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Quote from: Erik on January 14, 2006, 21:55:50
Ik zit er toch over te denken omdat ik goede dingen hoorde van iemand die hem had. Kun je het signaal eigenlijk opnemen met een harddiskrecorder, het is tenslotte digitaal signaal. Alhoewel het moet de tv weer in dus het moet er wel weer analoog uitkomen ..

De mediabox heeft alleen analoge beelduitgangen(RGB-scart),helaas geen HDMI of DVI.De nieuwere mediaboxen die rond de zomer komen waarschijnlijk wel en worden geschikt voor HDTV en ingebouwde harddisc(Als ik UPC mag geloven).
Zelf ben ik wel tevreden met de mediabox,wel is het beeld soms blokkerig bij sommige zenders en is het geluid geen Dolby Digital maar PCM.

Ar
Tevredenheid!!!

Erik

Ik hoorde dat betere kabels zelfs hielpen tegen blokken in je beeld, dat had ie zelf gezien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Ligt erg aan het signaal van UPC.Ik gebruik Hirschman coax en pluggen,een Ixos scartkabel.
Tevredenheid!!!

Erik

ok als je maar niet die goedkope troep gebruikt. Ga ook maar eens kijken of ik een doosje kan krijgen. Hoe vindne jullie de winst vergeleken analoog. Ik ga ervan uit dat jullie wel goede afgeschermde kabels en pluggen hadden op analoog ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Hoewel ik een goed analoog signaal heb,is digitaal beter.Het beeld is scherper,helderder en kleurrijker,alleen af en toe(niet bij alle zenders) die blokjes.Geluid van anoloog vindt ik net iets aangenamer dan digitaal.

Ar
Tevredenheid!!!

aartjw

Ik heb ook zo'n Media Box van UPC ontvangen, op 31 december. Binnen vijftien minuten digitaal tv kijken, staat er met koeienletters op de doos... :o Nou, dat leek me wel wat.
We zijn nu twee weken verder en ik ben in staat om dat ding in de asbak te mieteren >:D
Wat is het probleem?
Mijn tv staat voor het geluid via de home cinema set (een Sony DAV-SB200) geschakeld, simpelweg omdat wij dat geluid mooier vinden dan via de tv. Als ik de Media Box aansluit volgens de installatiehandleiding (en dat duurt inderdaad maar een kwartiertje :)) komt het geluid van het programma met een vertraging van ongeveer 1 seconde door de speakers. En dat is mega irritant. Als ik gewoon via de tv luister, dan loopt het wel synchroon. Alles geprobeerd: hcs doorgelust met de tulpstekkertjes aan de achterkant, tv rechtstreeks doorgelust, video en jcs omgedraaid aangesloten, alles op advies van UPC. En niks werkte, het geluid bleef achterlopen. Een tweede probleem, dat ook niet opgelost werd, was dat als ik via de mediabox van de ene naar een andere zender zap, ik het geluid van de eerste zender bleef horen. Het beeld switchte wel, maar het geluid niet. Geluid via de tv gaf dit probleem ook niet, dan loopt het weer wél mee... Ook hiervoor van alles geprobeerd: software upgrade gedraaid, antennekabel vervangen, ook alles weer op advies van UPC, maar het mocht allemaal niet baten.
En een derde probleem: ik kon geen video's meer kijken, laat staan opnemen. Het videobeeld bleef zwart en het werd niks anders.
Ik moet wel zeggen dat het beeld dat ik kreeg via de mediabox van fantastische kwaliteit was: haarscherp!
Ik heb de volgende hardware staan:
- een Philips tv, type 21PT4438/01 van twee jaar oud met twee scart-aansluitingen en drie tulpstekkeraansluitingen;
- een Sony Home Cinema Set, type DAV-SB200, van mei 2005, met één scart-aansluiting en drie tulpstekkeraansluitingen
- een Sharp videorecorder, type VC-M33, met twee scart-aansluitingen en géén tulpstekkeraansluitingen.
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft, en wat kan ik doen om het geheel wèl goed werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de reactie.

Erik

En als je via tv luistert werkt het wel goed?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

aartjw

Quote from: Erik on January 15, 2006, 13:28:52
En als je via tv luistert werkt het wel goed?
Ja, maar dat had ik ook al in mijn bericht gezet...

Erik

Quote from: aartjw on January 15, 2006, 13:42:06
Ja, maar dat had ik ook al in mijn bericht gezet...
OK maar het is ook zo'n blok tekst dat er moeilijk door te komen is. Wat meer witruimnte kan geen kwaad ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Heeft jouw set ook een digitale ingang?Met analoog via je set geeft vertraging.

Ar
Tevredenheid!!!

Audiotwin

Scart RGB naar TV>TVaudio-out(Op tv,tulp) naar ingang AV-set of

Digital-out(coax) mediabox naar digitale ingang AV-set

Ar
Tevredenheid!!!

diceman

#18
QuoteEn een derde probleem: ik kon geen video's meer kijken, laat staan opnemen. Het videobeeld bleef zwart en het werd niks anders.
Ik moet wel zeggen dat het beeld dat ik kreeg via de mediabox van fantastische kwaliteit was: haarscherp!
Ik heb de volgende hardware staan:
- een Philips tv, type 21PT4438/01 van twee jaar oud met twee scart-aansluitingen en drie tulpstekkeraansluitingen;
- een Sony Home Cinema Set, type DAV-SB200, van mei 2005, met één scart-aansluiting en drie tulpstekkeraansluitingen
- een Sharp videorecorder, type VC-M33, met twee scart-aansluitingen en géén tulpstekkeraansluitingen.
Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft, en wat kan ik doen om het geheel wèl goed werkend te krijgen?
Alvast bedankt voor de reactie.


