Nautilus 802, keuze eindversterker of verbeterpunten?

Gestart door WickedGame, november 22, 2005, 17:28:42

Vorige topic - Volgende topic

muziek

Citaat van: Audiofiel op april 24, 2006, 08:00:36
Wel een beetje erg generaliserend. De versterker in dit topic was de eerste waarvan ik problemen heb gehoord. En bij ieder merk kan eens in de zoveel tijd eens iets misgaan. Als duidelijk is dat je speakers stuk gaan als gevolg van een apparaat dat in garantie zit, dan kun je zeker de gevolgschade vergoed krijgen.

Maar is die grondruis bij jou niet gekomen door een verkeerde XLR-aansluiting, dus + en - omgewisseld?

Geen verkeerde aansluitingen, toestel zelf die niet in orde was.

cp 65 had geen grondruis, maar wel nog een ergere fout.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op april 24, 2006, 13:24:21
zijnde..... ???

Inderdaad wat is nu die fout dan? Kijk niemand is perfect, maar als je een High-End apparaat op de markt brengt, dan mag je verwachten dat fouten weinig tot niet optreden en ook dat dit soort 'fouten' vaak door de leverancier verholpen kunnen worden. Zo niet dan hebben zij een probleem...
Je bent de tweede die ik hoor/zie zeuren over de service van Classé of over hun apparaten. En dat is erg weinig in vergelijking met andere merken overigens, maar een beetje generaliserend is het natuurlijk wel zoals Audiofiel aangeeft...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

WickedGame

Zo, na een paar weken weer eens een update. De Marantz SA8400 vM heeft plek moeten maken voor de Classe CD100, ook de DV6200 van Marantz heeft het veld moeten ruimen voor een DV8300. Wat betreft de bronnen zijn deze nu toch wel voor de doeleinden tot het maximale uitgebreid.

Aansluiting van de CD100 gaat via een XLR kabel van MIT, DV8300 is nog niet duidelijk welk koortje er hier aan gehangen gaat worden.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op mei 29, 2006, 19:17:42
Zo, na een paar weken weer eens een update. De Marantz SA8400 vM heeft plek moeten maken voor de Classe CD100, ook de DV6200 van Marantz heeft het veld moeten ruimen voor een DV8300. Wat betreft de bronnen zijn deze nu toch wel voor de doeleinden tot het maximale uitgebreid.

Aansluiting van de CD100 gaat via een XLR kabel van MIT, DV8300 is nog niet duidelijk welk koortje er hier aan gehangen gaat worden.

Niet de CDP-100 zoals de mijne?
Ik kan niet zoveel vinden namelijk over de CD-100 van Classé.
Ben wel benieuwd namelijk...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op juni  1, 2006, 16:53:15
Niet de CDP-100 zoals de mijne?
Ik kan niet zoveel vinden namelijk over de CD-100 van Classé.
Ben wel benieuwd namelijk...

Euhm ja CDP-100 haha foutje van mij. Set is comppleet nu, volledig delta lijn staat er. En moet zeggen dat klinkt toch wel magistraal. Maar het verschil van de SA8400 vM naar de CDP-100 was niet zo drastisch als misshcien gehoopt was. Toch merk je dat de burbrown dacs wel erg goed zijn, en het geluid net even iets meer hebben ten opzichte van de Marantz.

Maar de Marantz moet je niet onderschatten. Maar goed Classe heeft ook wel wat.

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op juni  1, 2006, 20:47:17
Euhm ja CDP-100 haha foutje van mij. Set is comppleet nu, volledig delta lijn staat er. En moet zeggen dat klinkt toch wel magistraal. Maar het verschil van de SA8400 vM naar de CDP-100 was niet zo drastisch als misshcien gehoopt was. Toch merk je dat de burbrown dacs wel erg goed zijn, en het geluid net even iets meer hebben ten opzichte van de Marantz.

Maar de Marantz moet je niet onderschatten. Maar goed Classe heeft ook wel wat.

Dan moet je echt je oren laten uitpoetsen denk ik ;).
Bedenk dat de Classé een paar uurtjes inspeeltijd nodig heeft.

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op juni  1, 2006, 21:04:30
Dan moet je echt je oren laten uitpoetsen denk ik ;).
Bedenk dat de Classé een paar uurtjes inspeeltijd nodig heeft.

Euhm daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben ;)

Peerless Monster

Citaat van: WickedGame op juni  1, 2006, 21:32:00
Euhm daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben ;)

De Classé speelt de Marantz compleet weg dat weet ik zeker in een directe vergelijking.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Maar zeer zeker een mooie speler ;).
Nieuw gekocht?

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op juni  1, 2006, 21:35:55
De Classé speelt de Marantz compleet weg dat weet ik zeker in een directe vergelijking.
Maar het is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Maar zeer zeker een mooie speler ;).
Nieuw gekocht?

Ja, hij is nieuw aangeschaft. De andere classe apparatuur waren ex. demo's. Op de CDP-100 valt ook nu beetje korting te halen vanwege de introductie van de nieuwe CDP spelers. Dus vandaar dat hij nu besloot toch eens te gaan kijken, en tja een complete delta lijn is wel mooi moet ik zeggen.

Zelf ben ik nog niet zover, laat staan financieel hahaha ga eerst wel even paar jaartjes werken :)