Helaas voor jouw is dit probleem " nog" niet op te lossen.
Het is bij UPC bekend dat indien je de video aansluit en overschakeld van mediabox naar video het beeld zwart wordt/blijft.Het scart signaal blijft hangen , en de media box doet het niet meer(lees geen beeld) of slecht.Oplossing stekker eruit van de mediabox en weer erin en voila er is weer beeld.

Dat van de lipsync is ook helaas bekend en ze zijn er mee bezig........... >:( :P tuurlijk.
De reden dat het nu nog zes maanden niets extra kost is om de simpele reden, de mensen met zo een box zijn proefkonijnen, je krijgt ook binnenkort een evaluatie lijst en hierop kun je je bevindingen doorgeven.
Bijvoorbeeld:
Een dubbele tuner, hdmi aansluiting, activeren van ethernet aansluiting, etc.Tevens checken ze je kijkgedrag werdt mij verteld, op zich niet zo erg indien dit wordt vermeld.
Heb deze info van een  zeer betroubare bron gehoord.Ze zijn bij Upc nog bezig de  kinderziektes er uit te filteren, cq items toe te voegen/verbeteren.

Je kunt dus niet de video aansluiten op de mediabox , de pest is daar de antenne kabels in de mediabox zitten moet je met spliters moet gaan werken, wil je ook de video nog kunnen gebruiken(lees programmas op te kunnen nemen).

Dus resume, op dit moment ziet het beeld er aardig uit, echter benut je nog niet alle recourses die er op zitten, en is Upc druk bezig achter de schermen om oplossingen/problemen aan te dragen.

Upc heeft in de nieuwe gebruiksaanwijzing staan dat de video niet moet worden aangesloten op de mediabox, totdat er een oplossing is.

Audiotwin

Ik kan gewoon video kijken(dvdr) en heb geen lipsync probleem met de mediabox.Ik weet dat sommige hier problemen mee hebben,nadat ze video hebben gekeken moeten ze eerst hun mediabox van het stroom halen en opnieuw moeten opstarten om weer digitale tv kijken.

Ar
Tevredenheid!!!

diceman

Quote from: Ar on January 15, 2006, 20:15:03
Ik kan gewoon video kijken(dvdr) en heb geen lipsync probleem met de mediabox.Ik weet dat sommige hier problemen mee hebben,nadat ze video hebben gekeken moeten ze eerst hun mediabox van het stroom halen en opnieuw moeten opstarten om weer digitale tv kijken.

Ar

Ar,

Kijken van videobeelden is ook niet het probleem, signaal wordt doorgelust door de mediabox, echter indien je weer terug gaat naar digitale tv blijft het beeld zwart, bij jouw niet zeg je vreemd, zou betekenen dat er verschillende mediaboxen zijn(lees software versie , etc).
Je kan als het goed is geen videobeelden opnemen.

Audiotwin

Quote from: diceman on January 15, 2006, 22:14:28
Ar,

Kijken van videobeelden is ook niet het probleem, signaal wordt doorgelust door de mediabox, echter indien je weer terug gaat naar digitale tv blijft het beeld zwart, bij jouw niet zeg je vreemd, zou betekenen dat er verschillende mediaboxen zijn(lees software versie , etc).
Je kan als het goed is geen videobeelden opnemen.

Ik kan gewoon opnemen met mijn dvd-recorder,alleen is daarna het beeld zwart en moet ik hem opnieuw opstarten om weer digitaal tv te kijken,het schijnt per video/dvd-r te verschillen maar iritant is het wel.

Ar
Tevredenheid!!!

FRABAS

eind januari komt er een update, dit moet dan de problemen verhelpen.
Het blijkt een update voor de scart aansluiting te zijn. De software die er nu in zit is 1.72
Deze side geeft ook het een en ander weer; http://www.chelloo.com/forum/

Audiotwin

Quote from: FRABAS on January 16, 2006, 10:00:44
eind januari komt er een update, dit moet dan de problemen verhelpen.
Het blijkt een update voor de scart aansluiting te zijn. De software die er nu in zit is 1.72
Deze side geeft ook het een en ander weer; http://www.chelloo.com/forum/


De update zou eerst eind december komen,toen begin januari dus ik hoop dat UPC dit snel oplost.
Ik kom overigens regelmatig op chelloo.com,wel handig voor info.

Ar
Tevredenheid!!!

kippekop

Bij ons is er ook niemand langsgeweest in amsterdam, zal hem maar eens bestellen dan, toch wel benieuwd, vooral mijn vriendin zou het erg handig vinden als rtl 4 beter signaal zou geven, de rest is al prima via analoog (op rtl4 signaal op de kabel zit ook digitale radio... niks aan te doen). Hopelijk geen lipsync alhoewel ik dat wel op mijn receiver kan veranderen, macroblocking is irritant maar wel te overzien, is op lcd tv wel snel te bemerken helaas (ik zie het al heel snel bij gecomprimeerde dvd's) :P
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome